Oef, het lijkt erop dat ik even flink met mijn neus op de feiten gedrukt word met mijn cynische bek, ik ben aangenaam verrast Inno

.
Ik denk dat dit idee erg veel potentieel heeft, maar misschien nog ietsjes verder uitgewerkt/aangepast moet worden. Mijn two cents:
-ik denk dat het
percentage steden dat je nodig hebt voor winst een extra variabele nodig heeft, namelijk de alliantielimiet. Het lijkt me logisch dat werelden met een alliantielimiet van 25 een kleiner percentage vereisen dan werelden met een alliantielimiet van 80. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat werelden standaard een hoge limiet krijgen, zoals salerno aanhaalt, maar gezien de recente vraag binnen de community naar juist kleinere alliantielimieten denk ik dat het beter is om daar een balans in te zoeken.
-
stichten lijkt me idd een zwakke plek in dit systeem, maar ik zou niet precies weten hoe dat het beste op te lossen is. Het idee van ruigtand over een bepaald percentage volle eilanden ipv steden klinkt veelbelovend, mits het alleen gaat om boerendorpeilanden, maar het lijkt me moeilijk om in te schatten wat de impact op het spelverloop ervan is. In eerste instantie lijkt het me wel mooi om clusterfucks te blijven promoten, hetgeen naar mijn mening toch een beetje het enige leuke aspect van de ww is. Stichten volledig uitschakelen na de start van de domination periode lijkt me een te rigoureuze oplossing, maar nogmaals: dit is een punt dat verder uitgewerkt moet worden en wellicht moeten er gewoon meerdere alternatieven op de betaserver getest worden voor hier een definitieve oplossing in gevonden wordt.
-
de vredeperiode van 14 dagen op het einde van een wereld lijkt me wat lang. Als er toch niks meer kan gebeuren, is het misschien beter om dat te verkorten naar een week, maar dat is maar een heel kleine opmerking.
-ik ben erg te spreken over het idee om de
wereldwonderen in het spel te laten, want meer tactische opties zijn naar mijn mening altijd beter. Wat dat betreft is het ook veelbelovend dat er nagedacht wordt over nieuwe effecten, want zonder een grondige herbalancering ben ik bang dat de wereldwonderen eindigen zoals de meerderheid van de speciale gebouwen in steden: in het beste geval een gimmick en in de meeste gevallen objectief de prijs niet waard.
Al bij al ben ik erg enthousiast over dit concept, en ik geloof dat domination werelden potentieel veel interessanter en actiever zullen worden dan de over het algemeen vrij passieve en pesterige ww werelden.