• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Oude werelden nieuw leven inblazen

DeletedUser11775

Gast
Beste Grepolismoderators,

Zoals jullie misschien al merken lopen een aantal oudere werelden totaal leeg. Mijn stamwereld Theta is daar een goed voorbeeld van. Is het geen mogelijkheid om reclame voor deze werelden te maken zodat er weer wat te doen valt in deze werelden? Nu worden er steeds nieuwe werelden gemaakt, en iedereen stopt op zijn oude wereld en gaat naar een nieuwe wereld. Ik persoonlijk zou niet zo snel nieuwe werelden maken, en eerst werelden helemaal vol laten lopen. En ik zou iedere wereld uniek maken, zodat het aantrekkelijk blijft om ook op oudere werelden te blijven sturen.

Graag zou ik zo spoedig mogelijk antwoord op mijn vragen en voorstellen krijgen.

Met Vriendelijke Groet,

ThePower
 

DeletedUser19577

Gast
Ik ben het hier volledig mee eens. Nieuwe werelden komen te snel waardoor spelers al gauw hun oude wereld opgeven en zo lopen al die (mooie) werelden leeg. De ene wereld is nog niet begonnen of de andere wordt alweer aangekondigd.

Wat jij ook zegt, een wereld moet weer uniek worden, speciaal. Nu zijn er zoveel werelden in een betrekkelijke korte tijd dat daar geen sprake meer van is.
 

DeletedUser11775

Gast
Volgens mijn kan het opgelost worden door vanaf nu geen enkele nieuwe werelden meer te maken, en om de week reclame maken voor een bestaande wereld. Zodra ze allemaal vol zijn, zouden er eventueel nieuwe werelden gemaakt kunnen worden. Maarja, de moderators willen niet meewerken...

Toch hoop ik dat er wat aan wordt gedaan. Ik kan me herinneren wat Theta vroeger voor een levendige wereld was met mooie oorlogen, sterke allianties, en een absolute topspeler op nummer 1 in de ranglijst. Nu zitten er misschien nog net 400 man, en dit aantal wordt per week kleiner. Alleen echte diehards zitten er nog in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12160

Gast
Je zegt enkel oude werelden..
Dus nieuwe spelers hebben maar pech?
Moeten op een wereld starten waar de nummer 1 op 5 miljoen is en geen enkele ally ze wil.
Nieuwe spelers krijgen geen kans voor de top en worden gelijk veroverd, als het aan jouw ligt?
 

DeletedUser19577

Gast
Het punt is dat nu de ene wereld uitkomt en de andere wordt alweer aangekondigd. De tijdspanne tussen 2 werelden moet wat langer zijn.
 

DeletedUser

Gast
Tegen, ik kies de werelden waar ik op speel op de instellingen, dus niet alle werelden vind ik dus geschikt.
Dit mag trouwens wel verder uitgewerkt worden, hoe wil je werelden uniek maken?

N.B.: de "oude" werelden zijn gesloten, dus nieuw bloed kan je daar vergeten.
 

DeletedUser11775

Gast
Ik wil hier echt wat aan doen, ken je misschien een moderator of kun je contact met een van hen opnemen?
 

DeletedUser11775

Gast
Je zegt enkel oude werelden..
Dus nieuwe spelers hebben maar pech?
Moeten op een wereld starten waar de nummer 1 op 5 miljoen is en geen enkele ally ze wil.
Nieuwe spelers krijgen geen kans voor de top en worden gelijk veroverd, als het aan jouw ligt?

Zo ben ik ook begonnen, en ik vond Grepolis toen het leukste online spel vanwege de uitdaging om te overleven. Nu overleef je altijd met al die andere beginners om je heen. Vroeger moest je overleven tussen de ervaren, grote spelers en de beginners, en de alliantieoorlogen waren veel mooier en groter. Mijn eerste stad werd veroverd net na dat ik mijn 2e stad had gemaakt. Het is juist de uitdaging om nooit helemaal veroverd te worden. Tegenwoordig is er jammer genoeg op Theta niets meer te doen omdat iedereen naar nieuwe werelden gaat. Nu worden er steeds andere werelden gemaakt, terwijl de oude helemaal nog niet vol zijn, en mensen vertrekken dus sneller uit oude spelwerelden. Gevolg: oude spelwerelden lopen leeg. Zonde van de tijd die moderators hebben gestoken in het maken van de betreffende werelden, terwijl dit juist mooie werelden zijn. En zoals FritzChevarlic zegt:

"Het punt is dat nu de ene wereld uitkomt en de andere wordt alweer aangekondigd. De tijdspanne tussen 2 werelden moet wat langer zijn."

Ik ben het met hem eens. De ene wereld zit nog niet voor een kwart vol, en de andere begint weer. Zo raken werelden nooit meer dan de helft vol, en vervolgens lopen ze weer leeg. Dit is in mijn ogen erg zonde.

Ik hoop dan ook dat de oude werelden weer worden geopend worden, en er gewacht word met het maken van nieuwe werelden tot alle overige werelden nagenoeg vol zijn.

Met Vriendelijke Groet,

ThePower

PS: ben je het met mij eens en wil je de oude werelden nieuw leven in blazen? Kopiëer dit bericht dan en plaats het ook op dit onderwerp, zodat moderatoren het kunnen lezen.
 

DeletedUser11775

Gast
Tegen, ik kies de werelden waar ik op speel op de instellingen, dus niet alle werelden vind ik dus geschikt.
Dit mag trouwens wel verder uitgewerkt worden, hoe wil je werelden uniek maken?

N.B.: de "oude" werelden zijn gesloten, dus nieuw bloed kan je daar vergeten.



Slechte instellingen = meer uitdaging. Daar moet je onder barre omstandigheden zien te overleven, en dit maakt het spel veel spannender. En ik kan nog gewoon op Theta inloggen, dus het is niet gesloten.
 

DeletedUser

Gast
Ik bedoel dat er geen nieuwe spelers kunnen beginnen.

en er bestaan geen "slechte" instellingen, ieder heeft zijn eigen favoriete instellingen.

En hoe wou je een wereld uniek maken?
 

DeletedUser20125

Gast
Ik begrijp het deels wel.
Ik begon op Mu ook als NOOB.
Ik had daar 3 steden toen de ww's begonnen.
Dat was leuk, maar in een ander opzicht is een nieuwe wereld, waarop je een snelle start hebt ook leuk (nvt op mij ^^).

Dus, met betere argumenten erbij: Helemaal voor.
 

DeletedUser11775

Gast
Ik bedoel dat er geen nieuwe spelers kunnen beginnen.

en er bestaan geen "slechte" instellingen, ieder heeft zijn eigen favoriete instellingen.

En hoe wou je een wereld uniek maken?


Ik vind het belachelijk dat de moderatoren op zon manier de oude werelden "dumpen", terwijl ze allemaal maar voor de helft volzitten. Ik hoop dan ook dat de moderatoren dit bericht lezen, en er wat aan doen (zoals het openstellen van oude werelden i.p.v het aanmaken van nieuwe werelden. Er zijn namelijk nog steeds mensen die in een oude wereld willen starten, en dit gaat nu niet meer. En voor spelers die nog op deze werelden zitten, is er totaal niets meer te doen. Eigenlijk dwingen de moderatoren ons om in een nieuwe wereld te gaan spelen. En als die nieuwe wereld 25% vol zit, komt er alweer een nieuwe en loopt hij weer leeg.

Ik wil ook even op het idee om werelden uniek te maken terugkomen. Tegenwoordig zijn werelden ook nog enig zins uniek vanwege verschil in gevechtsystemen en grondstoffen etc. Maar uiteraard heeft iedere wereld verschillende allianties. Ik zou vanaf nu geen werelden meer aanmaken, en op de startpagina een soort reclame maken voor de bestaande werelden. Nu is het aantal werelden misschien nog onder de 20 (waarvan meer dan de helft minder dan 50% vol van zitten) en dus is het best een realistisch idee om voor iedere wereld een aparte internet pagina te maken, waarop wat informatie over de wereld wordt gezet, en bijvoorbeeld een ranglijst. Zo lopen werelden sneller vol (spelers voelen zich aangetrokken tot eenbepaalde wereld), en als alle bestaande werelden vol zit, kan een nieuwe wereld worden opgericht (met aankondiging op de startpagina, zoals nu ook al het geval is).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
ja zo kan je het zien ,ik vindt snelle werelden spannender omdat je ff een uurtje weg bent en opeens 3aanvallen binnen gehad kan hebben, tot 1 uur op zou moeten zijn om 90% zkr te zijn dat je niet de volgende ochtend opeens dood bent , drm vindt ik de snellere werelden leuk dus ligt wel degelijk aan de instellingen
 

DeletedUser

Gast
Ik vind het ook heel jammer dat je nu niet meer op oude werelden kan beginnen. Zoals ik bijvoorbeeld, ik speelde een hele tijd op de wereld Nu, maar toen stopte ik. Een half jaar later vond ik het weer heel jammer dat ik er niet meer op kon.
 

DeletedUser20048

Gast
Ik ben het helemaal met ThePower eens, Als je ook kijkt naar de kaarten van de eerste wereld Alpha en de kaart van de wereld Byzantion, dan zie je een gigantisch verschil aan gevulde oceanen.
Ik vind dan bijna alle werelden zo vol moeten zitten, dan word alles ook specialer:
- een award van de dag winnen
- eerste staan in de wereld/oceaan
- oorlog voeren (veel groter en moeilijker)
 

DeletedUser

Gast
waarom zetten ze dan geen stop aan de oude werelden.
dat als er nog 50 mensen of zo inzitten ,dat de wereld dan sluit en je een award met je rangen krijgt .
tenminste als er 50 mensen in zitten ,dat de wereld nog een maand draait voor je awards even op hoog te krijgen.
waarom doen ze dat dan niet ,50 kan ook wel 100 zijn ,of lager of hoger.
 

DeletedUser11295

Gast
Omdat grepolis een bedrijf is waar het uiteindelijk doel is om geld te verdienen. Schijnbaar is gebleken dat onder de 300 spelers weinig tot geen winst meer geboekt kan worden dus dan word de wereld dicht gegooid.
 

Styl3X

Ruiter
Lol.. dit zullen ze nooit gaan doen.. immers wanneer je wereld sluit en verder wilt, vele uiteraard in de top, moet je weer opnieuw veel goud gebruiken, want vaak levert het juist in het begin extra voordeel op, kortom, ze gaan hun inkomsten niet verminderen!
 

DeletedUser20048

Gast
Ze kunnen toch wel gewoon nieuwe werelden uitstellen tot de vorige vol is?
 
Bovenaan