• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Stadsmuur, hoe sterk is sterk?

DeletedUser

Gast
Ok, ik heb de hele handleiding doorgenomen en het enige dat je leest is dat de sterkte van de muur invloed heeft op de verdedigingssterkte van de stad.
Meer niet. Hoeveel ieder level invloed heeft op die sterkte en wat de inpact is moet je maar raden.
Ook zie ik een ernstige fout in de gevechtssimulator. Je kunt niet aangeven wat je aanvalt en dat ding houd rekening met je eigen muren, gebouwen e.d. terwijl je wil uitrekenen wat het je aan troepen gaat kosten als je op pad gaat. (bij benadering dan). Ik weet dat de simulator geen heilige graal is maar rekening houden met je eigen stadssterkte is een beetje xxxxxx als je op pad bent.
Ook mis ik de link naar de simulator als je wil vechten. Die moet je zelf maar zoeken met bovenstaand gevolg. Er wordt geen rekening gehouden met de actuele situatie. En nee ik gebruik de kapitein nog niet.

Primair wil ik nu weten wat de sterkte van de muur is en wat dat voor impact heeft op de diverse onderdelen van de stad. Zoals het nu wordt opgelepeld is het geen hulp in de handleiding.
 

DeletedUser

Gast
AW: Stadsmuur, hoe sterk is sterk?

http://wiki.en.grepolis.com/wiki/City_Wall

Hmm, sorry dat ik het Engelse er bij moet halen, maar dat tabelletje geeft denk ik weer wat je bedoelt. Eerst stond ie ook in de Nederlandse wiki, maar dat is nu weggehaald blijkbaar.

- De muur heeft iig een kleine basisverdediging die per level steeds ietsjes groter wordt.
- Muur geeft steeds een paar procent meer def aan de grondtroepen. (oplopend tot wel bijna 150%)
- Geen invloed op je vloot, wel heeft de Toren invloed.
 

DeletedUser

Gast
AW: Stadsmuur, hoe sterk is sterk?

Met dank voor de link met info die feitelijk in de handleiding thuishoort (zoals blijkt uit de link)
Ik wilde de info hier ook weergeven maar dat ziet er gewoon niet uit. Omschakelen in tekstverwerker doet het ook niet. Jammer.

Het wordt steeds gekker.
Normaal krijg je te zien wat de verschillen zijn in de diverse levels als je in het stadsoverzicht op bv de steengroeve klikt e.d.
Dat was ook zo bij de muur.
Nu krijg ik te zien hoeveel troepen er bij gevechten zijn gesneuveld e.d. tijdens gevechten die ik nota bene niet eens bij mezelf heb gedaan maar bij aanvallen op een andere stad. Wat is dit voor onzin. Ik wil de info van mijn stadsonderdelen zien in mijn stad.
Als ik info wil van gevechten e.d. zoek ik dat wel op in mijn rapporten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3865

Gast
AW: Stadsmuur, hoe sterk is sterk?

Het wordt steeds gekker.
Normaal krijg je te zien wat de verschillen zijn in de diverse levels als je in het stadsoverzicht op bv de steengroeve klikt e.d.
Dat was ook zo bij de muur.
Dat is nooit zo geweest bij de muur, wel op tribalwars, maar nooit op grepolis
Nu krijg ik te zien hoeveel troepen er bij gevechten zijn gesneuveld e.d. tijdens gevechten die ik nota bene niet eens bij mezelf heb gedaan maar bij aanvallen op een andere stad. Wat is dit voor onzin.
er staan 4 vakjes: verloren/verslagen als verdediger, dus bij gevechten in je eigen stad.
en verloren/verslagen als aanvaller, dus bij gevechten in andere steden

Ik wil de info van mijn stadsonderdelen zien in mijn stad.
Als ik info wil van gevechten e.d. zoek ik dat wel op in mijn rapporten.
antwoorden in het vet. ;)
 

DeletedUser11561

Gast
AW: Stadsmuur, hoe sterk is sterk?

Met dank voor de link met info die feitelijk in de handleiding thuishoort (zoals blijkt uit de link)
Ik wilde de info hier ook weergeven maar dat ziet er gewoon niet uit. Omschakelen in tekstverwerker doet het ook niet. Jammer.

BB-fora ondersteunen geen tabellen. Heeft niets met Grepolis te maken.

Het wordt steeds gekker.
Normaal krijg je te zien wat de verschillen zijn in de diverse levels als je in het stadsoverzicht op bv de steengroeve klikt e.d.
Dat was ook zo bij de muur.

Nee, dat was niet zo.

Nu krijg ik te zien hoeveel troepen er bij gevechten zijn gesneuveld e.d. tijdens gevechten die ik nota bene niet eens bij mezelf heb gedaan maar bij aanvallen op een andere stad. Wat is dit voor onzin. Ik wil de info van mijn stadsonderdelen zien in mijn stad.
kijk in de wiki. als het er niet meer staat, kijk in de historie van de wikipagina. maar het is 5% meer verdedigingswaarde per level.

Als ik info wil van gevechten e.d. zoek ik dat wel op in mijn rapporten.
Bij de muur zie je de cumulatieven. dan hoef je geen duizend rapporten bij elkaar op te gaan tellen.

had je verder nog een concrete vraag?
 

DeletedUser

Gast
AW: Stadsmuur, hoe sterk is sterk?

Met dank voor de link met info die feitelijk in de handleiding thuishoort (zoals blijkt uit de link)
Ik wilde de info hier ook weergeven maar dat ziet er gewoon niet uit. Omschakelen in tekstverwerker doet het ook niet. Jammer.

BB-fora ondersteunen geen tabellen. Heeft niets met Grepolis te maken.

Het wordt steeds gekker.
Normaal krijg je te zien wat de verschillen zijn in de diverse levels als je in het stadsoverzicht op bv de steengroeve klikt e.d.
Dat was ook zo bij de muur.

Nee, dat was niet zo.

Nu krijg ik te zien hoeveel troepen er bij gevechten zijn gesneuveld e.d. tijdens gevechten die ik nota bene niet eens bij mezelf heb gedaan maar bij aanvallen op een andere stad. Wat is dit voor onzin. Ik wil de info van mijn stadsonderdelen zien in mijn stad.
kijk in de wiki. als het er niet meer staat, kijk in de historie van de wikipagina. maar het is 5% meer verdedigingswaarde per level.

Als ik info wil van gevechten e.d. zoek ik dat wel op in mijn rapporten.
Bij de muur zie je de cumulatieven. dan hoef je geen duizend rapporten bij elkaar op te gaan tellen.

had je verder nog een concrete vraag?
Bovenstaande geneuzel ging over de simulator. Die betrekt de sterkte van je eigen stad in de berekening. Beetje weird als je iemand anders aanvalt want dat staat los van de sterkte van je eigen stad. Feitelijk kun je de simulator niet gebruiken omdat je niet kunt aangeven of je aanvalt of verdedigt waardoor sommige onderdelen nutteloos zijn in de berekening en dus en foute uitkomst opleveren.
 

DeletedUser11561

Gast
AW: Stadsmuur, hoe sterk is sterk?

als je aanvalt is alleen de muur van de stad die aanvalt van belang.

dus ik snap nogsteeds niet wat je bedoelt. wou je je senaat en houthakkerij ook meenemen om te laten aanvallen ofzo? :rolleyes:

De simulator is één van de weinige dingen die wél perfect werkt in
Grepolis, maar je weet blijkbaar niet hoe je hem moet gebruiken.
 

DeletedUser

Gast
AW: Stadsmuur, hoe sterk is sterk?

Bovenstaande geneuzel ging over de simulator. Die betrekt de sterkte van je eigen stad in de berekening. Beetje weird als je iemand anders aanvalt want dat staat los van de sterkte van je eigen stad. Feitelijk kun je de simulator niet gebruiken omdat je niet kunt aangeven of je aanvalt of verdedigt waardoor sommige onderdelen nutteloos zijn in de berekening en dus en foute uitkomst opleveren.

Dat kan zeer zeker wel..
 

DeletedUser

Gast
AW: Stadsmuur, hoe sterk is sterk?

http://wiki.en.grepolis.com/wiki/City_Wall

Hmm, sorry dat ik het Engelse er bij moet halen, maar dat tabelletje geeft denk ik weer wat je bedoelt. Eerst stond ie ook in de Nederlandse wiki, maar dat is nu weggehaald blijkbaar.

- De muur heeft iig een kleine basisverdediging die per level steeds ietsjes groter wordt.
- Muur geeft steeds een paar procent meer def aan de grondtroepen. (oplopend tot wel bijna 150%)
- Geen invloed op je vloot, wel heeft de Toren invloed.

Ik kom toch nog even terug op dit onderwerp met zeer veel dank aan MMcolacNL.
De Engelse versie van de handleiding blijkt veel uitgebreider als de Nederlandse.
Veel uitgebreider is zelfs een understatement te noemen. De Nederlandse handleiding is in vergelijk maar een povere samenvatting te noemen.
Ik heb bovenstaande link dus maar toegevoegd aan mijn favorieten en raad iedereen die Engels kan lezen sterk aan hetzelfde te doen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Stadsmuur, hoe sterk is sterk?

Ik kom toch nog even terug op dit onderwerp met zeer veel dank aan MMcolacNL.
De Engelse versie van de handleiding blijkt veel uitgebreider als de Nederlandse.
Veel uitgebreider is zelfs een understatement te noemen. De Nederlandse handleiding is in vergelijk maar een povere samenvatting te noemen.
Ik heb bovenstaande link dus maar toegevoegd aan mijn favorieten en raad iedereen die Engels kan lezen sterk aan hetzelfde te doen.

Vanaf 2.0 zijn verschillende gebouwwaardes veranderd. Om de wiki zo up-to-date mogelijk te houden, is de informatie van onder ander de stadsmuur tijdelijk eruit gehaald. Deze wordt nu aangepast en wordt een voor een terug toegevoegd. Hier wordt zo hard mogelijk aan gewerkt. Ik beloof jullie dat deze zo snel mogelijk terug wordt toegevoegd en correct zal zijn.
 
Bovenaan