• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

reuzen

DeletedUser

Gast
zullen er reuzen bestaan, of bestaan hebben.

ik heb hier wat dingen opgezocht:
(zullen de meeste niet leuk vinden, het zijn Bijbel teksten)

genesis 6
In die dagen waren er reuzen op de aarde, en ook daarna, als Gods zonen tot de dochteren der mensen ingegaan waren, en zich kinderen gewonnen hadden; deze zijn de geweldigen, die van ouds geweest zijn, mannen van name.

nummeri 13Wij hebben ook daar de reuzen gezien, en de kinderen van Enak, van de reuzen; en wij waren als sprinkhanen in onze ogen, alzo waren wij ook in hun ogen.

deuteronomium 3
Want Og, de koning van Bazan, was alleen van de overigen der reuzen overgebleven; ziet, zijn bedstede, zijnde een bedstede van ijzer, is zij niet te Rabba der kinderen Ammons? Negen ellen is haar lengte, en vier ellen haar breedte, naar eens mans elleboog.
----------------
ik geloof in de Bijbel dus ik geloof ook in reuzen.
maar je moet het ook verder onderszoeken, dus moet bij google. reuzen intypen, dan krijg je allemaal skelleten te zien.

geef je mening maar
 

DeletedUser

Gast
AW: reuzen

zullen er reuzen bestaan, of bestaan hebben.

ik heb hier wat dingen opgezocht:
(zullen de meeste niet leuk vinden, het zijn Bijbel teksten)

genesis 6
In die dagen waren er reuzen op de aarde, en ook daarna, als Gods zonen tot de dochteren der mensen ingegaan waren, en zich kinderen gewonnen hadden; deze zijn de geweldigen, die van ouds geweest zijn, mannen van name.

nummeri 13Wij hebben ook daar de reuzen gezien, en de kinderen van Enak, van de reuzen; en wij waren als sprinkhanen in onze ogen, alzo waren wij ook in hun ogen.

deuteronomium 3
Want Og, de koning van Bazan, was alleen van de overigen der reuzen overgebleven; ziet, zijn bedstede, zijnde een bedstede van ijzer, is zij niet te Rabba der kinderen Ammons? Negen ellen is haar lengte, en vier ellen haar breedte, naar eens mans elleboog.
----------------
ik geloof in de Bijbel dus ik geloof ook in reuzen.
maar je moet het ook verder onderszoeken, dus moet bij google. reuzen intypen, dan krijg je allemaal skelleten te zien.

geef je mening maar

Pfff weer iemand die onzin in dat boek leest, het gelooft en het ook nog eens als bron gebruikt. Hebben we daar nog niet genoeg topics voor?
 

DeletedUser

Gast
AW: reuzen

ja, ik geloof ook in reuzen, heb er namelijk gisteren een boek over geschreven dus zullen ze wel bestaan toch?
 

DeletedUser

Gast
AW: reuzen

OMG, ja die bestaan :rolleyes:

601172118371482.jpg
 

DeletedUser

Gast
AW: reuzen

Met uitzondering van bijzonder grote mensen (zoals op de foto) die gewoon mensen zijn maar dan met een afwijking waardoor ze groter zijn dan gebruikelijk is het onwaarschijnlijk dat reuzen bestaan.

Zeker niet als ze hoger dan een meter of 3 worden, want dat is simpelweg niet te houden voor een mensachtig skelet. Het is niet voor niets dat de "reus" op de foto en andere mensen van dat formaat altijd met stokken lopen; hun lichaam is simpelweg te groot en zwaar om door onze lichaamsbouw ondersteunt te worden.

Dus de kans dat er vroegen mens-achtigen rondliepen van dat formaat is vrij onwaarschijnlijk. Die zouden er totaal anders uit gezien moeten hebben dan wij om levensvatbaar geweest te zijn.
 

DeletedUser6887

Gast
AW: reuzen

Mochten er reuzen bestaan hebben, zo groot dat wij als sprinkhanen voor hun zijn.

Dan had men daar al skeletten van in een museum of zo.
Zodanig iedereen zou weten dat deze bestaan en dat men er hier
niet zou moeten over discussiëren.


Man, hoeveel van die naïeve mensen bestaan er eigenlijk ?
 

DeletedUser

Gast
AW: reuzen

Ik geloof niet in reuzen...

Maar ik geloof wel in reusachtige mensen. ;)
Daaronder versta ik dus de mensen die groter zijn dan de gemiddelde mensen.
 

DeletedUser

Gast
AW: reuzen

Om eerlijk te zijn bestaan reuzen niet. maar wel grote mensen. Deze zijn niet 10 meter groot maar rond de 2-3 Meter. Dit komt omdat zij teveel cellen aanmaken hebben waardoor zij te snel groeien, dit wordt ook wel reuzen groei genoemt.
 

DeletedUser

Gast
AW: reuzen

Ik geloof niet in reuzen...

Maar ik geloof wel in reusachtige mensen. ;)
Daaronder versta ik dus de mensen die groter zijn dan de gemiddelde mensen.

Yippeeeee, ik ben 1.91 meter. Dat is langer dan de gemiddelde mens. Ik ben een reus!!!!!!!!!
 

DeletedUser

Gast
AW: reuzen

Yippeeeee, ik ben 1.91 meter. Dat is langer dan de gemiddelde mens. Ik ben een reus!!!!!!!!!

O nee!
Ik ben nog niet zo lang... :(
Ik ben kleiner dan de gemiddelde mens, dus ik ben een dwerg! :O
Gelukkig ben ik nog steeds aan het groeien. :p
Ik ben namelijk nog maar 14 jaar.

Deze dwerg hier wordt dus misschien nog een reus.
Leve de evolutie! :)

Maar ik geloof dus niet in reuzen ofzo.
Grote mensen,...
Ok, dat is normaal.
Maar reuzen van 10 meter lang?
Daar moeten dan toch al lang resten van gevonden zijn.
Als ze zelf dinosaurusen gevonden hebben die kleiner zijn dan 1 meter van zoveel miljoen jaar geleden.
Dan moet een reus toch sneller gevonden zijn neem ik aan? :O
 

DeletedUser

Gast
AW: reuzen

Ze hebben al vaker uitgerekend dat reuzen niet kunnen bestaan :p Vanaf een meter of 3 is een mensvormig skelet niet meer in staat zichzelf te ondersteunen.

Zelfde reden dat insecten niet veel groter kunnen worden dan een appel, hun bloedsomloop trekt dat niet. Boven die grootte heb je een ander systeem nodig.
 

DeletedUser

Gast
AW: reuzen

Ze hebben al vaker uitgerekend dat reuzen niet kunnen bestaan :p Vanaf een meter of 3 is een mensvormig skelet niet meer in staat zichzelf te ondersteunen.

Zelfde reden dat insecten niet veel groter kunnen worden dan een appel, hun bloedsomloop trekt dat niet. Boven die grootte heb je een ander systeem nodig.

Dat van de insecten klopt niet, dat heeft namelijk te maken met het zuurstof gehalte in de lucht. Er zit te veel zuurstof in de lucht, waardoor insecten niet groot kunnen worden. Heel lang geleden toen er minder zuurstof in de lucht zat, had je insecten van meters lang. En dat komt door hun ademhalingssysteem, ze hebben namelijk geen longen.
 

DeletedUser

Gast
AW: reuzen

Meters is wat overdreven, volgensmij. Ik weet dat er vroeger libelle's waren van een meter lang, maar die zijn dan ook heel smal en dun wat heel erg helpt...

Het probleem is inderdaad de open bloedsomloop en het zuurstof opnemen via het lichaam waardoor hun grootte beperkt is tot een bepaalde verhouding tussen lichaamsoppervlak en lichaamsinhoud.

In ieder geval gelden dat soort regels voor allerlei diersoorten en skeletopbouwen en dat maakt reuzen zoals in allerlei verhalen onmogelijk.
 

DeletedUser

Gast
AW: reuzen

Grappig dat mensen de bijbel als bron gebruiken.
Maar hey, in Harry Potter staat ook dat reuzen bestaan dus dan zal het wel waar zijn he?

Even serieus, als er reuzen zouden zijn zouden we het weten toch?
 
Bovenaan