• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

stad overname op eigen eiland

DeletedUser16330

Gast
Beste lezer(es)

op mijn eiland heb ik de stad naast aangevallen met de gedachte dat ik deze kon veroveren. Helaas hield ik er alleen grondstoffen aan over. Hoe kan ik deze stad in mijn bezit krijgen?
Ook is er een spookstad op mijn eiland. Kan ik deze stad overnemen?

Audaces fortuna iuvat

Frans
 

DeletedUser

Gast
Ik speel op NU en ben een Oceaan hopper... normaal sticht ik steden, maar nu kon ik er 1 overnemen.
Ik had de aanval ingezet, er is nu een opstand van 12 uur.... maar m'n troepen met kolo komt terug varen????
Moet ik de nieuwe stad nu ondersteunen met andere troepen ... of juist aanvallen. de afstand met kolo was 38 uur.
 

DeletedUser

Gast
Ik speel op NU en ben een Oceaan hopper... normaal sticht ik steden, maar nu kon ik er 1 overnemen.
Ik had de aanval ingezet, er is nu een opstand van 12 uur.... maar m'n troepen met kolo komt terug varen????
Moet ik de nieuwe stad nu ondersteunen met andere troepen ... of juist aanvallen. de afstand met kolo was 38 uur.

NU werkt met het nieuwe overnamesysteem, hierbij moet je je koloschip zenden wanneer er een opstand is ontketend in de stad.
Wanneer je dus een opstand ontketend met je koloschip, komen die gewoon terug. ;)

http://wiki.nl.grepolis.com/wiki/Kolonisatie zei:
1. Maak de betreffende stad leeg (aanvalsmodus: aanvallen). (De stad moet niet volledig leeggemaakt zijn, maar je moet wel de volgende aanval (zie stap 2) kunnen winnen.)
2. Als de stad leeg is, moet er een opstand worden begonnen. Val de stad nogmaals aan, maar nu met aanvalsmodus opstand ontketenen. Als je nu het landgevecht wint, zie je bij de troepenbewegingen een icoontje met een vuist 'Opstand begint' en een teller die aftelt naar het moment dat de opstand begint.
3. Wanneer de teller opstand begint is afgelopen, verandert deze automatisch in 'Opstand aan de gang'. Opnieuw begint de teller af te lopen.
4. Vanaf nu kan de stad worden overgenomen door je kolonisatieschip naar de stad te sturen (aanvalsmodus: aanvallen). Win je deze aanval, dan is de stad van jou!
4. Wanneer de stad van jou is, zinkt je kolonisatieschip. De 170 inwoners die nodig waren voor de bouw van het schip vallen dan weer vrij.
 

DeletedUser11842

Gast
Ik heb een vraag die ik niet in de wiki kan terugvinden. Hoe verover je een spookstad op je eigen eiland? Ik heb geen weerstand (al gespioneerd) maar het leger werd weer gewoon teruggestuurd?
 

123gijs

Ruiter
ligt aan het overname systeem, op het nieuwe hoef je alleen maar de kolo er in te sturen geen opstand te ontketenen, het oude weet ik niet.
 
ligt aan het overname systeem, op het nieuwe hoef je alleen maar de kolo er in te sturen geen opstand te ontketenen, het oude weet ik niet.

Opstandswereld is het kolo sturen, tenzij een andere speler er al een opstand fase 2 heeft lopen dan zal je eerst opstand moeten maken.

Belegeringswereld is het kolo sturen en gedurende de bezetting de kolo verdedigen.
 

DeletedUser2943

Gast
Opstandswereld is het kolo sturen, tenzij een andere speler er al een opstand fase 2 heeft lopen dan zal je eerst opstand moeten maken.

Belegeringswereld is het kolo sturen en gedurende de bezetting de kolo verdedigen.


waneer je in een stad een opstand hebt lopen en deze veranderd in een spookstad zou je een bericht krijgen dat je opstand vervroegd.
volgensmij was het niet zo dat iemand anders dan nog een opstand moet starten
 
waneer je in een stad een opstand hebt lopen en deze veranderd in een spookstad zou je een bericht krijgen dat je opstand vervroegd.
volgensmij was het niet zo dat iemand anders dan nog een opstand moet starten

Als je een spookstad over wilt nemen en iemand anders heeft daar al een opstand lopen welke in fase 2 is, dan MOET je eerst een opstand maken, is alleen een kolo sturen niet genoeg.
Zolang er een opstand loopt welke nog in fase 1 is, dan is het voldoende om je kolo te sturen voordat fase 1 overgegaan is in fase 2.
 
Bovenaan