• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Sterrenoorlog #1

Status
Niet open voor verdere reacties.

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Het was nu 5 dagen geleden. 5 dagen geleden was de boel ontploft, het nieuwe wapen was uitgetest en meteen gebruikt over heel de wereld, klaar om het leven dat nog overeind stond te vernietigen. 5 dagen geleden was het dat slechts enkelen konden ontsnappen. Enkelen waren de bovenwereld van chaos, gif en vernietiging ontsnapt. Enkelen hadden zich diep in de aarde in hun bunkers weggestopt. Maar die enkelen waren niet tevreden. Ze waren geen van al begonnen, volgens eigen zeggen, en zouden geen van allen rusten voordat alle daders uitgeroeid waren. Ze zouden iedereen moeten uitroeien, niemand had ook maar enig idee van wie er nog waar overleefde. Echter kregen ze allemaal een bericht. Vandaag, om 15.00 exact verstuurde iemand een radioboodschap met daarin de coördinaten van de laatste overlevenden. De laatste slag van de sterrenoorlog ging beginnen.

Een Geheim Spel

Dus, net zoals alle andere geheime spellen is een groot deel van dit spel ondergronds. Of er zijn maar enkelen die dit spel kennen, of enkel de spelleider heeft beschikking over bepaalde informatie over het spel. Ik wil dus niet horen dat jij jammert of weent of weet ik veel omdat je iets niet wist. PECH, daarom is het ook een geheim spel.

Echter zal in dit spel vrij tot zeer veel info gegeven worden. Al dan niet aan het begin van het spel. Verder is elk mogelijk stukje informatie te vinden in het spel zelf, door middel van boeken. Echter kunnen boeken ook liegen, dus let daar alsjeblieft op. Verder is een groot deel van de spelerslijst geheim, er zal elke dag rond 20.00 een radio-uitzending zijn, met daarin de gebeurtenissen van die dag. Dit zal in het topic verschijnen. Let ook hier op, de radio-uitzending kan liegen, kan omgekocht worden en kan subtiel dingen verdwijnen of extra in de verf zetten.

Verder kun je elk ander stukje informatie als waar beschouwen, van een pm tot de beschrijving van een voorwerp. Er mogen ook altijd vragen gesteld worden over eender wat. Vraag maar raak.


Sterrenoorlog​

Dus, de hele wereld ligt in puin. Nadat enkele grote wereldmachten de 'sterren' uitvonden, werden ze meteen in grote schaal gebruikt. Door spionage kwam het echter voor dat verschillende grootmachten dit wapen bezaten. Alle landen gooiden hun sterren, slechts enkele mensen overleven nu. In hun bunkers schuilen ze tot in de eeuwigheid. Het is te gevaarlijk om je zomaar boven de grond te bewegen, gelukkig zijn er genoeg wapens in de bunkers aanwezig om je verdedigen en anderman te vernietigen.

Doel​

Het doel is simpel, winnen en iedereen vernietigen. Dit doe je door het eenvoudig gebruik van wapens en andere voorwerpen. Je zal elke dag door mij bevoorraad worden met een willekeurig voorwerp. Jullie hebben geen lijst van voorwerpen. Verder zal het spel in teams gespeeld worden, daarover vind je vanzelf wel meer terug tijdens het spel ^^.

Netwerken​

Het is gedurende heel het spel VERBODEN te netwerken. Ik wil geen enkel woord horen tussen 2 spelers onderling betreffende het spel. Je zal naar 1 persoon kunnen communiceren, daarover later ook meer. Maar dit gebeurt via mij. Je zal wel radioberichten kunnen versturen, dit mag in het topic en zijn dus voor iedereen te zien.

Duur​

Dit spelletje kan wel een tijdje duren, aangezien men allereerst andermans coördinaten moet te weten komen, en vervolgens elkaar nog moet uitroeien. Ik zal dus hoogstwaarschijnlijk met een kleine, maar actieve groep spelers spelen en niet met 15 man, waarna er na een week al 5 man het opgeeft. Vervanging zal wel mogelijk zijn. Ik mik op 9 spelers, mijn mening kan echter altijd veranderen.

Inschrijvingen - Eerste Opdracht

Dus, allereerst moeten jullie nog een geheime basis hebben. Dit is vrij simpel. Stuur voordat het spel begint een X-coordinaat en een Y-coordinaat op. Ze heb je een plaatsje op de kaart hieronder. Voor de rest van het spel zal dit belangrijk zijn. Let er dus op dat je ze voor je houdt. Vanaf dat je je hebt ingeschreven is contact over dit spel verboden naar andere spelers toe. Je mag natuurlijk je coordinaten ruilen, maar als je dan een ster op je dak krijgt is het niet mijn fout. Er zijn enkele grenzen waartussen de coordinaten moeten liggen, deze staan hieronder. Mocht er nog meer info nodig zijn over een onderdeel van het spel of andere vragen bij jullie opkomen, stel maar. Het is een geheim spel maar ik ben vrij soepel omdat ik het zo'n cuwl spel vond :)

352 < X < 1559
58 < Y < 968

(Elk voorwerp zal een radius hebben van 1 - 100, dus ik geef je wat bewegingsruimte. Gelieve gehele getallen in te sturen)

Kaart komt hieronder nog, maar daar ben ik nog wel eventjes zoet mee.

Veel plezier iedereen!​
 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Communiceren en info vergaren?

Dus, in dit spel is het het belangrijkst om info te verkrijgen, deze te delen met je teamgenoten en zo uiteindelijk zo veel mogelijk te weten te komen. De voorwerpenlijst is bijvoorbeeld niet openbaar, de spelers ook niet en de coordinaten van andermans basis' ook niet. Je moet dus goed omgaan met ieder brokje info dat je krijgt. Hieronder staat onder welke vormen dit kan. Er is geen enkele andere legale vorm aangezien netwerken verboden is. Bega je hier toch een fout, meld het zelf, dan zal de straf minder vreselijk zijn.

- Radio-uitzendingen
Iedere persoon kan in het topic posten, dat laat ik nog wel toe. Echter is dit niet altijd even nuttig, aangezien iedereen kan liegen. Je weet ook niet wie in je team is. De enige mogelijkheid om dit te weten komen zal er openlijk voor uitkomen in het topic zijn, maar zelfs dat is niet zo evident, aangezien iedereen kan liegen en dat soort info heel handig is in het verdere verloop van het spel. Je mag alles in het topic zetten wat je wilt, tenzij natuurlijk letterlijke gekopieerde dingen van pm's. Alles overtypen mag wel bijvoorbeeld.

-Dagelijkse avonduitzending
Ook zal ik iedere avond, tussen 7 en 8 een radiouitzending op het forum gooien, waarin al dan niet bruikbare info in staat. Let wel op dat deze uitzending niet per se waar hoeft te zijn. Ik kan omgekocht zijn en dingen benadrukken, of dingen verzwijgen of verdraaien. Ik kan ook gewoon hard liegen, maar goed. Het grootste deel zal wel kloppen, en als het dat niet doet is er een goede reden voor. Anders zou het ook niet echt nuttig zijn, ik kan over het algemeen aanraden om dit te lezen en al dan niet in je achterhoofd te houden.

- Gedecodeerde berichten
Dus, ieder team bestaat uit X personen. Waar 1 generaal tussen zit. Deze generaal kent alle leden, alle leden kennen enkel de generaal. De generaal kan boodschappen voor iedereen achterlaten, echter gebeurd dit via mij. Dus je stuurt naar MIJ een bericht met daarin de ontvanger + de quote van het bericht dat je wilt overbrengen. De leden kunnen op hun beurt ook berichten sturen, maar enkel naar de generaal. Als de generaal dus sterft, kan er geen onderlinge communicatie meer zijn tussen de leden van het team. Alle pm's moeten via mij dus geen rechtstreekse pm's sturen.

- Verslagen van scans
Er zullen verschillende voorwerpen zijn die kunnen spioneren of iets in die richting, hierdoor kan je ook altijd info uit verwerken. Afhankelijk van wat voor scan je gebruikt en of er iets nuttigs te zien is zal je resultaat krijgen.

Voorwerpen

Allereerst moet je voorwerpen krijgen. Deze krijg je door kisten. De voornaamste manier om deze te krijgen is ook meteen de simpelste. Elke dag zullen er 2 bevoorradingskisten in jouw basis gedropped worden. Deze bevatten allerlei voorwerpen, van wapens tot spionageapparatuur tot verdedigingsmechanismen. Hoe je verder kisten en dus voorwerpen zult kunnen krijgen, is een raadsel voor jou en een weetje voor mij.

Verdere uitleg over voorwerpen krijgen jullie wel meteen bij je voorwerpen en dan wordt het meeste duidelijk denk ik. Verder kan je tegen elke deadline voorwerpen gebruiken of je kan ze bewaren om ze later te gebruiken. Als je een voorwerp wilt gebruiken moet je meestal ook nog een coördinaat doorgeven en vervolgens gooi je het voorwerp naar daar.

Er zijn in principe 2 soorten voorwerpen. Je hebt voorwerpen die je ergens op afstuurt zoals een bom bijvoorbeeld. Door een of ander denkbeeldig vliegtuig in de lucht worden vervolgens de bommen bijvoorbeeld gedropped. Je geeft dus een coordinaat (dus een X en een Y, denk aan de limieten) in en zegt dat je daar je bijvoorbeeld bom wilt laten droppen. Afhankelijk van het voorwerp heeft het dan een radius of een straal, als er een doelwit zich in die straal rond het punt waar de bom is beland, zal het geraakt worden en zullen de effecten die vermeld zijn daarop in werking treden.

Vervolgens heb je ook voorwerpen die je op je eigen basis kan 'zetten'. Welke dan een of andere bonus of een ander goed dingetje doen. Hier hoef je geen coordinaten voor in te geven maar gewoon dat je hem op jezelf moet gebruiken of gewoon dat je hem gebruikt.
 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Eerste pm volgt nog, die zouden jullie allemaal voor 20.30 moeten krijgen.

Eerste deadline is morgen 20.00 uur.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Maak er maar 21.30 uur van*, heb net gemerkt dat ik een belangrijk papier kwijt ben en alles dus zal moeten reconstrueren.
 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
/me gooit alweer een idee in de prullenbak.
Sorry voor de enkelingen die wel hebben ingestuurd, niet jullie fout.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan