• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Inschrijftopic Spionage #3: Plunderaars

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Jawel, ik heb weer een spiksplinternieuwe versie van Spionage klaar. Zojuist tijdens de afwas heb ik alle details uitgedacht. De vorige editie was Taartenjagen - ik kan helaas geen link naar het speeltopic geven - en dit heeft de bedoeling in epischheid daarbij in de buurt te komen. Welkom bij:

Plunderaars

Ik zal in detail beschrijven hoe het spel verloopt bij 8 deelnemers. Bij andere aantallen deelnemers zullen een aantal van deze dingen anders zijn.


De basis

Er zijn in dit spel twee teams: Team Noord en Team Zuid. Elk team bezit een kamp. Hun namen zijn, zeer toepasselijk, Kamp Noord en Kamp Zuid. Nu komt de twist: Niemand weet wie zijn teamgenoten zijn. Men weet alleen wie in zijn kamp begint, maar dat geeft geen zekerheid: In Kamp Noord beginnen 3 spelers van Team Noord en 1 speler van Team Zuid, en in Kamp Zuid beginnen 3 spelers van Team Zuid en 1 speler van Team Noord. In elk kamp is dus een 'spion' binnengeslopen en het is de taak van de anderen om de spionnen te ontmaskeren en te voorkomen dat zij belangrijke info doorspelen aan hun team...

In elk kamp bevinden zich 5 kisten met kostbare waar. Het doel van beide teams is om door de kisten van het andere team in hun plundertochten te stelen uiteindelijk 9 kisten te bemachtigen. Het eerste team in wiens kamp 9 kisten liggen, wint het spel.

Dit spel is met netwerken AAN. Elke dag is er een deadline waarop elke speler een bepaalde actie moet hebben opgestuurd.


De acties + aanvallen/verdedigen

Elke dag kan elke speler 7 verschillende acties opsturen:
- De oostingang van het eigen kamp verdedigen;
- De westingang van het eigen kamp verdedigen;
- De oostingang van het andere kamp aanvallen;
- De westingang van het andere kamp aanvallen;
- Een kist uit het eigen kamp stelen en ontsnappen door de oostingang;
- Een kist uit het eigen kamp stelen en ontsnappen door de westingang;
- Goud verdienen.

Zoals te zien is, heeft elk kamp twee verschillende ingangen die kunnen worden aangevallen en verdedigd. Als het aantal aanvallers dat een bepaalde ingang van een bepaald kamp aanvalt meer dan twee keer zo groot is als het aantal verdedigers dat die ingang van dat kamp verdedigt, lukt de aanval. In dat geval verovert het kamp van de aanvaller 1 kist op het kamp van de verdediger. Dus bijvoorbeeld 1 verdediger is voldoende om 2 aanvallers te stoppen, maar niet om 3 aanvallers te stoppen.

Per ingang van een kamp kan er dus elke dag één kist veroverd worden door het andere kamp.


Stelen uit eigen kamp + wisselen van kampen

Als je kiest om een kist te stelen uit je eigen kamp en te vluchten door een bepaalde ingang, dan telt dat in feite als een aanval van twee personen op die ingang. Dus stel, 1 speler van kamp Zuid valt de oostingang van kamp Noord aan en 1 speler van kamp Noord maar van team Zuid besluit om een kist te stelen en door de oostingang te ontsnappen. Dan telt dit feitelijk als een aanval van 1 + 2 = 3 man op de oostingang van kamp Noord (die dus gestopt kan worden door 2 verdedigers). Een speler die uit het eigen kamp een kist stal of probeerde te stelen, zal zich de volgende dag altijd in het andere kamp bevinden.

Een andere manier om van kamp te wisselen is door middel van stemmingen. Iedere speler die zich langer dan 1 dag achter elkaar in een kamp bevindt, heeft in dat kamp stemrecht. Deze spelers mogen elke dag in hun actie-PM, als ze dat willen, één of meerdere spelers uit het kamp wegstemmen. Als een strikte meerderheid van de stemgerechtigden iemand uit hun kamp wegstemt, zal deze persoon zich de volgende dag niet meer in hun kamp bevinden.
Als de weggestemde persoon uit het eigen kamp probeerde te stelen, zal zijn/haar actie tellen als een aanval van slechts 1 persoon en zal deze speler zich de volgende dag in het andere kamp bevinden. Als de weggestemde persoon iets anders deed, zal hij/zij zich de volgende dag in geen enkel kamp meer bevinden. Beide kampen kunnen dan door deze speler worden aangevallen, maar niet verdedigd. Als de meerderheid van de stemgerechtigden in hun actie-PM aangeeft een kamploze speler in hun kamp te willen hebben, zal deze speler de volgende dag in dat kamp terechtkomen.


Goud

Als een speler een dag gebruikt om goud te verdienen, zal hij/zij 1 goudstuk krijgen. Goudstukken kunnen overdag middels PM's direct aan kampgenoten gegeven worden. Een speler welke 3 goudstukken in zijn/haar bezit heeft, mag tijdens de actie-PM aangeven deze goudstukken te willen uitgeven aan een huurling. Een huurling kan eenmalig één ingang naar keuze van een kamp naar keuze aanvallen. Dit telt gewoon als 1 aanval.


Kennis van elkaar

Het is niet iedereen bekend wat alle andere spelers uitvreten. Dit is WEL algemeen bekend:
- Welke speler zich in welk kamp bevindt;
- Hoe veel kisten zich in de beide kampen bevinden.

De acties zijn NIET algemeen bekend. Een speler weet alleen de acties van andere spelers als die betrekking hebben op dezelfde ingang van hetzelfde kamp als waar de actie van de speler zelf betrekking op had. Een voorbeeld: In kamp Noord verdedigt speler A de oostingang, speler B de westingang, speler C probeert uit het eigen kamp te stelen en via de oostingang te ontvluchten en speler D valt de oostingang van kamp Zuid aan. Verder valt speler E uit kamp Zuid de oostingang van kamp Noord aan. In dit geval weten speler A, C en E van elkaar welke actie zij hebben uitgevoerd omdat ze met elkaar hebben gevochten bij de oostingang van kamp Noord, maar verder weet niemand wat de anderen deden. De acties van spelers die geld verdienen, raken nooit bij anderen bekend.


Inschrijven maar!

We beginnen ergens over een paar dagen en deadlines zullen waarschijnlijk op 20:00 gaan vallen.

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
1. LeonidasFromSparta
2. Crimson Chin
3.
4.
5.
6
7.
8. Donny

Hoeveel dagen duurt dit spel?
 

DeletedUser23442

Gast
1. LeonidasFromSparta
2. Crimson Chin
3. Jaspenia
4.
5.
6
7.
8. Donny
 

DeletedUser

Gast
1. LeonidasFromSparta
2. Crimson Chin (weg van 14 t/m 16 augustus)
3. Jaspenia
4. Rabbid
5.
6
7.
8. Donny
 

DeletedUser25570

Gast
1. LeonidasFromSparta
2. Crimson Chin
3. Jaspenia
4. Rabbid
5.NoMercyNL
6
7.
8. Donny
 

DeletedUser20542

Gast
1. LeonidasFromSparta
2. Crimson Chin
3. Jaspenia
4. Rabbid
5. NoMercyNL
6. Ydeger
7.
8. Donny
 

DeletedUser20418

Gast
1. LeonidasFromSparta
2. Crimson Chin
3. Jaspenia
4. Rabbid
5. NoMercyNL
6. Ydeger
7. Superbeniscool
8. Donny
 

DeletedUser

Gast
Dit gaat de goede kant op. :)

1. LeonidasFromSparta
2. Crimson Chin (weg van 14 t/m 16 augustus)
3. Jaspenia
4. Rabbid
5. NoMercyNL
6. Ydeger
7. Superbeniscool
8. Donny
9.
10.
11.
12.
...
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Blijft helaas ook lang open staan, ik ben vanaf de 20e weg :x
Had gehoopt dat het zo nu zou starten ofzo, anders denk ik dat ik mezelf moet uitschrijven of een vervanger moet zoeken :(
 

DeletedUser

Gast
We kunnen jou laten vervangen door Crimson Chin vanaf de 20ste, dat lijkt mij wel handig.

Als het zo ver komt, want ik zit er over te denken het spel wat in te korten door elk kamp met 4 kisten te laten beginnen en het doel te veranderen in het krijgen van 7 kisten in je kamp.

1. LeonidasFromSparta
2. Crimson Chin (weg van 14 t/m 16 augustus)
3. Jaspenia
4. Rabbid (weg vanaf 20 augustus)
5. NoMercyNL
6. Ydeger
7. Superbeniscool
8. Donny
9.
10.
11.
12.
...
 

DeletedUser

Gast
1. LeonidasFromSparta
2. Crimson Chin (weg van 14 t/m 16 augustus en vanaf 20 augustus)
3. Jaspenia
4. Rabbid (weg vanaf 20 augustus)
5. NoMercyNL
6. Ydeger
7. Superbeniscool
8. Donny
9.
10.
11.
12.
...

Dit spel zal van start gaan ongeveer een dag nadat de volgende speler zich inschrijft.
 

DeletedUser

Gast
He toe schrijf nou in mensen, ik heb 8 spelers nodig en Crimson Chin valt waarschijnlijk af. :(
 

DeletedUser

Gast
Jullie drijven me tot het uiterste. :(
Het spel start direct nadat de volgende speler zich inschrijft.
Dus, wie dit leest: Inschrijven! :O
 

DeletedUser

Gast
Ik ga dit spel niet organiseren voor <8 spelers. Als zich vandaag niemand inschrijft, zal ik het inschrijftopic moeten sluiten.

Ik dacht dat ik nét wel aan 8 deelnemers zou kunnen komen, maar helaas misschien verkeerd ingeschat dan.
 

DeletedUser23442

Gast
Het gaat wss toch niet door, maar mocht het binnen een week starten kan ik niet meedoen :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan