• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

DeletedUser3159

Gast
Schiet Partij Centrum alpen aan de Rijn!


ALPHEN AAN DEN RIJN - Bij een schietpartij bij een winkelcentrum in Alphen aan den Rijn zouden volgens de eerste berichten twee doden zijn gevallen. Meerdere personen zouden zwaargewond zijn geraakt. De dader heeft zichzelf door het hoofd geschoten. Een ooggetuige spreekt over zeker vijf doden.




Foto: Twitter / Running Ronald
De schietpartij vond plaats in winkelcentrum Ridderhof, in een C1000 supermarkt. Volgens berichten op Twitter zouden er tientallen kogels zijn afgevuurd. De schutter(s) schoten mogelijk met machinegeweren.
"Schietpartij in mijn supermarkt, twee minuten van mijn huis vandaan. Ze waren gewapend met machinegeweren", twittert Alphenaar Screamer HS. De hulpdiensten zijn met groot materieel uitgerukt en het gebied rond het winkelcentrum is afgezet.
De eigenaar van een dierenwinkel in het winkelcentrum vertelt aangeslagen aan de NOS hoe hij verschillende dodelijke slachtoffers op de grond zag liggen. "Ik heb eigenlijk alles gezien. Nadat er paniek uitbrak ging ik buiten kijken en zag mensen op de grond liggen. Ik zag de dader met een grote mitrailleur voorbij komen. Ik heb heel veel schoten gehoord." Volgens de man zijn er veel gewonden gevallen en zeker 'tussen de vijf en tien doden'.
De schutter schoot zichzelf door het hoofd.
Het is de tweede schietpartij in een week in de Zuid-Hollandse stad. Daarbij vielen twee doden en raakten er nog twee anderen gewond.


Begin maar met Discusseren..
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

RIP mensen die zijn overleden, verder ga ik hier niet over door...vind het erg voor de slachtoffers en hun familie maar er is anders een kans dat we hier weer een discussie krijgen die geen recht doet aan de slachtoffers.
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Echt vreselijk, r.i.p.!

Dat mensen zoiets doen...
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Zinloos om hier over te discussieren. :(
 

DeletedUser3159

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Dan kan hij dicht.
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Hier kan je wel over discussiëren!

Maar ja, dit is vreselijk wat er is gebeurd...
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Hier kan je wel over discussiëren!

Maar ja, dit is vreselijk wat er is gebeurd...

Een discussie kent voor en tegenstanders, ik kan me weinig voorstanders hiervan voorstellen. Discussie is dus zinloos
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

ik kan de vader van de dader.
ik leef mee met de slachtoffers maar ook met de ouders van de dader. het is niet goed wat hij heeft gedaan maar kijk ook eens naar de familie van de dader
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Echt vreselijk, r.i.p.!

Dat mensen zoiets doen...


Hij zag het nut van zijn leven en andermans leven niet mee zitten...

Begint toch wel een mode trend te worden... Pas geleden ook in Brazilie 21 doden. Waar gaat de wereld heen.

Mijn condoleance jegens de famlies van de slechtoffers. Moge God hen bijstaan...
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Hij zag het nut van zijn leven en andermans leven niet mee zitten...

Begint toch wel een mode trend te worden... Pas geleden ook in Brazilie 21 doden. Waar gaat de wereld heen.

Mijn condoleance jegens de famlies van de slechtoffers. Moge God hen bijstaan...

God heeft er niets mee te maken, dat is een ander topic:rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Hij bedoeld het beste voor hem. Niks mis mee.
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Hij bedoeld het beste voor hem. Niks mis mee.

Hij gaat ervanuit dat de slachtoffers en hun nabestaanden in een god geloven, daar is dus wel iets mis mee zijn.
Als ik slachtoffer of nabestaande zou zijn, zou ik mij zeer beledigd voelen als iemand mij wenst dat god mij bijstaat. Ik ben atheïst en heb daar dus geen enkele boodschap aan.
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Ja, maar hij gelooft(ik ook), dat God er voor iedereen is.

Hierop kun je bij het andere topic verder gaan, als je wil toch.
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Voor het zelfde geld was de dader streng gelovig en heeft god er wel degelijk iets mee te maken, dat weet je niet.

Bovendien gaat iedereen op zijn eigen manier om met moeilijke berichten en het is niet netjes om iemand te vertellen dat zijn manier van medeleven tonen "fout" is, ongeacht of je het wel of niet met zijn boodschap eens bent.
 

DeletedUser199

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Tjah, het zal zo lullig klinken dat iemand die Tristan heet hier reageert :/.
Mijn medeleven aan de overledenen.
En ik hoop dat de gewonden het allemaal overleven.
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Voor het zelfde geld was de dader streng gelovig en heeft god er wel degelijk iets mee te maken, dat weet je niet.

Bovendien gaat iedereen op zijn eigen manier om met moeilijke berichten en het is niet netjes om iemand te vertellen dat zijn manier van medeleven tonen "fout" is, ongeacht of je het wel of niet met zijn boodschap eens bent.

En nou eens andersom. Stel dat ik lid ben van de Satanskerk en ik zou zeggen tegen iemand die christelijk is en net een dierbare heeft verloren zou zeggen, dat Satan hem/haar moge bijstaan. Moet je eens kijken wat voor bak ellende ik dan over me heen zou krijgen.

Ik spreek overigens uit ervaring, toen ik 21 was overleed mijn vader op 54 jarige leeftijd. Er was toen ook iemand die het lef had om te zeggen dat god mijn vader tot zich had genomen maar dat hij nu op een betere plek was.
Dit tegen iemand zeggen die atheïst is, is zeer griefend. Het betekent namelijk voor een atheïst dat mijn vader beter af dood is dan bij zijn gezin. Degene die dit zei is sindsdien ook geen vriend meer van mij.

Ik begrijp gerust de opmerking, ik wil er alleen maar mee aangeven dat je dit soort opmerkingen niet zomaar in de lucht kan gooien.
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

En nou eens andersom. Stel dat ik lid ben van de Satanskerk en ik zou zeggen tegen iemand die christelijk is en net een dierbare heeft verloren zou zeggen, dat Satan hem/haar moge bijstaan. Moet je eens kijken wat voor bak ellende ik dan over me heen zou krijgen.

Dat zou dan een fout zijn van de christenlijke persoon als hij jouw medeleven niet kan accepteren. Als het gemeend meelevend is, dan is het de gedachte die telt. Ook als die niet stookt met de manier waarop de ontvanger denkt.
 

DeletedUser199

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

En nou eens andersom. Stel dat ik lid ben van de Satanskerk en ik zou zeggen tegen iemand die christelijk is en net een dierbare heeft verloren zou zeggen, dat Satan hem/haar moge bijstaan. Moet je eens kijken wat voor bak ellende ik dan over me heen zou krijgen.

Ik spreek overigens uit ervaring, toen ik 21 was overleed mijn vader op 54 jarige leeftijd. Er was toen ook iemand die het lef had om te zeggen dat god mijn vader tot zich had genomen maar dat hij nu op een betere plek was.
Dit tegen iemand zeggen die atheïst is, is zeer griefend. Het betekent namelijk voor een atheïst dat mijn vader beter af dood is dan bij zijn gezin. Degene die dit zei is sindsdien ook geen vriend meer van mij.


Ik begrijp gerust de opmerking, ik wil er alleen maar mee aangeven dat je dit soort opmerkingen niet zomaar in de lucht kan gooien.


Als jij hierop vrienden afwijst ben je wel heel triest ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Als jij hierop vrienden afwijst ben je wel heel triest ;)

Het is triest als je vrienden die beter zouden moeten kennen, hun geloof aan je op willen dringen.:(

@pluisje, het gaat mij ook niet zozeer om het wel of niet gemeende medeleven, waar het mij om gaat is dat ik geconfronteer wordt op iets waar ik een hekel aan heb, te weten religie. En het blijkt maar weer dat gelovigen daar steeds maar weer mee weg komen...:mad:
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Nah, jij bent gewoon net zo'n fanatieke/extremistische gelovige als de mensen die je op die manier behandeld. Als je een hekel hebt aan religie dan heb je het gewoon niet goed begrepen.
 
Bovenaan