• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Spionage

DeletedUser

Gast
Ik heb dit in de wiki opgezocht maar het is een beetje ingewikkeld.
Als ik iemand met succes bespioneer zonder dat zij iets opmerken behoud ik dan mijn zilvermunten?
Of worden deze ongeacht wat de uitkomst is toch afgetrokken?
 

DeletedUser

Gast
ik neem voor een voorbeeld stad x en stad y

als stad y stad x succesvol bespioneerd dan blijf alle zilver gewoon in de grot van stad x.

als stad y stad x succesloos bespioneert dan verliest stad x het zelfde aantal zilver als de spion uit stad y had megenomen
 

DeletedUser30193

Gast
Misschien niet handig om een oud draadje te heractiveren, maar heb een gerelateerde vraag.
Ik ben tot 2x toe bespioneerd. Krijg 2 keer het volgende bericht:
Spion in XXX uit YYY ontdekt
De spionage is mislukt.
Gebruikte zilverstukken: 20392 (dit heeft het mij gekost).
Nu lees ik overal dat wanneer een spionage niet lukt dat het mij niks zou kosten. Hoe zit dat precies, want dit kostte me in een keer bijna 40k zilver in mijn grot.
.
 

DeletedUser5317

Gast
De info die jij las gaat over het spioneren van een andere stad.
Wanneer een vijandige speler jouw stad bespioneerd en dit mislukt (omdat het gebruikt aantal zilver kleiner is dan het aantal in je grot) dan verdwijnt bij jou het aantal zilver de vijand gebruikte.
 
Bovenaan