• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.34

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Spelupdate 2.34


Beste spelers,

Op donderdag 17 januari 2013 zal in de loop van de dag spelversie 2.34 geïnstalleerd worden.

Hieronder de gedetailleerde lijst met veranderingen:

Gamefeatures/wijzigingen:
  • Reserveringen: knopinfo toegevoegd bij het selectievakje voor het accepteren van gezamenlijke reserveringen:
    • Knopinfo toegevoegd.
    • Bij een binnenkomende aanvraag worden de selectievakjes van toegevoegde mogelijkheden voor de partner grijs weergegeven.
  • Reserveringen: verbetering van het instellingen venster wanneer de speler geen beheerder is:
    • Uitnodigingen voor delen worden verborgen.
    • De mogelijkheid om het delen te beëindigen wordt verborgen.
    • Selectievakjes en tekstvelden worden uitgeschakeld.
  • Er zijn nieuwe opdrachten toegevoegd.
  • Het opdrachtensysteem wordt aangepast:
    • De looptijd voor het aanvallen van het tweede boerendorp is nu slechts 10 seconden, zowel de weg heen als de weg terug.
    • De gele pijl tijdens de eerste opdracht met betrekking tot opeisen is verplaatst.
    • De eerste senaat opdracht (‘Bouw sneller’) is veranderd van ‘senaat level 2’ naar ‘senaat level 3’.
    • De tekst, opdracht en beloning van de opdracht ‘Gezanten van de Goden’ is veranderd.
    • Bij de opdracht ‘De macht van de Goden’ zijn de gele pijlen en de manier waarop de eerste spreuk wordt ingezet veranderd.
    • De trigger van de opdracht ‘Wordt lid van een alliantie’ is vastgezet.
    • De hoeveelheid grondstoffen voor de bouw van pakhuis level 2 is verminderd.
    • De bouwtijd van pakhuis level 2 is verminderd van 120 tot 25 seconden.
  • Er is een tooltip toegevoegd aan de knop om uit te loggen.
  • Er verschijnt nu een bevestigingsvenster wanneer een speler probeert een negatieve spreuk in te zetten op zijn eigen stad.
  • Er is een sneltoets toegevoegd. Ctrl + Spatie opent nu het stadsoverzicht.
  • De premium knop opent nu het ‘gebruiken’ tabblad in plaats van het ‘kopen’.

Bugfixes:
  • Sommige reserveringen konden niet worden verwijderd:
    • Het was niet mogelijk voor een speler om een aan hem toegewezen reservering te verwijderen.
    • ’verwijder reservering’ werd ook weergegeven wanneer het niet mogelijk was om een reservering te verwijderen.
    • Nu kunnen beheerders reserveringen verwijderen en de toewijzing van reserveringen ongedaan maken.
    • Nu kunnen spelers reserveringen die zij zelf hebben toegevoegd verwijderen en kunnen zij zichzelf verwijderen van reserveringen die een beheerder aan hen heeft toegewezen.
  • De wereldwonderen ranglijst werd twee keer weergegeven. 1-4 normaal en dan 31-34 zonder linkjes.
  • Spelers konden spreuken niet meer verlengen via de spreukenlijst aan de rechterkant.
  • Het verkeerde bericht werd weergegeven wanneer er werd geprobeerd een sloopactie te annuleren.
  • Binnenkomende grondstoffen werden niet weergegeven in het handelsoverzicht.
  • In het handelsoverzicht was de hoeveelheid grondstoffen na het handelen negatief.
  • De geselecteerde richting bij het starten van een nieuw spel was niet altijd correct.
  • Wanneer een spreuk van de adventkalender werd gebruikt op een stad waar de spreuk al liep werd de looptijd van de lopende spreuk verlengd.
  • Olympische spelen in het premium overzicht startten zonder bevestigingsvenster.
  • Het specifieke venster van een gebouw kon wisselen naar barakken, haven of van tabblad veranderen wanneer er een speciaal ander venster werd geopend of er van stad werd gewisseld.
  • Sommige BB Code afbeeldingen werden niet correct geplaatst.
  • Het was mogelijk om in de aanvalsplanner aanvallen te plannen vanaf het doelwit.
  • Het verhoudingscijfer in het ‘aanbod doen’ tabblad van de markt klopte niet altijd.
  • Er was in het troepenoverzicht een js error wanneer er eenheden werden gerekruteerd.
  • Wanneer een stadsgroep was geselecteerd wanneer de beheerder verliep was het niet mogelijk om alle steden in de aanvalsplanner weer te geven.
  • Het ‘Sticht stad’ venster is vergroot.
  • Missende informatie in de kolom van de naam van de beheerder in het tabblad ‘nieuwe’ bij de reserveringen.
  • De knop om alle vensters te sluiten is nu verborgen wanneer het welkomstvenster wordt weergegeven.
  • Het verplaatsen van rapporten naar een andere map veranderde intern de geselecteerde map, wat niet altijd goed werd weergegeven.
  • Het eerste tabblad in het alliantieforum was soms niet zichtbaar.
  • Er is een probleem verholpen met de beloning voor de ‘Email bevestigen’ opdracht.
  • De gele pijl in het spreukenvenster bij de opdracht ‘De macht van de Goden’ werd verkeerd weergegeven.
  • Troepen konden worden teruggeroepen wanneer de stad werd overgenomen.
  • Zeestorm kon niet worden ingezet op aanvallen.
  • Er was geen rode achtergrond voor uitbreidingen die niet mogelijk waren in het gebouwenoverzicht.
  • Er was een incorrect bericht wanneer er een premium functie werd geactiveerd.

Mobiel gerelateerde features/wijzigingen:
  • Speler, alliantie en stadsnamen zijn nu klikbaar in:
    • Gevechtsrapporten (stadssymbool).
    • Berichten (spelersnaam).
    • Steden van een andere speler (spelersnaam).
  • Belangrijke verbeteringen voor de mobiele versie voor iOS apparaten (iPhones en iPads):
    • Sleep en plaats functies zijn verbeterd.
    • Vensters openen nu gecentreerd op het scherm wanneer ze worden geopend, waardoor het menu zichtbaar blijft.
    • In het cultuuroverzicht is het nu zichtbaar hoeveel stadsfeesten er zijn gestart.
    • Keuzelijsten hebben een nieuwe stijl gekregen.

Mobiel gerelateerde bugfixes:
  • Bugfix voor iOS apparaten (iPhones en iPads):
    • Rapporten waren niet klikbaar en het was niet mogelijk te scrollen.
    • In de aanvalsplanner kon er alleen in een bepaald gebied gescrold worden.
    • Wanneer er werd geklikt werd er soms automatisch nog een keer geklikt.
    • Het numerieke toetsenbord is nu het standaard toetsenbord voor alle tekstvelden.
    • Benodigde transportschepen werd niet altijd geüpdatet wanneer de ‘selecteer alle eenheden’ knop werd gebruikt.

Tijdens het installeren van deze update kan er een tijdelijke downtime heersen, gelieve hier geen supportaanvraag voor in te dienen! Normaal gesproken duurt een update maximaal 5 à 10 minuten.

Discussiëren over deze update kan hier!


Veel plezier verder met Grepolis!
Jullie Grepolis.nl team
Wat vinden jullie ervan?
 

DeletedUser

Gast
Er is een sneltoets toegevoegd. Ctrl + Spatie opent nu het stadsoverzicht.

Mijn complimenten ;)

Ik mis alleen nog steeds de optie om BD te kunnen opeisen/plunderen via de mobiele versie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Er is een sneltoets toegevoegd. Ctrl + Spatie opent nu het stadsoverzicht.

Mijn complimenten ;)

Ik mis alleen nog steeds de optie om BD te kunnen opeisen/plunderen via de mobiele versie.

dat kan wel, dan ga je naar eiland, eigen BD's klik je op een bd en kies je
 

DeletedUser

Gast
Ik zou graag de optie om alle bd's van 1 eiland in 1x te doen zonder premium willen. Als ik 50 steden heb, ga ik niet meer bd 1 voor 1 aanklikken. Ik wil ze allemaal tegelijk, zonder premium...
 

DeletedUser

Gast
de volgende keer zou het misschien een idee zijn om handel met boerendorpen mogelijk te maken via de mobiele versie, en ook de tools, zoals stadsnamen, alliantienamen, lettertypen, vetgedrukt,... mogelijk te maken op ios en android.
 

DeletedUser14965

Gast
Mooie updates inderdaad :)
Vooral die sneltoets vind ik erg handig.

Wat ik wel vind ontbreken is de bugfix van de boerendorpen. Het overzicht van wanneer de volgende plundering/opeising kan doet het nog niet. (of zie ik deze over het hoofd?)

LOL??

de ctrl+ spatie werkt nu al :p

Haha, inderdaad :)
Net geprobeerd en hij doet het al :)
Dus erg handig.
 

DeletedUser

Gast
Bij mij werkte het eerst niet, er zat een anders sneltoets eronder :(
ma nu is ie weg en werkt het ook :)
 

DeletedUser

Gast
Lekkere Update!!!

Er is direct zichtbaar welke allianties je als vijand hebben gekenmerkt:) Weet je dat ook weer:D
 

DeletedUser

Gast
Huh? dat is mij nog niet opgevallen, tell me how?

Geen ideee:D

Na het onderhoud van vandaag start ik grepo opnieuw en opeens allemaal allianties rood, wat ikzelf niet gedaan heb. Dus bij vijanden gekeken, misschien dat iemand anders ze als vijand aangemerkt had. Ook niet!

Omdat het enkel allianties zijn die of nabij liggen of waar we enkele steden van hebben gepakt, neem ik dan maar aan dat zij ons als vijand gekenmerkt hebben. Wel grappig hoor... Wordt zo veel duidelijk he :D

Probleem is wel weer dat je ze een andere kleur moet geven, anders heb je zo alles om je heen rood:)
 

DeletedUser15593

Gast
Geen ideee:D

Na het onderhoud van vandaag start ik grepo opnieuw en opeens allemaal allianties rood, wat ikzelf niet gedaan heb. Dus bij vijanden gekeken, misschien dat iemand anders ze als vijand aangemerkt had. Ook niet!

Omdat het enkel allianties zijn die of nabij liggen of waar we enkele steden van hebben gepakt, neem ik dan maar aan dat zij ons als vijand gekenmerkt hebben. Wel grappig hoor... Wordt zo veel duidelijk he :D

Probleem is wel weer dat je ze een andere kleur moet geven, anders heb je zo alles om je heen rood:)

Is je eigen stad rood of andere ally's rood?

Als het je eigen stad is dan heb je gelijk maar als het juist de andere ally's zijn die rood zijn dan heeft vast iemand via de ally dat gedaan bij vijanden.
 

DeletedUser

Gast
Is je eigen stad rood of andere ally's rood?

Als het je eigen stad is dan heb je gelijk maar als het juist de andere ally's zijn die rood zijn dan heeft vast iemand via de ally dat gedaan bij vijanden.

Nee niet eigen stad, zoals ik al dacht blijkt het toch bij de update te horen. Dat je kan zien welke allianties je als vijand hebben. Deze zijn dan ook rood gekleurd.

dus stel:
Je zit in alliantie "A"
Alliantie B heeft je als vijand staan.
Dan is voortaan alliantie B ook rood gekleurd ( Ondanks dat alliantie A deze niet als vijand heeft staan of dat deze niet zelf gekleurd is ).

Wat heel irritant is als meerdere kleine allianties je als vijand hebben staan, terwijl je ze niet als bedreiging ziet.
 

DeletedUser15593

Gast
Leuke update dus :p

Maar faalt wel want nu kunnen andere ally's ook zien wie hun al vijand heeft :O
 
Bovenaan