• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Regering

  • Topicstarter Zionastronaut
  • Startdatum

DeletedUser

Gast
Dit is een vraag die vooral is voorbestemd voor de belgen. Wat vinden jullie van het feit dat wij geen regering hebben. Ik vindt dat ze niet zo kinderachtig moeten doen!
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

Pff, het heeft geen effect op mij hoor.
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

Ik denk dat het Nederlandstalig België zich beter bij Nederland kan aansluiten.
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

Dan volg jij het niet echt want de formateur kan geen goede coalitie zien te krijgen zover ik geinformeerd ben.
Dus dat wil zeggen dat er geen goede coalitie gevormd kan worden dus daarom zitten jullie zodner regeren ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

Ik denk dat het Nederlandstalig België zich beter bij Nederland kan aansluiten.

ik ben voor!
en franstalig beligie bij frankrijk, en duitstalig belgie pas na de zomervakantie want ik wil niet naar duitsland...
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

Ik denk dat het Nederlandstalig België zich beter bij Nederland kan aansluiten.

Super slecht idee ken je de geschiedenis niet! Wil je weer dat er kei veel rellen zijn met kei veel doden!
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

hahaha...lol....misschien moet je soms ook even verder kijken dan je neus lang is en zie je dat de omstandigheden toen en nu toch iets anders zijn XD
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

Dan nog, waarom zouden we het doen? We zijn al 1 van de kleinste landen. We zouden het niet erg vinden om in 2 te splitsen en 2 onafhankelijke landen te worden.:p Trouwens heeft België zich niet voor niets onafhankelijk gemaakt.

Maar het groote probleem met onze Belgische politiek is dat men zich dooddebateerd en discusiëerd. Net als bij de snetaat in Rome vroeger. Wij hebben een kamer, senaat, parlement, ... En volgens mij wordt dat wat teveel.
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

Dan volg jij het niet echt want de formateur kan geen goede coalitie zien te krijgen zover ik geinformeerd ben.
Dus dat wil zeggen dat er geen goede coalitie gevormd kan worden dus daarom zitten jullie zodner regeren ;)
Was dat tegen mij? lol.
Maar het groote probleem met onze Belgische politiek is dat men zich dooddebateerd en discusiëerd. Net als bij de snetaat in Rome vroeger. Wij hebben een kamer, senaat, parlement, ... En volgens mij wordt dat wat teveel.
Debat en discussie is goed. Zo krijg je een evenwichtiger besluit en besluitvorming.
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

Natuurlijk zijn debatten en discusies goed, maar te veel van het goede ...:rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7948

Gast
AW: Regering

Het probleem is dat Bart de Wever niet aan hervorming wil denken!

En nu scheiden van de walen zou niet slim zijn!
Vroeger leefden wij op de kap van de walen!
Als wij nu gaan splitsen dan is het een teken van oneerbaarheid en gaat Wallonië ons misschien wel aanvallen!
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

Meen je dat nu? Een oorlog tussen Vlaanderen en Wallonië?:p

Ik ben apsoluut tegen een splitsing van België, maar zoals het er nu aan toe gaat in de politiek kan het niet verder. Zowel de Walen als Vlamingen werken tegen.(niet dat dat ooit anders is geweest) We hebben de hele zever over BHV en de sociale zekerheid enzo. Maar wat is er tot nu toe al concreet over die problemen beslist? Niets bij mijn weten.

Sorry, maar als je kijkt naar sommige debatten en discusies lijken die politiekers soms wel kleine kinderen!
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

Wat ik weet is dat hij geen eerste minister wil worden. Wat te begrijpen valt als je weet dat hij wil meedoen aan de verkiezingen in Antwerpen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

Het probleem is dat Bart de Wever niet aan hervorming wil denken!

En nu scheiden van de walen zou niet slim zijn!
Vroeger leefden wij op de kap van de walen!
Als wij nu gaan splitsen dan is het een teken van oneerbaarheid en gaat Wallonië ons misschien wel aanvallen!


Het zijn de Franstaligen die geen hervormingen willen of toch geen al te grote hervormingen. De Franstaligen hebben te weinig nagedacht over noodzakelijke hervormingen en zijn ook bang dat deze hervormingen tot een onafhankelijk Vlaanderen kan leiden. In 2007 konden ze een staatshervorming tegenhouden, maar nu gaat dat niet meer lukken omdat elke Vlaamse partij vraagt achter een staatshervorming.
Ik lig niet wakker van 'oneerbaarheid' tegenover Wallonië en Brussel, maar het is zo dat een deel van de bevolking die direct wilt splitsen geen positieve gevoelens heeft tegenover de franstaligen.
Wallonië gaat ons zeker niet militair aanvallen indien Vlaanderen onafhankelijk wordt. Dan krijgen ze de internationale gemeenschap tegen zich en ook sancties van de VN (tenzij Frankrijk continu vetorechten gebruikt) en wss de EU. Het zou kunnen gebeuren dat Wallonië Vlaanderen niet zal erkennen als land.
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

Aanvallen, aanvallen... Sommige mensen gaan te hard op in dit spel.
We leven in de 21ste eeuw, in een westers land, oorlog tussen twee delen van de EU, dat is ondenkbaar. Oorlog in het algemeen is ondenkbaar in het westen.
Als die oorlog er toch ooit komt zal zoiets als een splitsing tussen Vlaanderen en Wallonië niet aan de basis liggen, wees gerust ;)
 
Bovenaan