• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Spelversie 2.126

DeletedUser23442

Gast
Niet als je het uitstelt tot de wereldwonderen gewonnen zijn door iemand :eek:
Er lopen constant werelden waarvan er altijd een paar in de WW fase zijn. Dus wachten op de ene wereld heeft geen zin, dan begint op de volgende wereld alweer de WW fase
 

DeletedUser22289

Gast
Er lopen constant werelden waarvan er altijd een paar in de WW fase zijn. Dus wachten op de ene wereld heeft geen zin, dan begint op de volgende wereld alweer de WW fase

Daar heb je een punt maar je kan wel voor de werelden waar de WW momenteel bezig zijn uitstellen tot die gewonnen zijn.
Dus je kan een uitzondering maken voor een wereld en het gewoon toepassen op de andere werelden, zoals is gedaan bij het nieuwe boerendorpensysteem, goudhandel etc...
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Goed nieuws!
We zijn wat betreft de verandering aan de 1 stad wereld wonder eilanden tot de volgende compromis gekomen:

De wijziging dat alle stichtplekken op wereldwonder eilanden geactiveerd worden zal nog steeds ingevoerd worden op alle spelwerelden, maar...

...alleen op eilanden waar met ingang van de update gestart wordt aan een wereld wonder. Dus niet op eilanden waar reeds een wereldwonder op staat.

Ik hoop dat jullie op deze manier niet onnodig en oneerlijk kwetsbaar zijn voor een dergelijke, drastische verandering. Zo is al jullie moeite en inzet tot zover dus niet voor niets geweest.

Ik hoop dat jullie dit kunt waarderen. Geef dit a.u.b. door aan alle belanghebbenden.
 
Zag dat de tekst van de update aangepast is maar mag hopen dat de zin vet en onderstreept ook aangepast wordt voor de werelden waar NU een WW op een 1 stads eiland ligt.

"Wereld wonder eilanden met slechts één stad is verleden tijd.

Wanneer de bouw van een wereld wonder wordt gestart op een eiland met minder dan 20 beschikbare stadsplekken, zullen alle resterende plekken beschikbaar worden om te stichten.
Dit wordt geactiveerd op alle werelden maar geldt enkel voor eilanden met nieuw te bouwen wereld wonderen.
Eilanden waar reeds een wereld wonder op staat, zullen onveranderd blijven.

Spelers die herstarten zullen niet langer op een wereld wonder eiland geplaatst worden."
 

DeletedUser17789

Gast
Zag dat de tekst van de update aangepast is maar mag hopen dat de zin vet en onderstreept ook aangepast wordt voor de werelden waar NU een WW op een 1 stads eiland ligt.

"Wereld wonder eilanden met slechts één stad is verleden tijd.
Dit wordt geactiveerd op alle werelden maar geldt enkel voor eilanden met nieuw te bouwen wereld wonderen.
Eilanden waar reeds een wereld wonder op staat, zullen onveranderd blijven.

Spelers die herstarten zullen niet langer op een wereld wonder eiland geplaatst worden."

Ik hoop toch dat update "Spelers die herstarten zullen niet langer op een wereld wonder eiland geplaatst worden" dan ook niet word doorgevoerd. Want anders word het doel oneerlijk spel om WW eilanden met maar een paar steden te voorkomen, juist een beloning om dit te doen.
 

Armand0

Manticore
Er is al een compromis, maar laat ik daar nu maar eens over emmeren...

Als je zo'n complete loser bent dat je bewust - de al jaren controversiële - keuze maakt om een WW te starten op een 1-stad-eiland, dan mag je daar van mij ook gewoon de gevolgen van plukken.

Gaan wenen dat het oneerlijk is op al lopende werelden tsss...je hebt zelf de keuze gemaakt om een oneerlijk WW te starten.

Gewoon aanpakken die spelbedervers.

Dit is dan net weer een punt waarop je niet had moeten toegeven @Hoofdpiet , maar dat is mijn mening. Geen enkel medelijden met valsspelers, of het spel dit valsspelen nu jarenlang gefaciliteerd heeft of niet. Hoe cynisch ook, dat ze dan gelijk met zijn allen wenen dat het oneerlijk is, en dat daar nog naar geluisterd wordt ook...
smiley_emoticons_saufen.gif
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser24707

Gast
Voor wat betreft de bestaande werelden met WW blijf ik er bij dan nooit. Doe het dan voor de werelden waar de WW nog moeten starten, die hebben daar geen last van. Werelden waar de WW al bezig zijn, zijn hierdoor ineens diverse allies de pineut.
Weten dat deze update eraan zit te komen en dan toch nog snel een WW starten op een eiland met 1 stichtplek in oceaan 95. En ondertussen hier komen klagen op het forum. Je moet het lef maar hebben, Lemmod.

Jullie hebben ondertussen al 2 ww's op eilanden met minder dan 3 stichtplekken. Hiermee zetten jullie de andere allianties buiten spel. Dit heeft 0,0 met tactiek temaken maar alles met het ombuigen/misbruiken van spelregels en spelupdates.
Kunnen jullie jezelf nog recht in de ogen kijken? Misschien kunnen jullie de allynaam van "Wieder die Wolven" naar "Wieder die Cheaters" veranderen?
smiley_emoticons_biggrin.gif


Zeer trieste ontwikkeling dit. Eigenlijk wel ironisch hoe een spelupdate die de "bugs" in de wereldwonderen wil rechtzetten, de situatie net helemaal scheef trekt.. Well done, InnoGames!
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif
 

Lemmod

Hopliet
Laat ik voorop stellen dat ik nergens zeg dat ik tegen de oplossing ben van deze bug. Ik zeg alleen dat ik het er niet mee eens ben dat dat nu ineens ook op werelden wordt gedaan waar de WW al bezig zijn, niet alleen voor ons maar voor alle allianties en werelden heeft dit ineens invloed op het eindspel namelijk.
En nu kun je zeggen wat je wilt maar je vindt het jammer dat jullie niet eerder op zo'n idee zijn gekomen. Het ene WW hadden we al ruim staan (die staat niet voor niks al geruime tijd op dat eiland in OC32). Die in OC95 is idd pas recent aangezet, dat geef ik achter elkaar toe.
Ik kan mezelf nog prima in de ogen kijken, ik schend nergens de regels naar mijn weten, ik maak gebruik van de gaten in de regels die door support zijn aangegeven dat ze die niet konden dichten (wat nu gelukkig wel zo is). En als jullie het slim hadden aangepakt dan hadden jullie het WW in OC32 al lang kunnen breken of laten breken door anderen. Dat jullie dat niet gedaan hebben is niet mijn schuld. Moeten de "knuffelbeertjes" maar leren hoe het spel gespeeld moet worden
smiley_emoticons_biggrin.gif


Maar als je het dan toch wil hebben over cheaten dan doe iedereen een plezier en laat de volgende keer geen mensen toe met dubbelaccounts (de speler heeft het toegegeven buiten grepo om dus hoor je mij er verder niet over behalve dan dat we hem weggespeeld hebben met 3 van zijn 4 accounts).
 

Lemmod

Hopliet
Ik hoop toch dat update "Spelers die herstarten zullen niet langer op een wereld wonder eiland geplaatst worden" dan ook niet word doorgevoerd. Want anders word het doel oneerlijk spel om WW eilanden met maar een paar steden te voorkomen, juist een beloning om dit te doen.
Dat is wat mij betreft dan ook meteen een regel die niet doorgevoerd mag worden.
Oftewel op werelden waar de WW al lopen deze updates met betrekking tot het vrijkomen van stichtplekken en het niet kunnen landen op WW eilanden na herstart gewoon uitschakelen. Gewoon in de oude situatie laten dus

Edit:
En indien dat niet mogelijk is dan de alliantie die het eiland in handen heeft de gelegenheid geven om binnen 12/24 uur de stichts op pad te sturen zodat men wel nog steeds het WW heeft. Het moet voor al die geweldige spelers op grepo toch wel te doen zijn om stichtjes aan te vallen en die proberen over te nemen:D
 

DeletedUser24707

Gast
Laat ik voorop stellen dat ik nergens zeg dat ik tegen de oplossing ben van deze bug. Ik zeg alleen dat ik het er niet mee eens ben dat dat nu ineens ook op werelden wordt gedaan waar de WW al bezig zijn, niet alleen voor ons maar voor alle allianties en werelden heeft dit ineens invloed op het eindspel namelijk.
En nu kun je zeggen wat je wilt maar je vindt het jammer dat jullie niet eerder op zo'n idee zijn gekomen. Het ene WW hadden we al ruim staan (die staat niet voor niks al geruime tijd op dat eiland in OC32). Die in OC95 is idd pas recent aangezet, dat geef ik achter elkaar toe.
Ik kan mezelf nog prima in de ogen kijken, ik schend nergens de regels naar mijn weten, ik maak gebruik van de gaten in de regels die door support zijn aangegeven dat ze die niet konden dichten (wat nu gelukkig wel zo is). En als jullie het slim hadden aangepakt dan hadden jullie het WW in OC32 al lang kunnen breken of laten breken door anderen. Dat jullie dat niet gedaan hebben is niet mijn schuld. Moeten de "knuffelbeertjes" maar leren hoe het spel gespeeld moet worden
smiley_emoticons_biggrin.gif
Als InnoGames een spelupdate aankondigt die de BUG oplost dat WW eilanden met enkele stichtplekken niet meer mogelijk zijn, dan hoor je die niet nog snel te gaan misbruiken voor de update. In de spelregels staat letterlijk: Het is niet toegestaan om bugs in je voordeel te gebruiken.
Zijn wij jaloers dat wij dit niet gedaan hebben? Absoluut niet, wel integendeel. Wij willen niet op een onfaire en achterbakse manier winnen.

Hopelijk onderneemt InnoGames de nodige stappen om jullie ww in OC95 teniet te doen en zo alsnog fairplay te bevorderen.

Maar als je het dan toch wil hebben over cheaten dan doe iedereen een plezier en laat de volgende keer geen mensen toe met dubbelaccounts (de speler heeft het toegegeven buiten grepo om dus hoor je mij er verder niet over behalve dan dat we hem weggespeeld hebben met 3 van zijn 4 accounts).
Geen idee wie je bedoelt, verklaar je nader?
 

DeletedUser25587

Gast
Als InnoGames een spelupdate aankondigt die de BUG oplost dat WW eilanden met enkele stichtplekken niet meer mogelijk zijn, dan hoor je die niet nog snel te gaan misbruiken voor de update. In de spelregels staat letterlijk: Het is niet toegestaan om bugs in je voordeel te gebruiken.
Zijn wij jaloers dat wij dit niet gedaan hebben? Absoluut niet, wel integendeel. Wij willen niet op een onfaire en achterbakse manier winnen.


benieuwd waar je het vandaan haalt dat het om een bug is het spel gaat!? is altijd gewoon toegestaan hoor. dat jij het niet eerlijk vindt (waar ik me in kan vinden) betekend niet dat het een bug is.
 

Lemmod

Hopliet
Als InnoGames een spelupdate aankondigt die de BUG oplost dat WW eilanden met enkele stichtplekken niet meer mogelijk zijn, dan hoor je die niet nog snel te gaan misbruiken voor de update. In de spelregels staat letterlijk: Het is niet toegestaan om bugs in je voordeel te gebruiken.
Support heeft in communicatie aan mij toegegeven dat dit iets was wat ze niet konden oplossen op dat moment, toen ik aangaf op volgende werelden er naar op zoek te gaan kreeg ik als antwoord "succes en veel plezier dat het maar mag lukken, zolang is het niet opgelost is het gewoon toegestaan" (daar kwam het op neer aangezien support niet wil dat je hier exacte teksten neer zet van communicatie met hen).
Aangezien het nu wel is opgelost is het idd niet meer toegestaan. Zouden we nu op zo'n eiland aan de gang gaan dan geef ik je gelijk. Aangezien deze echter zijn gestart in de oude situatie dus heb je in mijn ogen ongelijk.

Zijn wij jaloers dat wij dit niet gedaan hebben? Absoluut niet, wel integendeel. Wij willen niet op een onfaire en achterbakse manier winnen.

Hopelijk onderneemt InnoGames de nodige stappen om jullie ww in OC95 teniet te doen en zo alsnog fairplay te bevorderen.
Hoe is winnen binnen de regels onfair of achterbaks?
Ik zou zeggen kijk eens of je een kolo kunt sturen. Wie weet haal je het wel vanuit OC34
smiley_emoticons_biggrin.gif


Geen idee wie je bedoelt, verklaar je nader?
Dat gaat toch een welles-nietes spelletje worden dus laat maar. Ik heb van die speler de bevestiging gehad dat hij meerdere accounts had en die hebben we weggespeeld, zijn 4e account heeft hij overgedragen aan iemand anders waardoor hij niet langer aanwezig is op Pella. Ik vind het genoeg om het daarbij te laten.
 

DeletedUser22289

Gast
Zeer jammer dat ze die update omtrent de WW's hebben laten doorgaan, hoe hardt kan je de WW's voor een alliantie verpesten terwijl het tijdperk al bezig is... Hartelijk dank voor het spelplezier weg te nemen!!
 

DeletedUser25073

Gast
Er zijn voortdurend spelupdates in lopende werelden waar de community over valt. Ook genoeg aanbiedingen/mogelijkheden voor Inno om geld te cashen en ervoor zorgen dat de fun voor velen verdwijnt als sneeuw voor de zon. De grootste ally met het meeste goudgebruik wint, zo simpel is het. Jammer dat de balans zoek is geraakt. Meer en meer spelers zullen de rug toekeren maw over een paar jaar is grepo klaar. Voor mij al eerder, na Pella om precies te zijn!
smiley_emoticons_kolobok-sanduhr.gif
 

DeletedUser23592

Gast
Ik kwam vanmiddag online en het eerste wat ik dacht was: wat is dit nu alweer voor een boeltje...

Ik zeg alweer, want bij een vorige update van de wws liep het ook helemaal verkeerd. Plots waren spelers die in vm waren aanvalbaar op hun wwsteden, wat toen nog niet ging kunnen op deze wereld. Er is dan maar snel een tijdelijke ban aan die spelers gegeven. Dat was een snelle, goede oplossing. Maar dit zijn fouten die NIET mogen voor komen.

Wat we nu gemerkt hebben is dat er stichtplekken zijn vrijgekomen op de ww-eilanden van wdw. Er gingen GEEN stichtplekken komen... Blijkbaar is dat opnieuw een zeer grote bug, wat echt niet kan en mag gebeuren! Innogames, we zijn eens benieuwd wat voor oplossing jullie deze keer te zullen verzinnen…

Binnenkort zullen we zien wie er allemaal gesticht heeft op die 2 ww-eilanden. Al die spelers hebben een bug misbruikt. Opnieuw, Innogames, ik ben eens benieuwd wat voor sanctie jullie zullen opleggen.

Zelfs alle updates ivm de wws verslechteren het spel, tactiek is niet meer aan de orde. Onze conclusie: Grepolis verziekt en sterft op deze manier uit.

Het is logisch dat jullie hopen dat wij andere mensen aanraden om dit spel te spelen. Vroeger gebeurde dat ook. Tegenwoordig moeten we dat afraden, door alle bugs die ontstaan bij updates, maar ook omdat er updates gedaan worden die niet naar de zin zijn van de meeste spelers en het spelniveau echt doet dalen. Dit is zeker niet alleen mijn mening, maar de mening van vele anderen.

Kortom: innogames, jullie zijn echt goed bezig!
 

DeletedUser22289

Gast
Als je al 2x dezelfde fout maakt door je beloftes niet na te komen beginnen er mensen te twijfelen of ze nog de waarheid spreken... misschien verzinnen ze maar wat om ons tevreden te stellen en vervolgens het oorspronkelijke plan toch gewoon door te laten gaan en dan maar te zeggen dat het een bug was.
 

DeletedUser21534

Gast
Wat is dit nou een kut verhaal zeg. Eerst dat WW steden na vredestijd in alle tijden aanvalbaar worden ook al is de speler in vm. Er wordt gevraagd dit pas te doen op de nieuwe werelden in te voeren, hier wordt niet naar geluisterd. Dan komt er nieuwe update dat het niet meer mogelijk is om 1 stad op een WW-eiland te hebben zodat het niet op slot wordt gezet. Ook hier protesten vooral door allianties die in uithoek zitten van oc met 1 stad op eiland en hier wordt wel uitzondering voor gemaakt???

Dan wordt er wel gezegd dat dit pas ingaat op nieuwe werelden waar de WW nog moeten starten... Dan moet je dat ook met aanvalbaar doen en vm. En dan gaat het niet erom of het nu wel of niet goed is gegaan door ino..

Maar dit is gewoon verdomd met twee maten meten. Trek dan gewoon 1 lijn. Stichten op WW eilanden mogelijk maken en aanvalbaar maken tijdens vm alle werelden of pas invoeren op de nieuwe werelden waar nog geen WW tijdperk is gestart.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22289

Gast
Achja blijkbaar willen ze het spelen van huidige werelden ook al verzieken, komen ze met een of andere domme "vergoeding", naar mijn mening maar een flauwe poging om mensen tevreden te tellen.

Zeer ontevreden over de werking hier!
 
Bovenaan