• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Stad tot hoeveel punten uitbouwen?

DeletedUser

Gast
Ik weet dat het niet slim is om je stad helemaal uit te bouwen omdat je dan veel troepen mist, maar tot hoever is het handig om alles uit te bouwen??
Ik heb ook bij iemand zien staan dat het goed is om je aanvalsstad tot 10.500 punten uit te bouwen, maar op welke manier? Welke gebouwen kan je dan het beste tot welk level bouwen?
Ik heb zelf bij de puntentabel op grepolis wiki gekeken, maar geen idee hoe je daar op 10.500 punten uit moet komen.
 

DeletedUser20896

Gast
er is niet een regel voor stad uitbouwen, meestal laat ik de markt op level 10, in een zeestad heb ik haven level 30, kazerne 5, senaat 15 (afbreken), gs gebouwen, boerderij, pakhuis en aca max, tempel meestal tot iets van 15.

voor een landstad is het juist weer omgekeerd! kazerne 30 en haven 5

het is niet handig om elke stad volledig uit te bouwen, want je loopt dan inderdaad inwoners mis, en wat heb je aan een kazerne van level 30 in een zeestad?
 

DeletedUser

Gast
Mooie instelling man...
Houd je je Acadamie ook dan op 13 voor birs ofso? :rolleyes:
 

DeletedUser20896

Gast
nee natuurlijk niet, alleen ik probeer altijd zo veel mogelijk te besparen op het gebied van inwoners :p

bovendien heb je minimaal aca 28 nodig voor stormram, en dat maakt de bootjes 10% sterker.
 

Gollum Returns

Manticore
Tja,

eigenlijk is dat een mooie discussie die eeuwig door kan gaan. Maar om het toch niet te doen zeg ik, ieders favoriete speelstijl.

Begin zit ik rond de 10k, later iets hoger rond de 11k. Dit komt omdat ik dan meer gunsten nodig heb voor aanvallen te beschermen en troepen opbouw.

Anderen werken liever met een standaard hogere kazerne. (persoonlijk in haven steden terug naar 1, en in normale steden 15 of 20)

Dat is het mooie aan dit spel, je kan je binnen bepaalde richtlijnen/beperkingen toch een eigen speelstijl aanwenden.
 

DeletedUser

Gast
Inderdaad weer de discussie wat het beste is. Ik bouw liefst alles zo snel mogelijk op, dus mijn havensteden hebben haven 30, en mijn landsteden kazerne 30. Tempel heb ik overal op 25, want hoe meer gunst des te meer je op je aanvallen kan zetten, en marktplaats zet ik ook overal op 30 om tussen je eigen steden sneller en meer te kunnen handelen, ook om alles zo snel mogelijk op te bouwen.
 

Gollum Returns

Manticore
Inderdaad weer de discussie wat het beste is. Ik bouw liefst alles zo snel mogelijk op, dus mijn havensteden hebben haven 30, en mijn landsteden kazerne 30. Tempel heb ik overal op 25, want hoe meer gunst des te meer je op je aanvallen kan zetten, en marktplaats zet ik ook overal op 30 om tussen je eigen steden sneller en meer te kunnen handelen, ook om alles zo snel mogelijk op te bouwen.

Precies jij vindt dit weer beter aansluiten bij je behoeften, terwijl ik weer genoegen neem met markt lvl 12 en een lagere tempel.

Moraal van het verhaal Adelio! Zoek het lekker zelf uit, probeer verschillende combinatie`s uit en vindt een opbouw die bij jou persoon en behoeften aansluit.
 

DeletedUser21307

Gast
Verstuur jij een kolo dan met een vs/bir stad?
er is niet een regel voor stad uitbouwen, meestal laat ik de markt op level 10, in een zeestad heb ik haven level 30, kazerne 5, senaat 15 (afbreken), gs gebouwen, boerderij, pakhuis en aca max, tempel meestal tot iets van 15.

voor een landstad is het juist weer omgekeerd! kazerne 30 en haven 5

het is niet handig om elke stad volledig uit te bouwen, want je loopt dan inderdaad inwoners mis, en wat heb je aan een kazerne van level 30 in een zeestad?
 

DeletedUser20125

Gast
Ik bouw mijn steden algemeen uit.
Dus elke stad kan ik elk moment veranderen van functie.
Heeft voordelen en nadelen ;)
 

DeletedUser13872

Gast
Ik bouw mijn steden algemeen uit.
Dus elke stad kan ik elk moment veranderen van functie.
Heeft voordelen en nadelen ;)

Hier ben ik ook zeker een voorstander van, het wisselt bij mij nog wel eens qua werelden.
HOe sta ik ervoor op een wereld? Het begin? niet te ver uitbouwen.
Veek troepen nodig? minder ver.
Minder aan t vechten en is t rustig, verder uitbouwen,
 

DeletedUser

Gast
Gewoon lekker helemaal uitbouwen en dan kijken welke gebouwen je niet meer gebruikt, die dan proberen zo ver mogelijk te slopen.
 

DeletedUser

Gast
Hier ben ik ook zeker een voorstander van, het wisselt bij mij nog wel eens qua werelden.
HOe sta ik ervoor op een wereld? Het begin? niet te ver uitbouwen.
Veek troepen nodig? minder ver.
Minder aan t vechten en is t rustig, verder uitbouwen,

Precies, zo speel ik ook. :)
En inderdaad, soms voordelen, soms nadelen...
 

Gollum Returns

Manticore
Gewoon lekker helemaal uitbouwen en dan kijken welke gebouwen je niet meer gebruikt, die dan proberen zo ver mogelijk te slopen.

Is zeker een optie, en zeer zeker aan te raden voor de wat minder ervaren/fanatieke speler. De die hards zullen dit al van te voren een beetje willen uitbalanceren. Wat je niet bouwt hoef je ook niet te slopen. ;) Bespaart je dus tijd en grondstoffen.

Maar voor de vraagsteller is het wellicht geen overbodig advies.
 

DeletedUser

Gast
Zelf hou ik dat truucje nooit aan, enkel als ik volledig uitgebreide steden verover..

Hoe ik uitbouw vertel ik natuurlijk niet zo openbaar :p
 

DeletedUser

Gast
ik bouw mijn steden ook algemeen uit, zowel gebouwen als aca.
omdat ik vaak de indeling van mijn steden wissel, zodat de vijanden geen lijstjes kunnen maken van de soort steden :).

het nadeel is dat je soms een VS stad hebt die een niet volledig uitgebouwde haven heeft, of een mythische stad met een tempel op 16., ipv 25. Kost wat tijd met troepen bouwen, maar als je slim handelt en spreuken op juiste wijzes gebruikt is dat probleem ook zo verholpen.

voordeel is (zoals genoemd) dat je makkelijk wisselt qua indeling, maar ook dat je in een bir of vs stad snel een kolo of troepen kan bouwen, als je overname daar dichter bij ligt. Ook hoef je gedurende het spel je steden qua gebouwen niet meer te veranderen. Eenmaal klaar blijft klaar. (aardbevingen en schichten buiten beschouweing gelaten ;p )
 

DeletedUser

Gast
Ik bouw mijn steden algemeen uit.
Dus elke stad kan ik elk moment veranderen van functie.
Heeft voordelen en nadelen ;)

Wat moet ik verstaan onder 'ik bouw mijn steden algemeen uit'
richt jij je dan steeds op één gebouw en dan het andere of je doet het verschillend?
 

DeletedUser

Gast
Hij bedoelt dat al zijn gebouwen in elke op het zelfde niveau staan.
Bv overal gs 40 en tempel 15 en haven en kazerne gelijk ;)
 

DeletedUser

Gast
Miss laat ik me wel internen en sticht ik 100 steden allemaal lekker bij elkaar - eilanden vullen.
Dan ben ik waarschijnlijk van plan om geen stadmuur - lig tog dichtbij dus makkelijk deffen met lc. En geen marktplaats te nemen want handelen doe ik tog niet meer met 100 + steden. En waarschijnlijk tempel heel laag.
En daarbij wil ik die extra gebouw aan de rechter kant ook niet bouwen - tog 60 extra poppetjes.
Senaat op 14 en verderest alles uitgebouwd :)
 
Bovenaan