• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Pasen 2014

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
easter2014.png
Pasen 2014

Beste speler,

Maandag 14 april a.s. zal Jason terugkeren van de Onderwereld! Hij brengt een erg ongewoon presentje mee: een hen. Voed de hen en ze legt waardevolle eieren voor je. Deze eieren zullen je waardevolle beloningen geven zoals grondstoffen, eenheden, speciale effecten etc!

Om je hen te voeren heb je speciaal kippenvoer nodig, die je krijgt door het voltooien van eilandopdrachten. Geef verschillende combinaties voer aan je hen en kijk of ze het haar smaakt. Afhankelijk van de combinatie zal de hen een ei leggen met daarin een speciale beloning. Probeer verschillende combinaties en deel deze kennis met je vrienden!

Het paasevent zal op 14 april starten en duren tot 30 april 2014.
Een tijdsklok zal je aangeven hoelang het event nog loopt.

Bezoek voor meer informatie de speciale wikipagina over het Paasevent van 2014.

Laat ook zeker je mening achter in het discussietopic.
Veel plezier!

Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis.nl team
Raar maar waar! Wat vinden jullie van dit event?
 

DeletedUser22184

Gast
heb dit event al gespeeld op de beta-server en het motiveert je om meer eilandopdrachten te doen om voer te verkrijgen en de prijzen zijn ook zeer handig,heb 2 keer 30 oorlogsmunten gekregen! :D
 

DeletedUser

Gast
Het is altijd hetzelfde als ik eerlijk ben. Kan Innogames/NL niet wat anders verzinnen?
 

DeletedUser9408

Gast
steeds hetzelfde is juist wel makkelijk.

anders moet je steeds de handleiding door lezen:p
 

Armand0

Manticore
mwa geef mij event van vorig jaar maar :) Daar kon je ook wel gras en graan enzo kopen maar was toch een stuk minder goudgevoelig als dit. Was wat eerlijker voor de mensen die er geen goud tegenaan willen gooien. Maarja alle events worden steeds commerciëler. Vroeger was het nog voor de fun van de spelers, nu vooral voor de fun van innogames (goudpieken scoren, proficiat).

Back to basics zou ik zeggen, en organiseer de evenementen weer voor de spelers ipv voor de portemonnee. Met halloween ook al...gewoon het pompoenenjagen herinvoeren. Met kerst dat achterlijke rad weg en de kerstboom herinvoeren waar je elke dag een nieuw pakketje kon openen (dat voor elke speler hetzelfde was als ik het me goed herinner).
 

DeletedUser10508

Gast
mwa geef mij event van vorig jaar maar :) Daar kon je ook wel gras en graan enzo kopen maar was toch een stuk minder goudgevoelig als dit. Was wat eerlijker voor de mensen die er geen goud tegenaan willen gooien. Maarja alle events worden steeds commerciëler. Vroeger was het nog voor de fun van de spelers, nu vooral voor de fun van innogames (goudpieken scoren, proficiat).

Back to basics zou ik zeggen, en organiseer de evenementen weer voor de spelers ipv voor de portemonnee. Met halloween ook al...gewoon het pompoenenjagen herinvoeren. Met kerst dat achterlijke rad weg en de kerstboom herinvoeren waar je elke dag een nieuw pakketje kon openen (dat voor elke speler hetzelfde was als ik het me goed herinner).

+1, events met alleen als bedoeling voor meer goud neemt:

1. Het plezier af van de niet-goud gebruikers
2. Zorgt ervoor dat er een enorme verschil is tussen de niet-en wel goudgebruikers.

(Bijvoorbeeld op de nieuwe wereld Heraklion zullen de goudgebruikers plots 10x zoveel troepen hebben, een deja-vu van op Corinthe)
 

DeletedUser

Gast
en voor zover ik kan zien op de beta wereld kan men geen scherpzinnigheid meer krijgen als beloning? :confused:
 

DeletedUser

Gast
haha die van mij ook op nu :p
ik zat daar in Anarchy, echt leuke tijd gehad jammer genoeg weet ik niemand meer die erin speelde
 

Genius0615

Erinys
Ik ff met Panta Rei, in het begin van de wereld (die zijn later gefuseerd met Anarchy, we waren wel met maar 20 leden ofzo). Maar ben gestopt omdat ik de snelheid op dat moment wat te traag vond :p
 

DeletedUser19654

Gast
Omg ja!! Pompoenjagen!! Dat was echt super!! Haal dat terug :D
 

DeletedUser21674

Gast
Ik vind het jammer dat het op eiland opdrachten is gericht, spelers die bv 20 steden op 1 eiland hebben (die zijn er ja), hebben een groot nadeel tegen spelers die 20 steden op 20 verschillende eilanden hebben. Voor boerendorpen enzo is het je eigen keuze maar ik vind dat events hier echt rekening mee moet houden ik ben nu redelijk teleurgesteld.
 

DeletedUser9089

Gast
Ik vind het jammer dat het op eiland opdrachten is gericht, spelers die bv 20 steden op 1 eiland hebben (die zijn er ja), hebben een groot nadeel tegen spelers die 20 steden op 20 verschillende eilanden hebben. Voor boerendorpen enzo is het je eigen keuze maar ik vind dat events hier echt rekening mee moet houden ik ben nu redelijk teleurgesteld.

in de eilandopdrachten zit geen nadeel als je meerdere steden op 1 eiland hebt..
Je krijgt hetzelfde aantal opdrachten per 24 uur als iemand die op meerdere eilanden zit.

Enkel je GS opbrengst is veel lager (bij opeisen en plunderen omdat dit maar 1x per Boerendorp gaat)
 

DeletedUser

Gast
Ik vind het jammer dat het op eiland opdrachten is gericht, spelers die bv 20 steden op 1 eiland hebben (die zijn er ja), hebben een groot nadeel tegen spelers die 20 steden op 20 verschillende eilanden hebben. Voor boerendorpen enzo is het je eigen keuze maar ik vind dat events hier echt rekening mee moet houden ik ben nu redelijk teleurgesteld.

Idd, het maakt geen verschil voor de eilandopdrachten
 

DeletedUser21674

Gast
Natuurlijk maakt dit wel uit, je kan nu maximaal 2 eiland opdrachten hebben terwijl je anders bijvoorbeeld 6 eiland opdrachten zou kunnen hebben.
 

Genius0615

Erinys
Natuurlijk maakt dit wel uit, je kan nu maximaal 2 eiland opdrachten hebben terwijl je anders bijvoorbeeld 6 eiland opdrachten zou kunnen hebben.

Tegelijk bedoel je*

Maakt niets uit he, als de dag gedaan is en je hebt alle eilandoprachten gedaan heb je er nog steeds evenveel gedaan als iemand met 20 steden op verschillende eilanden.
 
Bovenaan