• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Mysteries #2

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser20542

Gast
(omdat ik niet meer kan wachten)

Mysteries #2

Noot: In het verhaal zijn geen suggesties gedaan naar het geslacht van de dader. Schijnt dat zo te zijn uit een bepaald woord, zie dat dan niet als aanwijzing.

Graaf X is dood. Dat is zo. Je zit in het politiebureau. Waarom jij dat juist bent die daar zit, dat weet niemand. Wat je wel weet, is dat graaf X dood is. Vermoord of zo. Dan gaat er een schermpje aan. Je ziet een groot kasteel. Het kasteel van graaf X. Hij geeft een feestje. Want hij wordt 100. Zo gaat dat. Graven. Die komen nooit naar buiten, maar voor je het weet zijn ze 100. Daarom heeft hij een feestje. Hij nodigt 8 gasten uit. Meneer A, jongedame B, mevrouw C, meneer D en de familie E: meneer E en mevrouw F met hun kinderen jongen G en meisje H. Allemaal vrienden van de graaf. Maar eentje, weet je ondertussen, met stoute bedoelingen.

Het feest was volop aan de gang, toen een van de gasten naar de WC ging. Die was in de kelder. Maar, ging de gast wel naar de WC? Dat is niet zeker. Wat wel zeker is, is dat in de kelder op werd gezocht naar iets, door die gast. Naar iets waarmee stoute dingen uitgehaald konden worden. Iemand vermoorden bijvoorbeeld. Want de gast was jaloers. 100 jaar, dacht de gast. Dat wil ik ook worden! Ik wil zelfs ouder worden dan die graaf! Maar, hmm, als ik nu die graaf vermoord. Dan leeft hij minder lang, en heb ik meer kans om ouder te worden!

De graaf had ondertussen al wel een glaasje op. Ondanks zijn leeftijd lette hij totaal niet op zijn voeding. Wat knap dan, dat hij 100 geworden was. Maar verder zou het toch niet komen. De bijna-moordenaar lokte de graaf op onbekende wijze mee naar een onbekende plaats. Daar werd het moordwapen handig ingezet om de graaf om het leven te brengen. De graaf werd opgeborgen in de kelder. De moordenaar stormde vervolgens naar de grote zaal, waar het feest aan de gang was, en joeg iedereen weg. Daarna werd het kasteel ook door de moordenaar verlaten.

Het scherm in het politiebureau springt op zwart. Je hebt niet gezien wie de moordenaar was. Dat lijkt misschien vreemd. Je hebt toch de gasten gezien? Maar je schijnt niet goed opgelet te hebben. Je keek niet naar wie de daad pleegde. Je weet niet waar. Je weet dat de moordenaar de grote zaal met de graaf verliet. Waar naartoe weet je niet. Je hoorde de moord niet gebeuren. Nog meer onoplettendheid? Arme jij. Maar hierbij wil je het niet laten. Jij wilt uitzoeken wie het heeft gedaan. Jij wilt weten waar naartoe er is gegaan. Jij wilt weten wat de dader mee heeft genomen uit de kelder. En dat zul je ook weten. Wat je er ook voor moet doen.
 

DeletedUser20542

Gast
Het spel

Wat moet je nou eigenlijk doen? Wel. Iedereen heeft braaf het verhaaltje gelezen. Daarin wordt een moord gepleegd. Denk aan Cluedo. Want dat is mijn basis. Jij moet het gedoe oplossen. Als eerste. Er is dus maar 1 winnaar. De rest krijgt misschien nog wat voor de moeite. Maar hoe kom je er nou achter wat en waar en door wie? Wel. Ik heb wat hints in elkaar geknutseld. Meestal moet je ze verdienen. Maar soms geef ik random (of iets minder) hints weg. De hints stuur ik via pm, en ze zijn vrij concreet. Ten allen tijde kan bij mij voor 250 munten een hint worden gekocht. Ten laatste verstop ik zo nu en dan ook nog wel een aanwijzing in een verhaaltje. Netwerken/bedriegen/afpersen is natuurlijk ook allemaal toegestaan.

- Wie kan de dader zijn? Dat zijn alle 8 gasten: meneer A, jongedame B, mevrouw C, meneer D, meneer E, mevrouw F, jongen G of meisje H.
- Waar kan de moord gepleegd zijn? De slaapkamer, de keuken, de tuin, de zolder, de werkkamer of de garderobe.
- Wat kan het moordwapen geweest zijn? Een pistool (doodgeschoten), een touw (gewurgd), een mes (neergestoken), een baseballknuppel (neergeslagen), beenspieren (doodgetrapt) of een pijl en boog (neergeschoten).

Er zijn ook nog andere voorwerpen die je kunnen helpen om opdrachten te winnen, die komen ook wel eens op een door mij bepaald moment te voorschijn. Het kan ook handig zijn om munten te behalen, om dingen te kopen of om mensen om te kopen of om te winnen misschien wel. Er zijn ook jokers te behalen, die je vrijstellen van afvallen bij een afvalopdracht. Jokers zijn bij mij ook te koop, voor 500 munten. Als je een voorwerp inzet, doe je dat altijd in het vet in het topic. Bij mij zijn ook voorwerpen te koop, welke dat zijn en hoeveel ze kosten vind je in de volgende post. Iets kopen doe je in het vet in het topic. Iedereen begint met een bewaartas om alles in te stoppen. Het wordt aangeraden deze niet kwijt te raken, maar te gebruiken in nood. *it’s all mystery* En let op, niet alle voorwerpen hebben aanvalskracht, maar eens ingezet is kwijt. Ook als het niets uithaalt.

Inactiviteit wordt per opdracht verschillend bestraft. Soms wel, soms niet, zeg maar. Als je er niet kunt zijn, stuur je van tevoren een pm naar mij. Dan zorg ik voor tijdelijke vervanging. Als die er niet is, word je vrijgesteld van doodvallen aan inactiviteit of afvallen, maar kun je ook niets winnen. De mogelijkheid tot het aankondigen van een afwezigheid mag niet worden uitgebuit.

Dit lijkt me wel duidelijk zo. Toch vragen? Spreek me aan in pm of op Skype.

Goed opgemerkt, eigenlijk is dit gewoon Cluedo. Maar zo noem ik het niet, omdat het niet zomaar rondlopen in een huis en vreemde dingen uitvoeren is, maar voor je iets kunt weten moet je andere dingen doen dan je bij Cluedo doet.
 

DeletedUser20542

Gast
Spelers
SpelerMuntenVoorwerpen
1. Rutger15
2. Vinie (opdracht 2)--
3. Mcg115Zaklamp, zweep
4. Gekko553Geen
5. Genius (opdracht 7)--
6. EdAtGoirle (opdracht 5)--
7. Mayco (opdracht 6)--
8. Alice525Katana, teddybeer
9. Marco (opdracht 4)--
10. Rabbid (opdracht 5)--
11. The Big Red0Zaklamp, kunstmest
12. Eli1015Geen
13. Genade (opdracht 1)--
14. Donny100
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Opdrachten
Opdracht 1
Opdracht 2
Opdracht 3
Opdracht 4
Opdracht 5
Opdracht 6
Opdracht 7

Personages
Meneer A: Werkloos, gehuwd, vrouw is kostwinner
Jongedame B: Studente, verloofd
Mevrouw C: Voltijdse baan, single
Meneer D: Halftijdse baan, single
Meneer E: Voltijdse baan, gehuwd, kostwinner
Mevrouw F: Werkloos, gehuwd, man is kostwinner
Jongen G: Middelbaar scholier, verliefd
Meisje H: Middelbaar scholier, single

Voorwerpen, immer te koop + muntjes te betalen
Winkel gesloten
Atoombom 200
Ver(r)assingspakje 100
Zwaard 80
Katana 60
Klimplant 50
Zweep 40
Zaklampje 30
Kunstmest 20
Teddybeer 10
Pingpongballetje 5
Hint 250
Joker 500
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20542

Gast
Opdracht 1

We beginnen simpel. We beginnen met stemmen. Voor de deadline zet je een groene, een blauwe, een gele en een rode stem in het topic. Je mag dezelfde persoon in verschillende kleuren zetten. Iedereen is zojuist met 150 munten begonnen. Voor 50 munten kan je een stem kopen in een kleur naar keuze. Je mag meerdere stemmen kopen. De consequenties van de stemmen zullen pas bij de uitslag duidelijk worden. Bij een gelijke stand gebeurt er niets. Voor 100 munten echter kun je mij vragen waar 1 van de kleuren voor staat. De kans dat ik de waarheid spreek is 75% (random getallengenerator). Als ik het lieg, heb ik het over de betekenis van een van de andere kleuren. En let op, niets is wat het lijkt. De betekenis achter een kleur in andere spellen zegt niets.

Deadline = Vrijdag 25/04 om 20.30

Posten mag. Vragen zijn er om te stellen.
 

DeletedUser10470

Gast
Nouja, ik begin dan maar
8. Alice
10. Rabbid
13. Genade
14. Donny
 

DeletedUser

Gast
oke volg het nog niet helemaal maar zie eerst wel tot aan vrijdag wat er gebeurd ;)
 

DeletedUser

Gast
Ik geef EdAtGoirle 100 munten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan