• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Moraalkolo

futoman

Slingeraar
Ik ben zelf geen heel grote speler maar mijn vrienden en alliantie word regelmatig wel eens aangevallen door een persoon met laag moraal. Vaak probeert de persoon met het lage moraal een stad van ons over te nemen en geeft de stad daarno door aan zijn vriendjes met meer punten. Mag dit nu eigenlijk wel of niet en welke sancties kunnen hierdoor volgen?

Alvast bedankt,
Futoman
 

DeletedUser30426

Gast
Moraalkolo's opzich zijn toegestaan, echter is het niet toegestaan om expres klein te blijven door de steden constant door te geven.
 

Diddi Magmotar

Griffioen
Ff ter verduidelijking omdat ik ook wel benieuwd ben, dus spelers van de buitenrand naar jou clusterrand halen om daar steden te veroveren met moraal en daarna doorgeven is dus verboden?
 

DeletedUser19210

Gast
Ff ter verduidelijking omdat ik ook wel benieuwd ben, dus spelers van de buitenrand naar jou clusterrand halen om daar steden te veroveren met moraal en daarna doorgeven is dus verboden?

Mensen 'kunstmatig' klein houden is verboden - als die moraalkolo's bij de tegenstander leggen.

Heel krom, inderdaad. Ipv moraal afschaffen viel Inno's keuze hier op. Staat overigens nergens aan gegeven verder.
 

Diddi Magmotar

Griffioen
Hoop dat het onderhand wel wordt gehandhaafd dan. Want op cythera waar ik voor het laatste belegering speelde gebeurde het aan de volle band en werd er constant niks mee gedaan.
 

DeletedUser5317

Gast
Nog maar eens een voorbeeld van onduidelijke regels (of enkel gekend door de mods). Tijd dat wij als spelers eens duidelijkheid krijgen zodat we deze correct kunnen toepassen en handhaven.
 

DeletedUser16083

Gast
dit is 1 van die dingen dat spelers zelf moeten reporten, tis niet dat support zelf iedereen gaat controleren. dus na melding zal er gekeken worden of het wel of niet gaat om bewust klein blijven om moraalkolo's te leggen.
 

Armand0

Manticore
Wat mij betreft moet dit gewoon kunnen. Je moet maar klein willen blijven en met (zelf) minimale middelen op de frontlinie willen opereren, gaat de meeste spelers ook vervelen.

Maar dit is een tactiek die wel bij het spelletje hoort, en er valt ook prima tegen te verdedigen (in tegenstelling tot echte pest-tactieken als TTA's, massa spionnen, schichten).

Vind dat er wel heel snel word geklaagd op het AF/bij de support. En dat die er uiteindelijk hun oren naar laten hangen vind ik ook vreemd. Je moet gewoon zelf je verdediging op orde hebben, en als je dat niet hebt verlies je wel eens een stad. Slim gebruik maken van de mogelijkheden en 'sneaky' tactiekjes horen inherent bij dit spel. Dat moet je niet willen afstraffen.
 

futoman

Slingeraar
dit is 1 van die dingen dat spelers zelf moeten reporten, tis niet dat support zelf iedereen gaat controleren. dus na melding zal er gekeken worden of het wel of niet gaat om bewust klein blijven om moraalkolo's te leggen.
We hebben al tientallen bewijs stukken gestuurd en support zegt dat ze er iets aan doen maar doen ze nooit. Ben het zat dat elke keer misbruik van word gemaakt op vrijwel elke wereld en er niets word tegengedaan.
 

futoman

Slingeraar
Wat mij betreft moet dit gewoon kunnen. Je moet maar klein willen blijven en met (zelf) minimale middelen op de frontlinie willen opereren, gaat de meeste spelers ook vervelen.

Maar dit is een tactiek die wel bij het spelletje hoort, en er valt ook prima tegen te verdedigen (in tegenstelling tot echte pest-tactieken als TTA's, massa spionnen, schichten).

Vind dat er wel heel snel word geklaagd op het AF/bij de support. En dat die er uiteindelijk hun oren naar laten hangen vind ik ook vreemd. Je moet gewoon zelf je verdediging op orde hebben, en als je dat niet hebt verlies je wel eens een stad. Slim gebruik maken van de mogelijkheden en 'sneaky' tactiekjes horen inherent bij dit spel. Dat moet je niet willen afstraffen.
Aanvallen in nacht horen ook gewoon bij het spel daarvoor krijg je als verdediger nachtbonus in je voordeel. Tegen moraal kan je niets doen, al helemaal niet in belegering. Jij speelt en speelde op werelden t-die heel traag waren of je niet eens een overname kon doen. Spionnen horen er ook gewoon bij anders zou het niet in het spel zitten. Dus vrijwel je hele bericht heeft geen nut naar mijn mening en ik denk dat ik niet de enigste ben die zo nadenkt.
 
Aanvallen in nacht horen ook gewoon bij het spel daarvoor krijg je als verdediger nachtbonus in je voordeel. Tegen moraal kan je niets doen, al helemaal niet in belegering. Jij speelt en speelde op werelden t-die heel traag waren of je niet eens een overname kon doen. Spionnen horen er ook gewoon bij anders zou het niet in het spel zitten. Dus vrijwel je hele bericht heeft geen nut naar mijn mening en ik denk dat ik niet de enigste ben die zo nadenkt.
Nu geef je zelf het antwoord, een moraal kolo hoort er ook gewoon bij. Is het leuk, nee niet als het je overkomt maar dat zijn 1k aan spionnen van 1k ook niet of tta's s nachts zonder ooit een daadwerkelijke aanval of dagenlang kleine checks rondsturen zonder overname poging alleen maar om een tegenstander te zieken.
Als je het 1 thuis vind horen in het spel dan hoort ook het ander thuis in het spel.
 

Diddi Magmotar

Griffioen
Hm moraal kolo's vind ik er niet bij horen. Moraal is om kleinere spelers te beschermen tegen de grote spelers/allianties. Nu wordt het gebruikt om grote spelers/ allianties aan steden te helpen als ze die zelf niet over kunnen nemen. Daarmee wordt het uiteindelijke doel van moraal niet bereikt.
 

DeletedUser30696

Gast
Zonder moraal zijn grote allianties met overal nukes en zonder muren onaantastbaar, als kleinere speler of alli zul je dus nooit een stad van ze kunnen pakken want een kolo wordt er ALTIJD uitgegooid met 100% moraal. Tenzij je een speler inactief en zonder trips vind ben je vrijwel kansloos. Beetje sneu als dan ook nog eens grote allianties de regels maar laten interpreteren, aanpassen en/of beslissen in hun voordeel. Je kunt ook moeilijk argumenteren dat iemand expres niet groeit (en vergeet niet dat die dan ook nog eens vele nadelen heeft) maar dan als grote speler zelf ook je muren niet ontwikkelen, en sterker nog ... gaat afbreken na een verovering. Toch?
 

Diddi Magmotar

Griffioen
nouja ik vind het wel normaal dat en 100k speler geen steden kan nemen van een 1000k speler mits de 1000k speler niet inactief is of helemaal niks van het spel snapt etc. Er moet ook waardering zijn voor de prestaties van een speler die hoog op de ranglijst staat.
 

Armand0

Manticore
Aanvallen in nacht horen ook gewoon bij het spel daarvoor krijg je als verdediger nachtbonus in je voordeel. Tegen moraal kan je niets doen, al helemaal niet in belegering. Jij speelt en speelde op werelden t-die heel traag waren of je niet eens een overname kon doen. Spionnen horen er ook gewoon bij anders zou het niet in het spel zitten. Dus vrijwel je hele bericht heeft geen nut naar mijn mening en ik denk dat ik niet de enigste ben die zo nadenkt.

Tuurlijk kan je wel wat tegen moraal kolo's doen, je kan ze gewoon blokken. Ook op belegeringswerelden. Dat heet: je verdediging op orde hebben.

p.s. leuk dat je mijn in-game prestaties volgt en er bij wilt betrekken! Maar inhoudelijk voegt het niets toe.
 

Diddi Magmotar

Griffioen
Tuurlijk kan je wel wat tegen moraal kolo's doen, je kan ze gewoon blokken. Ook op belegeringswerelden. Dat heet: je verdediging op orde hebben.

p.s. leuk dat je mijn in-game prestaties volgt en er bij wilt betrekken! Maar inhoudelijk voegt het niets toe.

in principe kan je ze nog prima snipen alleen als je op je backsnipe vertrouwd kan je wel is bedrogen uitkomen helemaal in de nb.
 

DeletedUser30820

Gast
Ons team speelt sinds kort ook met de moraalkolo. Wij krijgen te horen dat we daarvoor geband kunnen worden. Maar voordat we deze tactiek begonnen hebben we de spelregels goed doorgelezen en er stond niks over in.

Eerder kregen we te horen dat nachtaanvallen niet sportief waren en we aangemeld zouden worden bij support. Weer later kregen we te horen dat je leger opdelen in 10 stukjes (om razernij te voorkomen) niet sportief was en we daarvoor bij support aangemeld zouden worden. En ook kregen we te horen dat we aangemeld zouden worden omdat we soms uit de alliantie gingen om een troependump te kunnen doen bij je maatjes zonder de cp te verliezen.

Tot nu toe nooit iets van een moderator gehoord hierover. Maar dat kan ook niet, want hoe kan je geband worden als je niks doet wat tegen de regels is. In mijn ogen is wat wij doen tactiek. We doen nooit iets om te pesten, maar wel om er beter van te worden (stad winnen of cp winnen, gunst jatten). En het is een oorlogsspel..het is de bedoeling te winnen. Wat mij betreft zijn de spelregels de leiddraad voor wat wel en niet mag. Als Grepo een moraalkolo niet wil toestaan...hoeveel makkelijker is het dan niet om daarover een regeltje in de spelregels te zetten dan om daarover telkens discussie te moeten voeren. En zodra het er in staat stoppen we er meteen mee..geen enkel probleem. Idem troependump....je kan gewoon in de regels zetten dat je bv. maar 1 keer per week een alliantie mag verlaten.. Grepolis...svp geef de spelers duidelijkheid, dan weten we waar we ons aan moeten houden.
 

DeletedUser24113

Gast
Ons team speelt sinds kort ook met de moraalkolo. Wij krijgen te horen dat we daarvoor geband kunnen worden. Maar voordat we deze tactiek begonnen hebben we de spelregels goed doorgelezen en er stond niks over in.

Eerder kregen we te horen dat nachtaanvallen niet sportief waren en we aangemeld zouden worden bij support. Weer later kregen we te horen dat je leger opdelen in 10 stukjes (om razernij te voorkomen) niet sportief was en we daarvoor bij support aangemeld zouden worden. En ook kregen we te horen dat we aangemeld zouden worden omdat we soms uit de alliantie gingen om een troependump te kunnen doen bij je maatjes zonder de cp te verliezen.

Tot nu toe nooit iets van een moderator gehoord hierover. Maar dat kan ook niet, want hoe kan je geband worden als je niks doet wat tegen de regels is. In mijn ogen is wat wij doen tactiek. We doen nooit iets om te pesten, maar wel om er beter van te worden (stad winnen of cp winnen, gunst jatten). En het is een oorlogsspel..het is de bedoeling te winnen. Wat mij betreft zijn de spelregels de leiddraad voor wat wel en niet mag. Als Grepo een moraalkolo niet wil toestaan...hoeveel makkelijker is het dan niet om daarover een regeltje in de spelregels te zetten dan om daarover telkens discussie te moeten voeren. En zodra het er in staat stoppen we er meteen mee..geen enkel probleem. Idem troependump....je kan gewoon in de regels zetten dat je bv. maar 1 keer per week een alliantie mag verlaten.. Grepolis...svp geef de spelers duidelijkheid, dan weten we waar we ons aan moeten houden.

Leuk dat je/jullie nog geen ban ervoor gehad hebben, maar in de meeste gevallen die je opnoemt zijn er al bans uitgedeeld aan spelers hoor :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
 
Bovenaan