• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.93

DeletedUser22070

Gast
Ik zie bij bugfixes "Eilandopdracht icoontje overlapte boerendorp icoontjes;"

Is dit opgelost door de eilandopdrachten maar gewoon weg te laten?

-edit-
Whoopee, en daar is de eerste weer sinds 10 uur vanochtend!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Er komen wel vraagtekens bij me naar boven met deze update. Hoe worden de aanbiedingen van GS tegen goud nu gerangschikt? Welke staan bovenaan (kans om eerder te verkopen/verhandelen) en welke staan achteraan (minder kans om te verkopen/handelen)??

Is daar überhaupt wel over nagedacht?
 

DeletedUser16198

Gast
ik heb sinds de update problemen met inloggen via chroome, hij blijft maar zoeken en gaat niet verder
 

DeletedUser20279

Gast
wat je natuurlijk wel kunt doen is een dealtje afspreken bv: 50 goud voor 2000 GS via de marktplaats en dan stuur je
de rest via de 'gewone-rechtstreekse' GS handel;)
 

DeletedUser10470

Gast
wat je natuurlijk wel kunt doen is een dealtje afspreken bv: 50 goud voor 2000 GS via de marktplaats en dan stuur je
de rest via de 'gewone-rechtstreekse' GS handel;)

Dan krijg je alleen het probleem dat er soms niet wordt verstuurd (vanuit 2 kanten). Zie onderstaande voorbeeld:

- Persoon A (Goud) wilt handelen met Persoon B (GS)
- Persoon A zegt tegen persoon B: Stuur jij mij 10.000GS, doen we daarna via de marktplaats 2000GS voor 50 Goud.
- Persoon B stuurt de grondstoffen en maakt in de marktplaats het aanbod aan
- Persoon A doet niks en laat niks meer van zich horen. GS verloren.

Andersom ook:
- Persoon B (GS) wilt handelen met Persoon A (Goud)
- Persoon B zegt tegen persoon A: Maak een aanbod aan op de Marktplaats en ik stuur je daarna nog 10.000GS
- Persoon A gaat akkoord, persoon B stuurt vervolgens geen GS. Goud verloren.

Voorbeeld 1 is minder erg dan Voorbeeld 2 (Voorbeeld 2 bevat "echt" geld), maar dit soort situaties zijn dan niet te voorkomen.
Tevens is er daarna (met name bij voorbeeld 2) een kans op bedreigingen (ook al zijn die niet toegestaan), omdat persoon A zijn grondstoffen wilt.

Denk dus goed na voordat je handelt met wie je in zee gaat.
 

DeletedUser24611

Gast
wat je natuurlijk wel kunt doen is een dealtje afspreken bv: 50 goud voor 2000 GS via de marktplaats en dan stuur je
de rest via de 'gewone-rechtstreekse' GS handel;)

Dat had ik ook al bedacht... Ze proberen het aan banden te leggen, maar er zitten flinke mazen in de nieuwe 'wet'.
 

Theogr

Boogschutter
Na wat onderzoek bleek de gegeven informatie wat misleidend en niet volledig, ik heb dit dan ook aangepast.

De daadwerkelijke verandering:
Waarden van goudhandel aangepast: je kan nu minimaal 50 goud en maximaal 2000 grondstoffen aanbieden.

Dan klopt het nog steeds niet want de praktijk is nu ook dat ik 50 goud moet vragen voor 2000 grondstoffen. Ik bied dus geen goud aan maar ik vraag goud en dat is volgens mij toch wel iets anders.
 

DeletedUser20279

Gast
was ook alleen maar om aan te geven, dat er altijd wel wegen zijn om 'iets' te regelen.
't gaat mij er voornamelijk om te ageren tegen al die 'geweldige' updates, die we door
onze strot geduwd krijgen.

feedback na een update is er nauwelijks en Innogames hanteert steeds met succes de 'struisvogel
politiek', als 't om commentaar gaat wat hier gegeven wordt.

't wordt gewoon doodgezwegen en na een maandje hoor je er niemand meer over en komt
de volgende update.

lol is er voor mij af.
 

Theogr

Boogschutter
als volgende week dinsdag de regeling voor goudhandel niet is veranderd stop ik op olympia en ik denk met mij vele andere spelers. ik ben er in ieder geval van overtuigd dat de inkomsten voor grepo omlaag vliegen op deze manier.
 

DeletedUser

Gast
algemene staking iedereen in vm op elke wereld alles terug normaal zetten of we stoppen ! ik mis het rode boekje in deze update ,geen cent meer geef ik aan innogames
 

DeletedUser

Gast
Ik ben ingame op olympia altijd te vinden voor een correct GS vs GOUD deal .

Hier loopt Innogames inderdaad veel goud mee mis , wie zal nu met een range van 40:1 nog iets kopen ??
Heb veel gezien dat er 1200 gs wegging voor 15 goud en dat ging tenminste vlot , de spelers die het goud ontvingen waren blij met het goud en spendeerden het aan Innogames en het was opgebruikt . de goudspelers kopen meer goud omdat die er sneller vandoor gaat dankzij de goedkope grondstoffen die ze kunnen aankopen .
Natuurlijk maakt deze update de race tussen goudkopers en niet goudkopers weer een beetje eerlijk ,maar ik denk dat er veel spelers zijn die net blij waren op die manier gratis aan goud te geraken en ook zo kunnen profiteren van goudfuncties & misschien dat sommigen op termijn zelf wat goud zouden kopen omdat ze het gemakkelijk vinden die premiumfuncties .
Voordien deden we het met 100:1 , ik vind dat het mogelijk moet maken om maximaal 1500 gs voor 10 goud te kunnen krijgen en ook omgekeerd .
met een minimum van 10 goud en een max van 1500 gs .
Is al een veel betere balans , want nu zullen de goudspelers pas in echte hoge nood die 50 goud uitgeven ! .


Dusjh interesse contact me .
 

DeletedUser21610

Gast
Eerst met veeI bombarie de goudhandeI introduceren, dan Ioopt het Iekker en dan geIijk weer de
nek omdraaien met deze update.
ZaI weI weer te weinig geId binnengekomen zijn de afgeIopen periode.

Hoop dat ze zo verstandig zijn dit sneI terug te draaien een quotum met totaaI andere verhoudingen.
Ik geef in ieder gevaI geen cent meer uit aan inno.....
 

DeletedUser11438

Gast
wat een kut update....

Inno is goed bezig met dit hele spel te ver****en. Ongelooflijk...
Wat een stel hersenloze idioten daar in Duitsland.
Let op, binnen een paar maanden zitten we opgescheept met de warfare packages ;)

Let maar eens op ;)
 

DeletedUser23638

Gast
Ik dacht dat de markt altijd was om te concurreren, met deze regeltjes is het geen concurreren meer als iedereen alleen maar etzelfde kan plaatsen.

Duitsers zijn beetje koekkoek
smiley_emoticons_irre.gif
geworden haha
 

DeletedUser19143

Gast
Onacceptabele verhouding. Niemand die nog gs verkoopt omdat niemand het koopt. Kon wel eens gaan zorgen voor veel stoppers op olympia.

Ik begrijp het nut ook niet van deze verandering. Spelers die niet willen spelen met goud kunnen op een wereld starten zonder goudhandel. Ik zelf koop geen gs meer. 2.000 voor 50 goud. Echt geen haar op mijn hoofd
 

Arsenal

Quality Assurance
Grepolis Team
Onacceptabele verhouding. Niemand die nog gs verkoopt omdat niemand het koopt. Kon wel eens gaan zorgen voor veel stoppers op olympia.

Ik begrijp het nut ook niet van deze verandering. Spelers die niet willen spelen met goud kunnen op een wereld starten zonder goudhandel. Ik zelf koop geen gs meer. 2.000 voor 50 goud. Echt geen haar op mijn hoofd

Alleen Achilles en Hyperborea zijn werelden zonder goudhandel... Voor de rest zijn er geen (nieuwe) werelden zonder goudhandel waar mensen kunnen spelen kunnen starten.
 
Bovenaan