• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Overnemen van dorp

DeletedUser

Gast
AW: Overnemen van dorp

ja, idd. daarom dat ik me ongerust maak,
zal proberen screen te maken

ps: je bent mijn reddende prins vanavond;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Overnemen van dorp

dat lukt precies niet, heb je een idee hoe ik een screen moet maken
 

DeletedUser

Gast
AW: Overnemen van dorp

de prins is gaan lopen precies

dan zal deze prinses het maar zelf uitzoeken
 

DeletedUser

Gast
AW: Overnemen van dorp

Screentje doe je zo. Je gaat naar dat wat je wilt laten zien, je drukt op de knop 'PrtSc' (printscreen), je plakt het plaatje in een plaatjesprogramma, bijv. paint. Je slaat het op. Je upload het plaatje naar een site waar je plaatjes kan uploaden. Je plakt de link daar hierheen.

Maar hoeveel steden heb je al? Want dit klopt niet:
cultuurlevel staat op 3 (4/9 steden) er is nog wel zegetocht aan de gang
Ik verwacht dat je bedoelt: cultuurlevel 3 (4 cultuurpunten, 9 nodig voor het volgende culturele level). Als je 3 steden hebt, heb je niet genoeg cultuurpunten om je 4e stad over te nemen (9 nodig). Dan zou je kolo gewoon terugvaren. Dat heb ik ook gehad :confused:
 

DeletedUser

Gast
AW: Overnemen van dorp

ok, dat screen gedoe lijkt me te ingewikkeld en tijdrovend

ik heb momenteel nog maar 1 stad en probeerde nu een 2de over te nemen
 

DeletedUser3865

Gast
AW: Overnemen van dorp

even alles op een rijtje zetten:

1. Je hebt maar 1 stad en probeerde je 2 over te nemen.
2. Je hebt een kolo verstuurt met minstens 1 gevechtsschip en minstens 1 troep.
3. minstens 1 troep en minstens 1 gevechtsschip hebben het overleeft.
4. nou komen je troepen toch terug :confused:

Als dit allemaal klopt dan is het een bug, want dat zou niet zo horen te zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Overnemen van dorp

Nog een vraagje:

Je zegt dat je cultuurlevel 3 is en 4/9 steden hebt. Dat kan niet.
Want om een 4e stad te kunnen overnemen heb je cultuurlevel 4 nodig. Om cultuurlevel 4 te bereiken heb je 9 cp in totaal nodig.

Je hebt dus niet genoeg cp om een 4e stad over te nemen. Daarvoor heb je nog een aantal cp nodig ;)

Als het niet duidelijk is, zeg het maar. maar dit is de fout die er gemaakt word ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Overnemen van dorp

Nog een vraagje:

Je zegt dat je cultuurlevel 3 is en 4/9 steden hebt. Dat kan niet.
Want om een 4e stad te kunnen overnemen heb je cultuurlevel 4 nodig. Om cultuurlevel 4 te bereiken heb je 9 cp in totaal nodig.

Je hebt dus niet genoeg cp om een 4e stad over te nemen. Daarvoor heb je nog een aantal cp nodig ;)

Als het niet duidelijk is, zeg het maar. maar dit is de fout die er gemaakt word ;)

Dat dacht ik dus ook, maar hij zegt dat hij nog maar 1 stad heeft. Dan kan je zonder cultuurpunten je 2e stad krijgen. Dus ik begrijp er niets van.
 

DeletedUser9608

Gast
AW: Overnemen van dorp

hij heeft ook maar 1 stad;) Dus hij doet iets fout. En op welke wereld eigenlijk theta of alfa?
 

DeletedUser3865

Gast
AW: Overnemen van dorp

Nog een vraagje:

Je zegt dat je cultuurlevel 3 is en 4/9 steden hebt. Dat kan niet.
Want om een 4e stad te kunnen overnemen heb je cultuurlevel 4 nodig. Om cultuurlevel 4 te bereiken heb je 9 cp in totaal nodig.

Je hebt dus niet genoeg cp om een 4e stad over te nemen. Daarvoor heb je nog een aantal cp nodig ;)

Als het niet duidelijk is, zeg het maar. maar dit is de fout die er gemaakt word ;)

Dat dacht ik dus ook, maar hij zegt dat hij nog maar 1 stad heeft. Dan kan je zonder cultuurpunten je 2e stad krijgen. Dus ik begrijp er niets van.

hij heeft ook maar 1 stad;) Dus hij doet iets fout. En op welke wereld eigenlijk theta of alfa?
om te beginnen is ze een ZIJ, en het is op alpha zegt ze, en aangezien het voor de 2de stad is snap ik er niet veel van, als het aan de voorwaarden voldoet die ik in dit lijstje heb geplaatst:

even alles op een rijtje zetten:

1. Je hebt maar 1 stad en probeerde je 2 over te nemen.
2. Je hebt een kolo verstuurt met minstens 1 gevechtsschip en minstens 1 troep.
3. minstens 1 troep en minstens 1 gevechtsschip hebben het overleeft.
4. nou komen je troepen toch terug :confused:

Als dit allemaal klopt dan is het een bug, want dat zou niet zo horen te zijn.
 

DeletedUser9608

Gast
AW: Overnemen van dorp

Hoe konden wij weten dat het een zij was?
 

DeletedUser9608

Gast
AW: Overnemen van dorp

O, miss was ze wel een manwijf, die zich als een prinses verkleed :p
 

DeletedUser

Gast
Overnemen van dorp / kolonieschip keert terug?

Ook ik heb hetzelfde probleem als Smoothmaster. Tot 2 x toe stads overname. Aan alle eisen/voorwaarden voldaan. Kolonieschip keert elke keer terug (!). Dorp eenheden verslagen etc. Erg frusterend wordt het nu! :confused:

Maar misschien mis ik (toch) iets..moet je na stadsovername en in mijn geval dat mijn kolonieschip dus wel terug keert, hierna dan troepen sturen om dorp te ondersteunen. Is dit opstand wat ze bedoelen?. :confused:

Ik zit ook in Theta
 

DeletedUser3865

Gast
AW: Overnemen van dorp / kolonieschip keert terug?

Ook ik heb hetzelfde probleem als Smoothmaster. Tot 2 x toe stads overname. Aan alle eisen/voorwaarden voldaan. Kolonieschip keert elke keer terug (!). Dorp eenheden verslagen etc. Erg frusterend wordt het nu! :confused:

Maar misschien mis ik (toch) iets..moet je na stadsovername en in mijn geval dat mijn kolonieschip dus wel terug keert, hierna dan troepen sturen om dorp te ondersteunen. Is dit opstand wat ze bedoelen?. :confused:

Ik zit ook in Theta

op theta moet je daarvoor de troepen sturen en dan daar beneden op het icoontje opstand klikken ;) (onder aanval versturen)

en 12 uur nadat je aanval is aangekomen begint de opstand en heb je 12 uur om je kolo daar te laten landen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Overnemen van dorp / kolonieschip keert terug?

op theta moet je daarvoor de troepen sturen en dan daar beneden op het icoontje opstand klikken ;) (onder aanval versturen)

en 12 uur nadat je aanval is aangekomen begint de opstand en heb je 12 uur om je kolo daar te laten landen.

Dank je voor je reactie.
1) ik klik op "aanvallen"
2) selecteer dan mijn eenheden
3) ik kan dan alleen klikken op "normale aanval"


En dan... is 't hem juist er is geen icoon "opstand"

Of...doe ik net toch weer iets verkeerd?
 

DeletedUser

Gast
AW: Overnemen van dorp / kolonieschip keert terug?

Dank je voor je reactie.
1) ik klik op "aanvallen"
2) selecteer dan mijn eenheden
3) ik kan dan alleen klikken op "normale aanval"


En dan... is 't hem juist er is geen icoon "opstand"

Of...doe ik net toch weer iets verkeerd?
Je moet dan eerst opstand onderzoeken in de academie ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Overnemen van dorp / kolonieschip keert terug?

Je moet dan eerst opstand onderzoeken in de academie ;)

Mijn academie level is 28. Kun je mij als laatste nog de "verlossende" aanwijzing geven welke ik moet ontwikkelen in Academie/onderzoeken? Want onder "opstand" kan ik het ook niet vinden.

P.s. vind speluitleg hier op Greoplis wel ietsje duidelijker mag worden. Voel me net een sullie! ;)

En snif..hierdoor..te laat nu met stad veroveren! Plekje vergaan :s
 

DeletedUser3865

Gast
AW: Overnemen van dorp / kolonieschip keert terug?

Mijn academie level is 28. Kun je mij als laatste nog de "verlossende" aanwijzing geven welke ik moet ontwikkelen in Academie/onderzoeken? Want onder "opstand" kan ik het ook niet vinden.

P.s. vind speluitleg hier op Greoplis wel ietsje duidelijker mag worden. Voel me net een sullie! ;)

En snif..hierdoor..te laat nu met stad veroveren! Plekje vergaan :s

je gaat naar je academie (klik er op) dan ga je helemaal naar rechts onder, en dat laatste icoontje is: verovering, daar klik je dan op het blauwe pijltje en dan gaat hij het onderzoeken (je moet hiervoor wel: 12000:hout: , 12000:steen: en 16000:zilver: hebben)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan