• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Saddik Sbaa

DeletedUser

Gast
Het gaat om Saddik Sbaa, hij is een 24 jarige Marokkaanse, afkomstig uit Tazah. Hij is vrij gesproken van de beschuldigen dat hij zou willen participeren aan de internationale gewelddadige jihad in Nederland. Toen hij Marokko binnen kwam werd hij opnieuw voor dit zogenoemde feit berecht.Hij is op het Marokkaanse vliegveld mee genomen door de geheime dienst en een week lang gemarteld terwijl hij de dood wenste. Dit omdat sommige individuen, instellingen en moskeeën in Den Haag, als informanten wensen te werken voor de AIVD, direct of indirect. Zei spelen halve en verzonnen informatie door aan dit bedrieglijke orgaan die weer kan beweren dat zij van zogenaamde betrouwbare bronnen hebben vernomen dat die en die heeft aangegeven dat hij of zij wil participeren aan de internationale gewelddadige jihad, zo heb je een stempel en dit slechts dat op vermoeden, haat en jaloezie gestoeld is, met ernstige gevolgen.

Tijdens zijn verhoor heeft hij moeten toegeven wat gereciteerd werd ondanks dat hij daar niets mee te maken had, als hij nee of ik weet niet waar jullie het over hebben zei werd hij gemarteld, hij heeft zelfs mensen verzonnen die niet bestaan en verteld dat zij zijn leiders zijn in een cel zodat zij maar zouden stoppen met de martelingen. Hij werd gevraagd over vele broeders in Nederland en over hen moest hij verklaringen bevestigen die niet waar zijn, elke keer als hij nee zei zouden zij hem weer martelen en zo gingen zij een week lang door totdat de agenten genoeg informatie hadden om die in te dienen bij justitie zodat zij weer een rechtszaak op die informatie konden beginnen.

Hierna belde de broeder huilend naar de broeders en vroeg om vergiffenis in de doenya en aaghiraa, omdat hij de martelingen niet kon verdragen heeft hij de leugens van de inlichtingendienst bevestigd, deze leugens zijn allemaal gestoeld op de zogenoemde ambtsberichten van de AIVD die de Marokkaanse inlinchtingendienst een draai geeft, deze krijgt zij weer binnen van informanten die dus net zo betrouwbaar zijn als het bedrag en aanzien dat hen gegeven werd, hoe hoger het bedrag, des te hoger de leugen.

Iedereen die Saddik Sbaa kent, of het nou een moslim of geen moslim is, wallahi die getuigt ervan dat deze broeder een hoogstaand karakter heeft. Hij was gedreven in zijn vak, een uitstekende student, een goede werknemer, een eerlijke moslim, in dienst van de moslims, geliefd bij zijn familie, geliefd bij de mensen, vooruitstrevend, stimuleerde het goede en ik getuig bij Allah dat de harten hem missen, dat de tranen vloeien, dat de moeders verdrietig jammeren, dat de broeders met hun gedacht bij hem zijn, dat moeders, die hem nooit kenden of zagen, huilen als zij de naam Saddik horen.

Mijn vraag is: Hoe kan iemand 2x beschuldigt worden van iets dat hij 1x heeft gedaan? Dit is immers tegen de Rechten van de Mens.

Hoe staan jullie hierover? Wat zijn jullie ideën? Wat zouden jullie doen?
 

DeletedUser8129

Gast
AW: Saddik Sbaa

De rechten in Nederland zijn anders dan in Marokko, daar zal het wel ergens aan liggen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Saddik Sbaa

Nederland heeft hem afgeleverd aan Marokko, maar hij zou vrij zijn, dus Nederlands schuld en Marokko maakt het erger.
 

DeletedUser

Gast
AW: Saddik Sbaa

De Nederlandse rechtbank acht hem onschuldig, maar Marokko is een ander land met andere wetten. Waarschijnlijk heeft Nederland hem aan Marokko uitgeleverd, omdat Marokko daar om vroeg. Dit doet Nederland omdat Saddik Sbaa ook een Marokkaanse nationaliteit heeft, en zo'n uitlevering waarschijnlijk niet kan weigeren.
 

DeletedUser

Gast
AW: Saddik Sbaa

Dit komt van de site Sharia4Holland.
De vraag na het lezen van deze site is...
Vanuit welk oogpunt is dit geschreven. Groeperingen in Nederland die de sharia willen invoeren lijken mij niet de meest objectieve partij bij vermeende deelname aan de internationale gewelddadige jihad in Nederland.
Van zijn cipiers mocht hij ongeboeid (wat tegen de gewoonte is) het vliegtuig in terug naar Marokko. Dat hij onder begeleiding van cipiers en onder dwang naar Marokko werd gestuurd zal niet zijn omdat hij zweetvoeten heeft.
De site verteld dat de AIVD valse informatie heeft gekregen van informanten in ruil voor geld. Hoe meer geld werd betaald, hoe groter de leugens die werden verteld aan de AIVD.
Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe Sharia4Holland weet dat die informatie die is doorgespeeld niet klopt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Saddik Sbaa

Ja goed gezien. Maar kan je dan ook ingaan op mijn vraag dan?
 

DeletedUser

Gast
AW: Saddik Sbaa

Beste mensen,

Ik kan jullie melden dat ik nauw verbonden met met Team Free Saddik. Uit name van hen publiceer ik het volgende persbericht:


Persbericht Team Free Saddik

Den Haag - 18-06-2011 - Naar aanleiding van de demonstratie van 18 juni 2010 van Behind-Bars.net in samenwerking met Team Free Saddik, kunnen wij melden dat de demonstratie geslaagd is. Daarnaast willen wij het en ander recht zetten wat in de media verschijnt.

Tijdens de demonstratie zijn wij geïnterviewd door Novum. De bedoeling van deze interviews was voor wat betreft Team Free Saddik, om de martelpraktijken van de Marokaanse regering aan de kaak te stellen. Echter, moeten wij helaas constateren dat Novum nooit de intentie had om dit te belichten. Daarnaast zijn er een aantal fouten en onjuistheden gevonden in de video van Novum.

Sharia4Holland.
Allereerst willen wij melden dat de demonstratie niet georganiseerd is, noch geïnspireerd is door Sharia4Holland. Het enige wat Team Free Saddik en Sharia4Holland gemeen hebben in deze zaak, is dat wij moslims zijn en willen opkomen voor de rechten van de mens. Sharia4Holland heeft slechts een filmpje op YouTube uitgegeven dat zij achter de demonstratie staan. Voor de rest, zijn Free Saddik en Sharia4Holland, niet gelinkt.

Onjuistheden leidt tot onbetrouwbaarheid.
Het tweede punt dat wij willen aankaarten zijn de fouten van de verslaggever, Ernst Lissauer. Hij stelt dat Saddik in 1999 is opgepakt in Kenia bij de Somalische grens. Dit is feitelijk onjuist. Een ieder kan in de dagboek van Saddik, die gepubliceerd is op www.behind-bars.net, lezen dat Saddik niet in de buurt was van de grens met Somalië, en al helemaal niet in 1999. Saddik was in 1999 slechts 12 jaar. Saddik is opgepakt in 2009.

Daarnaast kunnen wij horen dat verslaggever Lissauer verteld dat er een Marokkaanse demonstratie gaande was. Zoals ook te zien is op de foto’s en video van Free Saddik, alsmede de video van Lissauer zelf, zijn er demonstranten van verschillende nationaliteiten.
Het laatste punt van kritiek is dat wij van tevoren niet zijn geïnformeerd dat Sharia4Holland de ‘kapstok’ van dit artikel zijn.

Helaas moeten wij constateren dat deze verslaggever, Ernst Lissauer van Novum, zijn journalistieke werkzaamheden niet juist heeft uitgevoerd. Wij willen dan, met alle goede wil, de moslims en de niet-moslims waarschuwen. Naar onze mening is dit persbureau onbetrouwbaar. Wij vinden het jammer dat er op deze manier wordt omgegaan met een man die in Kenia en in Nederland is vrijgesproken van de beschuldigingen.

Betrouwbaar
Voor de juiste informatie over Saddik, en de achtergrond van Behind-Bars en Team Free Saddik verwijzen wij naar de website www.behind-bars.nl. Daar zijn alle verwijzingen naar de social media, alsmede YouTube te vinden. Team Free Saddik beraadt zich nog of het telefoongesprek met Lissauer, naar aanleiding van zijn verslag, openbaar wordt gemaakt.

Team Free Saddik
free.saddik@gmail.com
 

DeletedUser

Gast
AW: Saddik Sbaa

Adem bedankt voor je post, ik ging op shariah4nederland omdat ik geen bron kon vinden bij het echte site zeg maar.
 

DeletedUser

Gast
AW: Saddik Sbaa

Adem bedankt voor je post, ik ging op shariah4nederland omdat ik geen bron kon vinden bij het echte site zeg maar.

Snap ik. Geen probleem. Maar de site van Free Saddik is www.behind-bars.net. Daar vind je ook hun facebook, youtube en twitter. Er staat heel veel info op, dus beter dat mensen daar hun info halen dan de mensen van Novum, in het speciaal Ernst Lissauer.
 

DeletedUser

Gast
AW: Saddik Sbaa

Snap ik. Geen probleem. Maar de site van Free Saddik is www.behind-bars.net. Daar vind je ook hun facebook, youtube en twitter. Er staat heel veel info op, dus beter dat mensen daar hun info halen dan de mensen van Novum, in het speciaal Ernst Lissauer.

Saddik Sbaa staat bekend als salafist met radicale ideeën. Waarom was hij in 2009 in Somalië/Kenia? Die streek staat bekend als regio met trainingskampen van radicale moslimorganisaties. Was hij daar soms om de zwarte neushoorn te redden van uitsterven?
 

DeletedUser

Gast
AW: Saddik Sbaa

Mensen hebben eigenlijk geen idee, wat er zich in Nederland speelt omtrendt terroristische groeperingen. Heel veel gaat via internet, en de politie in Nederland houdt dat zo goed mogelijk in de gaten. Er komt eigenlijk weinig over in het nieuws, maar er worden wel degelijk invallen gedaan bij mensen. Dat de Nederlandse OM dan wel eens faalt om iemand te veroordelen, is spijtig.
 

DeletedUser

Gast
AW: Saddik Sbaa

Saddik Sbaa staat bekend als salafist met radicale ideeën. Waarom was hij in 2009 in Somalië/Kenia? Die streek staat bekend als regio met trainingskampen van radicale moslimorganisaties. Was hij daar soms om de zwarte neushoorn te redden van uitsterven?
Zoals alom bekend is, was hij op een safarivakantie. Sterker nog, vanwege de onveiligheid in die regio, kent Kenia een toeristenpolitie. Deze houd toezicht gedurende de hele safari. Saddik en zijn vrienden zijn nooit aan dat toezicht ontsnapt.

Dat bekend staan als, komt door de ambtberichten van de AIVD. Een van die ambtsberichten is in ons bezit, en is ook in het bezit van de advocaat en VPRO radioprogramma Argos.

Als er sterke bewijzne zouden zijn. En hij een ´radicale´ man was, waarom is hij dan niet veroordeeld?

Mensen hebben eigenlijk geen idee, wat er zich in Nederland speelt omtrendt terroristische groeperingen. Heel veel gaat via internet, en de politie in Nederland houdt dat zo goed mogelijk in de gaten. Er komt eigenlijk weinig over in het nieuws, maar er worden wel degelijk invallen gedaan bij mensen. Dat de Nederlandse OM dan wel eens faalt om iemand te veroordelen, is spijtig.
Je zou radioprogramma Argos van 4 Juni eens moeten luisteren: http://weblogs.vpro.nl/argos/2011/06/01/4-juni-2011-de-aivd-connecties-in-de-arabische-wereld/

In dit programma wordt heel duidelijk wat de rol van AIVD werkelijk is. Ook het werkelijke verhaal van de Saddik komt aan bod. Kijk een verder dan je neus lang is!
 

DeletedUser

Gast
AW: Saddik Sbaa

Klinkt alsof die demostraties in Marokko gehouden moeten worden en niet in Nederland gezien hij hier gewoon vrijgesproken is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Saddik Sbaa

Klinkt alsof die demostraties in Marokko gehouden moeten worden en niet in Nederland gezien hij hier gewoon vrijgesproken is.
1. dat gebeurd ook.
2. Nederland heeft hem naar Marokko doorverwezen.
3. Hij is gemarteld op basis van AIVD rapporten. (luister naar Argos)
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Saddik Sbaa

Klinkt alsof die demostraties in Marokko gehouden moeten worden en niet in Nederland gezien hij hier gewoon vrijgesproken is.

In marokko ga jij geen Demonstratie voeren hoor;) Heb je gelijk een gummie knuppel te pakken(Minst ergste)

Ze zouden ook wel wat strenger in Nederland mogen zijn....
 

DeletedUser

Gast
AW: Saddik Sbaa

Stond er in de rapporten "deze persoon dient gemarteld te worden" of stonden er gewoon ooggetuigen verslagen in? Heeft Nederland hem doorverwezen met het idee dat hij daar gemarteld dient te worden?

Van wat ik tot nu toe gezien heeft klinkt het alsof Nederland deze persoon op verzoek van Marokko heeft doorgestuurd met de informatie die ze over hem hebben, en het nu blijkbaar Nederlands' schuld is wat Marokko met deze persoon aan het doen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Saddik Sbaa

Stond er in de rapporten "deze persoon dient gemarteld te worden" of stonden er gewoon ooggetuigen verslagen in? Heeft Nederland hem doorverwezen met het idee dat hij daar gemarteld dient te worden?

Van wat ik tot nu toe gezien heeft klinkt het alsof Nederland deze persoon op verzoek van Marokko heeft doorgestuurd met de informatie die ze over hem hebben, en het nu blijkbaar Nederlands' schuld is wat Marokko met deze persoon aan het doen.
Tijdens zijn martelingen kwamen er steeds nieuwe vragen uit de fax rollen, met het logo van de AIVD en IND erop. Nederland wist dus dat hij in die geheime gevangenis ondervraagd werd en de rechter in Nederland heeft al eens gezegd dat er kans zou zijn dat hij gemarteld zou worden wanneer hij uitgezet zou worden. Ik denk dat het daarom aannemelijk is dat Nederland wist dat hij gemarteld werd.
 

DeletedUser

Gast
AW: Saddik Sbaa

Stond er in de rapporten "deze persoon dient gemarteld te worden" of stonden er gewoon ooggetuigen verslagen in? Heeft Nederland hem doorverwezen met het idee dat hij daar gemarteld dient te worden?

Van wat ik tot nu toe gezien heeft klinkt het alsof Nederland deze persoon op verzoek van Marokko heeft doorgestuurd met de informatie die ze over hem hebben, en het nu blijkbaar Nederlands' schuld is wat Marokko met deze persoon aan het doen.

Luister nou naar het programma van Argos. Antwoord dan voor de grap ook eens op de vraag of Nederland uberhaubt info moet uitwisselen met regimes waarvan van is dat ze martelen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Saddik Sbaa

Saddik Sbaa staat bekend als salafist met radicale ideeën. Waarom was hij in 2009 in Somalië/Kenia? Die streek staat bekend als regio met trainingskampen van radicale moslimorganisaties. Was hij daar soms om de zwarte neushoorn te redden van uitsterven?

Is een salafist met radicale ideen gelijk aan een potentiel terrorist? En wat is een salafist, een radicale Moslim?
 
Bovenaan