• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.115

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Update naar spelversie 2.115


Beste spelers,

Op dinsdag 28 juni 2016 zullen we spelversie 2.115 installeren op onze werelden. De update kan ervoor zorgen dat de werelden en/of hoofdpagina voor korte tijd onbereikbaar zijn.

Hieronder vind je een uitgebreide lijst van alle veranderingen die deze versie zal meebrengen.

Omschrijving

De implementatie van het nieuwe awardsysteem 'Grepolis Score' is voltooid! Daarnaast bevat deze update een hoop nieuwe awards. Lees meer over het nieuw systeem op deze wikipagina.

Nieuwe spelonderdelen

  • Grepolis Score inclusief nieuwe awards;
    Grepolisscore.png


  • Opdrachten die je gelezen hebt in de browser zal nu ook al gelezen gemarkeerd worden in de app (en visa versa);
  • Opdrachten in het opdrachtenlogboek worden nu gesorteerd. De 'oudste' opdrachten bovenaan;
  • De alliantie instelling: 'Toon bondgenootschapsleden in het profiel' staat nu standaard op uit in plaats van aan;
  • De vereiste heldenmunten worden nu automatisch ingevuld bij het levellen van je held.
    hero_level_up.png

Verholpen fouten

  • De datum van dagelijkse awards wordt nu bepaald op basis van servertijd in plaats van de tijdzone;
  • Na het verwijderen van alle rondschrijvingen sprong het scherm automatisch naar het berichten tabblad;
  • Soms zorgde Herakles niet voor gunsten na het winnen van een gevecht;
  • Soms werd niet het juiste statusicoontje van boerendorpen (nieuw systeem) weergeven;
  • Bij opdrachten waarbij je een speler moet aanvallen kon je ook bandietenkampen en eilandopdrachten aanvallen;
  • Wanneer je de senaat open had en held Christopholus had geüpdatet werden de bouwtijden niet juist vernieuwd.
We hopen dat jullie deze verbeteringen kunnen waarderen.
Zoals altijd kijken we uit naar jullie feedback in dit feedbacktopic.

Verder nog veel plezier met het spelen van Grepolis!

Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis.nl team

footer.png
Laat maar horen!
 

DeletedUser27102

Gast
Lijkt me een fijne update! Vlug eens kijken naar de awards! :)
 

DeletedUser26696

Gast
Weer een grote update, maar wat voegt het eigenlijk toe? Kan jee met die punten ook nog iets doen of staat dat er gewoon voor de lol?
 

Arsenal

Quality Assurance
Grepolis Team
Je kan er niks mee, dan alleen een mooie score opbouwen voor het behalen door awards. Je moet er wel wat voor doen om ze te halen.

Ik zag de vraag wat dit toevoegt aan het spel?

In mijn optiek voegt dit zeker een stukje motivatie toe voor alle spelers. Zoals ik al zei moet je er wel wat voor doen. Wellicht voorkomt hiermee dat werelden snel leeglopen.
Ieder wil wel een mooi profiel hebben met behaalde awardjes die iets laten zien over je activiteit.
 

DeletedUser

Gast
Zullen we eens een paar programmeurs inzetten om de bestaande bugs te pletten ipv nieuwe meuk toe te voegen? :) ZOU FIJN ZIJN!
 

DeletedUser

Gast
Je kan er niks mee, dan alleen een mooie score opbouwen voor het behalen door awards. Je moet er wel wat voor doen om ze te halen.

Ik zag de vraag wat dit toevoegt aan het spel?

In mijn optiek voegt dit zeker een stukje motivatie toe voor alle spelers. Zoals ik al zei moet je er wel wat voor doen. Wellicht voorkomt hiermee dat werelden snel leeglopen.
Ieder wil wel een mooi profiel hebben met behaalde awardjes die iets laten zien over je activiteit.

Ik ben bang dat het niet heel veel uit zal maken omdat je nu waarschijnlijk de discussie krijgen dat de scores van goudgebruikers waarschijnlijk sneller op zullen lopen ;) en dat is juist de reden dat een hoop spelers er minder zin in hebben. Maar goed we kunnen pas oordelen als het zover is. Ik ben benieuwd :)
 

DeletedUser26399

Gast
Nee, helaas niet, vind de kloof met spelers die wel een WW hebben wel direct groot zijn, 2000ptn, zelfs spelers die op het moment van de WW op vakantie zijn, kunnen deze awards krijgen en zo een veel hogere score krijgen
 

DeletedUser26399

Gast
Waarom is er geen award voor verslagen kolo's, deze bestaat wil voor gebouwd en alle andere eenheden bestaan bij beide

Verder snap ik niet waarom Artemis myth niet is opgenomen in de awards, deze God bestaat toch ook op elke huidige wereld

Hoe werkt het wanneer je troepen afslacht bij het verdedigen van een stad die niet van jouw is, ik vraag me dit eigenlijk ook wel af

mijn onbeantwoorde vragen via de support, ms weet hier iemand het
 

DeletedUser17789

Gast
wel leuk als vergelijking met andere spelers die greposcore.
Jammer dat er nu ineens heel veel nieuwe awards zijn waarvoor punten gegeven worden die punten kunnen spelers van gesloten werelden nooit krijgen dus we gaan snel een vertekend beeld krijgen
 

DeletedUser25976

Gast
Wat jammer dat je nog steeds je vooruitgang niet kan zien, tussen het voorlaatste en het laatste niveau van een award zit meestal veel te veel om nog bij te houden...
 

DeletedUser24549

Gast
Klopt niet veel van. Veel awards zijn niet toegekend terwijl je die wel degelijk hebt gehaald. Kan zijn dat de awards nieuw zijn, maar laat deze dan met terugwerkende kracht als behaald worden.

Wel leuk, maar zolang het niet klopt geeft het een vertekend beeld.
 

Arsenal

Quality Assurance
Grepolis Team
Klopt niet veel van. Veel awards zijn niet toegekend terwijl je die wel degelijk hebt gehaald. Kan zijn dat de awards nieuw zijn, maar laat deze dan met terugwerkende kracht als behaald worden.

Wel leuk, maar zolang het niet klopt geeft het een vertekend beeld.

Niet alle awards worden toegekent mocht je deze al eens behaald hebben.

De nieuw ingevoerde awards:
- Bouwen van troepen/boten
- Slopen van troepen/boten
- Slopen van helden

Worden vanaf invoering berekent.

Andere awards zoals levelen van helden worden wel met terugwerkende kracht gegeven.
 
Bovenaan