• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.99

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Update naar spelversie 2.99


Beste spelers,

Spelversie 2.99 zal op dinsdag 3 november 2015 geïnstalleerd worden.

Hieronder een gedetailleerde lijst met veranderingen:

Omschrijving

Met deze update hebben wij geluisterd naar jullie feedback aangaande het agorascherm geluisterd en een aantal kleine verbeteringen gedaan. In ieder geval voor kleinere resolutieschermen. Daarnaast hebben wij de dagelijkse loginbonus aangepast naar een leuker, makkelijker en unieker concept. Zo kun je nu een nieuwe, willekeurige beloning ontvangen naast grondstoffen of gunst. Je maakt zelfs kans op goud!

Verbeteringen

  • De cultuurelementen in de agora aangepast naar aanleiding van community feedback en relevantie;

    battlepoints_agora.jpg

  • Dagelijkse loginbonus in een fris jasje gestoken en vernieuwd.
    - Een derde beloningsoptie genaamd 'mystieke bokaal' die je een willekeurige beloning geeft zoals een eenheden effect (geen mythische eenheden), verbeterde grondstofproductie of zelfs goud;
    - In plaats van 30 dagen behaal je nu na 7 dagen het hoogst mogelijke level;
    - Wanneer je een dag mist val je dus niet meer zo ver terug;
    - Wanneer je continu na de 7 dagen blijft inloggen zul je een beloning van dag 7 blijven ontvangen.​

    new_daily_bonus.jpg.JPG

  • Kleine lay-out verbeteringen aan de simulator.
Bugfixes

  • Spreuken uitspreken in het rekruteeroverzicht werkte niet goed;
  • Aantal eenheden hoger dan 10.000 werd niet goed weergeven in het troepenplaatje aan de rechterkant;
  • De 'alles behalve vijanden' filter in de marktplaats werkte niet;
  • Lay-out van de simulator in Internet Explorer 10 en 11 was kapot;
  • Lay-out in het cultuuroverzicht was kapot.
Vlak voor aanvang van de update zul je een melding ontvangen ter kennisname.

Tijdens de update zal het spel voor iedere speler worden bevroren. Zodra de update is voltooid verschijnt er een knop om de pagina te vernieuwen. Nadat je hier op hebt geklikt kun je weer verder spelen. Normaal gesproken duurt een update maximaal 2 minuten.


Discussiëren over deze update kan hier!

Veel plezier verder met Grepolis!
Jullie Grepolis.nl team

footer.png
Dagelijkse loginbonus is wel een verbetering net zoals de cultuurbalk, toch?
 

DeletedUser23442

Gast
Begrijp ik goed dat je in de agora nogsteeds niet kan zien hoeveel gp je nu precies over hebt zoals voor de update laatst wel altijd kon?
 

DeletedUser9408

Gast
Ik ben benieuwd naar de veranderingen van de dagelijkse loginbonus.
 

DeletedUser16767

Gast
en weer geen fiks op het echte probleem in recruteringsoverzicht
al jaren werkt dit niet naar behoren
selecties op troepen die niet werken etc,,

maar wel inlogbonus aangepast,
chapeau inno

puik werk verricht
smiley_emoticons_thumbs-down_new.gif
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Begrijp ik goed dat je in de agora nogsteeds niet kan zien hoeveel gp je nu precies over hebt zoals voor de update laatst wel altijd kon?
Dat klopt inderdaad. Dit komt hoogstwaarschijnlijk ook niet terug, gezien het nu als eenheid in de user interface aan de rechter kant te vinden is en consistent richting de aankomende veranderingen aan de boerendorpen.

en weer geen fiks op het echte probleem in recruteringsoverzicht
al jaren werkt dit niet naar behoren
selecties op troepen die niet werken etc,,

maar wel inlogbonus aangepast,
chapeau inno

puik werk verricht
smiley_emoticons_thumbs-down_new.gif
Zou je dit wat gedetailleerder kunnen uitleggen, gezien ik zo snel helaas geen bugmelding van je zie?
 
Zie geen fix voor het probleem bij wisselen tussen steden. Daarnaast is de "aanpassing" aan Agora een wassen neus. Waar het omging wordt dus niet hersteld. Lekker belangrijk of dat balkje onder of boven in het scherm staat.

De inlogbonus ben ik benieuwd naar wat de bokaal brengt. Tevens prettig dat de periode korter geworden is, betekend dat je na 2 a 3 dagen vm niet weer op dag 1 begint, stel je was al bij dag 20.
 

DeletedUser25006

Gast
Net de update gehad en moet zeggen dat de nieuwe dagelijkse beloningen wel een toegevoegde waarde heeft en er mooi gedetailleerd afgewerkt uitziet!
 

DeletedUser20048

Gast
+1, ziet er goed uit!

Misschien word het alleen wel nodig het inventaris wat te vergroten aangezien je nu bij veel dingen bonussen krijgt en soms is het gewoon ff te veel.
 

DeletedUser25234

Gast
dat verplaatste balkje bij de agora vind ik echt gewoon storend.
ik ben gewend dat het onderaan staat en nu moet ik telkens zoeken, waar het ook al weer stond.
verder, die dagbeloningen vind ik wel wat afwisselends geven, alleen de beloningen voor de gewone gunst en grondstoffen zijn wel echt veel minder geworden en ik mis de speciale beloning op dag 30 een beetje.
tenslotte vind ik de nieuwe opmaak van het rapportenrijtje rechtsonder in beeld wel wat duidelijk geworden, dus dat is wel positief, verder weet ik niet of ik deze spelupdate nou echt zo leuk vind of niet
 

DeletedUser16233

Gast
Leuk hoor maar jammer dat dat nieuwe dagelijkse beloninh systeem mijn voortgang volledig terugzet naar dag 1.
 

DeletedUser24448

Gast
Er is vandaag weer een (onaangekondigde) update geweest.
Maar na deze update staat de melding "Alle spelwerelden worden binnenkort bijgewerkt" nu al een paar uur in mijn scherm.
Jongens kom op, hier wordt ik een beetje verdrietig van :(
 

DeletedUser25020

Gast
Eerst konden we meer dan 5 min niet inlogen, en nu blijf die tekst staan... is die update al uitgevoerd of moet het nog gebeuren?
Iemand die hier iets meer over weet...
 

Mohamed14

Boogschutter
en weer geen fiks op het echte probleem in recruteringsoverzicht
al jaren werkt dit niet naar behoren
selecties op troepen die niet werken etc,,

maar wel inlogbonus aangepast,
chapeau inno

puik werk verricht
smiley_emoticons_thumbs-down_new.gif


Zou je dit wat gedetailleerder kunnen uitleggen, gezien ik zo snel helaas geen bugmelding van je zie?

Deze bug is al verschillende keren gemeld maar jullie konden er steeds niks aan doen. dus werd die melding verwijderd. misschien een idee om deze bug op te schrijven en bij de volgende update bovenaan het verlanglijstje zetten? het is tenslotte bijna sinterklaas/kerstmis :D
 
Bovenaan