• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Stadsnamen

DeletedUser26696

Gast
oke, ik heb mijn steden nu vernoemt naar romeinse cijfers.
mijn stedenlijst wordt nu ik meer dan 10 steden heb een beetje verlept.
het gaat zo nu.
-I-
-II-
-III-
-IV-
-IX- (deze moet hier niet)
-V-
-VI-
-VII-
-VIII
-X-
-XI-.

Nu gaat het nogwel met duidelijkheid maar als ik straks 20 steden heb dan ziet het er zo uit.
-XX-
-XXI-
-XXII-
-XXIII-
-XXIV-
dan wordt het al moeilijker om op afstand te zien welke stad nu welke is.
Hebben jullie nog Namen voor steden, en nu wel namen die langer dan 4 steden goed lopen.

Suggesties? ik wil zolang mogelijk de 45-A-03-20029394940302 vermijden, maar als er niks opzit doe ik het wel zo
 

DeletedUser26399

Gast
Ik doe meestal dit

Hoeveelste stad
Hoeveelste eiland
Welke oceaan

Mijn eerste stad in oc 64 noemt dan

1.1.64 of als ik er al 10 heb en het chronologisch houden wil
01.1.64 of als ik al op 10 verschillende eilanden lig
01.01.64 niet gaan zagen bij 100 steden of honderd eilanden
dan doe ik gewoon
001.001.64 desnoods tot duizend eilanden en een miljoen steden
000 001.0001.64
 

DeletedUser18177

Gast
Ik doe meestal dit:

001. (NAAM)
002. (NAAM)
003. (NAAM)
....
....
017. (NAAM)
....
099. (NAAM)

En die namen kan je ook nog verschillend doen of er gewoon geen naam achter zetten of hetzelfde.
Vind het altijd wel leuk om ze naar steden te noemen of belangrijke plekken uit de geschiedenis of films.
 

DeletedUser23442

Gast
De volgorde die wordt aangehouden is alfabetisch. Doordat hij Romeinse cijfers niet als 'cijfers' ziet maar gewoon als letters/'woorden'

Daardoor is de volgorde dus inderdaad niet zoals je zou willen. Daarvoor moet je nummers/letters gebruiken waarvan hij de volgorde wel kent/gebruikt.

Je kan dus inderdaad beter een volgorde gebruiken beginnend met cijfers of letters in de volgorde zoals hij die wel kent.
 

DeletedUser

Gast
Stop gewoon met huilen, en hou rekening met het alfabet
smiley_emoticons_seb_zunge.gif


Tsja... als je stadsgroepen gebruikt boeien je stadsnamen weinig. En als je dat niet gebruikt, kan je beter een andere methode gebruiken om je stadsnamen te schikken
smiley_emoticons_seb_zunge.gif
 

DeletedUser26696

Gast
Stop gewoon met huilen, en hou rekening met het alfabet
smiley_emoticons_seb_zunge.gif


Tsja... als je stadsgroepen gebruikt boeien je stadsnamen weinig. En als je dat niet gebruikt, kan je beter een andere methode gebruiken om je stadsnamen te schikken
smiley_emoticons_seb_zunge.gif


Dat snap ik ook wel van het alphabet enzo, ik dacht eerst dat ik er wel mee kon leven maar nu begin ik me er aan te ergeren
smiley_emoticons_lol.gif

Ik vraag nu juist aan jullie of jullie ideeen hebben, dus dan kan ik geen andere stadnaam doen, want ik moet eerst weten wat de naam wordt. Andere naam dat wordt het zeker
 

DeletedUser22289

Gast
Ik doe oceaan nummer - mijn xste eiland - xste stad op dat eiland bv 45.10.02
 

DeletedUser25952

Gast
Ik heb verschillende methodes.

1ste.
45.01.01
45.01.02
45.02.01
45= oceaan
De eerste 2 cijfers achter het punt is steden op verschillende eilanden 01,02,03...
Laatste 2 cijfers hoevel steden dat ik op het eiland heb

2de methode.
001
002
003...
 

DeletedUser26261

Gast
Hierboven staan genoeg suggesties :) ik denk dat je zelf even moet bedenken wat jij nou belangrijk vind en wat jij lekker/snel vind werken.

Ik gebruik zelf PQO X1.0 -----
PQO - Oceaan code
X1.0 staat voor eiland en hoeveel steden (X1.0 , X1.1 enz) je kan ook eventueel de X veranderen in een Y dan kan je ze zo groeperen, de X zijn een eiland groep die dicht bij elkaar ligt en dan de Y ook weer enz..
--- een zelf verzonnen naam.
 

DeletedUser24057

Gast
ik doe OC.x.y <stadsnaam>
waarbij x & y de coördinaten zijn, van linksboven naar rechtsonder gezien,
de oceaan verdeeld in 16 vakken

dit geeft een redelijk degelijke geografische volgorde als je door al je steden loopt (& noord steden staan bovenaan de lijst)
 
Bovenaan