• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Spelupdate 2.135

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Update naar spelversie 2.135


Beste spelers,

Op dinsdag 4 april 2017 zullen we spelversie 2.135 installeren op onze werelden. De update kan ervoor zorgen dat de werelden en/of hoofdpagina voor korte tijd onbereikbaar zijn.

Hieronder vind je een uitgebreide lijst van alle veranderingen die deze versie zal meebrengen.

Omschrijving

Artemis wordt geactiveerd op alle spelwerelden en vele verbeteringen aan de eilandopdrachten! Daarnaast nog een aantal andere verbeteringen en natuurlijk weer wat problemen opgelost.

Nieuwe spelonderdelen en verbeteringen

  • Notificaties van start van het tijdperk van de wereldwonderen wordt nu meteen getoond in plaats van pas bij een nieuwe spelsessie.
  • De godin Artemis wordt geactiveerd op alle spelwerelden zodat we ook awards en effecten van haar mythische eenheden kunnen toevoegen aan het spel.
  • De 'markeer alle' en 'verwijder alle' rapporten functionaliteiten zijn verbeterd zodat ze alle verwijderen wat er op dat moment is gefilterd.
Verbeteringen aan de eilandopdrachten

Uitdagender voor gevorderde spelers
  • De moeilijkheidsgraad van de eilandopdrachten wordt nu bepaald op basis van het spelstadium waar jij je in bevindt. Opdrachten zijn nu uitdagender en belonen meer naarmate je verder bent in het spel (spelstadium).
Beloningen (algemeen)
  • Het aantal heldenmunten die je kunt krijgen worden nu bepaald door de wereldsnelheid.
  • Grondstof- en gunsteffecten zijn bijgesteld in aantal over de verschillende levels.
  • Versnelde looptijdeffecten duurt nu standaard 60 minuten in plaats van 30 minuten.
  • Eenheden versterkingseffecten zijn enigszins bijgesteld in aantal en beter gebalanceerd op basis van wereldsnelheid en spelstadium.
Beloningen van eilandopdrachten
  • Verbeterde grondstofproductie effecten hebben meerdere levels gekregen met in een later spelstadium hogere bonussen (250% - 1000% per stad).
  • Verkorte bouwtijd effecten worden nu op basis van vorderingen in het spel uitgegeven en worden nu ook toegepast op uitbreidingen die al in de wachtrij stonden.
  • Verkorte rekruteertijd effecten worden nu op basis van vorderingen in het spel uitgegeven en worden nu ook toegepast op rekruteringen die al in de wachtrij stonden.
  • Aanval- en verdedigingseffecten zijn nu of 12 of 24 uur en geven een bonus tussen de 10% en 20%.
  • Stemmingseffecten zijn verwijderd. Hier komen betere beloningen voor in de plaats.
Eilandopdrachten
  • Taken van eilandopdrachten zijn geherbalanceerd. Zo kun je bijvoorbeeld meer grondstoffen krijgen.
  • Mythische eenheden kunnen nu ook naar eilandopdrachten worden gestuurd.
  • Voorheen werd een zeker aantal troepen gevraagd voor een eilandopdracht, nu gaat dat per aantal inwoners.
  • Wereldsnelheid wordt meegenomen in het aantal eenheden die je moet verslaan of ter ondersteuning moet sturen.
  • Wachttijden zijn aangepast naar 4 tot 16 uur, afhankelijk van vorderingen in het spel.
  • Negatieve effecten duren nu tussen de 3 en 12 uur en het negatieve percentage is verlaagd.
  • Aanval en verzamel taken zijn niet meer gecombineerd in dezelfde eilandopdracht zodat je de opdrachten kunt doen bij bijvoorbeeld steden zonder landeenheden.
Opgeloste problemen

  • De event categorieën in Grepolisscore zijn aangepast zodat je altijd de juiste teksten en icoontjes ziet.
gpcl-line.png

We hopen dat jullie deze verbeteringen kunnen waarderen.
Zoals altijd kijken we uit naar jullie feedback in dit feedbacktopic.

Verder nog veel plezier met het spelen van Grepolis!

Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis.nl team

footer.png
Veel veranderingen! Wat vind jij ervan?
 

DeletedUser17789

Gast
2e14df29689e49f9b6b4f9412cccd754.png


20% def bonus ?
Het is nu al bijna onmogelijk om een WW sloop poging te doen
je hoeft maar 1x 20% extra def in te zetten het is onmogelijk om 20% extra op elke aanval te zetten
20% prima, maar moet ook bij elke aanval opnieuw ingezet worden net als een aanval bonus


Percentage is in verleden ook al eens terug gezet om die reden
ecd52f30066647e5b66aeca4d1f7f961.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser9104

Gast
Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig waarom het percentage van de defbonus aangepast is, want zoals HBB al zegt, dit is een enorm voordeel voor de verdediger en maakt het echt onmogelijk om defsteden over te nemen.
 

DeletedUser15402

Gast
Kan het zijn dat Artemis verdwaald is op weg naar Hyperborea?
Ik heb Zeus en Poseidon hier klaar staan in hun mooiste 4 april pakjes.

>>>>>
Op dinsdag 4 april 2017 zullen we spelversie 2.135 installeren op onze werelden. De update kan ervoor zorgen dat de werelden en/of hoofdpagina voor korte tijd onbereikbaar zijn.
..
Artemis wordt geactiveerd op alle spelwerelden en vele verbeteringen aan de eilandopdrachten! Daarnaast nog een aantal andere verbeteringen en natuurlijk weer wat problemen opgelost.
....
<<<<<


OEPS... niets gezegd.... na nog wat minuten en refreshes is ze er dan
 

DeletedUser26645

Gast
Is het niet handig om bij het belegeringssysteem ook er voor te zorgen dat mensen op de app de overname kunnen meekijken en niet een code zien?
Dit zou het handiger maken voor de mensen die op de app spelen vooral of altijd, en kan er in mijn ogen voor zorgen dat er ook meer mensen met de app op belegerings werelden zullen spelen...
 

DeletedUser27183

Gast
Grepo is een browsergame en geen app. De app is een HULPMIDDEL en geen volwaardig spel dus er zullen altijd dingen zijn die je met de app niet kan!!
ik ben tegen dit voorstel!
 

DeletedUser23442

Gast
Grepo is een browsergame en geen app. De app is een HULPMIDDEL en geen volwaardig spel dus er zullen altijd dingen zijn die je met de app niet kan!!
ik ben tegen dit voorstel!
En overnames is zo'nbeetje waar het hele spel om draait.
Dus als een hulpmiddel iets moet kunnen lijkt het me toch wel dit.

(en ja ik weet dat deze reactie nutteloos is en jij toch alles met het woord app zal boycotten)
 

DeletedUser27183

Gast
En overnames is zo'nbeetje waar het hele spel om draait.
Dus als een hulpmiddel iets moet kunnen lijkt het me toch wel dit.

(en ja ik weet dat deze reactie nutteloos is en jij toch alles met het woord app zal boycotten)
niet alles, maar ik heb wel zoiets laten ze de app eerst eens op een normale manier werkend maken zodat die ook afgaat bij elke aanval en niet pas als de aanval er bijna al is of als is geweest, als inno dit voor elkaar krijgt sta ik open voor extra toevoegingen aan de app maar zolang dit het geval niet is en je zit met een half werkende app ben ik tegen
 

DeletedUser28075

Gast
Ligt het aan mij of is deze nog niet helemaal doorgevoerd? Ik heb geen eilandopdrachten gezien met dit:
  • Aanval en verzamel taken zijn niet meer gecombineerd in dezelfde eilandopdracht zodat je de opdrachten kunt doen bij bijvoorbeeld steden zonder landeenheden.
Maar voor de rest lijkt er weinig veranderd. bouwopdrachten worden nog steeds niet beïnvloed door de groene verkorte bouwtijdeffecten (de blauwe en oranje bonussen deden dat al). normale gunsteneffecten zijn onveranderd gebleven.

Andere dingen waren al doorgevoerd, althans op de wereld Edessa, Calydon en Farsala, zoals het volgende:
  • Voorheen werd een zeker aantal troepen gevraagd voor een eilandopdracht, nu gaat dat per aantal inwoners.
  • Mythische eenheden kunnen nu ook naar eilandopdrachten worden gestuurd.
Weet iemand of dit nog gaat komen? Of dat dit ervan af is gehaald?
 

Lemmod

Hopliet
8d27432911.png

Uhm... Zie ik het nou goed, is het nu zowel 4u30 wachten als 4u30 30% zwakkere aanvallen of interperteer ik het verkeerd?
 

DeletedUser23442

Gast
Er zijn nog vrij veel problemen met het doorvoeren van de nieuwe eilandopdrachten inderdaad.

De opdrachten zoals je ze nu ziet zijn nog niet (allemaal) (volledig) aangepast, dus dat je veranderingen nog niet terugziet kan kloppen.

En veel opdrachten zijn "half aangepast" waardoor ze niet meer werken, resulterend in "NaN" tijdsduur, aanvalbare troepen die niet aanvalbaar zijn, niet te gebruiken beloningen, beloningen in halve eenheden enz...

Is allemaal bekend, maar ik durf nog niet te zeggen wanneer dit opgelost is en wat er met de huidige openstaande opdrachten gebeurt
 
Bovenaan