• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.52

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Spelupdate 2.52


Beste spelers,

Op dinsdag 14 januari 2014 zal in de loop van de ochtend spelversie 2.52 geïnstalleerd worden.

Hieronder de gedetailleerde lijst met veranderingen:

Gamefeatures/wijzigingen:
  • De manier waarop er met inactieve accounts wordt omgegaan is veranderd. Wanneer accounts binnen 2 dagen niet 176 (of meer) punten bereiken zullen zij verwijderd worden van het spel om ruimte te maken voor nieuwe spelers. De stad van deze accounts wordt direct van de kaart verwijderd en de plaats zal opnieuw beschikbaar zijn voor nieuwe spelers.

Bugfixes:
  • Sommige data werd niet correct geüpdatet wanneer er snel tussen steden werd gewisseld.
  • De vakantiemodus kon niet worden beëindigd wanneer het laatste account op een spelwereld werd verwijderd.
  • De tekst in de tooltip voor rekruteringstijdverkorting was verkeerd.
  • De tekengrootte van de stadsnaam werd niet altijd aangepast in de header.
  • In het cultuuroverzicht werd niet op juiste wijze rekening gehouden met de Feestbonus van Tyche.

Tijdens het installeren van deze update kan er een tijdelijke downtime heersen, gelieve hier geen supportaanvraag voor in te dienen! Normaal gesproken duurt een update maximaal 5 à 10 minuten.

Discussiëren over deze update kan hier!


Veel plezier verder met Grepolis!
Jullie Grepolis.nl team
Kleine update, maar de gamefeature is wel heel belangrijk!
 

DeletedUser2943

Gast
ik heb een vraag over dit stuk:

De manier waarop er met inactieve accounts wordt omgegaan is veranderd. Wanneer accounts binnen 2 dagen niet 176 (of meer) punten bereiken zullen zij verwijderd worden van het spel om ruimte te maken voor nieuwe spelers. De stad van deze accounts wordt direct van de kaart verwijderd en de plaats zal opnieuw beschikbaar zijn voor nieuwe spelers.

stel de steden die je hebt kan/wil je niet verder uitbreiden en je veroverd/sticht in die 2 dagen ook geen stad,
word je account dan ook gewoon verweidert? ook als je wel gewoon online komt?
 

Armand0

Manticore
Misschien om bij een volgende update eens te kijken naar het ingame forum?

Als je daar als speler een aantal rapportjes plaatst, in of niet in een spoiler, opent het betreffende onderwerp bijzonder langzaam, en duurt het ook erg lang voor je erop kunt reageren.

Dit is al vanaf het moment dat je een stuk of 10 rapporten plaatst. Voor zover ik me kan herinneren speelde dit probleem voorheen toch in (veel) mindere mate. Het is echt pas sinds een maand ofwat dat ik me er stevig aan erger.

Eerst dacht ik dat het aan mijn eigen laptop lag, maar heb nu een nieuwe en daar is het ook + alle andere spelers (in de allie/bg) hebben het eveneens.

Even een tipje van mij;)
 

DeletedUser

Gast
Wat wordt met 'inactief' bedoeld ?

Vallen spookdorpen daar ook onder ?

(Of begrijp ik de update verkeerd ?)
 

DeletedUser

Gast
Wat wordt met 'inactief' bedoeld ?

Vallen spookdorpen daar ook onder ?

(Of begrijp ik de update verkeerd ?)

Er wordt bedoelt dat je, als je op een wereld begint, binnen 2 dagen minimaal 1 punt erbij moet hebben gekregen. Dat is om te zorgen dat spelers niet alleen een plekje op de wereld claimen maar verder niet spelen. Het is dus NIET zo dat je elke 2 dagen 176 punten moet krijgen ;)
 

DeletedUser21233

Gast
En als een speler al even speelt en onder de 175 punten zakt?

Dit zou kunnen gebeuren als een speler 1 stad heeft en een 175 punten stadje veroverd (ja dat doen sommigen echt, vooral in het begin op een nieuwe wereld). Als die speler vervolgens een paar dagen offline is en hij verliest zijn 1e stad, dan is hij met 2 dagen dus weg. Niet dat het erg is. Want als hij terugkomt dan heeft ie gewoon weer 1 stadje van 175 punten.

Maar is wel een experiment waard. Ik zoek wel een speler uit met 1 stadje net boven de 175 punten. Even een schicht doen en 2 dagen wachten.
 

DeletedUser13380

Gast
Betekend dat dat als er nieuwe plaatsen vrijkomen, een wereld dus langer toegankelijk is voor nieuwe spelers?

Sowieso mooie update.
 

DeletedUser

Gast
Yes, eindelijk al die irritante gasten van elk eiland af! Top update, maar wanneer komen die helden? Staat nu ook al minimaal 3 maand "Binnenkort"
 

DeletedUser20277

Gast
maar dat er nu nieuwe spelers komen op een eiland waar al 16 steden zitten met steden van 5000 punten is natuurlijk ook niet een succes voor die nieuwe spelers
mijn buurman heeft 225 punten en ik bijna 3 steden
dat is natuurlijk niet eerlijk voor hem
goed dat die 175 punten stadjes verdwijnen maar nu heb ik er 1 van 225 naast me:(
 
Bovenaan