• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Nieuwe “oude” wereld

vluggelizzie

Slingeraar
Hoewel ik vooral lees en niet reageer, wil ik zo vlak voor het einde van de wereld Omega toch een keer via het AF een vraag stellen. De laatste tijd zie ik alleen de roep om snelle werelden, nog snellere werelden en supersnelle werelden. Wat ik zo jammer vind van die werelden is dat ze voor werkenden niet te combineren zijn met RL. Na thuiskomst ben je als je niet kunt reageren op een app-waarschuwing, je stad gewoon kwijt.

Ik vind het jammer dat een wereld door de ww gedwongen afloopt, want juist het tactische allyspel maakt grepo leuk. Net als op Eta was dat met Omega niet anders, maar ook op Omega zie je dat er ook na de ww, net als op Eta, nog lang verder gestreden wordt. Een wereld uitbouwen, het aangaan van allianties, alleen of samen met bondgenoten het opnemen tegen gemeenschappelijke tegenstanders, je oceaan verdedigen en iedereen die niet van je ally is daar uit zien te werken…dat maakt grepo ook leuk!

Dus misschien een tegengeluid: wanneer komt er weer eens een rustige wereld voor diegenen die naast een RL het spel leuk vinden vanwege het samenspel, de contacten binnen en buiten de ally? Het liefst een wereld met de oude instellingen, of, wat al vaker gesuggereerd is, een Grepo-Classic-wereld waar spelers van vroegere tijden misschien ook weer aan mee willen doen?
 

DeletedUser

Gast
Naar mijn mening zijn die werelden er genoeg, als je niet kan opboksen tegen de groteren zoek je maar een mooi plaatsje in de rand van een wereld. Want hoe dan ook, in elke wereld zal je in het begin snel groeiende spelers hebben die er veel geld in pompen, of de snelheid nu 0,5 of 4584684 is.

En verder, op Upsilon maakte ik ook werkdagen van 7u tot 18u zonder dat ik de app had. Ik ben geëindigd als 43e op de wereld, dus je moet niet heel de dag online zijn om ook in het centrum (!) van de wereld aanvallend te spelen.
smiley_emoticons_musketiere_fechtend.gif
 

DeletedUser14801

Gast
Naar mijn mening zijn die werelden er genoeg, als je niet kan opboksen tegen de groteren zoek je maar een mooi plaatsje in de rand van een wereld. Want hoe dan ook, in elke wereld zal je in het begin snel groeiende spelers hebben die er veel geld in pompen, of de snelheid nu 0,5 of 4584684 is.

En verder, op Upsilon maakte ik ook werkdagen van 7u tot 18u zonder dat ik de app had. Ik ben geëindigd als 43e op de wereld, dus je moet niet heel de dag online zijn om ook in het centrum (!) van de wereld aanvallend te spelen.
smiley_emoticons_musketiere_fechtend.gif

Je antwoord is gebaseerd op je eigen ervaring.
Kijk even naar het grotere geheel, vluggelizzie slaat hier wel de spijker goed hard op zijn kop.
Het word tijd voor een wereld uit de eerste generatie.
Geen mythische eenheden en dat soort ongein, ouderwets knallen.
 

DeletedUser

Gast
Het word tijd voor een wereld uit de eerste generatie.
Geen mythische eenheden en dat soort ongein, ouderwets knallen.

Dan zal je mooi mogen verder dromen, wat dat komt er niet meer
smiley_emoticons_rollsmiliey.gif


Wat niet betekend dat ik er tegen ben, integendeel. Ik speel het ook liever zoals het vroeger was, maar helaas is die tijd niet meer terug te keren
smiley_emoticons_drunk.gif
 

DeletedUser14801

Gast
Heeft dat te maken met niet willen of niet kunnen.
Dat laatste lijkt mij niet het geval.
Mijn verwachting is dat er veel meer spelers zijn, die de mogelijkheid willen hebben, om te kunnen kiezen tussen de eerste en tweede generatie werelden.
Veel oud gediende, zal het zo maar noemen, kan je terug winnen door verder te gaan met het "ouderwetse" Grepolis
Innogames gaat in dat opzicht niet goed om met zijn klanten.
 

DeletedUser9608

Gast
Je antwoord is gebaseerd op je eigen ervaring.
Kijk even naar het grotere geheel, vluggelizzie slaat hier wel de spijker goed hard op zijn kop.
Het word tijd voor een wereld uit de eerste generatie.
Geen mythische eenheden en dat soort ongein, ouderwets knallen.

Correct me if i'm wrong, maar mytische eenheden zijn dr toch altijd al geweest?
 

Gollum Returns

Manticore
Hoezeer ik het idee best wel een warm hart toe draag, met de huidige generatie spelers.

(goudprutsers, appn00bs, botjes, etc. etc.) kan je echt beter snelle werelden hebben.

Meeste spelers verkorten redelijk veel bouwtijden in het begin, met een snelheid 4 wereld hebben ze maar weinig tijdwinst met 1x verkorten terwijl ze op een snelheid 1 wereld met 1x halveren gewoon een hele grote voorsprong pakken.

Natuurlijk zijn de botspelers het lastigste aan te pakken, maar niet geheel onmogelijk. De rest, tja denk met 150 steden en 30 opstanden dat mensen niet zo fanatiek muurtjes meer opbouwen, dus daar gaan de goudn00bs ook. Paar nachten de App lastig vallen staat die ook uit.

Dus voor elk speltype is een oplossing, alleen verkorten. En verkorten doet niet iedereen, en sommigen wel, en als je niet verkort heb je veel meer aan een snelle wereld. Je zet wat gebouwen aan, je gaat werken. Je komt thuis, pakhuizen zitten redelijk vol, klein beetje farmen en je kan er weer tegenaan. Mensen die wat meer online zijn zullen in het begin wel wat meer verkorten en daarmee de inkomsten voor de server een beetje leveren en een voorsprong opbouwen, maar daarna gaan die ook gewoon over op enkel bestuurders. (wat ongeveer 80% van de blijvers doet)

Kijk, natuurlijk zou ik ook wel eens terug willen naar een oude wereld. Epsilon staat voor mij nog steeds bovenaan, maar dat is wereld 5, en 1.x En 1.x gaat helaas nooit terugkomen omdat er ook een hele nieuwe generatie spelers is gekomen.

Ook al denk ik dat het oude farm systeem een enorme bot killer is. Maar goed, dat is mijn mening.

Innogames is deze weg ingeslagen, en we kunnen er tegen schoppen. Maar we kunnen ze ook beetje proberen te sturen zo nu en dan.
 

DeletedUser

Gast
Heeft dat te maken met niet willen of niet kunnen.
Dat laatste lijkt mij niet het geval.
Mijn verwachting is dat er veel meer spelers zijn, die de mogelijkheid willen hebben, om te kunnen kiezen tussen de eerste en tweede generatie werelden.
Veel oud gediende, zal het zo maar noemen, kan je terug winnen door verder te gaan met het "ouderwetse" Grepolis
Innogames gaat in dat opzicht niet goed om met zijn klanten.

Je denkt serieus dat het spel terug naar oude staat brengen (of deels terug naar oude staat brengen) meer klanten gaat opleveren?
Als er iets is waar Innogames om geeft is het de klanten, wie gaat er anders , en er komen steeds meer en meer mensen op dit spel dus je kan wel stellen dat ze dit aardig goed doen.
Het enige waar ze dan niet gehoor aangeven is het jammeren van de wat langer spelende spelers waarvan een deel terug wilt naar de oudere versies. En dat is compleet logisch dat ze hier geen gehoor aangeven (noot: Ik zelf wil ook wel weer eens naar de leukere tijden dat er veel minder goud gebruik was en de app weg was) want ze hebben alleen maar nieuwe spelers geworven door deze ver(anderingen)beteringen.
 

DeletedUser11665

Gast
Hehe is een mooie opener dus: Hoewel ik vooral lees en niet reageer, volgt hier mijn eerste post :)

De vraag/wens van Vluggelizzie acht ik op zijn plaats binnen grepolis... doorheen de jaren is het spel zo sterk gewijzigd dat ik zelfs niet spreek van evolueren... het is namelijk zo dat naar mijn persoonlijke mening toe Grepolis heel wat waarde verloren heeft, daarentegen is er ook heel wat waarde toegevoegd! Dit snijdt langs beide zijden; vertrouwde spelers vertrokken en nieuwe spelers stroomden toe. Inno zal zekerlijk de redenering gemaakt hebben 'activiteit en winstmarge' wat hen zekerlijk niet te verwijten valt. Iemand moet namelijk opkomen voor de kosten verbonden aan dit spel... en in de huidige samenleving moet men zich ontwikkelen... ook grepolis doet dit! Maar soms kan het geen kwaad om terug te grijpen naar het oude...

Als speler heb ik heel wat werelden afgezeild maar toch blijf ik trouw aan de tragere werelden! De werelden die de mogelijkheid bieden om zowel je steden als onderlinge banden uit te bouwen! Ik heb in bepaalde fases ook gebruik gemaakt van versnelde bouwtijd etc. naar gelang de noodzaak... Maar het al dan niet versnellen van bouw- en of rekruteringstijd heeft geen impact op de vraag van Vluggelizzie.

Wat Vluggelizzie vraagt is slechts een greep uit het verleden, een wereld waarin je genoodzaakt bent om terug te vallen op je alliantie! Een wereld waarin naar mijn eigen zeggen de moeilijkheidsgraad hoger ligt! Als even waardigen tegen elkaar opbotsen, de lange vaar- rekruteringstijden die de mogelijkheid bieden aan de vijand om zich al dan niet met enige tact en vertrouwen in zijn alliantie voor te bereiden! Het strijden om de oceaan en zelfs om de wereld i.p.v. de wereldwonderen! Een wereld loopt niet ten einde eenmaal de wereldwonderen veroverd zijn, net dan begint het spel! Inno heeft dit ook gemerkt vandaar Artemsia, als je een groep spelers weet te motiveren - dan ervaar je wat grepolis teweeg kan brengen! Met de wereldwonderen is dit niet anders, de wereldwonderen zijn gemaakt om je aan te zetten tot het veroveren- en verdedigen van! Maar velen stoppen na de fase- het bemachtigen van de wereldwonderen, net dit is de doodsteek voor het hele grepo verhaal.

Uiteraard zijn de meningen verdeeld en kunnen we hier jaren over discussiëren...

Maar wat Vluggelizzie vraagt acht ik als een redelijk verzoek, die mijn voorkeur draagt! Eén wereld van trage(re) snelheid waarin de mogelijkheid tot het halveren van bouw- rekruterings tijd niet actief is. Waarbij het belegering systeem actief is en het verhaal rond de wereldwonderen een ver van mijn bed show is ... en alle grepo historieke functies terug aanbod komen :)
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Ik kan en wil hier in ieder geval aangeven dat jullie mening gehoord is. Echter dien ik als Community Manager ook eerlijk tegen jullie te zijn, dus moet ik helaas zeggen dat (inderdaad) een 1.x wereld er nooit meer zal komen. Hetzelfde geldt voor premiumfunctie(s) die op 'oudere' werelden nog niet actief waren; die zullen er altijd gaan zijn, zelfs in nieuwe(re) jasjes.

Het is echter wel mogelijk om een langzame wereld, met belegering en zonder moraal te verwezenlijken (voorbeeld). Omdat ik weet dat dit WEL mogelijk is, wil ik me graag hard maken om dit voor jullie voor elkaar te krijgen, als die wens duidelijk aanwezig is.
 

DeletedUser8855

Gast
Ik denk persoonlijk dat deze wens er wel degelijk is bij velen.
Nu omega gesloten wordt, zie ik voor mijzelf niet direct een wereld die er is met mijn voorkeur.
 

DeletedUser21750

Gast
Als ik mij niet vergis houd InnoGames wel degelijk rekening met aflopende werelden, om dan een soort en met vergelijkbare wereld te starten. Correct me if I'm wrong!
Ik verlang ook wel eens terug naar een wereld met lekker snelheid 1,5 of iets in die trend. Dat is stukken makkelijker te combineren met een druk (in mijn geval studenten)leven dan een snelheid 3 of 4.
Heerlijk, oude instellingen en zonder moraal. Mijn zegen heb je Kroenuh!
 

DeletedUser

Gast
Dat jullie niet kunnen combineren is om de reden dat jullie na 2 weken toch wel weer stoppen. Met een snelheid 3 of hoger kan je in een latere fase makkelijk combineren met werken etc.
 

DeletedUser11665

Gast
Ik zou niet meteen durven veralgemenen...

Velen spelen hier ook al jaren op grepolis en stoppen kennelijk niet na twee weken... snelle wereld of niet het gaat om de contacten die je er legt; die je aanzetten tot blijven of stoppen...

Grepolis mag niet aanzien worden als prio of evenwaardig aan RL, het is een wereld naast onze dagelijkse activiteiten die we er maar al te graag bij nemen zolang het de bovenhand niet neemt... 'de meningen zijn hieromtrent verdeeld'.

De vraag om een tragere wereld(en) geeft de spelers de mogelijkheid om het te combineren met RL maar ook om met enige tact het spel te spelen... door de snelle tijden op de snellere werelden beschikt men over de mogelijkheid om zijn doelwit te belagen, door druk te zetten en zich zo een weg te banen... dit strookt niet met de persoonlijke beleving van velen en de waarden waarvoor grepolis stond...

Uiteraard zullen er altijd spelers zijn voor beide kampen... het hangt er van af op welke wereld je gestart bent en de opgedane ervaringen, maar als de mogelijkheid bestaat om de spelers die de snellere werelden behartigen een thuis te bieden... dan moet er naar mijn mening toe ook de mogelijkheid bestaan om te voldoen aan de wensen van de spelers die een voorkeur hebben voor een tragere wereld...

Dus Kroenuh mijn zegen heb je ook!

En alle respect voor de premiumfunctie(s), die nodig zijn voor het behoud en de verdere ontwikkeling van grepolis! Maar ze hebben wel heel wat teweeg gebracht in de spelbeleving... desondanks val ik ook vaak terug op de premiumfunctie(s)...
 

vluggelizzie

Slingeraar
Dit topic diende slechts als discussie over manieren waarop je dit spel kunt spelen, niet om uit te meten hoe goed of slecht iemand al dan niet speelt. De stats spreken voor zich denk ik dan maar.
Dit spel biedt bij langzamere werelden gewoon ook andere mogelijkheden die ook door Plancke1994 al genoemd werden. Het plannen van een georganiseerde ally-aanval bijv. kost tijd, maar heeft ook zeker charme. Het ontzetten van een stad, of juist de afweging laten we de stad lopen of niet...tactische afwegingen die het spel ook boeiend maken.

Kroenuh bedankt voor het eerlijke antwoord. De vraag die voor mij nog openstaat is hetgeen er hier elders op het forum al eens geopperd is; een Grepo Classic wereld. Hoe kijkt Inno hier tegen aan?
 

DeletedUser22651

Gast
Voor mensen met weinig tijd: snelle wereld is juist goed. Zo krijgen anderen met veels te veel tijd (en miss geld) een minder grote voorsprong met halveren van tijden, simpelweg omdat je met een hogere snelheid absoluut gezien minder tijd wegkoopt.

Voor mij is het vragen naar oude werelden iets zoals een bejaarde zou zeggen: 'Vroeger was het allemaal beter'. Niet dus. En zeker niet is het zo dat de meerderheid een langzame (belegerings)wereld wilt. Alsof dat spannender is. Dan lieg je voor jezelf
 
Als je "minder" tijd hebt is juist prettig dat de wereldsnelheid hoog is terwijl de unit snelheid laag is.

Dus lekker vlot kunnen bouwen, minder onderscheid tussen "verkorten" en zonder goud. Langere vaartijden zodat de reactie tijd hoger is, het tactisch goed in elkaar moet steken als je zelf aanvalt.
 

DeletedUser

Gast
Snelle werelden zijn er nu genoeg. Dat is ideaal voor spelers die voor een korte periode intensief willen spelen.

Andere spelers (zoals ik) hebben nood aan een tragere wereld. Ideaal zou zijn zonder moraal en met het oude veroveringssysteem. Dat is voor spelers met uithoudingsvermogen en planners op lange termijn.

Count me in Kroenuh!
 

DeletedUser20500

Gast
Snelle werelden zijn er nu genoeg. Dat is ideaal voor spelers die voor een korte periode intensief willen spelen.

Andere spelers (zoals ik) hebben nood aan een tragere wereld. Ideaal zou zijn zonder moraal en met het oude veroveringssysteem. Dat is voor spelers met uithoudingsvermogen en planners op lange termijn.

Count me in Kroenuh!

ik vind hebben nood aan wat een harde term, om je mening te verwezenlijken.


maarja ook ik ben voor een lekker snelle wereld met een trage unit snelheid, daarop kan ik goed afkicken :p
 
Bovenaan