• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Nah, jij bent gewoon net zo'n fanatieke/extremistische gelovige als de mensen die je op die manier behandeld. Als je een hekel hebt aan religie dan heb je het gewoon niet goed begrepen.

Hmmm ik heb een hekel aan religie, niet aan gelovigen. Ik heb er een hekel aan, omdat het dwingt om mensen op een bepaalde manier te denken en te handelen. Godsdienst is een vorm van vrijheidsberoving.
Ik ben geen fanatieke/extremistische gelovige, maar een zelfbewust persoon die zelf verantwoording draagt en dit niet in de schoenen van een opperwezen schuift. De wetten waar ik aan gehoorzaam zijn de wetten van het wetboek en niet die van een "heilig" geschrift.
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

En toch dwing je jouw geloof aan mensen op door het ze kwalijk te nemen anders te denken dan jij doet in jouw buurt en ze aan te vallen als ze hun medeleven te tonen op de manier waar zij blij van worden, terwijl het medeleven niet eens aan jou gericht is maar slechts op een plek staat waar jij het toevallig ook kunt zien.
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

En toch dwing je jouw geloof aan mensen op door het ze kwalijk te nemen anders te denken dan jij doet in jouw buurt en ze aan te vallen als ze hun medeleven te tonen op de manier waar zij blij van worden, terwijl het medeleven niet eens aan jou gericht is maar slechts op een plek staat waar jij het toevallig ook kunt zien.

Daar sla je de spijker op zijn kop. Waar ZIJ blij van worden. Omdat het voor hun vanzelfsprekend is dat zij in een opperwezen geloven, moet dat meteen ook maar voor een ander zo gelden.
Ik dring niemand mijn "geloof" op, ik reageer slechts. Nogmaals, ik heb geen probleem met gelovigen, ik heb er alleen een probleem mee als het opgedrongen wordt aan anderen die daar niet om vragen. Door dit op een openbaar forum te plaatsen in een topic is het ook aan mij gericht.
Maar blijkbaar hebben religieuzen wel het recht om hun geloof op te dringen, maar heeft een ongelovige niet het recht hier iets van te zeggen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Ik dring niemand mijn "geloof" op, ik reageer slechts.

Op dit moment ben jij opdringeriger dan de gelovigen die in dit topic gereageerd hebt. Er wordt jouw namelijk niks opgedrongen. Dat jij ervoor kiest om je beledigd te voelen over iets dat totaal niet aan jou gericht is, is je eigen probleem maar niemand was hier aan het opdringen tot jij erover begon dat god er niks mee te maken had.
 

DeletedUser9538

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Hij zag het nut van zijn leven en andermans Moge God hen bijstaan...

En dat is dus precies waarom ik een hekel heb aan religie.

Het getroffen dorp is een gemeenschap waar men diepgelovig is.
Als er een god had bestaan zou deze de mensen niet hoeven bijstaan na zo'n trieste gebeurtenis dan had hij het wel voorkomen.

Of is god een sadist en hoopt deze dat er ná deze daad nog meer mensen tot hem gaan bidden.

Laat god hier buiten. Bewijs geleverd dat er geen god is lijkt me zo!
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Zucht. Het lijkt erop dat onze lokale goddelozen weer net zo kortzichtig zijn als onze lokale gelovigen, behalve dat die iig dit topic met rust laten. Dus wat dat betreft doen die het beter.
 

DeletedUser199

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Zucht. Het lijkt erop dat onze lokale goddelozen weer net zo kortzichtig zijn als onze lokale gelovigen, behalve dat die iig dit topic met rust laten. Dus wat dat betreft doen die het beter.

+1.
Maar wat anders: er is al een topic over godsdienst, ga daar lekker verder ;)
 

DeletedUser2792

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Het lijkt mij niet op zijn plaats hier een discussie over god of religie te gaan houden of waarom iemand zijn vrienden aan de kant zet.

Ik vind het verschrikkelijk wat er is gebeurt en zo hoort niemand aan zijn einde te komen.

Ik hoop dat de slachtoffers en nabestaande dit kunnen verwerken en troost kunnen vinden op hun eigen wijze!
 

DeletedUser9538

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Natuurlijk is dit een trieste zaak.
Schokkend! Zijn toch zaken die we alleen kennen uit andere landen.

Nog triester is het dat er dan weer allerlei oorzaken en maatregelen worden verzonnen:
- iets met de wapenlobby;
- strengere controles;
- Call of Duty verbieden;
- oma had een boek geschreven;
- rappers de schuld geven;
- met vingers wijzen naar anderen;
- nog meer onzin;

Dit soort zaken is niet te voorkomen.
We hebben 2 jaar geleden toch ook niet alle Zwarte Suzuki Swifts verboden!

Een gek houd je niet tegen.
Wat valt er hier dan over te discussieren.

Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dit een geweldige actie vinden en vanuit hun levenstijl dit soort acties toejuichen.

En in dit topic mensen sterkte wensen,....... denk dat er weinig nabestaanden zijn die denken:"ah, laat ik uit een soort troostgevoel eens het forum van Grepolis bezoeken".

En ja, Koos Spee heeft wel gelijk. De aandacht voor de 700 verkeersdoden elkaar jaar of de 94 afzonderlijke moorden ieder jaar staan in schril contrast met dit voorval. alleen is de timing van Koos een een beetje verkeerd.
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Natuurlijk is dit een trieste zaak.
Schokkend! Zijn toch zaken die we alleen kennen uit andere landen.

Nog triester is het dat er dan weer allerlei oorzaken en maatregelen worden verzonnen:
- iets met de wapenlobby;
- strengere controles;
- Call of Duty verbieden;
- oma had een boek geschreven;
- rappers de schuld geven;
- met vingers wijzen naar anderen;
- nog meer onzin;

Dit soort zaken is niet te voorkomen.
We hebben 2 jaar geleden toch ook niet alle Zwarte Suzuki Swifts verboden!

Een gek houd je niet tegen.
Wat valt er hier dan over te discussieren.

Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dit een geweldige actie vinden en vanuit hun levenstijl dit soort acties toejuichen.

En in dit topic mensen sterkte wensen,....... denk dat er weinig nabestaanden zijn die denken:"ah, laat ik uit een soort troostgevoel eens het forum van Grepolis bezoeken".

En ja, Koos Spee heeft wel gelijk. De aandacht voor de 700 verkeersdoden elkaar jaar of de 94 afzonderlijke moorden ieder jaar staan in schril contrast met dit voorval. alleen is de timing van Koos een een beetje verkeerd.
lang! maar waar:p
 

DeletedUser3159

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

Ik mag nu ineens ook geen Black Ops meer spelen van mijn vader :(
 

DeletedUser

Gast
AW: Schietpartij Nederland Alphen aan de Rijn

stom zeg:(
rot voor je
 
Bovenaan