• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Samenvatting council meeting Term 2

DeletedUser9170

Gast
Beste Grepolis spelers,

We zijn blij om jullie te kunnen melden over ons werk als leden van de Inner Player Council en het eerste officiële evenement - een videoconferentie - dat we hadden met de volgende deelnemers:

Innogames: Thorsten Schankin (Product Manager), Bernard Graham (Game Designer), Anna Sieprawska (Lead Community Manager)
Inner Player Council: AnWePe (GER), Dark-shadow35 (FRA), firebloem (NL), morg (US)
Council Advisory Board: florian799 (FRA)

Eerst leerden we wat over het Grepolis-team, de rol van de deelnemers en de vooruitgang in het werk van spel-ontwikkeling. Dit was erg leerzaam en hard nodig om te begrijpen hoe onze community-feedback een grote rol speelt in de toekomst van Grepolis.

Alle ideeën ondergaan een beoordelingsproces, waarbij ze worden beoordeeld door de Community Management- en Game Design-teams - hun gecombineerde beoordeling bepaalt een prioriteitsvolgorde. Daarnaast zijn er nog vele andere factoren die van invloed zijn op het implementeren van ideeën - sommige wijzigingen vereisen speciaal onderzoek of beïnvloeden andere spelelementen. Ideeën die een grote impact hebben en gemakkelijk te implementeren zijn (quick wins) zijn gunstig. De laatste oproep hangt af van de moeilijkheidsgraad van het idee versus de voordelen ervan. Als alles goed gaat, kan de planning beginnen en ongeveer 4 weken nadat de ontwikkelaars met de nieuwe functie beginnen te werken, kan het de live markten bereiken (inclusief testen op de bèta server).

Na de introductie hebben we verschillende specifieke onderwerpen besproken, bijvoorbeeld de recente wijzigingen in de berekening van gevechtspunten, het toenemende aantal alliantieschakelaars en mogelijke verdere aanwijzingen om het concept te verbeteren. Een deel van de discussie was ook gericht op evenementen. Na het delen van onze zorgen hebben we geleerd dat de evenementen voortdurend worden aangepast aan de nieuwe uitdagingen, op basis van onze feedback en analyses van marktresultaten, omdat tests buiten de live markten niet altijd alle problemen kunnen aangeven (bijvoorbeeld dat een community-doel onbereikbaar is op meerdere servers). Wat het aantal evenementen en hun impact op de wereldenbalans betreft waar veel spelers zich zorgen over maken, zet InnoGames zich in om de individuele bonussen en de kracht van boosters te verlagen. In het algemeen is het erg belangrijk om te vermelden dat de focus van game-ontwikkeling het bereiken van echte oplossingen is en als er een is waarin de spelersraad betrokken is, dan zullen we goedkeuring krijgen en deze delen.

Sinds de start van Term 2 van de Grepolis Player Council hebben we 80+ suggesties uit verschillende taalversies verzameld en binnen Inner Council hebben we deze ideeën beoordeeld van 1 tot 5, om de beste ideeën te selecteren die we in meer detail bespreken. We hebben tijdens deze videoconferentie ook enkele van deze onderwerpen aan de orde gesteld (ik moet trouwens duidelijk maken dat niet alle markten dezelfde problemen ervaren).

Geselecteerde hoofdthema's en suggesties:
- app (reistijdcontrole, cultuuroverzicht, aantal binnenkomende aanvallen weergeven, optie voor stad zoeken)
- evenementen (nieuwe werelden uitsluiten, evenementen verdelen)
- speciale gebouwen (oorlogsraad als alternatief voor toren met + 5% aanvalskracht)
- misc. (verander de titel van eigen topic in forum, zoekfunctie voor rapporten en berichten, verbeter helden in simulator, schakel award notificaties in / uit)
- moraal (het moraal uitschakelen wanneer het tijdperk van de wereldwonderen begint, het moreel effect verwijderen van belegeringen)
- community (peiling voor instellingen voor de wereld als standaard, algemene regels voor spel en forum, goedkeuring voor GPC / communitychats)
- premium (toon belegeringen in eigen steden in overzicht van commando's, verwijder selectie van filters bij herladen overzicht)
- startfase (vrije wereldkeuze voor nieuwe spelers, Christopholus als starterheld, Tutorialoverzicht voor beginners, verlenging proefperiode van premiumfuncties, nieuwe missies die communicatie en interactie tussen spelers stimuleren)
- troepen herbalancering (heroverweeg event mythische kosten en kracht)
- Vakantiemodus (aanvallen toestaan tot activering, 24 uur vóór activering kan de koloniesatieschip niet worden verzonden of landen zoals vredestijddynamiek)

Tot de volgende call / evenement blijven we werken aan deze prioritaire onderwerpen op het forum van de Inner Council. We gaan de forumdiscussies vanaf nu over hetzelfde onderwerp voortzetten met alle markten om een gevarieerde en frisse feedback te kunnen geven voor actuele problemen. Bedankt iedereen die heeft meegedaan en ons tot nu toe geholpen heeft met jouw feedback en suggesties!

Grepolis Player Council
 

Dorremans

Mentor
- community (peiling voor instellingen voor de wereld als standaard, algemene regels voor spel en forum, goedkeuring voor GPC / communitychats)

Wil eigenlijk alleen reageren op een deel van dit punt. Als ik het goed lees wil je voor iedere nieuwe wereld een peiling openen voor de instellingen? Hoe mooi dat idee ook klinkt, lijkt het mij geen goed idee. Waarschijnlijk krijgen we dan steeds dezelfde wereldinstellingen als uitkomst. Een minderheidsgroep die andere wereldinstellingen willen (zoals slome wat nu eenmaal niet populair is) zullen dan nooit hun zin krijgen.

Mij lijkt het beter i.p.v. dat Innogames het nu bepaalt dat deze taak naar de community manager gaat of wat mij betreft naar iemand anders, zolang het maar iemand binnen de community van de taalversie is met een gezond verstand. Dan kan deze persoon zelf bepalen om wel/niet het door een peiling te laten beslissen. Om een andere keer een wereld te openen waarvan hij/zij denkt dat er genoeg vraag naar is, maar niet kan winnen in de peilingen, doordat een minderheidsgroep ernaar vraagt. Allemaal blij en het lijntje is korter mocht er toch nog het nodige commentaar zijn op nieuwe werelden.
 

DeletedUser29353

Gast
Ze kunnen dan toch ook gewoon na zoveel werelden keertje de minder gewilde instellingen er door drukken? Ik vind het gestem voor het merendeel wel een leuk idee.
 

Dorremans

Mentor
Ze kunnen dan toch ook gewoon na zoveel werelden keertje de minder gewilde instellingen er door drukken? Ik vind het gestem voor het merendeel wel een leuk idee.

Ja, dat sluit mijn idee toch niet uit? Daar krijgt die persoon alle ruimte in om dat te bepalen met zijn gezonde verstand. Ik zeg niet dat peilingen slecht zijn, ik zeg alleen dat ik het liever niet standaard zie. Daarnaast geef ik ook aan dat ik het lijntje voor nieuwe werelden korter wil. Nu ligt het bij Innogames dat wil ik naar iemand binnen de eigen taalversie. Bijvoorbeeld de CM, maar kan ook iemand anders zijn natuurlijk.
 

DeletedUser29138

Gast
Leuke suggesties en goed uitgetypt, dikke duim @firebloem !
Ik hoop dat dit de community wat inzicht geeft over hoe het er aan toe gaat achter de schermen, dat we niet zomaar alles in 1 2 3 kunnen beslissen.
 

DeletedUser29138

Gast
Wil eigenlijk alleen reageren op een deel van dit punt. Als ik het goed lees wil je voor iedere nieuwe wereld een peiling openen voor de instellingen? Hoe mooi dat idee ook klinkt, lijkt het mij geen goed idee. Waarschijnlijk krijgen we dan steeds dezelfde wereldinstellingen als uitkomst. Een minderheidsgroep die andere wereldinstellingen willen (zoals slome wat nu eenmaal niet populair is) zullen dan nooit hun zin krijgen.

Mij lijkt het beter i.p.v. dat Innogames het nu bepaalt dat deze taak naar de community manager gaat of wat mij betreft naar iemand anders, zolang het maar iemand binnen de community van de taalversie is met een gezond verstand. Dan kan deze persoon zelf bepalen om wel/niet het door een peiling te laten beslissen. Om een andere keer een wereld te openen waarvan hij/zij denkt dat er genoeg vraag naar is, maar niet kan winnen in de peilingen, doordat een minderheidsgroep ernaar vraagt. Allemaal blij en het lijntje is korter mocht er toch nog het nodige commentaar zijn op nieuwe werelden.

Ik ben het hier mee eens, wat we misschien wel kunnen doen is de community laten stemmen binnen een bepaald aantal richtlijnen.
Om even te verduidelijken, als we het nodig vinden om een trage opstandswereld te openen laten we de community stemmen maar kunnen ze enkel stemmen tussen wereldsnelheid 1 en maximaal 2 bijvoorbeeld. Dit kan ik misschien wel nog zien werken op het eerste zicht en als dit toegevoegd wordt hoop ik ook op een ingame stemming (à la playercouncil poll) zodat de hele playerbase zijn stem kan uitbrengen en niet enkel de forumgangers.
 
Bovenaan