• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Spelleider: Weerwolven van Wakkerdam #96

Status
Niet open voor verdere reacties.

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Beste forumleden,

Tijd voor een nieuw inschrijftopic voor de spelleider(s) van het volgende potje Weerwolven van Wakkerdam. Lijkt het jou leuk om eens een keer spelleider te zijn? Laat dan hier een berichtje achter waarin je dat aangeeft, en waarin je ook schrijft hoe jouw potje er precies uit zou gaan zien als jij zou leiden. Als je nog niet zo veel ervaring hebt met het leiden van spellen, is het aangeraden samen te leiden met een wat ervarener forumlid. Één spel kan namelijk meerdere spelleiders hebben!

Je hebt tot Zondag 9 maart 20.00 uur de tijd om je in te schrijven als spelleider. Vanaf dan zullen de andere forumleden stemmen op wie ze de beste spelleider vinden. Je hebt 2 dagen de tijd om te stemmen. De spelleiding van het spel dat dan de meeste stemmen heeft, mag dan het volgende spel leiden het inschrijvingstopic openen voor zijn/haar potje. Waren er meer dan 3 inschrijvingen, dan mag de spelleider met de op één na meeste stemmen het overvolgende potje leiden. Bij meer als 5 inschrijvingen, doen we 3 potjes.

Waar je aan moet denken bij het inschrijven

Sommige zaken zijn vitaal voor het potje om te weten, bijvoorbeeld de manier waarop gestemd moet worden. Zorg er voor dat je in ieder geval het volgende lijstje invult:
Hints: (of de spelleiding hints over de wolven stopt in zijn potje)
Afscheidsbrief: (of spelers nog één berichtje achter mogen laten na hun dood(wat natuurlijk gecensureerd wordt door de spelleider(s))
Claimen: (of je je rol mag vertellen)
Netwerken: (of goedjes buiten het forum/de chat om mogen communiceren)
Manier van stemmen: (bijvoorbeeld: in het topic in het rood of per bericht)
Eindtijd stemmen: (bijvoorbeeld: 20.00)

Ook moet je aangeven welke rollen je in je potje mee wil laten doen, en moet je de functie van rollen die we niet zo vaak zien duidelijk omschrijven. In de vorige potjes heb je al wat rollen voorbij zien komen. Hier vind je een nog veel uitgebreider overzicht van mogelijke rollen (in Lode's vierde en vijfde bericht).
Alle dingen die je best vermeldt, staan in de spoiler hieronder. Je kan deze best gebruiken als sjabloon voor jouw kandidaatstelling.

Tot slot zou het leuk zijn als je een thema en beginverhaaltje voor je potje weet te bedenken. Dit type spel hoeft niet altijd over 'weerwolven' te gaan: in het potje van neusje. en araluen waren het 'mobsters', ook al waren de rollen verder hetzelfde. De gekste thema's kun je bedenken. We hebben zelfs ooit een potje gehad met als thema Pokémon, om maar wat te noemen. Maar of je nu een thema bedenkt of niet: een openingsverhaaltje is altijd leuk bij je inschrijving, zodat spelers een idee krijgen over hoe je verhaaltjes schrijft.

Enkele regeltjes
  • Het aanpassen van je inschrijving mag totdat het stemmen begint.
  • Je mag alleen stemmen voor spelleiding als je in minstens 1 van de 2 laatste potjes WvW actief hebt meegedaan. Een forummoderator (Fireas of RabbidRobin) kan bepalen of je al dan mag stemmen.
  • Op jezelf stemmen is onsportief en dan ook verboden. Je stem zal niet geteld worden.
  • Je mag met 2 inschrijvingen leiden(geen 3, en niet te vaak), echter telt de 2e niet mee bij het totale aantal inschrijvingen(dat onder andere wordt gebruikt om te bepalen voor hoeveel potjes we leiden). En als er meer als 9 andere inschrijvingen zijn, mag je er maar 1 inschrijven. Als er meer als 1 inschrijving verkozen wordt en tot uitvoer moet worden gebracht, moet je er 1 uitkiezen, de ander moet je laten vallen.
  • Als je 2 inschrijvingen hebben, kunnen wij(forummods) toch altijd besluiten om er eentje van de schrappen(dit zal bijv. gedaan worden als je dit teveel doet)
  • Er mogen maximum 10 inschrijvingen ingeschreven staan, de latere inschrijvingen hebben pech
  • Vast nog wel wat meer, dat komt dan later.



Veel inschrijfplezier!

Basis info
Aantal spelers:
BM-opvolging:
Claimen:
Netwerken:
Hints:
Afscheidsbrief:
Klaagmuur:
Manier van stemmen:
Eindtijd stemmen:

Rollen
Beschermengel:
Beul:
Dorpsoudste:
Dorpsgek:
Heks:
Jager:
Muizenval:
Ziener:

Andere rollen:

Inschrijvingen:
 

DeletedUser

Gast
Pure Chaos

Pure Chaos

cubechaos.png


Just Pure Chaos.

Spelers: 20, anonieme accounts.
Claimen: Ja
Netwerken: Ja
Manier van stemmen: As you wish
Eindtijd stemmen: Chaos (Tussen 20.00 en 23.00, wanneer het de spelleiding daar zin in heeft)
Rollen: Chaos
Volgende BM: Chaos
Afscheidsbrief: Ja
Inschrijvingen: Anoniem

King & Queen of Chaos​

 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Leuk een anonieme ronde:) Alhoewel ik het niet fijn vind om niet een vaste eindtijd te hebben.
 

DeletedUser

Gast
Leuk een anonieme ronde:) Alhoewel ik het niet fijn vind om niet een vaste eindtijd te hebben.

tja... t kan ook niet zo heel veel kwaad. Zorgt er wel voor dat niet alle mensen in de laatste 5 minuten stemmen.
 

DeletedUser199

Gast
tja... t kan ook niet zo heel veel kwaad. Zorgt er wel voor dat niet alle mensen in de laatste 5 minuten stemmen.

Er zijn dagen waarop, ik iig, gewoon van 20:30 tot 22:30 afwezig ben om te sporten dan is er bar weinig tijd over om te stemmen ;)
 

DeletedUser

Gast
t lijkt mij logisch om in een dergelijke situatie te zorgen dat je voor 20:00 hebt gestemd. Alle tijd daarna is bonus voor chaotische discussies :p
 

DeletedUser19654

Gast
Klein dingetje dat jullie volgens mij hadden moeten zien... we kunnen wel onder anonieme accounts gaan spelen maar als we gaan netwerken heeft dat misschien niet super veel zin op de een of andere manier ;)

Dus ik zou die uit zetten
 

DeletedUser

Gast
Klein dingetje dat jullie volgens mij hadden moeten zien... we kunnen wel onder anonieme accounts gaan spelen maar als we gaan netwerken heeft dat misschien niet super veel zin op de een of andere manier ;)

Dus ik zou die uit zetten

je kan ook old-school netwerken via pm? Dat scheelt al heel veel vergeleken met dat je echt alles in het topic moet posten
 

DeletedUser

Gast
Gaat een hele brok worden, ik hoop dat de spelleiding ervaren is en weten wat ze doen :x
 

DeletedUser22163

Gast
Chaos

Je moet ook opletten dat sommige elkaar goed kennen: hoe ze zinnen opbouwen, een bepaald woord heel vaak zegt,...
 

DeletedUser

Gast
Net zoals, dat als je met mij zou netwerken, je door mijn articulatie en de spelfouten kan zien wie ik zou zijn, en dat is nog redelijk gemakkelijk. Mensen die elkaar beter kennen hebben dit nog duidelijker.
 

DeletedUser19654

Gast
Mwah... ik netwerk liefst via skype anders is het zo'n omslachtig gedoe vind ik zelf.
 

DeletedUser

Gast
Spelers: 20, anonieme accounts.
Claimen: Ja
Netwerken: Ja
Manier van stemmen: As you wish
Eindtijd stemmen: Chaos (Tussen 20.00 en 23.00, wanneer het de spelleiding daar zin in heeft)
Rollen: Chaos
Volgende BM: Chaos
Afscheidsbrief: Ja
Inschrijvingen: Anoniem
Mag ik zeggen dat dit er nogal als een trollpotje uitziet? We mogen dus in het topic stemmen, maar we kunnen dus ook per PM onze stem opgeven? Lekker handig... Het verschil tussen in het topic stemmen en in PM stemmen bestaat er met een reden, maar dat lijk je niet te zien.
En we weten ook niet wat er gebeurt als de BM dood is? En de eindtijd stemmen is niet bekend?
Het lijkt misschien grappig om overal 'Chaos' achter te zetten, maar ik vind het er niet professioneel uitzien.

Net zoals, dat als je met mij zou netwerken, je door mijn articulatie en de spelfouten kan zien wie ik zou zijn, en dat is nog redelijk gemakkelijk. Mensen die elkaar beter kennen hebben dit nog duidelijker.
Ja door dat netwerken hebben sommige spelers meer kansen om de identiteit van andere spelers te raden dan anderen. Net als in het huidige Diplomacypotje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16774

Gast
Pure Chaos

cubechaos.png


Just Pure Chaos.

Spelers: 20, anonieme accounts.
Claimen: Ja
Netwerken: Ja
Manier van stemmen: As you wish
Eindtijd stemmen: Chaos (Tussen 20.00 en 23.00, wanneer het de spelleiding daar zin in heeft)
Rollen: Chaos
Volgende BM: Chaos
Afscheidsbrief: Ja
Inschrijvingen: Anoniem

King & Queen of Chaos​

Nieuw dubbelaccount? I'm in! :D Volgens mij ben jij Alice.
 

DeletedUser

Gast
AUB geen anonieme ronde, dat vind ik zo falend. Als er geen inschrijvingen komen, dan wil ik best 1 proberen

(Wie samen wil werken: PM!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan