• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Occupy

DeletedUser

Gast
Ik vroeg me af wat jullie over de occupy beweging denken en weten?

Zelf ben ik een onactieve sympathisant.
Ik vind de manier van demonstreren (de manier van aandacht krijgen) heel positief en ludiek.
Echter door gebrek aan organisatie ben ik bang dat het dood gaat bloeden, zeker omdat de occupy-locaties in discrediet worden gebracht door mensen die geen (echte?) occupier zijn.
Over het algemeen genomen bestaat de kern uit zachtmoedige, vriendelijk en geschoolde mensen.
De boodschap die ik uit hun standpunten kan halen spreekt mijzelf, persoonlijk, erg aan.
Ik kijk erg uit naar jullie reacties.

(met dank aan ciberth)
Voor degene die occupy nog niet (zo) goed kennen hier staan 5 kernvragen met antwoord :
http://www.nu.nl/algemee/2643457/vijf-vragen-occupy.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2918

Gast
Re: Ocupy

Ik vroeg me af wat jullie over de ocupy beweging denken en weten?

Zelf ben ik een onactieve sympathisant.
Ik vind de manier van demonstreren (de manier van aandacht krijgen) heel positief en ludiek.
Echter door gebrek aan organisatie ben ik bang dat het dood gaat bloeden, zeker omdat de ocupy-locaties in discrediet worden gebracht door mensen die geen (echte?) ocupier zijn.
Over het algemeen genomen bestaat de kern uit zachtmoedige, vriendelijk en geschoolde mensen.
De boodschap die ik uit hun standpunten kan halen spreekt mijzelf, persoonlijk, erg aan.
Ik kijk erg uit naar jullie reacties.

Voor de mensen die ee topic starten verwacht ik toch wel een linkje voor de onwetenden onder ons ;)

Ik weet het wel maar hou men mening nog even voor me. Weet er bitter weinig over en ik denk dat het vrij irrelevant is wat ze doen, het feit dat ze het doen is al goed genoeg denk ik.
 

DeletedUser12493

Gast
Re: Ocupy

Hoh, dit is een onderwerp die waarschijnlijk weinigen van ons kennen.
Ik heb er over geleerd in 'recht' en wat ik er uit begreep is dat het demonstranten zijn die de economie willen veranderen in zekere zin. Gelijk voor iedereen, rijk helpt arm, bla bla ..

Het is een klein regime, waar eigenlijk niemand aandacht aan besteed.

Discussieer dan nog liever over de politieke partijen :D
 

DeletedUser

Gast
Re: Ocupy

Hoh, dit is een onderwerp die waarschijnlijk weinigen van ons kennen.
Ik heb er over geleerd in 'recht' en wat ik er uit begreep is dat het demonstranten zijn die de economie willen veranderen in zekere zin. Gelijk voor iedereen, rijk helpt arm, bla bla ..

Het is een klein regime, waar eigenlijk niemand aandacht aan besteed.

Discussieer dan nog liever over de politieke partijen :D

De ideologie van Occupy spreek me meer aan dan die van alle politieke partijen bij elkaar.
Links anticipeerd niet en rechts geen niets om zijn eigen bevolking.
En de centrale partijen? :mad:
Den haag is niet bezig met ons maar met zakkenvullen.
Willen we de toekomst positief ingaan dan zal er een verandering plaats moeten vinden in onze levens en denkwijze.

Het is in verhouding gezien een kleine groep mensen (aanhangers van) de Occupy beweging maar groot genoeg om toch een maatschappelijk probleem te constateren.
Economie valt ook onder het maatschappelijke vlak.
Het is juist door indoctrinatie vanuit het politieke stelsel dat er weinig aandacht wordt besteed aan Occupy.
Immers voor liberalen geldt: als je het niet met me eens bent dan zit je fout ;)
Het gaat dan ook niet om de fysieke occupy alswel het ideologische standpuntwat ze innemen
 

DeletedUser12493

Gast
Re: Ocupy

Daar verdiep jij je dus in, ik ben een Belg en ben voor de rechts conservatieve partijen.
Waarom ? Zij spreken de waarheid, ze spelen op de man niet op de bal.

Hun doelstellingen zijn open en bloot, waar veel mensen voor kiezen doordat ze weten voor wat ze stemmen.

De linksen in België beloven dit en dat, nu hebben ze een premier en wat doet die ? Niets..
Bart moest niet voor lijsttrekker geweest zijn, nee voor premier die ons land kan leiden.
 

DeletedUser

Gast
Re: Ocupy

Ok nu snap ik vanuit welk perspectief je het bekijkt :)
Ik heb zelf een tijdje in Antwerpen gewoond, wil niet zeggen dat ik de Belgen begrijp, maar heb ervaring met Belgische (vlaamse) opvattingen.
In belgie ligt de situatie heel anders, wat ik meegemaakt hebt met Vlamingen is dat ze *Face 2 Face niet ronduit spreken.
Dat kan aan mij persoonlijk liggen, echter ken ik toch andere mensen die dezelfde mening met mij delen.
Omdat de Belgische maatschappij vrij anders is als de Nederlandse vel ik geen oordeel hierover.
(*Dit is vanuit mijn referentiekader een constatatie.)
De maatschappelijke problemen zijn dan ook totaal verschillend door meervoudige variabelen.
Omdat ik mij nooit heb verdiept in de Belgische politiek kan ik daar ook geen mening over geven.
Behalve dat ik denk dat het goed is dat het land weer bestuurd wordt.
Maar ook belgie moet nadenken of het verstandig is om het kapitalisme in toe te passen met de huidige invulling en ontwikkelingen.
 

DeletedUser2918

Gast
Re: Ocupy

Ok nu snap ik vanuit welk perspectief je het bekijkt :)
Ik heb zelf een tijdje in Antwerpen gewoond, wil niet zeggen dat ik de Belgen begrijp, maar heb ervaring met Belgische (vlaamse) opvattingen.
In belgie ligt de situatie heel anders, wat ik meegemaakt hebt met Vlamingen is dat ze *Face 2 Face niet ronduit spreken.
Dat kan aan mij persoonlijk liggen, echter ken ik toch andere mensen die dezelfde mening met mij delen.
Omdat de Belgische maatschappij vrij anders is als de Nederlandse vel ik geen oordeel hierover.
(*Dit is vanuit mijn referentiekader een constatatie.)
De maatschappelijke problemen zijn dan ook totaal verschillend door meervoudige variabelen.
Omdat ik mij nooit heb verdiept in de Belgische politiek kan ik daar ook geen mening over geven.
Behalve dat ik denk dat het goed is dat het land weer bestuurd wordt.
Maar ook belgie moet nadenken of het verstandig is om het kapitalisme in toe te passen met de huidige invulling en ontwikkelingen.

Politiek is easy, ze streven allemaal naar een utopie die ze nooit kunnen bereiken =D
 

DeletedUser

Gast
Ik vroeg me af wat jullie over de occupy beweging denken en weten?

Zelf ben ik een onactieve sympathisant.
Ik vind de manier van demonstreren (de manier van aandacht krijgen) heel positief en ludiek.
Echter door gebrek aan organisatie ben ik bang dat het dood gaat bloeden, zeker omdat de occupy-locaties in discrediet worden gebracht door mensen die geen (echte?) occupier zijn.
Over het algemeen genomen bestaat de kern uit zachtmoedige, vriendelijk en geschoolde mensen.
De boodschap die ik uit hun standpunten kan halen spreekt mijzelf, persoonlijk, erg aan.
Ik kijk erg uit naar jullie reacties.

(met dank aan ciberth)
Voor degene die occupy nog niet (zo) goed kennen hier staan 5 kernvragen met antwoord :
http://www.nu.nl/algemee/2643457/vijf-vragen-occupy.html

You just made my day x)

Occupy is sowieso al grote onzin, maar de manier van demonstreren........lopen alleen maar junks, zwervers en van die jostifiguren rond met nog niet eens het IQ van een aap. En Den John, dat valt wel mee hoor, destijds was er veel aandacht naar hier.

Dit topic is btw beetje mosterd na de maaltijd.
 

DeletedUser12493

Gast
Re: Ocupy

Ok nu snap ik vanuit welk perspectief je het bekijkt :)
Ik heb zelf een tijdje in Antwerpen gewoond, wil niet zeggen dat ik de Belgen begrijp, maar heb ervaring met Belgische (vlaamse) opvattingen.
In belgie ligt de situatie heel anders, wat ik meegemaakt hebt met Vlamingen is dat ze *Face 2 Face niet ronduit spreken.
Dat kan aan mij persoonlijk liggen, echter ken ik toch andere mensen die dezelfde mening met mij delen.
Omdat de Belgische maatschappij vrij anders is als de Nederlandse vel ik geen oordeel hierover.
(*Dit is vanuit mijn referentiekader een constatatie.)
De maatschappelijke problemen zijn dan ook totaal verschillend door meervoudige variabelen.
Omdat ik mij nooit heb verdiept in de Belgische politiek kan ik daar ook geen mening over geven.
Behalve dat ik denk dat het goed is dat het land weer bestuurd wordt.
Maar ook belgie moet nadenken of het verstandig is om het kapitalisme in toe te passen met de huidige invulling en ontwikkelingen.

Inderdaad, ook ik zal geen oordeel over Nederland vestigen wat ik enkel ken is de PVV waar ik soms mee moet lachen.
De politiek ginds vond ik soms laconiek, maar hier is die echter niet veel beter.
Als je de hervorming van de regering herinnert..
 
Bovenaan