• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Open spel Ridders van Rome #18

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Ridders van Rome #18

==> Spelregels

Na de laatste kruistocht was het lange tijd rustig geweest in het Heilige Land. De kruisvaarders leefden op het door hen toegeëigende land zonder van de oorspronkelijke bewoners last te hebben. Maar nu scheen er iets in de lucht te hangen. Ruiters vanuit diverse kastelen werden waargenomen bij het uitvoeren van verkenningstochten. Steeds vaker zag men soldaten marcheren om de burchten. Niemand kon precies zien wat daarbinnen gebeurde, maar het leek of alle acht prominente ridders zich klaarmaakten voor een gevaarlijke strijd. Waar dit toe zou leiden, zou de toekomst uitwijzen...

Spelers
1. Mitchjol Dood dag 2, Kathaar
2. Wouter Dood dag 1, Parelverzamelaar
3. Eli Winnaar, Katholiek
4. Archer Winnaar, Katholiek
5. Ydeger Dood dag 3, Tempelier
6. PotG
7. HoC Dood dag 3, Kathaar
8. Kyra

Rollen
- 2 katholieken
- 2 katharen
- 1 tempelier
- 3 verzamelaars:
=> 1 parel-, 1 robijn-, 1 diamant-

Gebeurtenissen en deadlines
Dag 1
Toelichting uitslag dag 1
Dag 2
Dag 3

Op te bieden items dag 1
- Zienersbeurt
- Stuk land
- Zak met edelstenen 1
- Zak met edelstenen 2
- Zak met edelstenen 3
- Kist 1
- Kist 2
- Kist 3
- Sleutel 1
- Sleutel 2
- Sleutel 3

Een laatste opmerking
Uiteraard gelden de gebruikelijke regels voor spellen, maar ik wil er nog even benadrukken dat het niet is toegestaan om in privé gebruikte tekst van de spelleider te quoten.


Veel succes allemaal!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser21204

Gast
Ik moet echt de regels weer eens gaan doorlezen x)

iig, veel succes allemaal!
 

DeletedUser16004

Gast
Waarschijnlijk ga ik dit spel verliezen, want ik kan me niet herinneren dat ik ooit gespeeld heb, maar je leert natuurlijk het best met gewoon spelen;)
Succes! 3 punten op de graal ofzo ?
o2.png
Moet je je acties in het topic uitvoeren?
Ik dacht dat je PM moest sturen;) Anders weet je toch al hoeveel je moet bieden om het te krijgen en dan verander je toch gewoon je actie, bovendien staat ook in de spelregels:
De acties moeten privé worden opgestuurd aan de spelleiding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23053

Gast
Mitchjol het was meer een mededeling. 3 punten op de graal zodat de tempelier niet meteen wint :p
 

DeletedUser

Gast
Waarschijnlijk ga ik dit spel verliezen, want ik kan me niet herinneren dat ik ooit gespeeld heb, maar je leert natuurlijk het best met gewoon spelen;)

Moet je je acties in het topic uitvoeren?
Ik dacht dat je PM moest sturen;) Anders weet je toch al hoeveel je moet bieden om het te krijgen en dan verander je toch gewoon je actie, bovendien staat ook in de spelregels:

Neen, er wordt afgesproken hoeveel elk op de graal zet, zodat de tempelier niet kan winnen.
 

DeletedUser

Gast
Ja als je een tempelier bent dan snap ik dat je dat zou willen...
 

DeletedUser16004

Gast
Ja als je een tempelier bent dan snap ik dat je dat zou willen...

Ook andere mensen kunnen hebberig zijn, of het proberen te verdedigen door er zelf op te bieden;)
Je zal toch maar een graal hebben, het klinkt best kostbaar.
En als je het verkoopt krijg je toch weer een hoop van die punten erbij;)
 

DeletedUser20542

Gast
Dat is niet de bedoeling, Mitchjol. En 3 graaldefdinges lijkt mij ook prima.
 

DeletedUser16004

Gast
Dus je gaat het niet ontkennen dat je de tempelier bent?
Als je alles ontkent op één ding na weet nog iedereen wat je bent;)
Maar ik hoef die graal niet, ik gaf alleen het advies dat je beter kan verdedigen dan bieden.
Als we alle 7 er 3 beschermingspunten opzetten, dan is het met (7*3*1,5=)31 beveiligd en kan de tempelier hem niet meer pakken, want die heeft ook maar 20 punten. Als er dan mensen inactief blijken te zijn is het nog niet zo'n heel groot probleem zolang er maar niet meer dan 2 mensen inactief worden.
Dus ik zet er zelf meer op voor de zekerheid;)
Dat is niet de bedoeling, Mitchjol. En 3 graaldefdinges lijkt mij ook prima.
Het is toch de bedoeling dat als je het hebt er alsnog mensen op kunnen bieden tenzij je de tempelier bent want dan is het spel afgelopen;) En dan krijg jij toch die munten als het verkocht wordt?
Ook al lijkt me dat inderdaad niet erg slim want dan wordt de kans wel heel groot dat de tempelier hem krijgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan