• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.17 & 2.18

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Spelupdate 2.17 & 2.18


Beste spelers,

Op donderdag 26 januari 2012 zal in de loop van de dag spelversie 2.17 & 2.18 geïnstalleerd worden.
Deze update bestaat in totaal uit 70 bugfixes! Daarnaast werken we naar de lancering van de heldenwerelden toe, binnenkort meer info hieromtrent.


Hieronder de gedetailleerde lijst met veranderingen:

Gamefeatures/wijzigingen:
  • Aantal benodigde eenhedenbalk zal niet langer weergeven worden in boerendorpen met opstand.
  • Drop-down stedenlijst heeft nu 3 kolommen, dit om het overzicht te bewaren wanneer spelers veel steden hebben.
  • Het versturen van grondstoffen naar wereldwonderen voor niet-premiumgebruikers verbeterd.
  • Spelers die een wereld gewonnen hebben, hebben nu de mogelijkheid hun certificaat te downloaden in hun profiel.

Bugfixes:

  • Spelers kunnen nu 1 kolonisatieschip terugtrekken wanneer de speler er meer dan 1 ter verovering heeft gestuurd.
  • Berichten van spelers in vakantiemodus zullen niet langer verwijderd worden.
  • Opgeëiste troepen van boerendorpen zullen nu meegeteld worden bij de trainer award.
  • Weergave van aantal steden in de agora verbeterd na een herstart.
  • Er zal niet langer een foutmelding komen na het initiëren van een herstart.
  • Fout verbeterd waarbij spelers een foutmelding kregen wanneer ze troepen ter ondersteuning wilden terugtrekken.
  • Handelsscherm werkt nu wanneer je ook andere schermen open hebt staan.
  • Lay-out- en vertaalprobleem met de award 'Heldhaftige Strateeg'.
  • Lay-out probleem in de tempel verbeterd.
  • Veroverings-informatiescherm zal nu de juiste stadsnaam weergeven.
  • Kleine lay-out problemen met IE7 verbeterd.
  • Het handelsscherm zal nu correct updaten wanneer spelers grondstoffen sturen.
  • De spreuken 'Roep van de oceaan' en 'Bevolkingsgroei' zouden nu correct moeten werken.
  • Terugtrekken van ondersteuning zou nu niet langer moeten leiden tot lege commando's in uitzonderlijke gevallen.
  • Transportschepen zullen niet langer beginnen met vechten wanneer ze terugkomen naar hun stad als die overgenomen is op de aankomsttijd.
  • Aangezien het kladblok voor iedereen beschikbaar is, zal de inleidingsstap voor bestuurder verwijderd worden.
  • Spelers zouden nu de juiste hoeveelheid grondstoffen moeten krijgen wanneer ze voor de laatste keer uitloggen voor de start van de vakantiemodus.
  • Wereldwonderen zullen nu correct handelen wanneer spelers uit de alliantie gekickt worden.
  • Info icoontje verwijderd na het klikken op de naam van het wereldwonder, aangezien dit in hetzelfde scherm opende.
  • Bericht sturen naar meerdere alliantieleden zou nu weer correct moeten werken.
  • Kleine problemen met de bonussen verbeterd.
  • Troepen zullen niet langer verwijderd worden in uitzonderlijke gevallen.
  • Probleem met wereldwonder constructie via de wereldmap verbeterd.
  • Lay-out probleem in het loginscherm opgelost.
  • Kleine tijdsgebonden problemen verholpen.
  • iOS gebruikers kunnen nu weer door de wereldmap scrollen.
  • Men kan nu een alliantie weer correct verwijderen.
  • Wereldwonderentabblad in het alliantiescherm zal niet langer weergeven worden op werelden waar het tijdperk nog niet is aangebroken.
  • Foutmelding bij inkomende aanvallen verbeterd.
  • Probleem met commando's zonder bestemmingsstad verbeterd.
  • Soms ontstond er een fout na een stadskolonisatie.
  • Spelers die verbonden zijn via Facebook kunnen nu weer hun wachtwoord veranderen.
  • Het is niet meer mogelijk 2 steden met dezelfde naam te hebben.
  • Mogelijkheid om vakantiemodus te annuleren in de 24 uur na een nieuwjaar begint.
    [*]Sommige spelers misten de award Heldhaftige Strateeg.
  • Spelers zouden nu normaal kunnen inloggen nadat het verwijderen van oude notificaties mislukte.
  • Mouse over pop-ups bij de afbeeldingen van goden waren niet vertaald in het godenoverzicht.
  • De drag&drop functie in het rapportscherm werkte niet goed wanneer spelers naar andere schermen gingen.
  • Onderzoek Keramiek gaf niet het juiste effect op de opslagruimte in het pakhuis.
  • Paginaselectie in het alliantieforum is nu niet langer buiten bereik wanneer de beschrijving van een forum te lang is.
  • Eindeloos scrollen in het rapportenscherm verholpen.
  • Probleem met de link naar de boerderij in de snelkoppelingsbalk verholpen.
  • Na het wisselen van stad werd de bonus van het handelskantoor niet meegerekend in het boerendorpscherm op eilanden.
  • De spreuk 'Pest' werd niet beschouwd als een negatieve spreuk.
  • Het is nu mogelijk om spelers met een hoop speciale karakters toe te voegen aan de ontvangerslijst.
  • Soms was de handelsverhoudingsformule in de markt fout.
  • Huidige stadsgrondstoffen werden soms niet vernieuwd na massale start van culturele activiteit.
  • Soms konden wereldwonderen sneller dan mogelijk gebouwd worden.
  • Soms konden spelers niet meer farmen na sluiting van een wereld.
  • Schuifbalken in de grot verbeterd.
  • Bepaalde grafische elementen in het stadsoverzicht werden niet weergeven na het afbreken van speciale gebouwen.
  • Informatie over activiteit (start) van de nachtbonus zal nu weergeven worden in het aanvalsscherm.
  • Men kon bouwtijdhalvering niet gebruiken ookal had men genoeg goud.
  • Soms ontstond ondersteuning in een stad niet uit troepen.
  • Soms verdwenen commando's in het beveloverzicht te snel.
  • Feesten werden ook gestart in steden die belegerd werden wanneer deze in alle steden gestart werden.
  • Massaal starten van feesten in cultuuroverzicht werkte niet met IE8.
  • Soms werd de animatie in rapporten verschillende keren herhaald.
  • Er ontstond een fout in het stadsoverzicht wanneer spelers in het grotoverzicht was.
  • De 'deselecteer actieve groep'-link verdween wanneer spelers 10 steden hadden.
  • Er werd geen titel weergeven in het browsertabblad bij het gemaximaliseerde alliantieforum.
  • Handelsgoederen tussen steden werden soms niet aan een account toegekend wanneer ze op verschillende eilanden gevestigd waren.
  • Soms kon men niet overstappen naar het gemaximaliseerd alliantieforum.
  • Handelsverhouding in eiland pop-up vernieuwde niet na handel met boerendorpen.
  • Wereldwonder zal niet langer verdwijnen van de kaart wanneer je ernaartoe springt.
  • Lay-out probleem met de Fenicische handelaar verholpen wanneer stadsnaam te lang was.
  • Boerendorpinleiding gaf een foutmelding bij de aanvalsstap.
  • Vertaalfouten verholpen.
  • Een aantal missende grafische zaken toegevoegd.
  • Lay-out problemen met IE7 verholpen.

Tijdens het installeren van deze update kan er een tijdelijke downtime heersen, gelieve hier geen supportaanvraag voor in te dienen! Normaal gesproken duurt een update maximaal 5 à 10 minuten, in uitzonderlijke omstandigheden kan dit langer duren.

Discussiëren over deze update kan !


Veel plezier verder met Grepolis!
Jullie Grepolis.nl team

Tijd voor een discussie!
 

DeletedUser

Gast
AW: Spelupdate 2.17 & 2.18

Ik mis nog steeds de awards die je krijgt als je een wereldwonder voltooid hebt.
Op Delta heeft onze alliantie er nog 4 tegoed. Alleen nummer 5, de hangende tuinen hebben we ontvangen.
Er werd gezegd dat we de awards zouden krijgen zodra de volgende update zou plaatsvinden.
Ik neem aan dat die dus nog toegevoegd zal worden?
 

DeletedUser

Gast
AW: Spelupdate 2.17 & 2.18

70 bugvirus zijn we daar weer vanaf serieus zoveel bugvirussen dat mag gewoon niet.
 

DeletedUser

Gast
AW: Spelupdate 2.17 & 2.18

Ik mis nog steeds de awards die je krijgt als je een wereldwonder voltooid hebt.
Op Delta heeft onze alliantie er nog 4 tegoed. Alleen nummer 5, de hangende tuinen hebben we ontvangen.
Er werd gezegd dat we de awards zouden krijgen zodra de volgende update zou plaatsvinden.
Ik neem aan dat die dus nog toegevoegd zal worden?
Hij staat er gewoon tussen, dus lees hem nog even goed door ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Spelupdate 2.17 & 2.18

Zal wel aan mij liggen dan hoor, maar ik zie het nog steeds niet staan.
Ik heb het niet over de award heldhaftige strateeg.
Het gaat om de awards van de voltooiing van ieder wereldwonder op zich.
 

DeletedUser

Gast
AW: Spelupdate 2.17 & 2.18

Ik ga duimen in de hoop dat alles nu wel goed gaat.

Succes.
 

DeletedUser11295

Gast
AW: Spelupdate 2.17 & 2.18

Ik snap dat een spel wel eens bugs heeft maar 70 lijkt mij een beetje veel
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Spelupdate 2.17 & 2.18

Zal wel aan mij liggen dan hoor, maar ik zie het nog steeds niet staan.
Ik heb het niet over de award heldhaftige strateeg.
Het gaat om de awards van de voltooiing van ieder wereldwonder op zich.

Zelfde probleem op wereld Beta bij ons.
Support garandeerde dat het verbeterd zou worden.
We zullen zien
 

DeletedUser45

Gast
AW: Spelupdate 2.17 & 2.18

Ik snap dat een spel wel eens bugs heeft maar 70 lijkt mij een beetje veel

En er zullen er ongetwijfeld nog wel ergens 70 verstopt zitten. ;) Hoe groter een spel, hoe meer bugs je zult hebben. Sommige zitten alleen zo goed verstopt, dat het een hele tijd kan duren voordat iemand er tegenaan loopt. :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Spelupdate 2.17 & 2.18

Er worden dus 70 bugs gefixed? :O

betekent dit ook dat grepo wat langer offline is?
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
AW: Spelupdate 2.17 & 2.18

Er worden dus 70 bugs gefixed? :O

betekent dit ook dat grepo wat langer offline is?
Neen, we gaan ervan uit dat dit even lang zal duren als iedere andere update.

Ik snap dat een spel wel eens bugs heeft maar 70 lijkt mij een beetje veel
Vergeet niet dat het 2 updates gecombineerd zijn. De laatste update is alweer een tijdje geleden geweest (normaal ongeveer om de 3 weken), dus zaken stapelen zich op gedurende de feestdagen etc.

Misschien neem jij maar 5 van deze bugs waar, anderen zijn zaken die gewoon opgelost moeten worden maar niet zo zeer opvallen.

raar op Lambda had ik alles voor de award heldheftige strateeg en na een minuut kreeg ik die al
Dit geldt niet voor iedereen, vandaar dat dit nu hopelijk voor iedereen rechtgezet zal worden.
 

DeletedUser13223

Gast
AW: Spelupdate 2.17 & 2.18

Kroenuh zei:
Aangezien het kladblok voor iedereen beschikbaar is, zal de inleidingsstap voor bestuurder verwijderd worden.



wat heeft dit met elkaar te maken??
 

DeletedUser

Gast
AW: Spelupdate 2.17 & 2.18

Sinds een tijdje (ik denk een van de vorige updates) kan iedereen (met of zonder PA) de kladblok gebruiken. Daardoor was het nutteloos geworden om de stap, waarin uitgelegd werd wat het kladblok allemaal kon, te hebben in de inleiding van de bestuurder. Deze wordt daar dus nu tussenuit gehaald. Snap je't nu?
 

DeletedUser

Gast
AW: Spelupdate 2.17 & 2.18

Hoe lang zal Grepo niet bereikbaar zijn en hoe lang?
 
Bovenaan