• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.93

DeletedUser23703

Gast
Prijzen van goud/gs handel zouden bepaald moeten worden door vraag en aanbod. Nu is het aanbod gigantisch en de vraag quasi nihil, dus de markt ligt volledig plat.

De bedenker van deze 'geniale' update zou beter eens een cursus economie volgen.
 

DeletedUser20279

Gast
Alleen Achilles en Hyperborea zijn werelden zonder goudhandel... Voor de rest zijn er geen (nieuwe) werelden zonder goudhandel waar mensen kunnen spelen kunnen starten.


wat wil je als QA-medewerker hier nu eigenlijk mee zeggen? dat we dit maar gewoon moeten slikken?
dat je je geroepen voelt om iets te zeggen, maar geen inhoudelijke reactie kunt plaatsen?

ik blijf bij mijn mening, dat Innogames gewoon bang is, dat ze minder goud gaan verkopen en worden de
spelers weer als kleuters behandeld en krijgen we een downgrade door de strot geduwd.
 

DeletedUser

Gast
Het probleem is dat veel spelers zich hebben gevoed met goud van andere mensen ... , ze wilden net dat meer mensen goud gingen kopen om deze dan zelf in te zetten bij het handelen in grondstoffen .
Natuurlijk zakt hun verkoop van goud , REDEN : Sommigen hebben veel goud en gebruiken die eerst op , Anderen zijn met vakantie , ik denk dat 30% van de spelers op Olympia de komende weken zeker met vakantie is geweest . Waarom denk je dat ze zo snel een nieuwe wereld openen ?? dit ding moet opbrengen .
Ze willen dat Premiumfuncties standaard worden en dat iedereen dus betaald .

Gaat ze nooit lukken en de goudhandel idee haalt hun goudomzet enkel naar beneden .
 

Arsenal

Quality Assurance
Grepolis Team
wat wil je als QA-medewerker hier nu eigenlijk mee zeggen? dat we dit maar gewoon moeten slikken?
dat je je geroepen voelt om iets te zeggen, maar geen inhoudelijke reactie kunt plaatsen?

ik blijf bij mijn mening, dat Innogames gewoon bang is, dat ze minder goud gaan verkopen en worden de
spelers weer als kleuters behandeld en krijgen we een downgrade door de strot geduwd.

Wat ik hiermee bedoel, is dat goudhandel zoals helden standaard actief is op elk nieuw komende wereld, en dat is iets wat wij helaas niet kunnen bepalen, dat wordt ook door Innogames bepaald. Daarnaast heb ik elders al mijn feedback over de laatste geïmplementeerde update gegeven.
 

DeletedUser22289

Gast
Wat ik hiermee bedoel, is dat goudhandel zoals helden standaard actief is op elk nieuw komende wereld, en dat is iets wat wij helaas niet kunnen bepalen, dat wordt ook door Innogames bepaald. Daarnaast heb ik elders al mijn feedback over de laatste geïmplementeerde update gegeven.

Jullie als persoon kunnen daar inderdaad niets aan doen, maar in een grote groep kan u daar heel veel aan doen, als Grepolis Nederland dit een slecht idee vind en 4 andere Grepolis community's dan moet Innogames het wel inzien, aangezien het dan over duizenden spelers en mods gaat die daar niet met akkoord zijn, en ik kan me moeilijk inbeelden dat enkel wij hier niet eens met zijn, maar als er geen actie word ondernomen in groep dan gebeurt er niets en zal innogames blijven verder doen tot grepolis uiteindelijk voor betalende spelers zal zijn.

Je moet ergens beginnen en dat is best nu.
 

Theogr

Boogschutter
gaan we het nog beleven dat grepo op onze wensen gaat reageren?
lijkt me wel zo netjes naar de mensen toe die hun salaris betalen.
we willen graag snel weten waar we aan toe zijn
of jullie gaan door met deze onzin en kunnen wij onze conclusies trekken of jullie luisteren eens een keertje naar wat de overgrote meerderheid wil.
Aan het beging van deze discussie hebben jullie geschreven dat dit in overeenstemming was van de community feedback. Vertel mij dan maar eens aan wie vragen zijn gesteld over dit onderwerp. Als het al zo is, dan is dat wel een zeer geselecteerd publiek geweest. En als die het forum lezen laat je dan eens horen, maar ik ben bang dat we niet veel zullen horen
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Gast
overal ter wereld in rl is het zo dat de marktwaarde word bepaald door vraag en aanbod ,hoe meer aanbod hoe goedkoper en omgekeerd ,dus hoe haalt iemand het in zijn hoofd om dat in de grepolis wereld even anders te gaan doen ,whats next het aan banden leggen van de hoeveelheid troepen we mogen bouwen per dag?
En wanneer doen de slimmeriken de update ...natuurlijk in de vakantie periode zodat zo weinig mogelijk mensen kunnen reageren op dit onding van een update .
Waarom was de goudhandel goed ,nou de jongeren die grepolis wilden spelen en niet aan goud konden geraken ,hadden nu wel die mogelijkheid ,die kans hebben ze nu niet meer ,en weet dat die jongeren diegene worden die later echt wel goud gaan kopen.
De jongeren die ik had aangeraden eens grepolis te proberen ,ga ik nu aanraden er mee te stoppen.
Zelf ga ik een "niet premuimspeler" worden als innogames denkt dat ze zo maar alles in onze strot kunnen duwen verdienen ze mijn centen niet ,en dat na al die jaren ,echt ba!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Genius0615

Erinys
overal ter wereld in rl is het zo dat de marktwaarde word bepaald door vraag en aanbod ,hoe meer aanbod hoe goedkoper en omgekeerd ,dus hoe haalt iemand het in zijn hoofd om dat in de grepolis wereld even anders te gaan doen ,whats next het aan banden leggen van de hoeveelheid troepen we mogen bouwen per dag?
En wanneer doen de slimmeriken de update ...natuurlijk in de vakantie periode zodat zo weinig mogelijk mensen kunnen reageren op dit onding van een update .
Waarom was de goudhandel goed ,nou de jongeren die grepolis wilden spelen en niet aan goud konden geraken ,hadden nu wel die mogelijkheid ,die kans hebben ze nu niet meer ,en weet dat die jongeren diegene worden die later echt wel goud gaan kopen.
De jongeren die ik had aangeraden eens grepolis te proberen ,ga ik nu aanraden er mee te stoppen.
Zelf ga ik een "niet premuimspeler" worden als innogames denkt dat ze zo maar alles in onze strot kunnen duwen verdienen ze mijn centen niet ,en dat na al die jaren ,echt ba!

Denk je nu echt dat het ze ook maar iets kan schelen dat jij er klaar mee bent?
 

DeletedUser20277

Gast
Wel grappig dat voorheen een stadsfeest 15k hout en zilver en 18k steen koste en je nu voor 2k van iets een olympische spelen kan doen.
Goed over na gedacht lijkt me zo :)
 

Theogr

Boogschutter
Denk je nu echt dat het ze ook maar iets kan schelen dat jij er klaar mee bent?
we zouden zo massaal moeten reageren dat het ze wel wat kan schelen, maar ja, hoe krijg je ze op de been en dan vooral hoe krijg je het voor elkaar in de vakantieperiode
is er een mogelijk om een rondschrijven te doen aan alle spelers? misschien kunnen we ze dan een beetje mobiliseren
 

DeletedUser21980

Gast
Ik geloof dat het systeem van goudhandel op de markt die nu aan de gang is weer gauw zal ophouden.

Waarschijnlijk zal het weer het oude goudhandel systeem zijn. Aangezien er geen enkele goudaanbieding meer te zien is.

Het valt behoorlijk hard op dat deze update niet echt in de smaak valt. Ik hoop dat er niet te lang gewacht zal moeten worden op een nieuwe update die de goudhandel weer op zijn pootjes zet.
 

DeletedUser

Gast
Waardeloos

Na wat onderzoek bleek de gegeven informatie wat misleidend en niet volledig, ik heb dit dan ook aangepast.

De daadwerkelijke verandering:
Waarden van goudhandel aangepast: je kan nu minimaal 50 goud en maximaal 2000 grondstoffen aanbieden/vragen.

Haal de goudhandel nu maar weg, vond het nooit erg om 10-20 goud te spenderen voor 2-6k grondstoffen en maakte daar ruim gebruik van (kopen niet handelen) maar 50 goud voor 2000 grondstoffen dan kunnen jullie de boom in.

Succes voor spelers die geen goud kopen jullie hebben er eentje bij
 

DeletedUser20279

Gast
we zijn nu een maand verder en het is zoals ik verwachte, niemand reageert meer en 't schijnt ook niemand ook maar iets te interesseren, als
Athene klaar is, ben ik ook klaar met Grepolis.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb een tijdje gewacht, omdat ik aannam dat , na het stagneren van de goudmarkt, die wijziging wel weer zou worden teruggedraaid

Ik heb op Naxos zeer actief aan goudhandel gedaan, zowel inkoop als verkoop
In het begin verbruikte ik meer goud dan ik kreeg, maar later in het spel draaide dit om.
Aangezien ik goedkoper uit was als ik GS verkocht en dat goud gebruikte voor Olympische spelen, dan wanneer ik stadsfeest organiseerde, besteedde ik het extra goud aan OS; Ik had toen permanent in alle steden OS lopen (dit zou inmiddels om 2800 goud per dag gaan)
Zodoende haalde ik goud uit de markt en besteedde dat aan OS, nu doe ik stadsfeesten; dit moet voor Grepo minder inkomsten betekenen

Ik zou het interessant vinden eens van hun te horen, waarom ze volharden en hoeveel inkomsten het ze inmiddels heeft gekost
 

DeletedUser14801

Gast
Dat "Instant buy" verpest het spel, tot aan je kleine teen.

Maar dat goud handel, is toch een handreiking naar de minder bevoorrechte spelers.
Bij gebrek aan financiën, kan je toch je adviseurs aanzetten. ( wat het spel leuker maakt )
Zeker wanneer je meer dan 10 steden hebt, moet dat toch een winstgevende situatie worden.
Mits je natuurlijk in een omgeving zit, waar de handel goed loopt.
 

DeletedUser

Gast
Dat "Instant buy" verpest het spel, tot aan je kleine teen.

Maar dat goud handel, is toch een handreiking naar de minder bevoorrechte spelers.
Bij gebrek aan financiën, kan je toch je adviseurs aanzetten. ( wat het spel leuker maakt )
Zeker wanneer je meer dan 10 steden hebt, moet dat toch een winstgevende situatie worden.
Mits je natuurlijk in een omgeving zit, waar de handel goed loopt.

Gewoon starten op een wereld waarbij de instellingen je niet goed liggen, en daar enkel spelen voor het goud. Je haalt op je dooie gemak meer dan 10k goud binnen als je het een beetje slim aanpakt en je kan op je hoofdwereld zorgeloos met premium spelen, en zelfs af en toe goud gebruiken bij evenementen of voor andere zaken
ckajscggscw4s2u60.gif
 
Bovenaan