• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Q/A met betrekking tot events Grepolis.

Vanuit de council zijn een aantal vragen gesteld aan Innogames over de plannen met betrekking tot events. Nadat deze vragen beantwoord zijn is toestemming gegeven de vragen en antwoorden te plaatsen op de forums van de verschillende markten/servers.

Q : councillid (Duitsland)
A : Innogames (dev).

------------------------------------------------------

Q : Het strijdveld en Receptenboek zijn in het verleden als slecht gebalanceerd bekritiseerd en gelden als hoofdoorzaak voor de zwermen
"vliegers" ingame.
Inno heeft aangegeven de invloed van event terug te willen schroeven. Wat zijn de voorgenomen plannen voor genoemde events.
A: Deze events zullen blijven bestaan maar worden wat betreft de kracht van de beloningen terug gebracht. Dit zal stap voor stap gebeuren tot
de beloningen het niveau van de afgelopen Box van Pandora hebben bereikt.

Q : De "schiet" events (beproeving slingeraar, Spartaanse huurmoordenaren) hebben tot nu toe 6 x Goddelijke Scherpzinnigheid gegeven.
Dit wordt ook met op de achtergrond "Domination" bekritiseerd.
Is er een plan om de Goddelijke Scherpzinningheid te vervangen?
A : Goddelijke Scherpzinningheid zal in de toekomst niet meer tot het prijzenpakket behoren. Er is nog niet besloten wat de vervanger wordt
voor deze prijs. (Voorstel door communitie ? / voorstel door mij is hiervoor in de plaats Landuitbreiding te geven.
Goddelijke Scherpzinningheid zal alleen nog bij bezondere gebeurtenissen af en toe uitgedeeld worden.

Q : Grepolympia komt tegenwoordig 2 keer per jaar. Zijn er plannen om een nieuw event met andere naam maar zelfde spelprincipe in
te voeren,
ter afwisseling of is het de bedoeling dat Olympia 2 keer per jara blijft?
A : Er zijn geen veranderingen in de planning. Nieuwe events / grotere veranderingen hebben geen hoge prioriteit op het moment.

Q : Is er een mogelijkheid dat het event "De Persische verovering" terugkeert?
A : We wilden dit al zeer lang herhalen echter is het event als zeer zwaar beoordeeld en hebben de plannen daarvoor laten varen.

Q : Er zijn binnen Grepolis nog (vele) 1e generatie spelers. Is er iets als het oude "jacht"event (pompoenen, kruiken, etc) terug te verwachten?
A : Lijkt ons een "cool" idee maar de events hebben op dit moment geen prioriteit. We werken alleen nog aan kleine aanpassingen/verbetering
van events. Het ligt ook niet in planning om nieuwe events te maken of "oude" nog een keer terug te laten komen.

Q : Ligt het in de planning om zoals tijdens het Pandora-event, de progressie van de speler niet meer mee te nemen in de "prijzen".
A : Dit is inderdaad correct, in de toekomst zullen alle beloningen niet meer gebaseerd zijn op speler-progressie.
 

DeletedUser29205

Gast
matig positief
alleen had ik graag ook nog gezien dat de hoeveelheid events aan de orde was gekomen dat is in mijn ogen veel te veel
en hoe zit het met de nieuwe werelden?
die worden door de events gelijk gesloopt
ook hier had ik graag een antwoord gezien van inno-games

de Persische verovering is een leuk event alleen ze moeten niet tijden het event de spelregels ineens gaan vervangen wat de laatste keer wel degelijk is gebeurt
 

DeletedUser27417

Gast
Q : Het strijdveld en Receptenboek zijn in het verleden als slecht gebalanceerd bekritiseerd en gelden als hoofdoorzaak voor de zwermen
"vliegers" ingame.
Inno heeft aangegeven de invloed van event terug te willen schroeven. Wat zijn de voorgenomen plannen voor genoemde events.
A: Deze events zullen blijven bestaan maar worden wat betreft de kracht van de beloningen terug gebracht. Dit zal stap voor stap gebeuren tot
de beloningen het niveau van de afgelopen Box van Pandora hebben bereikt.

Word je ook niet vrolijk van als de wereld een x aantal maand oud is en je krijgt nog een shit beloning van 1 x 2 BIR of manti of zo, Dan kun je de events net zo goed afschaffen of gewoon beperken tot 1 x per 2 maand.
 

DeletedUser29512

Gast
Word je geforceert om mee te doen aan de events voor bijv die 10-20-30-40 rewards van pandora en voelt het super kut omdat de beloningen echt 0 zijn.

Voor de rest prima.
 

DeletedUser22705

Gast
Q : Het strijdveld en Receptenboek zijn in het verleden als slecht gebalanceerd bekritiseerd en gelden als hoofdoorzaak voor de zwermen
"vliegers" ingame.
Inno heeft aangegeven de invloed van event terug te willen schroeven. Wat zijn de voorgenomen plannen voor genoemde events.
A: Deze events zullen blijven bestaan maar worden wat betreft de kracht van de beloningen terug gebracht. Dit zal stap voor stap gebeuren tot
de beloningen het niveau van de afgelopen Box van Pandora hebben bereikt.

Word je ook niet vrolijk van als de wereld een x aantal maand oud is en je krijgt nog een shit beloning van 1 x 2 BIR of manti of zo, Dan kun je de events net zo goed afschaffen of gewoon beperken tot 1 x per 2 maand.
helemaal mee eens
 

Armand0

Manticore
Matig positief ook. Op zich prima dat de beloningen in sterkte worden teruggeschroeft, al die zwermen vliegers zijn/waren te gek voor woorden. Maar is het niet logischer om het aantal events te beperken?

Dat je dan netto op ongeveer hetzelfde uitkomt, dan hoeven we ook geen events te spelen die veel tijd kosten en relatief weinig opleveren. Ik heb echt liever dat grepolis weer om het grepolis-hoofdspel gaat draaien, ipv om de events.
 

DeletedUser27170

Gast
Eens met @-xxx- . Op dit moment lijkt het wel alsof Inno de events belangrijker vindt dan grepo zelf. Ook vind ik veel events een beetje teveel hetzelfde. Als je er 4 per jaar organiseert kan de speler zich er ook enigszins op verheugen. Vb.: Paasevent, Grepolympia, Herfst en Kerst. Nou dan mag je van mij de beloningen ook best iets sterker doen (uiteraard ook niet te gek, dus geen godscherp en vliegers bijv. max de komende 2 uur 6 vliegende per uur). Nou met demo kan je die nog iets versterken, maar ik vind dat wel een prima aantal.

Hoe ze bij Inno dan aan de goudinkomsten komen kan me echt gestolen worden, dat moeten ze zelf maar uitzoeken. Desnoods gooi je advertenties in het schermpje waar het event in staat.
 
@ Algemeen, de frequentie van events is vanuit Inno geen punt van discussie. Vandaar dat deze vraag in voorkomt in Q/A.
Schijnbaar zijn er heel veel fans van events die de afleiding van het werkelijke spel geweldig vinden. Dat wordt in ieder geval als
reden aangevoerd om de huidige hoeveelheid zo te houden.

1 Van de onderdelen waarmee Inno een her-balancering met betrekking tot beloningen wil bereiken is in plaats van progressie speler, de wereldsnelheid te gebruiken. Dus wereldsnelheid 1 zal 1 x .... zijn, snelheid 4 daarmee 4 x ....
 

Armand0

Manticore
Bullspirit Dancer zei:
Schijnbaar zijn er heel veel fans van events die de afleiding van het werkelijke spel geweldig vinden. Dat wordt in ieder geval als reden aangevoerd om de huidige hoeveelheid zo te houden.

Ik geloof best dat ze dat aan jou vertellen en dat aan ons wijs willen maken, maar ik heb die fans nog nooit gezien of gehoord. Ik denk dat die fans zich vooral op hun eigen hoofdkantoor bevinden. Dit is toch gewoon een simpel statement gebaseerd op gebakken lucht...?

Vroeger was het spel veel actiever, meer spelers op werelden, minder events. En vond iedereen events inderdaad wel leuk ter afwisseling. Ik heb daar geen cijfers voor, maar ik denk dat iedere enigszins oudgediende speler het kan bevestigen. En ik zie niemand echt enthousiast worden over het huidige aantal events. Vanochtend ook weer een nieuw event, nog geen week na het vorige event. Really?
 

DeletedUser19339

Gast
Daar gaat inno dus de fout in. Door de wereldsnelheid te gebruiken verliezen de evenementen naar mijn mening op veel werelden hun nut/doel. Bij een wereld als riz met snelheid 4 is het nog te doen, maar werelden met een snelheid van bijv. 2 krijgen dan een beloning van (ik zeg iets) 48 boog.
Het is misschien beter om, indien er een her-balancering plaatsvindt, om een vast aantal troepen per beloning neer te zetten. Voor langzamere werelden is dit misschien in verhouding een voordeel, maar dit houdt het interessanter voor iedereen op alle werelden.
Langzame werelden: iedereen heeft beschikking tot een leuke beloningen (verlaagd naar inno's standaard maar toch interessant.
Snelle werelden: Merken hier niks van en krijgen nog steeds een 'leuke' beloning als voorheen.Hebben hier totaal geen nadeel van.

Note: Ik schrijf dit omdat ik vaak kritiek hoor vanuit de langzame werelden omtrent de beloningen. Zelf speel ik uitsluitend wat snellere werelden, maar breng inno graag op de goede weg
smiley_emoticons_lol.gif
 
Ik geloof best dat ze dat aan jou vertellen en dat aan ons wijs willen maken, maar ik heb die fans nog nooit gezien of gehoord. Ik denk dat die fans zich vooral op hun eigen hoofdkantoor bevinden. Dit is toch gewoon een simpel statement gebaseerd op gebakken lucht...?

Vroeger was het spel veel actiever, meer spelers op werelden, minder events. En vond iedereen events inderdaad wel leuk ter afwisseling. Ik heb daar geen cijfers voor, maar ik denk dat iedere enigszins oudgediende speler het kan bevestigen. En ik zie niemand echt enthousiast worden over het huidige aantal events. Vanochtend ook weer een nieuw event, nog geen week na het vorige event. Really?

Persoonlijke mening en deze ook (natuurlijk) laten horen vind ik het aantal events van de zotte en Grepolis allang niet meer het spel waar ik (teveel) tijd in stak.
Ik vind het om te janken dat werelden na 1,5 maanden soms maar amper 2k spelers meer hebben waar ook nog een deel inactieven die gewoon niet meer inloggen maar door de hoeveelheid gratis op te snuiven gratis steden nog "genoteerd" staan op een wereld.

Zijn markten/servers elders waar gewoon 3 werelden op rij nooit een tijdperk WW halen omdat voor ze van start gaan al onder de 300 spelers zitten.
 

DeletedUser29490

Gast
De invloed van het event verminderen zal geen scherpzinnigheid meer zijn in een event. De enige mogelijkheid om een scherpie te gebruiken is een pakket kopen met je roepies.
smiley_emoticons_candle.gif
 

DeletedUser29205

Gast
het wordt alleen maar meer en meer pay to win en niet meer play to win
De mensen met de dikste beurs kunnen gewoon alle soorten ranking kopen door die scherpies alleen nog maar in dure eenheden pakketten te stoppen
 

DeletedUser18414

Gast
Ach of ze krijgen die VS buffs of ze instant builden hun VS telkens opnieuw, whats the difference
smiley_emoticons_winken4.gif
 

Armand0

Manticore
De meesten zijn zo druk bezig met goud smijten dat ze geen eens tijd hebben om die beloningen echt goed in te zetten. Meestal weten ze niet eens hoe ze ermee om moeten gaan. Dat is mijn ervaring althans.

Die goudsmijters zijn meestal niet de snuggerste krijgers.
 
Bovenaan