• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.31

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Spelupdate 2.31

Beste spelers,

Op donderdag 8 november 2012 zal in de loop van de dag spelversie 2.31 geïnstalleerd worden.

Hieronder de gedetailleerde lijst met veranderingen:

Gamefeatures/wijzigingen:
  • Looptijden kunnen nu berekend worden in de aanvalsplanner.
  • Op een spelersprofiel worden alleen de awards van de huidige wereld direct weergegeven. De andere awards kunnen ook nog steeds worden bekeken.
  • Het is nu mogelijk om op de mini-map in of uit te zoomen met het vergrootglas.
  • Het bevelenoverzicht is verbeterd:
    • Het is nu mogelijk om van stedengroep te wisselen binnen het overzicht.
    • Het is nu mogelijk om te zoeken naar alliantie- of spelersnamen.
Bugfixes:
  • Het was niet mogelijk om de CAPTCHA in te voeren wanneer het alliantieforum was gemaximaliseerd.
  • Er was een weergavefout van verkregen gevechtspunten in rapporten. Wanneer een speler een stad aanviel die ook door hemzelf werd ondersteund, dan werden de verkregen gevechtspunten van de ondersteuning weergegeven en niet die van de aanval.
  • Het was niet mogelijk nieuwe eenheden te rekruteren via het troepenoverzicht.
  • Wanneer er werd gehandeld met een boerendorp en er werd dubbel op ‘Handelen’ geklikt, dan werden er twee handelsopdrachten uitgevoerd.
  • Een aantal fouten die voorkwamen bij Internet Explorer 8 en 9 zijn verholpen:
    • De mini-map werd soms leeg wanneer de kaart werd verschoven.
    • Het vergrootglas werkte niet meer.
    • De kaart crashte na het zoomen.
  • Er was een grafische fout in het aanvalsvenster tijdens de nachtmodus.
  • Problemen met het schuifbalkje in de grot zijn verholpen.
  • Het rekruteringsoverzicht wordt nu goed bijgewerkt na het rekruteren van eenheden.
  • Het gemaximaliseerde alliantieforum werd soms niet geladen.
  • In de stedenlijst werden ondersteuningscommando’s weergegeven als aanvallen.
  • Wanneer er aangevallen werd met twee kolonisatieschepen waren beide verdwenen na de verovering.
Mobiel gerelateerde features/wijzigingen:
  • Belangrijke verbeteringen voor de mobiele versie voor iOS apparaten (iPhones en iPads):
    • Het is niet meer mogelijk om te scrollen door twee vingers te gebruiken.
    • Er is een speciaal welkomstbericht met tips toegevoegd voor iPad gebruikers.
    • Het is nu mogelijk om de stadsnaam te veranderen door dubbel te ‘tikken’ op de stadsnaam.
Mobiel gerelateerde bugfixes:
  • Bugfix voor iOS apparaten (iPhones en iPads):
  • Het is weer mogelijk om de snelkoppelingsbalk te gebruiken.
Tijdens het installeren van deze update kan er een tijdelijke downtime heersen, gelieve hier geen supportaanvraag voor in te dienen! Normaal gesproken duurt een update maximaal 5 à 10 minuten.

Veel plezier verder met Grepolis!

Jullie Grepolis.nl team
Laat je mening horen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
eerst zien dan geloven

de vorige ja leuk maar werd slechter
dus laat het maar zien hoe het moet :)
 

DeletedUser

Gast
Fijn dat een aantal problemen met IE verholpen worden.
Zullen een boel spelers blij mee zijn.
 

DeletedUser

Gast
ja, maar aangezien IE meestal word afgeraden in combinatie met Grepolis.
kunnen die mensen gewoon beter GC of FF gebruiken :)
 

DeletedUser16699

Gast
Helaas zijn de puntentotalen die je ziet als je aanvalt weer verdwenen
 

DeletedUser

Gast
mooie nieuwe updats:)
alleen zeer jammer dat het aantal gevechtspunten is verdwenen als je een speler aanviel:(
waarom is dat eigenlijk?
 

DeletedUser15574

Gast
ik denk dat als je ziet hoeveel Gp je verdient je minder vaak een spion nodig hebt omdat je het daarmee kan uitrekenen
 

DeletedUser

Gast
Ik kan met de nieuwe aanvalsplanner geen plannen maken ... in krijg wel het scherm met het overzicht vd steden; maar hoe moet het dan verder; als ik op het zwaardje vd betreffende stad klik, krijg ik een nieuw popup scherm van die stad; ik vul daar de eenheden in; onderaan twee opties: aanvallen en plannen: ik klik op plannen, maar dan gebeurt er verder niets ... wat gaat er fout???
 

DeletedUser

Gast
opgelost
de handeling is niet echt intuitief ... doch staat onder ? uitgeleg in dat scherm ...

planner.png
 

DeletedUser18632

Gast
Allemaal leuk en aardig maar de GP zijn niet zichtbaar en ze worden ook niet bijgeschreven in de agora. Lijkt me toch niet de bedoeling.
 

DeletedUser

Gast
Kroenuh zei:
Toevoeging spelupdate 2.31

Beste spelers,

Vandaag is er een kleine update uitgevoerd met betrekking tot de ranglijsten. Het hele systeem van de ranglijsten is herschreven en dit nieuwe systeem is vandaag ingevoerd. Dit zorgt voor een aantal veranderingen:

Verbeterde prestaties van het systeem.
Ranglijsten worden vanaf nu direct vernieuwd.

Dit houdt in dat de ranglijsten direct veranderen wanneer er een gebouw voltooid is of gevechtspunten zijn bijgeschreven. Wij denken dat dit een welkome verandering aan het systeem is.

Veel plezier verder met Grepolis!
Jullie Grepolis.nl team

Kleine verandering, voor mij niet echt noodzakelijk maar denk toch dat er een groot aantal spelers blij mee zijn.
 

DeletedUser

Gast
Ik kan best wel een uurtje geduld oefenen maar ranglijsten die onmiddellijk bijwerken, zijn altijd handig - mooi extraatje.
 

DeletedUser

Gast
Goed da ze direct worden bijgewerkt!
Zo kan je sneller zien of je snel stijgt en of je att/deff rangen nog steeds mooi hoog liggen!
Ik blijf erbij, mooie update!
 

DeletedUser19651

Gast
als direct de ranglijst word bijgewerkt worden de cp dan ook direct bij gewerkt? als ik eenheden versla moet ik altijd nog wacht voor ik feestjes kan geven?
 

DeletedUser

Gast
zou mooi zijn als dat ook meteen erbij gedaan wordt idd.
dan kan je gelijk zegetochten geven. :)
 
Bovenaan