• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

plunderen van plaatsen

DeletedUser

Gast
ik heb een vraag, als je gaat plunderen staat er links een persontage bijvoorbeeld van 0 tot 100% maar houden die procenten in hoeveel kans je hebt dat de plundertocht lukt ?
en wat heeft het voor voor en nadelen plunderen ?
en wat voor voordelen en naa delen heeft opeisen ?
 

DeletedUser

Gast
AW: plunderen van plaatsen

die procenten geven de stemming van de inwoners van dat dorp weer. Als je plundert, zal deze dalen. Als je te ver doorgaat met plunderen, dan zullen de inwoners in opstand komen en ben je je boerendorp kwijt. Je kan dus geen grondstoffen meet halen uit dat dorp, tot wanneer je hem terug veroverd.

Voordeel van opeisen is dat de stemming niet omlaag gaat en je dus niet bang hoeft te zijn om je boerendorp te verliezen. Je krijgt wel minder grondstoffen dan bij plunderen.
 

DeletedUser

Gast
AW: plunderen van plaatsen

dus af en toe plunderen kan geen kwaad maar je moet dus vooral op blijven eisen ?
 

DeletedUser

Gast
AW: plunderen van plaatsen

Voornamelijk opeisen ja. Plunderen kan geen kwaad, zolang je de stemming maar goed in de gaten blijft houden.
 

DeletedUser

Gast
AW: plunderen van plaatsen

Zolang de stemming minstens 80% blijft, is er geen gevaar dat de inwoners van je boerendorp in opstand komen wanneer je plundert. Zodra de stemming daalt, die je ze ook minder blij kijken. ;)
Met onderzoek Diplomatie kun je veilig plunderen tot aan 64%.
 

DeletedUser

Gast
AW: plunderen van plaatsen

bedankt maar nu heb ik ff gegoogled, de groenen vlaggen zijn van mij en kan ik opeisen, plunderen maar er zijn ook rode vlaggen (niet van mij)
maar als ik die aanval en win zijn de dan ook van mei en kan ik dan ook opeisen ?
 

DeletedUser

Gast
AW: plunderen van plaatsen

bedankt maar nu heb ik ff gegoogled, de groenen vlaggen zijn van mij en kan ik opeisen, plunderen maar er zijn ook rode vlaggen (niet van mij)
maar als ik die aanval en win zijn de dan ook van mei en kan ik dan ook opeisen ?

Als je wint, dan heb je een extra boerendorp en dan kan je ook daar opeisen/plunderen
 

DeletedUser

Gast
AW: plunderen van plaatsen

zoo simpel :O:D
maar ik heb nu iets vaan 4 dagen bescherming kan ik dan wel aanvallen ?
want ik kom een beetje goederen te kort.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: plunderen van plaatsen

Boerendorpen kan je altijd aanvallen. Je kan niet andere spelers aanvallen tijdens je beginnersbescherming
 

DeletedUser

Gast
AW: plunderen van plaatsen

oow jammer,
en er staat telken: je kunt nog geen boeren dorp in nemen, hoe kan dat ?
 

DeletedUser

Gast
AW: plunderen van plaatsen

je heb niet genoeg eenheden voor elk nieuwe boeren dorp heb je ... eenheden nodig op dat eiland van al je steden

dus stel je wil je 8e boerendorp overnemen dan moet je 600 eenheden op dat eiland hebben

maar voor je 7e heb je 300 nodig

en voor de eerste maar 6
 

DeletedUser

Gast
AW: plunderen van plaatsen

oow kijk ik heb nu me eige stad en 2 groene vlaggen, ik wil er een 3e bij ik hebnu 8 zwaardvechters
 

DeletedUser

Gast
AW: plunderen van plaatsen

ooohw dus ik moet 10 zwaardvechters hebben en dan kan ik me 3e plaats overnemen ? (waar haald u al die info vandaan ? (wiki vind ik niets))

groetjes
 

DeletedUser

Gast
AW: plunderen van plaatsen

Veel spelen (zelf ontdekken dus) en de wiki lezen. Klik hier voor meer informatie over het farmen ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: plunderen van plaatsen

oow ik heb nu eindelijk 10 zwaardvechters en nu heb ik een boerendorp aangevallen met 3 boogschutters.
maar nu weet ik niet meer welke dat is en wat heb ik eraan en waneer is het echt van mij ?
 

DeletedUser

Gast
AW: plunderen van plaatsen

oow ik heb nu eindelijk 10 zwaardvechters en nu heb ik een boerendorp aangevallen met 3 boogschutters.
maar nu weet ik niet meer welke dat is en wat heb ik eraan en waneer is het echt van mij ?

Als je ook die 3 boogschutters verslagen hebt, wordt het rode vlaggetje vanzelf groen en weet je welk dorp je hebt veroverd ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: plunderen van plaatsen

inderdaad hij is nu groen maar waar zijn me zwaard vehters nu ?
ik heb er nog maar 1 :rolleyes:
 
Bovenaan