"Iedereen bijvoorbeeld kan wel raden dat die lange neger uit die andere klas een geweldig hardloper zal zijn."
Dat is geen discriminatie, maar generalisatie.
"Het leven hangt aan elkaar van discriminatie. Zonder discriminatie zou iedereen even vlak zijn. Wees blij dat er onderscheid tussen mensen te maken is. Ik zie het in ieder geval niet zitten als iedereen er exact hetzelfde uit ziet, exact hetzelfde denkt, exact dezelfde ouders, DNA, identiteit enz. heeft "
Toch niet. Discriminatie is het onderscheid maken tussen mensen op grond van bepaalde generalisaties, die al dan niet terecht zijn. Het gaat om iemand anders behandelen omdat diegene tot een bepaalde groep behoort.
"Ik kom uit Albanie en ik weet dat een racistishe opmerking nooit verweg is en soms heel subtiel.
Ik woon nu in west-vlaanderen waar ze allemaal west-vlams spreken maar sommigen die ik niet goed ken beginnen direct nl te praten terwijl ze met elkaar onderling heel de tijd west-vlaams praten, zoveel erg ik mij hier niet aan maar aan andere dingen wel,de uitspraak 'ga terug naar je eigen land' is nooit veraf (dan krijgen ze een djoef op nunder mulle

).
Ik heb een normale blanke huid,ik spreek normaal maar toch zeggen sommige:marrokantje,blanke nikker en al van die dingen.
Maar dat doet alleen een groepje vette racistjes op school, als ze alleen zijn durven ze niks meer te zeggen..
Ik zit in aso,latijn(1 van de hoogste richting) hoewel velen zeggen dat buitenlanders dommer zijn bewijs ik het tegendeel denk ik"
Het eerste wat je zegt beschouw ik als beleefdheid, niet als een uiting van racisme/discriminatie. Ikzelf spreek regelmatig dialect, maar niet als er iemand bij is "van buiten"

Dat geldt niet alleen "buitenlanders", maar ook Nederlanders uit een andere regio. Zelf woon ik nu als Brabander in Maastricht, en ik kan je wel vertellen dat ik me er behoorlijk aan kan storen wanneer iemand consequent plat Mestreechs blijft praten tegen mij.
Ga terug naar je eigen land is een duidelijke uiting van xenofobisme/racisme, en daar is mijn mening wel duidelijk over

Datzelfde geldt ook voor de rest van die gevleugelde woorden.
Mbt Aso: Ik denk niet dat dat bewijs nodig had

In ieder land zijn er groepen die beweren dat alle buitenlanders dommer zijn. Als die allemaal gelijk hadden, zaten we nu niet aan een computer, maar met een steen op een andere steen te slaan