• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.48

Styl3X

Ruiter
Verdediging javascript:Layout.buildingWindow.open('place',{},'index')
Troepen buiten javascript:Layout.buildingWindow.open('place',{},'units_beyond')

Werken beide niet, je komt bij cultuur uit....
 

DeletedUser21346

Gast
Vind de nieuwe interface niet echt beter moet ik eerlijk zeggen.. Waarom maken jullie alles kleiner? Misschien ben ik wel te veel gewend aan de oude interface maar waarom veranderen als het oude goed is?

• Oude interface was het duidelijker te zien of er een reactie is geplaatst op het alliantieforum ( idem voor de berichten en rapporten! )
• Ook de stedenlijst is meer zoekwerk

Ook binnen de alliantie zijn de reacties niet echt positief.!
 

DeletedUser

Gast
Mee eens (nou ja, das dan best logisch)
Ik denk dat iedereen nu juist aan de oude IF gewend is
 

DeletedUser11561

Gast
Vind de nieuwe interface niet echt beter moet ik eerlijk zeggen.. Waarom maken jullie alles kleiner?
omdat de UI is geoptimaliseerd voor 1024x768, een resolutie die al 10 jaar uit de gratie is.
90% zit op 1280x1024 of hoger, daarom is alles te klein.

inzoomen of resolutie veranderen.
Het ziet er allebei niet uit. zeker niet omdat 1024x768 geen breedbeeld is, en 95% van alle monitoren dat wél zijn.
 

DeletedUser

Gast
Bij 1 stad krijg ik niet de goede grondstoffen en troepen overzicht in beeld. Steeds dezelfde stad, waar het fout gaat.
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
omdat de UI is geoptimaliseerd voor 1024x768, een resolutie die al 10 jaar uit de gratie is.
90% zit op 1280x1024 of hoger, daarom is alles te klein.
Dat de interface geoptimaliseerd (=verbeterd) is voor de resolutie van 1024x768, wilt niet zeggen dat de interface specifiek voor deze resolutie gemaakt is, dit heb je verkeerd opgevat.

Voorheen was het spel niet goed speelbaar voor bovengenoemde resolutie, dit is nu drastisch geoptimaliseerd.
 

Gollum Returns

Manticore
Persoonlijk, ik vindt het wel mooier geworden, en ben eigenlijk best tevreden. Ik heb namelijk geen last van dat ik de grondstoffen enzo niet kan lezen... En ben juist blijer met een groter speelveld.

Echter, ook wat opbouwende kritiek.

- Gunsten scherm, duurt enorm lang met laden, grepo lijkt dan zelfs even stil te staan. Dit kwam niet voor in de Beta server dus waarom nu wel? Is het toch niet berekend op een grote groep gebruikers?

- Grondstoffen kloppen soms niet, regelmatig verversen om de juiste hoeveelheid GS in mijn pakhuis te krijgen.

- Algemeen laden van steden duurt langer, zeker als je even snel door de steden met je pijltjes toets (of muiswieltje) wil klikken dan duurt dit enorm lang. En soms schiet de site zonder reden terug naar je eerste stad.

- Die bovenste balk kan je gelukkig aanpassen, dus heb ik dat ook direct gedaan. Welke n00b heeft besloten dat het wel handig was om een snelkoppeling naar je tempel te maken? Kan dit niet gewoon via de god blijven denk ik dan? Heb dus de kazerne en de haven daar weer neergezet. (ja ik weet dat ze ook links zitten, maar daar wil ik ze helemaal niet)

Spelen de game designers dit spel wel eens? Of doen ze even wat klikken en dan met 2 steden de stekker eruit? Ze zouden eens moeten proberen om een account met 100en steden te beheren, ik denk dat ze er dan al snel achter komen dat ze soms de plank faliekant misslaan.

En de spelers die klagen dat Grepo niet zoveel grafisch te bieden heeft. (denk aan meer bewegende beelden) Kijk nu al eens wat dit kost, bedenk dan dat als je 100 en steden hebt dit nog veel erger wordt. Dus voordat je ooit nog eens een idee bedenkt met grafische verbeteringen in de vorm van eyecandy. Ja, het kost meer van de server, en ja daardoor wordt het spel trager.
 

DeletedUser11561

Gast
Dat de interface geoptimaliseerd (=verbeterd) is voor de resolutie van 1024x768, wilt niet zeggen dat de interface specifiek voor deze resolutie gemaakt is, dit heb je verkeerd opgevat.

Voorheen was het spel niet goed speelbaar voor bovengenoemde resolutie, dit is nu drastisch geoptimaliseerd.
bij mijn weten betekent optimaliseren: het best geschikt maken voor.... en ook mogelijk voor andere....., maar dus niet optimaal.

keerzijde is nu dat op HD resolutie alles nu érg klein is.
Een optimalisatie voor 1400x900 was beter geweest, dan kan je 2 kanten opschalen :)

dan is 1024 iets te groot, en 1920 iets klein. nu is 1024 goed, en wordt het per resolutiestapje omhoog, een beetje kleiner. totdat het zo klein wordt, dat het irritant wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Als ik eerlijk mag zijn over de nieuwe veranderingen.
Het is een ramp voor iPad gebruikers.
Alleen met de browser Google chroom is het nog een beetje bespeelbaar.
De steden lijst werkt erg frustrerend, zelfs steden namen veranderen als je niet oppast.

De Apple browser Safari loopt vast en springt de hele tijd terug naar beginscherm.
 

DeletedUser

Gast
Indien je een bevel (aanvallen/verdedigen) geeft, wordt deze niet direct in het bevel overzicht weergegeven, waardoor je niet snel kan zien hoe laat je actie aankomt. cruciaal als je aan het timen bent en werkte goed in de oude interface... En natuurlijk de gunsten venster dat lang duurt wanneer deze wordt weer gegeven maar is al gezegd.
 

DeletedUser21307

Gast
Hier heb je helemaal gelijk in, een ramp gewoon op iPad. De helft van de keren tik je dan nog op het verkeerde knopje. Hij loopt ook geregeld vast (scherm wordt wat donkerder). De toetsen om van steden te verspringen werken ook alles behalve naar behoren.
Als ik eerlijk mag zijn over de nieuwe veranderingen.
Het is een ramp voor iPad gebruikers.
Alleen met de browser Google chroom is het nog een beetje bespeelbaar.
De steden lijst werkt erg frustrerend, zelfs steden namen veranderen als je niet oppast.

De Apple browser Safari loopt vast en springt de hele tijd terug naar beginscherm.
 

DeletedUser

Gast
Beetje jammer dat ik nog steeds populairder lijk dan ik ben, ik heb nog 84 ongelezen raps. Had gehoopt dat dit bij de update verholpen zou zijn. Dit is bij berichten recentelijk ook al verholpen
 

DeletedUser

Gast
Hier heb je helemaal gelijk in, een ramp gewoon op iPad. De helft van de keren tik je dan nog op het verkeerde knopje. Hij loopt ook geregeld vast (scherm wordt wat donkerder). De toetsen om van steden te verspringen werken ook alles behalve naar behoren.

Ja en dan moet je terug naar je voor pagina en dan terug op het safari teken te klikken.
 

DeletedUser19940

Gast
Niet te geloven.
Eerst verandert de hele UI zodat je gigantisch moet wennen aan de balk onderin. Is dat eindelijk gelukt, is weer alles anders..
Waarom iets veranderen als het goed werkt...

Ok, het ziet er wat gelikter uit, maar dit gaat in mijn ogen ten kost van de functionaliteit.
Een paar zeer storende factoren:

1. De grondstoffen en alles bovenin de balk is veeeel te klein. Daar vind je al je belangrijke informatie! Dat moet je gewoon kunnen lezen..
2. De stedenlijst valt nu onder de geopende schermen! Wat een frustratie. Wil ik snel naar een stad, moet ik eerst al mijn schermpjes sluiten...
3. Wanneer je een melding krijgt van een gebouw dat af is en je klikt er op, ga je naar de senaat van de desbetreffende stad, zoals het hoort. Maar als je dan bovenin naar je volgende stad klikt, sta je weer bij je eerste stad!
4. Wat doet die witte balk onder de stadsnaam?
5. Waarom is de balk met sneltoetsen zo uitgespreid? Of liever, alle knoppen die nuttig zijn. Nu kan je nog niet snel klikken waar je naar toe wil, maar moet je zoeken over je hele scherm. En dan heb ik nog maar weinig steden...

Ik wil niet al teveel muggenziften. Er zijn ook enkele verbeteringen:
1. Je kan bij je zwaardje nu de exacte tijd met seconden zien als je een aanval of os krijgt!
2. Je kan nu zien hoeveel spreuken je nog kan gebruiken.

Nu ga ik proberen om die menubalk bovenin aan te passen...
 

DeletedUser12309

Gast
alles wordt eerst grondig getest op de beta-wereld dacht ik, en daar waren de reacties toch positief.

Uiteindelijk kan je op alles kritiek geven... voor sommigen is het nooit goed genoeg.

ik stoor me aan de aanduiding van de stedenlijst, zo pal in het midden... maar op den duur zullen we dat wel gewoon worden en zal er dat ook wel lukken...

de enige bug die het ding bij mij geeft is dat ik na 10 steden te hebben afgelopen, automatisch weer naar de 1ste stad in de lijst gaat... maar dat zal ook wel opgelost geraken en anders val ik ze hier wel lastig ... :)
 

DeletedUser20348

Gast
Beetje jammer dat ik nog steeds populairder lijk dan ik ben, ik heb nog 84 ongelezen raps. Had gehoopt dat dit bij de update verholpen zou zijn. Dit is bij berichten recentelijk ook al verholpen
Had ik laatst ook. Bleek dat ik ooit een keer met de `bestuurder` de map had geordend, dus meerdere mapjes, daar wat in had gezet en als je dan eens de bestuurder niet hebt weet je niet waar je zoeken moet, had nou net na de vorige update daar last van.

On-topic: Ik ben volgens mij 1 van de enige die eigenlijk best te spreken is over de UI (heb Chrome als browser uiteraard, moet ook geen appel kopen als je een pc wil). Is ff wennen, paar kleine bugs waarvan zeker weten sommige geen bugs zijn maar een kwestie van beter opletten door de user. Zoals de stedenlijst, let erop dat je geen stadsgroepen ooit hebt gemaakt, op alfabet de 1e van die groepen krijg je geselecteerd, had me er zelf eerst ook in vergist, miste opeens aardig wat steden dus maar eens rustig alles nagekeken, probleem opgelost.
 
Bovenaan