• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.40

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Spelupdate 2.40


Beste spelers,

Op donderdag 30 mei 2013 zal in de loop van de dag spelversie 2.40 geïnstalleerd worden.

Hieronder de gedetailleerde lijst met veranderingen:

Gamefeatures/wijzigingen:
  • Om er zeker van te zijn dat updates van de staat van het spel de browser van de speler correct bereiken is slechts één tabblad per spelaccount, per wereld toegestaan. Wanneer een tweede tabblad wordt geopend zal het eerste worden uitgelogd.
  • De beginnersbescherming zal, net als een kracht, worden weergegeven onder de stadsnaam.
  • Spelers kunnen, om spam te voorkomen, nu pas massa-mails sturen nadat ze 800 punten hebben bereikt.
  • De opdracht ‘Olympische Spelen’ vereist nu dat de spelen worden gehouden terwijl de opdracht is aangenomen.
  • Verzoek van de community: het is nu mogelijk om bevelen te hernoemen.

Bugfixes:
  • Wanneer spelers een nieuwe stad kregen werden spreuken als verbeterde gunstproductie en scherpzinnigheid niet toegepast op de nieuwe stad.
  • Het bevelenoverzicht liet bevelen zien die niet van de huidige stedengroep waren.
  • Er zijn een aantal lay-out problemen in de globale instellingen van de landing page verholpen.
  • De tabbladen in gebouwen werden gereset wanneer er van stad werd gewisseld.
  • Alliantieveroveringen en bondgenootschapsgebeurtenissen werden in het Duits weergegeven.
  • Er ontstond een fout wanneer er gebruik werd gemaakt van massa-rekrutering en er in de huidige stad geen haven aanwezig was.
  • Er was een fout met betrekking tot de enkel- en meervoudige vorm van de strijdwagenbeloning bij de eilandopdrachten.
  • De gegevens van speciale gebouwen in het gebouwenoverzicht klopten niet.
  • Het annuleren van het slopen van een gebouw zorgde ervoor dat er een verkeerd bericht als reactie werd verzonden.
  • Trojaanse verdediging werd dubbel toegepast op militie. Het wordt nu weer correct verminderd wanneer de spreuk is afgelopen.
  • De inventaris werd niet gereset wanneer een speler gebruik maakte van een herstart.
  • De ingame aankondigingen werden niet correct gesorteerd.
  • Een aantal spelfouten in de eilandopdrachten zijn verbeterd.
  • Verbeterde aanval werkte niet op alle eenheden.
  • Gedwongen loyaliteit zette de stemming van boerendorpen op 100.
  • Wanneer er meerdere bevelen waren om steden op verschillende plekken te stichten en er slechts één vrij cultuurlevel was startte het laatste bevel het proces in plaats van het eerste.

Tijdens het installeren van deze update kan er een tijdelijke downtime heersen, gelieve hier geen supportaanvraag voor in te dienen! Normaal gesproken duurt een update maximaal 5 à 10 minuten.

Discussiëren over deze update kan hier!


Veel plezier verder met Grepolis!
Jullie Grepolis.nl team
Tijd voor een dicussie!
 

DeletedUser20724

Gast
ik had eigenlijk gehoopt op de helden... maar helaas:(
hoelang duurt dat nog ongeveer? 2weken?
 

DeletedUser

Gast
  • Om er zeker van te zijn dat updates van de staat van het spel de browser van de speler correct bereiken is slechts één tabblad per spelaccount toegestaan. Wanneer een tweede tabblad wordt geopend zal het eerste worden uitgelogd.

telt dat ook als je op 2 werelden tegelijk zit met 2 tabladen?
 

DeletedUser16909

Gast
Had verwacht dat de herbalancering en de nieuwe interface wel bij de update zouden zitten, voor de rest wel goede updates
 

DeletedUser20650

Gast
Om er zeker van te zijn dat updates van de staat van het spel de browser van de speler correct bereiken is slechts één tabblad per spelaccount toegestaan. Wanneer een tweede tabblad wordt geopend zal het eerste worden uitgelogd.

dus vanaf dan moeten we elke keer in en uitloggen om op verschillende werelden te kunnen spelen??:(
 

DeletedUser

Gast
In de originele tekst in "spelupdates" staat dit:

Om er zeker van te zijn dat updates van de staat van het spel de browser van de speler correct bereiken is slechts één tabblad per spelaccount, per wereld toegestaan. Wanneer een tweede tabblad wordt geopend zal het eerste worden uitgelogd.

Is het nu één tabblad per wereld of één tabblad per account?
 

DeletedUser6742

Gast
En waar blijft de fix met de Ranglijst Oceaan? Heb vóór de update waar die bug bij kwam deze fout gemeld (testversie), werd er gezegd dat hij verholpen is, heb ik hem nogmaals gemeld met de melding dat het dus niet verholpen is en toen kreeg ik "Duplicate". En nu werd heir gezegd dat het wordt opgelost, en gebeurt het dus nog steeds niet?
 

DeletedUser

Gast
Dom innogames, erg dom. Nu spelen mensen zeker niet op meer werelden tegelijk. Hier verlies je veel spelers door.
 

DeletedUser13872

Gast
Hoeveel brillen zal ik bestelen?

één tabblad per spelaccount, per wereld
 

DeletedUser

Gast
Als ik de enquete invul op 1 wereld zou het wel fijn zijn als dat vervelende icoontje op de andere werelden ook verdwijnt..
Nog een keer invullen of de knop niet invullen is namelijk niet meer te gebruiken.
 

DeletedUser10625

Gast
Bedankt voor deze update! Nu werkt op de IPad de menubalk aan de onderkant van het scherm niet meer, knoppen reageren niet meer en kan dus nergens meer bijkomen. Rapportjes, berichten. Noem maar op. Had dit niet even goed getest kunnen worden? En kom niet aan met: "we kunnen niet alles testen" want de halve wereld heeft een iPad.
 

DeletedUser9104

Gast
Bedankt voor deze update! Nu werkt op de IPad de menubalk aan de onderkant van het scherm niet meer, knoppen reageren niet meer en kan dus nergens meer bijkomen. Rapportjes, berichten. Noem maar op. Had dit niet even goed getest kunnen worden? En kom niet aan met: "we kunnen niet alles testen" want de halve wereld heeft een iPad.

Ze kunnen idd niet alles testen, want dan moeten ze het testen voor alle iPads met alles verschillende versie van iOs en daarnaast ook nog eens alle andere tablets die er op de markt zijn. Dat is geen doen. Plus dat in programmeertaal een foutje zo gemaakt is.
Als je geduld hebt word het vanzelf opgelost. Zeker als je het aangeeft op het fouten en bugs forum. Soms is het iets wat ze zonder update kunnen oplossen namelijk.
 

DeletedUser

Gast
- Spelers kunnen, om spam te voorkomen, nu pas massa-mails sturen nadat ze 800 punten hebben bereikt.
Mooi dat die spam wordt aangepakt!

- Verzoek van de community: het is nu mogelijk om bevelen te hernoemen.
zeer prettig bij meerdere aanvallen op meerdere doelwitten.
 

DeletedUser6742

Gast
Ze kunnen idd niet alles testen, want dan moeten ze het testen voor alle iPads met alles verschillende versie van iOs en daarnaast ook nog eens alle andere tablets die er op de markt zijn. Dat is geen doen. Plus dat in programmeertaal een foutje zo gemaakt is.
Als je geduld hebt word het vanzelf opgelost. Zeker als je het aangeeft op het fouten en bugs forum. Soms is het iets wat ze zonder update kunnen oplossen namelijk.
Het is geen overbodige luxe om het op de toonaangevende tablets met de nieuwste software versies even te testen. Voor de PC kunnen ze toch ook de meest gebruikte browsers testen? Ik neem aan dat de hoge jongens van InnoGames wel een iPad of Samsung Galaxy Tab thuis hebben liggen.

Dat automatisch uitloggen op werelden is trouwens zeker geen verbetering. Ik ben nietsvermoedend aan het timen met enkele tabjes open en als ik op Ondersteunen druk, log ik plotseling uit. Nog eens ingelogd en geprobeerd met verslechterde timing, gebeurt hetzelfde nog eens. Ik sluit alle andere werelden en tot mijn grootste verbazing kan ik nu wel OS sturen. Ondertussen was de timing wel naar de knoppen.
 

DeletedUser9104

Gast
Het is geen overbodige luxe om het op de toonaangevende tablets met de nieuwste software versies even te testen. Voor de PC kunnen ze toch ook de meest gebruikte browsers testen? Ik neem aan dat de hoge jongens van InnoGames wel een iPad of Samsung Galaxy Tab thuis hebben liggen.

Ik neem aan dat dat ook gebeurd is, maar dan nog hoeft een probleem niet naar voren te komen. Ik zie vaak dat de ene tablet toch meer problemen heeft met sommige dingen dat de andere en zoals ik al aangaf is een foutje zo gemaakt.
 
Bovenaan