• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Puntensysteem

DeletedUser22289

Gast
Ka iemand me dat strafpuntensysteem hier op dat forum eens uitleggen?

Ik bedoel maar ik kreeg altijd waarschuwingen en hield me altijd wat in tot ze vervallen waren... Nou post ik weer iets krijg ik direct een berisping (1pnt) Iemand enig idee waarom ik niet gewoon een waarschuwing krijg terwijl ik voor zo'n post gewoon een waarschuwing zou krijgen?
 

DeletedUser10470

Gast
Op zich is het niet heel erg ingewikkeld.

Wanneer iemand voor het eerst een lichte overtreding maakt wordt er vaak de afweging gemaakt tussen een verwijdering en een waarschuwing.
Wanneer iemand voor het eerst een middelmatige overtreding maakt wordt er vaak de afweging gemaakt tussen een waarschuwing en een berisping.
Wanneer iemand voor het eerst een zeer zware overtreding maakt wordt er overwogen of we daarvoor niet enkel moeten berispen, maar ook een directe ban voor moeten geven.

Wanneer iemand voor een tweede, derde, vierde, vijfde etc. keer een zelfde overtreding maakt is diegene hiervoor al gewaarschuwd en kan dus direct een berisping (al dan niet een ban) verwachten, omdat iemand de overtreding al eerder heeft gemaakt.

We blijven niet waarschuwen, wanneer iemand niet wilt luisteren treden we harder op.

Nog altijd is dit vaak wat overwogen wordt, maar niet in alle gevallen. Er kunnen dus ook geen rechten worden verleend aan het bovenstaande en er kan zelfs compleet van worden afgeweken. Wij geven liever geen waarschuwingen en berispingen, maar helaas blijkt dat soms toch nodig te zijn.
 

DeletedUser22289

Gast
Dus eigenlijk staat die "vervallen" naast de waarschuwingen etc er gewoon maar voor de show?
 

DeletedUser

Gast
Bij waarschuwen enigszins wel, bij berispingen niet, want wanneer je 3 openstaande berispingen hebt, krijg je een ban en bij 2 openstaande en 1 vervallen niet.
 

DeletedUser10470

Gast
Exact, bij 3 punten (voor de duidelijkheid; een punt is iets anders dan een berisping. Een berisping kan bijvoorbeeld 3 punten bevatten), krijg je automatisch een ban. Na 40 dagen verloopt een berisping, en daarmee de punt(en) die in de berisping zitten.
 

DeletedUser22289

Gast
Bij waarschuwen enigszins wel, bij berispingen niet, want wanneer je 3 openstaande berispingen hebt, krijg je een ban en bij 2 openstaande en 1 vervallen niet.

Anderzijds geeft Frank hierboven aan van niet, aangezien hij zegt dat ze zelf bepalen wat ze geven heeft het dus geen effect of je waarschuwingen vervallen zijn of niet.
 

DeletedUser

Gast
Anderzijds geeft Frank hierboven aan van niet, aangezien hij zegt dat ze zelf bepalen wat ze geven heeft het dus geen effect of je waarschuwingen vervallen zijn of niet.

Ik zeg toch zogoed als hetzelfde als donfrank, buiten het verschil tussen een berisping en een punt dan.
Ik geef je gelijk dat het bij een waarschuwing weinig uitmaakt en het dat bij een berisping wel doet ;)
 

DeletedUser24549

Gast
Ik vindt dat je wel erg makkelijk een waarschuwing krijgt. Gisteren nog voor 3 emoticons in 1 bericht... (deze:
smiley_emoticons_freddus_pacman.gif
smiley_emoticons_freddus_pacman.gif
smiley_emoticons_freddus_pacman.gif
)

Echt waar maken jullie je druk over joh?
smiley_emoticons_irre.gif


Benieuwd of ik hem nu weer krijg:p
 
Bovenaan