• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Steenhagel

DeletedUser23442

Gast
Kijk dit is een oorlogsspel

Er zijn 3 regels rond oorlog
  • Oorlog is geen spel
  • Buit de zwakste plek van de tegenstander uit
  • Oorlog kent geen regels
De laatste is belangrijk, in het echt kan je het een beetje zo opvatten. Wie een oorlog wil winnen vergeet beter gedemiliterialliseerde zones, vredesonderhandelingen, wapenstilstanden en morele waarden. Aangezien ik graag lees ga ik een voorbeeld geven uit een boek dat ik onlangd gelezen heb. Cherub nr10 'De generaal', dit boek gaat over een oorlogssimulatie in stadsoorlogsvoering, de Amerikanen tegen een stelletje terroristen.

Machstverhouding
Amerikanen 1500soldaten+militaire drones en alle andere mogelijke apparatuur

Opstandelingen 100man militair personeel+sympatisanten in de 10 000 man grote burgerbevolking

De opstandelingen konden niets doen zolang ze bespied werden door de drones, dus moesten die uitgeschakeld worden. Verspieders hadden gezien dat de bewaking bestond uit een paar monteurs, ze hebben er kinderen op afgestuurd(Cherub is de kinder afdeling van de MI5) Verfbommen in het onderhoudsluik, drones kapot terwijl ondertussen een SAS-sergeant en een 15jarige de hele basis diaree bezorgden door fenolftaleïne in hun watertank te kiepen(3mg is voldoende voor ernstige diarree)

Resultaat van de actie, de opstandelingen bestookten de wegversperringen met oefenmunitie en verfbommen. Amerikanen verloren 300man, de opstandelingen 50

De volgende dag al zat iedereen op de WC bij de Amerikanen en smeet een elfjarige een verfbom in de commande post een 14dagen durende oefening was gedaan na 2, door de immorele tactieken van de opstandelingen.

Dit heeft weinig te maken met Grepolis, maar dit is wel een oorlogsspel en als je tegenstanders zich niet kunnen verweren tegen kata's, dan gebruik jij kata's. Heeft ie nergens boog en ligt alles vol met zwaardjes omdat ie er etra veel wil kunnen trainen, ga jij dan met slingeraars aanvallen??

Nee je valt met hoplieden, strijdwagens en manticores aan.

Wie hier tegen is, zoek dan vanaf nu niet de zwakste plek van je tegenstander maar de sterkste en focus je daarop.
Grepolis is een spel waarin het doel hoort te zijn om vijandelijke troepen te slopen, steden te veroveren, evt ww te winnen enz.

Maar Grepolis wordt meer en meer een spel waar het er om gaat hoe je mensen van wie je op bovenstaande manier niet kunt winnen zo snel mogelijk kunt wegpesten.
Reactie daarop is terugpesten en dan gaat het spel erom wie het het langste volhoudt om gepest te worden, wie het beste kan pesten of in het beste geval of de allianties beide hersens genoeg hebben om afspraken te maken om gewoon beide weer normaal te gaan spelen.

Dat pesten gebeurt op verschillende manieren. Onder andere terugtrekaanvallen om iemands alarm constant voor niets af te laten gaan of iemand wakker te houden, pestaanvallen die niet bedoeld zijn als check of serieuze aanval maar puur om te vervelen/pesten en ook misbruik van steenhagel hoort daar bij.

Het kan allemaal, het mag allemaal, maar het maakt het spel er niet beter op en heeft al zat mensen laten stoppen met het spel omdat het niet leuk is en je er weinig tot niets aan kunt doen.

Elke verbetering daarin juich ik toe.

Dat zijn mijn woorden ja, maar is geen argument. Het is gewoon een inleidende alinea, wat achtergrond info. Ik probeer naar een bepaald punt toe te werken. Maar het lijkt me duidelijk dat dit niet mijn punt/argument is. Dan moet je echt beter gaan lezen.

In dat geval vind ik het geen geen "onzin argument" maar een onzin "mijn woorden maar gewoon een inleidende alinea, wat achtergrond info dat naar een bepaald punt toe werkt"

Jij plempt iets neer alsof het een feit is, dat is het niet, het is onzin. Als je denkt dat ik, of anderen die het met jou oneens zijn, geen negatieve ervaringen hebben met steenhagel heb je het gewoon mis. Je praat hier gewoon niet onderbouwde klets, maar wat mij betreft is het prima als je dat niet wilt inzien ;)

Mensen die beweren dat er altijd iets tegen steenhagel te doen is, daarvan kan ik toch echt wel met 99% zekerheid zeggen dat ze blijkbaar niet de situatie hebben meegemaakt waarvoor dat echt niet waar is. Die overige 1% kan zijn dat ze gewoon niet snappen wat het woord kansloos betekent.

Verder is met actief strategisch spel veel meer mogelijk dan mensen vaak denken. Maar idd, iedereen kan wat stadjes gesteenhageld krijgen. En het is vanuit bepaalde situaties lastig om er wat tegen te doen. Zoals dat wel vaker is in het spel. Dan moet je je daar aan aanpassen en het voordeel weer naar jou laten kantelen. Ook met steenhagel kan dat.
Wanneer steenhagel gebruikt wordt op de manier zoals ik eerder uitlegde valt daar echt niets aan voordeel te kantelen.
Als je dat weigert in te zien/te geloven snap ik de rest van je redenering, maar dit is gewoon niet waar.

Kolonisten van Catan is een gezelschapsspel en ik speel dit toevallig ook en dat is net een tikkeltje anders omdat dat 1 niet achter een computer is en twee catan is om vreedzaam te koloniseren(zie het als stichten op grepo)

En ik weet goed dat ik ooit vorig jaar ook telkens 's nachts toen ik nog niets ervan bakte, speel Grepo nog maar een jaar compleet werd ingemaakt door een alliantie die 20 keer groter was dan de mijne en ik net een sticht had kunnen sturen en mijn sticht nog geen uur voltooid was en hun kolo al in mijn stad lag en dan sloopten ze die sticht continu met kata's. Daar heb ik mijn lessen uit getrokken. Ik speelde halverwege Halloweenevent 2015 op Naxos en daar geraakte ik in tegenstelling tot mijn buurman in de enige ally die daar was, toen ik groter werdt pBG geworden met de enige andere speler in de buurt nadat ik uit mijn ally ben gegaan en ze na een week compleet gesloopt heb, ondanks ik 1 tegen 15 stond, konden ze niet echt tegen en ben dan maar een andere ally gaan zoeken die me kunne deffen tegen hun wraak(verwachte die, PM's met scheldwoorden heb ik gekregen, netjes geblokt en aangegeven, leverde ze een ban op) Tegen dan was het midden de zomervakantie toen uiteindelijkde laatste speler van die ally kon worden aangepakt, alleen kon ik er niet tegen vechten. Helaas was ik in VM toen ie spook werd en heeft de ally zijn 30 steden genomen en kon ik de restjes nemen 10l maar i.p.v. max, maar ik had ze vol met troepen. Maar eer ik dan er iets mee kon doen was de wereld gedaan
Goed verhaal, maar wat heeft het met steenhagel te maken en wat is precies je punt?
 

DeletedUser12947

Gast
Tegen. Steenhagel is een nuttige toevoeging aan het spel. Daarnaast hebben ze de schade die steenhagel doet al eens verminderd.

Het klopt dat er -min of meer, toegestaan- misbruik van gemaakt kan worden. Dat is storend. Maar dat soort "misbruiks" tactieken zijn evengoed mogelijk met:
- negatieve spreuken (zeker op werelden met gunstenroof)
- 1000*1000 spionnen
- tig aanvallen zodat een browser stukloopt (wat aardig beperkt wordt door het minimum aantal verplichte inwoners, maar wel eens ingezet wordt op "lege" steden)
Onder "misbruik" versta ik dan tactieken die er puur op zijn gericht om een speler "kapot" te spelen (en dus niet direct andere voordelen hebben voor de persoon die ze hanteert).

Al deze tactieken, op schicht na, kunnen echter ook eerlijke strategische voordelen bieden. Door steenhagel weg te halen beperk je evengoed "eerlijke" spelers in hun tactische mogelijkheden.

Ik gebruikte het bijvoorbeeld graag op nieuwe werelden tegen pure goudbriljantjes. Steenhagel is dan een perfecte tactiek om hen kort te houden, anders leg je het al snel af tegen hun ongelimiteerde inventaris vol gevleugelde items.

Zelfs steden "weghagelen" kan een prima, moreel verdedigbare, tactiek zijn. Eens dat er ook "misbruik" van gemaakt kan worden, maar dat moet je dan maar zien te counteren. Elke tegenstander heeft zwakke plekken. Vind ze, maak er gebruik goed van, en je lost je probleem op.

Nogmaals, steenhagel is gewoon prima!

ik ga hier even op reageren omdat deze mij wel interesseerde.

je schrijft hier dat steenhagel niet de enige manier is om iemand te 'pesten'. Maar als je die tactieken bekijkt die jij hebt gestuurd zijn deze of moeilijker of veel minder effectief.

1) je kan misschien max 7 negatieve spreuken per dag op iemand uitvoeren, een troep kata's kan je per dag wel 20 keer sturen als je niet te ver ligt. Bovendien hebben kata's ook nog veel meer effect
2) 1000*1000 spionnen zijn ook een misbruik tactiek, maar deze beïnvloed je spel helemaal niet. Hierdoor wordt je misschien gespamt met rapportjes maar dat is het, je verliest geen gebouwen.
3) dit is zoals de vorige een tactiek om iemand te kloten, hierbij maak je geen steden kapot

Steenhagel is echt gewoon een manier om iemand zijn steden af te breken, en je kan er weinig aan doen, zeker op moraalwerelden. Ik heb zelf ook al met steenhagel te maken gehad en het bevorderd bovendien ook niet echt het spelplezier
 

Armand0

Manticore
Ik kan op het meeste niet echt inhoudelijk reageren, zou alleen maar langs elkaar heen praten zijn. Vind je (Jaspenia) vaak inhoudelijke posts plaatsen op het AF, maar hier wissel je dat voor een aardig deel af met dom schoppen tegen mensen die het simpelweg niet met je eens zijn (alsof die mensen kansloos zijn, of niet zouden weten/ondervonden hebben hoe steenhagel in combinatie met een "wegpest" tactiek werkt pffft, verklaar jezelf ff meteen tot God van het AF ;) ).

Er zijn altijd mensen die misbruik van bepaalde spelfuncties maken om andere spelers weg te spelen. Steenhagel is inderdaad een spelfunctie waarbij dat mogelijk is.

Ik ben bij voorbaat niet tegen een "anti-misbruik" opzet, maar dat is nogal een complex verhaal, en dan zijn er meer punten in het spel die aangepast moeten worden. Dat lijkt me dus verrot moeilijk haalbaar, ik ga er in ieder geval niet aan beginnen. Zo heel veel komt het naar mijn ervaring ook weer niet voor. Door tegenstanders "weg te spelen" (op een steenhagel of whatever smerige manier) snijdt je uiteindelijk alleen jezelf in de vingers: of ze pakken je op dezelfde manier terug, of je hebt minder targets. Op Tribalwars (nee dit is geen argument...) was het ook altijd mogelijk om met katapulten gebouwen te slopen, maar daar heb ik nooit echt mensen over horen klagen. Zat ook al vanaf het begin in het spel daar, verandering (hier) is altijd moeilijk te accepteren.

Steenhagel uit het spel halen vind ik geen goed idee, simpelweg omdat het een tactiek is die ook heel goed ingezet kan worden. Het is bijvoorbeeld een tactiek die een "underdog" een mooie kans biedt tegen een tegenstander die vanuit het luchtledige (zijn portemonnee) troepen spamt. Je kan wel van alles gaan verbieden.

Tegen steenhagel op zichzelf valt heus wel vechten. Als je dat in combinatie zet met mensen die hun clears in een wip met goud uit de grond stampen, en tig event-gefinancierde manti/harpij/etc legers rond hebben vliegen, wordt het lastig. Maar dan ligt de oorzaak ergens anders, en heeft symptoonbestrijding weinig meerwaarde.

Maar mocht je echt in zo'n kaksituatie komen (waar Jaspenia steeds op terugvalt) en je niet de motivatie/kennis hebt om eruit te komen: om de 2 weken start er zowat een nieuwe wereld. Je bent niet de eerste (al dan niet met ervaring) die onderuit gaat en opnieuw moet beginnen.

__

Deze kwam tussendoor terwijl ik aan het typen was

__

ik ga hier even op reageren omdat deze mij wel interesseerde.

je schrijft hier dat steenhagel niet de enige manier is om iemand te 'pesten'. Maar als je die tactieken bekijkt die jij hebt gestuurd zijn deze of moeilijker of veel minder effectief.

1) je kan misschien max 7 negatieve spreuken per dag op iemand uitvoeren, een troep kata's kan je per dag wel 20 keer sturen als je niet te ver ligt. Bovendien hebben kata's ook nog veel meer effect
2) 1000*1000 spionnen zijn ook een misbruik tactiek, maar deze beïnvloed je spel helemaal niet. Hierdoor wordt je misschien gespamt met rapportjes maar dat is het, je verliest geen gebouwen.
3) dit is zoals de vorige een tactiek om iemand te kloten, hierbij maak je geen steden kapot

Steenhagel is echt gewoon een manier om iemand zijn steden af te breken, en je kan er weinig aan doen, zeker op moraalwerelden. Ik heb zelf ook al met steenhagel te maken gehad en het bevorderd bovendien ook niet echt het spelplezier

Klopt, al kan je op nieuwe werelden met gunstenroof wel behoorlijk onbeperkt negatieve spreuken plaatsen, als je dat wilt.

1) Daarnaast zie je wel eens dat hele allianties een "spreuken tactiek" op een bepaalde speler hanteren (topic op het forum, RS). Zelfs de redelijk inactieve spelers zijn dan toch al snel geneigd om elke dag hun gunstencapaciteit daarop te legen. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je zo een 100tal schichten op een dag om de oren krijgt. In potentie altijd (veel) minder effectief ja, maar het is wel een handelswijze die vrijwel 0 tactisch voordeel biedt en schade doet. Steenhagel kan daarentegen wel tactisch voordeel bieden.

2 en 3) als het echt massaal gebeurt leg je een speler gewoon plat natuurlijk. Browser wordt traag, productie haalt niets meer uit. Geen schade aan gebouwen, wel aan GS. En gebouwen zijn uiteindelijk ook gewoon GS.

Ik ben niet tegen al deze tactieken hoor, vaak zie je dat ze toegepast worden op spelers die zich zelf in het heetst van de strijd mengen. Dat is de hoek waar klappen kunnen vallen, en dat is de hoek die klappen op moet kunnen vangen.

Wanneer het teveel wordt kan je je altijd uit de strijd onttrekken. Daar is gewoon geen schande aan, zeker niet als het gepaard gaat met de genoemde "pest tactieken". Het spelletje kan nu eenmaal kak zijn soms. Maar dat ligt meestal gewoon aan de mensen in je omgeving :)
 

DeletedUser27524

Gast
Lol snap jullie niet hoor, ik vind steenhagel ook lastig maar anders zit iedereen te zagen dat de verdedigers in grepolis altijd al te veel voordelen heeft, nu heeft Innogames eens geluisterd om meer voordelen voor aanvallers er in te steken zoals "Steenhagel" en nu zitten jullie weer te zagen.

Het is het een of het ander hé mannen, doe een kleine MA en je bent van je probleem verlost.

Duidelijk dat jullie het nog nooit echt tegengekregen hebben.

Ik ben een full off speler tegen allemaal full deff spelers in mijn eentje die bij hun kata's gewoon 10k lt pre leggen met muur 25 en een moraal van 50, ik sta gewoon machteloos te kijken hoe ze bij mijn muren 0 alles kapot maakten, sorry maar ik zie geen voordeel aan steenhagel voor me dan en ik ben een off speler.

Voordelen als off speler kun je ook gewoon kata's maken zonder steenhagel en de muur kapot knallen, dat is namelijk een veel minder laf spel en dat vind ik meer dan normaal, maar die steenhagel NUKES gaat er gewoon over, gisteren rond de 10 volle steenhagels op mijn muren 0 gehad en ze bleven de hele avond maar afkomen, dan sta je gewoon machteloos en wordt een off speler afgestraft doordat die zonder muren wil spelen.
Dus ga aub gaan herbronnen, dit is net niet voor off spelers, want die hebben geen muren en zijn dus een easy target ervoor.

Mijn mening je straft enkel de off spelers ermee en als je dat al niet snapt: GA DAN LEKKER SIM CITY SPELEN

wat maakt het nu uit die steenhagel, is totaal niets nuttig en heeft geen bijvoeging aan het spel als je gewoon met kata komt zonder steenhagel.
 

DeletedUser23442

Gast
Ik kan op het meeste niet echt inhoudelijk reageren, zou alleen maar langs elkaar heen praten zijn. Vind je (Jaspenia) vaak inhoudelijke posts plaatsen op het AF, maar hier wissel je dat voor een aardig deel af met dom schoppen tegen mensen die het simpelweg niet met je eens zijn (alsof die mensen kansloos zijn, of niet zouden weten/ondervonden hebben hoe steenhagel in combinatie met een "wegpest" tactiek werkt pffft, verklaar jezelf ff meteen tot God van het AF ;) ).
Ga eens beter lezen en stop eens met mijn woorden verdraaien aub.

Dat jij het hier niet met me eens bent betekent niet dat ik alleen maar "dom schop".
Verder noem ik nergens iemand "kansloos" of wat dan ook. Beetje jammer dat je wel doet alsof dat zo is.

Er zijn altijd mensen die misbruik van bepaalde spelfuncties maken om andere spelers weg te spelen. Steenhagel is inderdaad een spelfunctie waarbij dat mogelijk is.

Ik ben bij voorbaat niet tegen een "anti-misbruik" opzet, maar dat is nogal een complex verhaal, en dan zijn er meer punten in het spel die aangepast moeten worden. Dat lijkt me dus verrot moeilijk haalbaar, ik ga er in ieder geval niet aan beginnen.
Ja er zijn meer punten. Maar ieder punt dat wordt aangepast helpt. Dit punt is relatief makkelijk aan te pakken. Dat er meer problemen zijn dan dit hoeft dat niet tegen te houden.
Hier zeg je dus weer wat je eerder ontkende gezegd te hebben.

Zo heel veel komt het naar mijn ervaring ook weer niet voor.
Ben blij dat je het niet vaak meemaakt. Maar dat jij het niet vaak meemaakt betekent niet dat het niet vaak gebeurt.
Dat ik het wel vaak zie zegt wel dat het wel vaak gebeurt. Dat blijven ontkennen omdat jij het niet vaak ziet slaat dan nergens op.

Door tegenstanders "weg te spelen" (op een steenhagel of whatever smerige manier) snijdt je uiteindelijk alleen jezelf in de vingers: of ze pakken je op dezelfde manier terug, of je hebt minder targets.
Het wordt voornamelijk gebruikt wanneer het overnemen van die tegenstander niet lukt omdat die beter is. Dus dat was al geen haalbaar target, dus het aantal targets wordt niet minder. Verder is het onzin dat mensen net zo veel goud moeten gaan gebruiken om maar hetzelfde terug te kunnen doen

Op Tribalwars (nee dit is geen argument...) was het ook altijd mogelijk om met katapulten gebouwen te slopen, maar daar heb ik nooit echt mensen over horen klagen. Zat ook al vanaf het begin in het spel daar, verandering (hier) is altijd moeilijk te accepteren.
De verandering is geen enkel probleem, de misbruik is een probleem. Dus de schuld daarop afschuiven is niet echt relevant.

Steenhagel uit het spel halen vind ik geen goed idee, simpelweg omdat het een tactiek is die ook heel goed ingezet kan worden. Het is bijvoorbeeld een tactiek die een "underdog" een mooie kans biedt tegen een tegenstander die vanuit het luchtledige (zijn portemonnee) troepen spamt.
Huh? Hoe wil je zonder goud snel genoeg troepen met kata's bouwen om de def van die goudspeler aan te kunnen dan? x)
Zo werkt het niet helemaal.


Je kan wel van alles gaan verbieden.
Dit noemen ze wel een drogreden.
Maar ja, alle misbruik verbieden is opzich prima.

Tegen steenhagel op zichzelf valt heus wel vechten. Als je dat in combinatie zet met mensen die hun clears in een wip met goud uit de grond stampen, en tig event-gefinancierde manti/harpij/etc legers rond hebben vliegen, wordt het lastig. Maar dan ligt de oorzaak ergens anders, en heeft symptoonbestrijding weinig meerwaarde.
Het probleem van kata's met steenhagel instabuyen is een hele andere categorië dan verder troepen instabuyen.
Dus wat doen aan steenhagel is dan zeker een oplossing voor dát probleem en geen symptoombestrijding.

Maar mocht je echt in zo'n kaksituatie komen (waar Jaspenia steeds op terugvalt) en je niet de motivatie/kennis hebt om eruit te komen:
Zucht, dat heeft niets te maken met motivatie/kennis. Dat is gewoon onmogelijk.

om de 2 weken start er zowat een nieuwe wereld. Je bent niet de eerste (al dan niet met ervaring) die onderuit gaat en opnieuw moet beginnen.
Lol, over symptoombestrijding gesproken.

Nee, dit is dus precies wat ik bedoelde. Het doel van Grepolis wordt steeds meer om iemand weg te pesten ipv te verslaan, dat lijkt me niet de bedoeling.

1) Daarnaast zie je wel eens dat hele allianties een "spreuken tactiek" op een bepaalde speler hanteren (topic op het forum, RS). Zelfs de redelijk inactieve spelers zijn dan toch al snel geneigd om elke dag hun gunstencapaciteit daarop te legen. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je zo een 100tal schichten op een dag om de oren krijgt. In potentie altijd (veel) minder effectief ja, maar het is wel een handelswijze die vrijwel 0 tactisch voordeel biedt en schade doet. Steenhagel kan daarentegen wel tactisch voordeel bieden.
Negatieve spreuken zijn ook vrij nutteloos enzo, maar echt niet te vergelijken met de schade die de misbruik van steenhagel kan doen.

2 en 3) als het echt massaal gebeurt leg je een speler gewoon plat natuurlijk. Browser wordt traag, productie haalt niets meer uit. Geen schade aan gebouwen, wel aan GS. En gebouwen zijn uiteindelijk ook gewoon GS.
ja, ook een probleem. Maar geen reden dat steenhagel niet (of wel of wat dan ook) aangepast moet worden.

Ik ben niet tegen al deze tactieken hoor, vaak zie je dat ze toegepast worden op spelers die zich zelf in het heetst van de strijd mengen. Dat is de hoek waar klappen kunnen vallen, en dat is de hoek die klappen op moet kunnen vangen.

Wanneer het teveel wordt kan je je altijd uit de strijd onttrekken. Daar is gewoon geen schande aan, zeker niet als het gepaard gaat met de genoemde "pest tactieken". Het spelletje kan nu eenmaal kak zijn soms. Maar dat ligt meestal gewoon aan de mensen in je omgeving :)
*Het wordt gebruikt door spelers die niet kunnen winnen tegen spelers die beter zijn om ze dan maar proberen weg te pesten.
Wie het beste kan pesten / pesten kan verdragen wint.
Nogmaals, dat is niet hoe het spel hoort te zijn.
 

DeletedUser27524

Gast
@Jaspenia laat die kleine kindjes die duidelijk een beetje overgevoelig zijn maar onzin uitkramen.

als goede raad: kom eens naast me liggen op Baris, zal ik je dan eens laten zien hoe het er in mijn situatie aan toe gaat, dan zul je wel anders praten over steenhagel.
Ik ben een off speler, maar moet gewoon deff worden door die steenhagel nukes op 15 verschillende steden van me, ik heb al mijn muren daar naar 25 vannacht moeten uppen en volleggen, ik heb nu geen lt meer om overnames te doen....

Als jullie het als iets positief zien, hoop ik oprecht dat jullie in de volgende werelden precies hetgeen meemaken wat ik nu al 2 maand moet meemaken ;)

en dat waren mijn laatste woorden op deze zielige betwetertjes die iets te veel naar de teletubbies gekeken hebben vroeger, ze slaan een beetje rood uit :p

Roodknappertje die laatste zin is speciaal voor jou ;)
 

DeletedUser

Gast
Ik speel nu al een aantal werelden in allianties die ver boven het maaiveld uitsteken, en ik merk ook keer op keer dat tegenstanders die dreigen weggespeeld te worden, al snel stoppen met proberen een normale strijd te voeren (aka proberen tegenstanders te clearen en steden te veroveren) en hun toevlucht nemen tot pestaanvalletjes, terugtrekaanvallen en steenhagel. Ik snap dat het een laatste stuiptrekking is van inferieure spelers die het als een laatste futiele poging zien om nog iets van een wereld te maken, maar het levert hen uiteindelijk niks op, en het veroorzaakt alleen maar onnodige frustratie. Weg ermee dus, naar mijn mening.

Ik zou trouwens ook graag hebben dat inno (mits het de bedoeling is dat grepo nog een tijdje meedraait) eens gaat kijken naar de manieren waarop de spelmechanics momenteel uitgebuit worden om spelers te frustreren/mentaal te breken, en met maatregelen komt. Dit gedrag is namelijk compleet ontspoord de laatste tijd.
 

DeletedUser27102

Gast
Steenhagel brengt meer tactiek naar Grepolis.

Ik ben er dus tegen dat dit weggehaald zou worden, overigens merk ik dat alle mensen die graag steenhagel zien verdwijnen daar nogal emotionele banden mee hebben. Steenhagel kan een speler flink irriteren maar dat is natuurlijk ook de bedoeling! Grepolis moet toch geen spelletjes zijn waar alle pap in je mond wordt gegeven? Het mag best eens wat moeilijker zijn.
Van misbruik is er geen sprake, want niemand verbiedt dat de andere partij dezelfde manier van spelen kan toepassen.
Dat een goudspeler met steenhagel iemand kan ruïneren en volledig de grond in kan stampen, is algemeen geweten. Maar er zijn vele andere manieren voor goudspelers die hetzelfde resultaat opleveren.

Steenhagel mag dus gerust blijven voor mij en ik geloof ook dat het er niet uitgehaald zal worden :)
 

DeletedUser23442

Gast
overigens merk ik dat alle mensen die graag steenhagel zien verdwijnen daar nogal emotionele banden mee hebben.
Pls x)
Dat zijn mensen die hebben gezien hoe het écht misbruikt werd. Dat op deze manier afschuiven slaat echt nergens op.

Steenhagel kan een speler flink irriteren maar dat is natuurlijk ook de bedoeling! Grepolis moet toch geen spelletjes zijn waar alle pap in je mond wordt gegeven? Het mag best eens wat moeilijker zijn.
Moeilijker is het probleem ook niet hè.
Het probleem is dat het steeds vaker een gevecht is van elkaar wegpesten ipv verslaan.

Van misbruik is er geen sprake, want niemand verbiedt dat de andere partij dezelfde manier van spelen kan toepassen.
Mogen =/= kunnen.
En dat kunnen heeft dan niet te maken met dat je minder goed bent, maar dat het praktisch onmogelijk is, zoals hiervoor al 300x uitgelegd.

Verder is pesten bestrijden met terugpesten en kijken wie dat het langst volhoudt niet waar Grepo om hoort te gaan. Net als met terugtrekaanvallen loopt het alleen nog meer uit de hand tot een van beide partijen het opgeeft en stopt met het spel of de leiding van beide allianties verstandig genoeg zijn om afspraken te maken om dat soort idioot gedrag te stoppen en weer normaal te gaan spelen.

Dat een goudspeler met steenhagel iemand kan ruïneren en volledig de grond in kan stampen, is algemeen geweten. Maar er zijn vele andere manieren voor goudspelers die hetzelfde resultaat opleveren.
Niet waar.
Een goudspeler kan, zeker op het oude systeem, echt niet zomaar steden pakken van goede tegenspelers zonder goud.

Ik ken genoeg mensen die zonder goud winnen en niets verliezen aan de allergrootste goudspugers.

En dat is precies waar dan soms de irritatie ontstaat en waar ze dan overgaan op de tegenstander kapot steenhagelen omdat ze verder kansloos zijn
 

DeletedUser27400

Gast
Steenhagel uit het spel halen vind ik geen goed idee, simpelweg omdat het een tactiek is die ook heel goed ingezet kan worden. Het is bijvoorbeeld een tactiek die een "underdog" een mooie kans biedt tegen een tegenstander die vanuit het luchtledige (zijn portemonnee) troepen spamt. Je kan wel van alles gaan verbieden.


Alleen even op deze reagerend. Volgens mij snap je het echt niet XXX. Steenhagel is juist voor de goudnoobs. Ik trek toch om de 10 min een volle stad weer op zijn poten?? Wat gaat er namelijk nu gebeuren bij Sibrone? Ik neem die steden over, trek mijn portemonnee en breek die steden (waar het gepest vandaan komt) af tot 997 punten en dan mogen ze moraal -1234567879 hebben, ze gaan eraan en dat allemaal door de portemonnee.
 

DeletedUser22289

Gast
Blijkbaar heeft niemand hier meegemaakt hoe er echt misbruik van gemaakt is op zo'n manier dat er echt niets tegen te doen valt.

Maar als je op een eiland ligt bij een speler die er veel goud doorheen jaagt, evt meerdere steden heeft op dat eiland.
Zeker als het dan ook nog in het begin van een wereld is, kan je er echt niets tegen doen.
Als je ze sloopt zijn ze binnen no time weer terug. Een muur bouwen of predef leggen werkt niet, want die wordt toch constant meteen kapot gemaakt.

En nee, dit is sinds insta buy helaas geen zeldzaam worstcase scenario meer maar komt regelmatig voor.

Dat er meerdere manieren van misbruik zijn dus dit ook wel mag blijven is al helemaal een onzin argument. Alles wat aangepakt kan worden ter verbetering helpt.

En ja, het kan een tactiek zijn, maar als er dit soort misbruik mogelijk is kan ik die gerust missen

Ja hallo dan moet je die steenhagel niet afschaffen maar heel het houd gedoe dat is de oorzaak niet de steenhagel.
 

svenboy9

Winnaar Adventskalender 2020
Probleem is: als we die gouddingen afschaffen, gaat Innogames failliet en kunnen wij geen Grepo meer spelen
smiley_emoticons_panik4.gif

Door steenhagel te verwijderen krijgen ze niet ineens minder omzet en kunnen we gezellig door blijven spelen!
 

DeletedUser26889

Gast
Ik zie net dat dit topic er staat, dus zal er ook maar even wat 'nuttigs' van mijn kant over zeggen.

Ik heb deze onzin een tijdje geleden ook gehad -aanvallen de hele ganse dag door- Stad vervolgens steeds kapot, je kunt muur opbouwen wordt steeds gesloopt. Het helpt allemaal niks. Ik heb dit +/- 4 dagen achter één kunnen volhouden, en daarna was het gedaan.

Dus neem maar van mij aan: Tegen zulke spelers valt niks te doen (dat was in mijn situatie toen in ieder geval zo, weet niet hoe het bij anderen gaat..) Wat mij betreft mag het er uit, maar aan de andere kant vind ik het zelf ook wel handig, dus bij dit onderzoek is het in principe een beetje geven en nemen. Want of je wilt dag en nacht aanvallen van één speler met steenhagel, of je gebruikt het zelf. Persoonlijk vind ik het 2e leuker, alleen als je dat van die speler zijn kant bekijkt voor hem/haar weer niet.

De keuze voor mij is dus EENS. hoe je het ook bekijkt het is en blijft voor iemand hinderlijk, en als je het er uit haalt is iedereen van het gezeik af, maar dat is mijn mening. Doe er mee wat je wilt. Voor nu laat ik 't hierbij
 

DeletedUser9104

Gast
Eh... Ik heb eigenlijk nog nooit ingezien hoe je tactisch steenhagel kan inzetten. Het is gewoon puur iets waarmee je kunt pesten en ik kan niet anders dan achter mijn alliantiegenootjes te gaan staan en op z'n minst een grens in te stellen (ik zag ergens level 25 voor bijvoorbeeld de boerderij tegenkomen, maar het lijkt mij zelf beter als de boerderij minimaal gesloopt kan worden).

Maar goed, ik verwacht niet dat inno iets gaat aanpassen aan de steenhagelkata's, gezien het nu behoorlijk veel geld zal opleveren in goudinkomsten.
 

DeletedUser27762

Gast
Beste mede-spelers,
Atm. op wereld Baris spelen een alliantiegenoot en ikzelf tegen een speler die onze steden constant bestookt met steenhagels
Oh dus als ik het goed begrijp moet steenhagel afgeschaft worden omdat jullie er last van hebben? lol!
Steenhagel zorgt juist voor actie.
Anders dodgen jullie toch elke lc met kata op muur 0.
Nu moet je indd muren bouwen en pre def erin leggen, vervelend he??? Dat snap ik....
Anders geef je de steden maar aan goudknappertje maar steenhagels stays, believe me ^^ :).
Nuff said
 

DeletedUser20113

Gast
hoe vervelend steenhagel ook is, er zit wel een tactisch doel achter(nee ik gebruik het zelf niet of ik moet heel erg geirriteerd worden)
het doel van de steenhagel voor mij is om iemand die alles blijft dodgen te dwingen tot het bouwen van een muur met predeff om zo weer gp te pakken.

ik zal dan wel van de oude stempel zijn maar ik klap alles wel weg als het nodig is. Hoe vervelend het ook is, deal with it. moet je op een tactische manier terugpakken.
 

DeletedUser29695

Gast
Ik weet niet waar ik het moet plaatsen dus doe ik het hier maar.
Hoe wordt het doel van stenenhagel bepaald en hoeveel levels gaan eraf?
Is het bvb per 5 kata's 1 level of is dit puur random?
En is er een maximaal level dat eraf gaat per aanval?
Kunnen we hier doelgericht iets mee doen?
alvast bedankt!
 
Bovenaan