• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Roadmap 2014

DeletedUser11313

Gast
Maak je geen zorgen.. de ideetjes voor de login bonus maken het zelfs nóg beter. ;)

Voordeel: betere beloningen
Nadeel: meer willekeurige mogelijkheid, i.p.v. volledig zelf keuze hebben.

Als daar al iets aan veranderd moet worden is dat wanneer je de 31 of 32 ste dag online bent, je niet weet 200 gs kan krijgen of 20 gunst. Of er moet een beloning komen op basis van je punten.
 

DeletedUser

Gast
Verbeteringen van Goden en spreuken, lijkt mij een goed idee. Een idee lijkt mij om bepaalde spreuken afhankelijk te maken van de hoeveelheid steden die je hebt, Of dat het maximale gunsten nivo voor bepaalde goden hoger is als dat te maken heeft met stadsbouw. En dat andere spreuken die meer aanvallend zijn door je eigen stad gebruikt minder gunsten kost.
Verder denk ik dat de andere aangekondigde wijzigingen welke nog niet echt uitgewerkt zijn, zeker besproken dienen te worden hier op het forum.
 

DeletedUser

Gast
Ben benieuwd naar het concept betreft de Wereld-Wonderen.
Als je de Wereld-Wonderen wilt (winnen) nu,moet je ''bijna'' (altijd) met een volle ally zijn en een bg.
Dit maakt het voor kleinere ally's onmogelijk om aan een Wereld-Wonder te beginnen omdat zij de hele gs stoot van ''grotere'' ally's niet bij kunnen benen..
Zou gaaf zijn als er een concept werd bedacht qwa punten en daar de gs aan linken.
Zodat de ''kleinere'' ally's ook een eerlijke kans krijgen om überhaupt aan de Wereld-Wonderen mee te doen.
De ww's moeten wel blijven daar leeft ''meestal'' meer als de halve wereld naar toe.
Maar het zou leuker kunnen gemaakt worden doordat iedereen een eerlijke kans kan krijgen om te winnen en dan ook de ''kleine'' ally's die er specifiek voor kiezen om klein te blijven.
 

DeletedUser21899

Gast
Ziet er allemaal goed uit! Mijn complimenten;)
Misschien is het een idee om binnenkort weer een nieuwe heldenwereld (zoals Achilles) te openen, naar mijn mening moeten de toelatingseisen ook een stuk strenger worden. Anders is het natuurlijk geen heldenwereld ;) Ook zou het leuk zijn om daar nog een extra game feature te zien wat de wereld iets meer laat verschillen van de normale werelden.


Helemaal mee eens :)
 

DeletedUser22540

Gast
ik heb een klein opmerking bij log in bonus.
het zou mooi zijn als er een rad of zo iets is en je krijgt elke dag +1 munt en je mag de rad draaien en de prijzen zijn in 3 soorten verdeeldt : common : 10 zwaardvechters , 100 gunst , 1000 hout, steen en zilver
uncommon : 50 zwaard , 500 gunst , 10 goud
RARE : mytische wezens , goud , Gratis LVL up ( held) , CP
om de 10 dagen of zo krijg je +1 gratis dus je mag 2 keer rad draaien
voor de rest valt het mee
mvg . XoxzerkxoX
 

DeletedUser22365

Gast
ik heb een klein opmerking bij log in bonus.
het zou mooi zijn als er een rad of zo iets is en je krijgt elke dag +1 munt en je mag de rad draaien en de prijzen zijn in 3 soorten verdeeldt : common : 10 zwaardvechters , 100 gunst , 1000 hout, steen en zilver
uncommon : 50 zwaard , 500 gunst , 10 goud
RARE : mytische wezens , goud , Gratis LVL up ( held) , CP
om de 10 dagen of zo krijg je +1 gratis dus je mag 2 keer rad draaien
voor de rest valt het mee
mvg . XoxzerkxoX


Gratis lvl up held vind ik niet echt goed als je helden dan max lvl zijn heb je er niets aan.
 

DeletedUser19430

Gast
Misschien iets om over na te denken:

Zou het niet handig zijn, om als je een aanval samenstelt, ook tevens je gunsten te kunnen selecteren?

Zo kun je bijvoorbeeld al meteen onzichtbaar aanvallen, of met gunstige wind ...noem maar op.
 

DeletedUser20277

Gast
Misschien iets om over na te denken:

Zou het niet handig zijn, om als je een aanval samenstelt, ook tevens je gunsten te kunnen selecteren?

Zo kun je bijvoorbeeld al meteen onzichtbaar aanvallen, of met gunstige wind ...noem maar op.

misschien kun je dat bij de ideeën vragen want dat zou zeker niet verkeerd zijn voor bijvoorbeeld helm van hades
 

DeletedUser

Gast
Ik ben persoonlijk, als goudloze, kleine speler en in tegenstelling tot veel van de grote jongens, wél blij met de nieuwe regels omtrent de hoofdstad, en dan hoofdzakelijk met het deel over niet-veroverbaarheid. Die extra voordelen hoeft voor mij niet.

En wel hierom: Als je als kleine speler die alleen in een nieuwe of bestaande wereld begint niet snel in een serieuze ally binnen raakt is de kans dat je na afloop van de startbescherming overleeft zeer miniem.
Ikzelf ben nu bezig aan mijn 4de "nieuwe" wereld en binnen enkele uren zal ik alweer mijn enige stadje van nog geen 2000 punten kwijt zijn, er is immers alweer een kolo onderweg. Zo'n pietluttig stadje heeft geen enkele meerwaarde voor grote ally's maar toch word ik keer op keer overgenomen, tot in den treure toe. Het is ook onmogelijk om je als beginner tegen zulke ally te verdedigen en in sommige gevallen gaven de aanvallers zelfs toe dat het pure wegpesterij was en niks met strategie te maken had. En je kan dan wel steeds opnieuw beginnen, maar als je telkens weer opnieuw het deksel op de neus krijgt wordt je dat al snel beu en geef je de boel op en stop je. Kijk maar eens naar het enorme aantal kleine steden die spooksteden worden...

Op die manier verliest ( of zeg ik verloor ?) Grepolis veel spelers die met de regel van de hoofdstad misschien wél zouden blijven en mogelijk Premium klanten zouden kunnen worden (Ikzelf heb het overwogen, maar toen ik doorhad hoe het er aan toe ging bij het starten op een andere wereld ben ik snel van idee veranderd, het is voor mij weggegooid geld, dus een dikke vette njet !)

En dat lijkt me wel héél contraproductief te zijn, voor alle betrokkenen, want minder inkomsten voor Grepolis is minder geld voor doorontwikkeling van het spel ...

Vandaar dat de regel van de hoofdstad zeker een positieve maatregel is, tot spijt van diegenen die nu en in het verleden mijn kleine stadjes ingepikt hebben...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik ben persoonlijk, als goudloze, kleine speler en in tegenstelling tot veel van de grote jongens, wél blij met de nieuwe regels omtrent de hoofdstad, en dan hoofdzakelijk met het deel over niet-veroverbaarheid. Die extra voordelen hoeft voor mij niet.

En wel hierom: Als je als kleine speler die alleen in een nieuwe of bestaande wereld begint niet snel in een serieuze ally binnen raakt is de kans dat je na afloop van de startbescherming overleeft zeer miniem.
Ikzelf ben nu bezig aan mijn 4de "nieuwe" wereld en binnen enkele uren zal ik alweer mijn enige stadje van nog geen 2000 punten kwijt zijn, er is immers alweer een kolo onderweg. Zo'n pietluttig stadje heeft geen enkele meerwaarde voor grote ally's maar toch word ik keer op keer overgenomen, tot in den treure toe. Het is ook onmogelijk om je als beginner tegen zulke ally te verdedigen en in sommige gevallen gaven de aanvallers zelfs toe dat het pure wegpesterij was en niks met strategie te maken had. En je kan dan wel steeds opnieuw beginnen, maar als je telkens weer opnieuw het deksel op de neus krijgt wordt je dat al snel beu en geef je de boel op en stop je. Kijk maar eens naar het enorme aantal kleine steden die spooksteden worden...

Op die manier verliest ( of zeg ik verloor ?) Grepolis veel spelers die met de regel van de hoofdstad misschien wél zouden blijven en mogelijk Premium klanten zouden kunnen worden (Ikzelf heb het overwogen, maar toen ik doorhad hoe het er aan toe ging bij het starten op een andere wereld ben ik snel van idee veranderd, het is voor mij weggegooid geld, dus een dikke vette njet !)

En dat lijkt me wel héél contraproductief te zijn, voor alle betrokkenen, want minder inkomsten voor Grepolis is minder geld voor doorontwikkeling van het spel ...

Vandaar dat de regel van de hoofdstad zeker een positieve maatregel is, tot spijt van diegenen die nu en in het verleden mijn kleine stadjes ingepikt hebben...

Je overdrijft wel een beetje :p ik speel ook nonpa, maar er is een verschil tussen nonpa en inactief spelen. Jij moet gewoon 7/2 (dit is een breuk) keer meer online komen dan je tegenstander en 20% meer troepen bouwen, maar zoo gigantisch is je achterstand dus ook niet. Zorg dat je kan snipen in het begin ;)
En daarbij: de eerste 4 weken kan je met bestuurder spelen want door de beginnersquest krijg je 100 goud.

Verder vind ik het idee wel interessant, is eens wat anders, maar nu wordt je ally nog meer bepaald door het eiland waar je start want je kan daar nooit weg... :p
 

DeletedUser

Gast
Je overdrijft wel een beetje :p ik speel ook nonpa, maar er is een verschil tussen nonpa en inactief spelen. Jij moet gewoon 7/2 (dit is een breuk) keer meer online komen dan je tegenstander en 20% meer troepen bouwen, maar zoo gigantisch is je achterstand dus ook niet. Zorg dat je kan snipen in het begin ;)
En daarbij: de eerste 4 weken kan je met bestuurder spelen want door de beginnersquest krijg je 100 goud.

Verder vind ik het idee wel interessant, is eens wat anders, maar nu wordt je ally nog meer bepaald door het eiland waar je start want je kan daar nooit weg... :p

Ik overdrijf ? Ik ben al in 4 werelden gewoon geëlimineerd omdat ik op een eiland zat waar een grote ally de plak zwaaide. Vanaf dat die zagen dat ik snel groeide en mijn stadje iets begon voor te stellen werd het 5 à 10x / dag gefarmed, duidelijk met enkel de bedoeling van me continu zonder GS te zetten zodat ik niet zou kunnen uitbreiden. Daarna volgde een overname. Ook met de nieuwe stadjes die ik na die overnames probeerde te stichten in die werelden ( in totaal zit ik nu al een 15-tal ) ging het telkens dezelfde weg op.
En al die toestanden met breuken van 7/2 ( wat trouwens redelijk ridicuul is, want zelfs als de andere 2 uur / dag online is moet ik minstens 7 uur/dag paraat zijn ???. Op zijn zachtst gezegd onrealistisch, toch ? En wat kan ik tijdens die 7 uren dan doen als ze elke keer je GS inpikken en die paar troepjes die je hebt kunnen maken in de pan hakken ? )
Zelfde geldt voor de bestuurder, kapitein, goud enz...

Als nu de hoofdstad er komt kan je tenminste je eerste stad zodanig uitbouwen dat je de kans krijgt om naar een ander eiland uit te wijken en daar wel met succes verder te spelen, zonder dat eliminatie uit die wereld continu als een Zwaard van Damocles boven je hoofd hangt omdat je steeds kan terugvallen op je "immune" hoofdstad.
 

DeletedUser18356

Gast
Je stad kan wel aangevallen worden hea, en dus ook gefarmt... ;)
Daarbij, 7 uur is niet onrealistisch, ik ben meer online dan dat.

Wat je er aan kunt doen;
- Militie
- dodgen
- gs opmaken voordat ze langskomen etc.
 

DeletedUser

Gast
Je stad kan wel aangevallen worden hea, en dus ook gefarmt... ;)
Daarbij, 7 uur is niet onrealistisch, ik ben meer online dan dat.

Wat je er aan kunt doen;
- Militie
- dodgen
- gs opmaken voordat ze langskomen etc.

* 7 uur / dag ??? Allez toe, hoeveel mensen kunnen er dat ? Ik alvast niet, voor mij is 2 uur / dag het absolute maximum, en dan nog niet eens alle dagen...
* Militie, dodgen : allemaal goed en wel, maar waar moet ik er mee naar toe, met die enkele soldaten die ik kan aanmaken ?
Ze komen elke dag met massa's troepen en katapulten langs, dus de muur heb ik al opgegeven, daar begin ik al niet meer aan. Ik probeerde me te focussen op biremen en die dan te verbergen, maar ze doen dan havenchecks.
En ze vinden het best leuk dat ik wat tegenspartel, dat geeft hen nog wat GP bovenop.

GS opmaken : Da's een giller, dat doen zij wel in mijn plaats, daar krijg ik de kans niet toe, hun troepen zijn in enkele minuten bij mij...

Maar wat me wel een beetje stoort is dat jij nu doet alsof het allemaal mijn eigen stomme schuld is en ik het best kan voorkomen terwijl iedereen toch wel weet dat je als kleine speler, met 1 pietluttig stadje van 2000 punten NOOIT tegen een ally van 35 MILJOEN punten op kan...

En blijkbaar beseffen die kerels niet dat zulk gedrag, ook al is het een aanvalsspel, contraproductief is en het spel zelf an sich schade toebrengt...

Vandaar nogmaals, leve de hoofdstedenregel !
 

Gollum Returns

Manticore
Het is een online game. En ja, daarvoor moet je online zijn.

Begin je elke wereld meteen de eerste dag weet je dat je in het midden ligt. Dit zijn ook de spelers die veel online zijn en er geld aan uit willen geven. Dus ja, dan zit je als kleine speler al snel tegen een achterstand aan te kijken. Vraag ik me af, waarom begin je dan niet iets later op een wereld. Aan de randen is het vaak wat rustiger, en daar zitten toch ook genoeg degelijke alliantie`s waar je het spel kan spelen en leren.

De hoofdstad beveiliging is weer een lapmiddel van Innogames om spelers aan zich te binden. Spelers die ze eigenlijk wegjagen door het massale gebruik aan goud in eerste instantie. Ik heb niks tegen PA, ik gebruik het zelf ook. Alleen Innogames is er in doorgeschoten. En nu willen ze dat met andere kunst grepen weer repareren.

Hoe moet je nu als alliantie in het begin meteen goed gaan clusteren? Juist, je gaat de spelers op je begin eilanden nog verder demotiveren. Zo ver dat de spelers resetten. Want elke alliantie wil zijn kern goed krijgen. Normaal neem je daarvoor kleine stadjes over. Nu moet je mensen zo ver krijgen dat ze resetten. Dus eigenlijk, maken ze het spel nog agressiever.
 
Eens met Gollum Returns dat je niet direct dag 1 zou moeten starten als je gewoon niet voldoende online kunt zijn.
Gebruik zelf alleen af en toe bestuurder, geef er geen cent aan uit (via goud verdienen of events).
Start evenwel toch op dag 1, zelfs als de alliantie maar uit 2 spelers bestaat wekenlang. Dat betekend heel veel online zijn en/of de app actief en direct online kunnen komen als er "gevaar" dreigt.

Dus goede raad, neem een wereld met minder snelheid en start niet de eerste paar dagen, neem een windhoek in plaats van random om te vermijden dat je middenin of te dicht bij de kernoceanen landt.
Daarnaast zijn de gegeven tips van dodgen, GS opmaken de manieren om te zorgen dat je niet meer interessant bent als farm.
 

DeletedUser

Gast
* 7 uur / dag ??? Allez toe, hoeveel mensen kunnen er dat ? Ik alvast niet, voor mij is 2 uur / dag het absolute maximum, en dan nog niet eens alle dagen...
* Militie, dodgen : allemaal goed en wel, maar waar moet ik er mee naar toe, met die enkele soldaten die ik kan aanmaken ?
Ze komen elke dag met massa's troepen en katapulten langs, dus de muur heb ik al opgegeven, daar begin ik al niet meer aan. Ik probeerde me te focussen op biremen en die dan te verbergen, maar ze doen dan havenchecks.
En ze vinden het best leuk dat ik wat tegenspartel, dat geeft hen nog wat GP bovenop.

GS opmaken : Da's een giller, dat doen zij wel in mijn plaats, daar krijg ik de kans niet toe, hun troepen zijn in enkele minuten bij mij...

Maar wat me wel een beetje stoort is dat jij nu doet alsof het allemaal mijn eigen stomme schuld is en ik het best kan voorkomen terwijl iedereen toch wel weet dat je als kleine speler, met 1 pietluttig stadje van 2000 punten NOOIT tegen een ally van 35 MILJOEN punten op kan...

En blijkbaar beseffen die kerels niet dat zulk gedrag, ook al is het een aanvalsspel, contraproductief is en het spel zelf an sich schade toebrengt...

Vandaar nogmaals, leve de hoofdstedenregel !


Ik zeg niet zeven uur, je snapt dit spel gewoon niet als je denkt dat 7u lang achter elkaar online zijn zoveel beter is :p
Jij hebt gewoon een bouwwachtrij van 2 opdrachten, en zij kunnen gelijk 7 gebouwen uitbouwen. Daarom moet jij 3,5 keer vaker online komen om even snel te groeien :p over tijdsduur praat ik niet minder dan een half uur kan volstaan.

Je moet ook wel wat initiatief nemen en mensen aanvallen en plunderen op je eiland en als echt iedereen in dezelfde ally zit is het geen slecht idee om die zelf ook te joinen...

Bovendien: als je vijand al miljoenen punten heeft en jij nog maar 1 dwergstadje, dan doe je gewoon echt iets verkeerd o_O begin misschien op een jongere wereld natuurlijk dat je op bv delphi geen schijn van kans meer maakt xp
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik zeg niet zeven uur, je snapt dit spel gewoon niet als je denkt dat 7u lang achter elkaar online zijn zoveel beter is :p
Jij hebt gewoon een bouwwachtrij van 2 opdrachten, en zij kunnen gelijk 7 gebouwen uitbouwen. Daarom moet jij 3,5 keer vaker online komen om even snel te groeien :p over tijdsduur praat ik niet minder dan een half uur kan volstaan.

Je moet ook wel wat initiatief nemen en mensen aanvallen en plunderen op je eiland en als echt iedereen in dezelfde ally zit is het geen slecht idee om die zelf ook te joinen...

Bovendien: als je vijand al miljoenen punten heeft en jij nog maar 1 dwergstadje, dan doe je gewoon echt iets verkeerd o_O begin misschien op een jongere wereld natuurlijk dat je op bv delphi geen schijn van kans meer maakt xp

OK Jack, die factor 3,5 van jou is mathematisch misschien wel te verantwoorden, maar ik denk, als ik je uitleg zo lees, dat je van een verkeerd standpunt vertrekt, met name dat ik gelijk met de anderen begonnen ben in een wereld. Maar daar gaat het hier niet om.

Ik heb het hier niet over beginnen in een splinternieuwe wereld, maar over het instappen in een andere, bestaande ( voor mij dan nieuwe ) wereld nadat de wereld waarin ik speelde en waarin ik wél was doorgegroeid naar zo'n 100 steden gesloten werd.

Ik speel maar op 1 wereld, maar van zodra het nieuws komt dat de wereld gaat sluiten probeer ik al proactief in een nieuwe wereld te starten. En dan kom je terecht op eilanden waar al grote ally's zitten en waar ik dan met mijn ministadje tussen kom te zitten.

Resetten helpt daar ook niet voor, dan kom je gewoon op een ander eiland, met een andere ally en dan gebeurt net hetzelfde...

En wat het joinen van de aanwezige ally's betreft: 95% van de serieuze ally's heeft minimumnormen voor toetreding en met 1 stadje van 1000 punten kom je er echt niet in hoor... Ik kan het je zeggen want ik heb het echt wel geprobeerd...
 

Gollum Returns

Manticore
Tja, dan moet je je afvragen of de oorzaak niet bij jezelf ligt.

Ik heb even je doopceel gelicht, en daaruit haal ik dat je op Nu en op Psi hebt gespeeld. Op NU heb je eigenlijk enkel spooksteden veroverd. En ja, die vechten natuurlijk niet terug.

Dus feitelijk heb je nog maar heel weinig ervaring opgedaan. Als je dan op een wereld zoals Corinthe gaat spelen. (die echt een heleboel topspelers van andere wereld heeft aangetrokken.) dan is er inderdaad wel een heel niveau verschil.

Dan moet je je dus afvragen of je niet beter nu op een nieuwere wereld had kunnen starten, waar het niveau verschil kleiner is.
 

DeletedUser

Gast
Dan heb je toch niet goed gelicht, want Theta was de wereld waar ik het verst geraakt ben. Op Nu heb ik inderdaad veel spooksteden overgenomen, maar dat was omwille van het feit dat er in mijn buurt enkele grote spelers gestopt waren en ik daar vooral eigen steden teruggebracht heb, in het belang van de ally.

Maar bon, dit is een welles-nietes spelletje aan het worden en daar heeft niemand iets aan. De regel komt er aan en hopelijk zal ik nog een stadje hebben tegen dat hij ingevoerd word...
 
Bovenaan