• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

stormram & falanx en verdediging stad

DeletedUser

Gast
Het is vast al veel vaker ter spraken gekomen maar vraag het gewoon nog eens....

Er word wel vaker gemeld bij opstand topics dat stormram en falanx zijn onderzocht, dat is toch alleen voor de speler zelf van belang en niet voor de OS die in zijn stad staat te verdedigen?, die hebben daar niks aan volgens mij.... of heb ik het nu mis?
 

DeletedUser

Gast
De stad die wordt aangevallen krijgt de verdedigingsbonus. Dus als die speler premium gebruikt, stormram/falanx onderzocht heeft, of een toren gebouwd heeft, worden die bonussen op alle troepen uit de stad toegepast. Ik dacht alleen dat spelers die OS sturen zonder stormram/premium meer troepen kwijtraken in verhouding dan mensen die dat wel hebben.
 

DeletedUser

Gast
ja, dat heb ik dus ook wel vaker gehoord maar het staat nergens in de wiki of iets dergelijks...
Je zou denken dat het dan wel een veel te groot voordeel is voor de verdediger als alle eenheden van andere spelers die meeverdedigen ook die bonussen krijgen.

is er een spelmoderator die hier iets meer over kan zeggen ?
 

DeletedUser20905

Gast
Aangezien het hierbij om zeer specifieke berekeningen tijdens het aanvallen gaat, worden deze gegevens niet door InnoGames vrijgegeven. De exacte berekeningen hiervoor zijn dan ook alleen bij de spelmakers van Innogames bekend.
 
Er wordt niet gevraagd naar de berekeningen maar naar de werking van falanx en stormram als de eigenaar van de stad het onderzocht heeft.

Heeft dit ook voordeel voor de OS die gestuurd wordt?

Als voorbeeld, speler A heeft beide onderzocht in zijn stad, speler B stuurt OS maar heeft het niet onderzocht . Geniet speler B deels van het feit dat speler A het onderzocht heeft of moet speler B echt zelf de onderzoeken gedaan hebben om gelijkwaardige defensie te sturen zoals speler A heeft?
 

DeletedUser

Gast
Aangezien het hierbij om zeer specifieke berekeningen tijdens het aanvallen gaat, worden deze gegevens niet door InnoGames vrijgegeven. De exacte berekeningen hiervoor zijn dan ook alleen bij de spelmakers van Innogames bekend.

Dank voor je antwoord Kleiduif,
ik hoef ook niet de details te weten, gaat me meer om het feit of die bonussen nu wel, of niet meetellen voor de spelers die meehelpen verdedigen.
 
Aangezien het hierbij om zeer specifieke berekeningen tijdens het aanvallen gaat, worden deze gegevens niet door InnoGames vrijgegeven. De exacte berekeningen hiervoor zijn dan ook alleen bij de spelmakers van Innogames bekend.

Dank voor je antwoord Kleiduif,
ik hoef ook niet de details te weten, gaat me meer om het feit of die bonussen nu wel, of niet meetellen voor de spelers die meehelpen verdedigen.

Sorry waar lees jij een antwoord op je vraag?
Staat in de reactie niks over het wel of niet meetellen van de bonussen.
 

DeletedUser

Gast
kleiduif geeft gewoon geantwoord en ik dank hem daarvoor, dat het niet de informatie bevat die ik zoek, daar heb ik dan weer een nieuwe vraag voor opgeschreven.
Denk dat het nu wel duidelijk is wat we bedoelen Bullspirit
smiley_emoticons_nicken.gif
 

DeletedUser20905

Gast
Ook het berekenen van de bonussen valt onder hetzelfde verhaal van zojuist. Ook dat valt onder de berekeningen. Bij ons is dus ook niet bekend of het onderzoek in een bepaalde stad ook voor ondersteunende eenheden geldt of dat deze enkel voor de troepen uit de desbetreffende stad gelden.

Als je graag zou willen weten hoe ik hier over denk dan is dat als volgt: Persoonlijk denk ik dat de onderzoeken alleen voor je eigen troepen gelden (deze worden namelijk op die manier "getraind"). De ondersteuning uit de stad waar deze troepen vandaan komen zouden dan ook alleen deze bonus hebben als het onderzoek in de desbetreffende stad is gedaan. Is het onderzoek niet onderzocht, geldt deze bonus dus niet op deze troepen.

In een andere situatie Als een stad waar de ondersteuning staat het onderzoek niet is onderzocht geldt deze bonus dus niet op de eigen troepen. Komen de troepen uit een stad waar dit onderzoek wel is gedaan, hebben deze troepen deze bonus wel.

Nogmaals, dit is hoe ik er over denk en zou dus helemaal verkeerd kunnen zijn. De echte berekeningen zijn niet bij ons bekend en worden ook niet door InnoGames aan ons afgegeven.
 
Excuseer mij maar vooruit, alleen ik vind het antwoord kant nog wal raken.

Deze vraag is al vaker gesteld, nooit is er een duidelijk antwoord gekomen. Ook nu wordt gewoon om de hete brei heen gedraaid, ondanks het feit dat je wel reageerd.
Maar het is toch werkelijk te zot dat een onderzoek aangeboden in de academie niet duidelijk is qua werking en blijkbaar ook niet duidelijk mag worden.

Het heeft in principe niks nodig met de inhoudelijke berekeningen, gewoon een duidelijk antwoord of de onderzoeken ook toegestuurde OS sterker maken terwijl de sturende stad de onderzoeken niet heeft.

Dat kan met een simpel Ja of Nee beantwoord worden. Ongeacht wat er speltechnisch aan berekeningen achter zit.
 

DeletedUser

Gast
yup, zo zie ik het dus ook..
Alleen de troepen die in de stad worden gebouwd waar de bonus is ontwikkeld hebben de voordelen ervan, of ze nu aanvallen of ergens anders staan te verdedigen.

Edit: Kleiduif weet ook niet meer dan wat hij nu verteld... is misschien wel de moeite waard om eens te vragen bij innogames voor een eventuele update van de wiki.
 

DeletedUser20905

Gast
Excuseer mij maar vooruit, alleen ik vind het antwoord kant nog wal raken.

Deze vraag is al vaker gesteld, nooit is er een duidelijk antwoord gekomen. Ook nu wordt gewoon om de hete brei heen gedraaid, ondanks het feit dat je wel reageerd.
Maar het is toch werkelijk te zot dat een onderzoek aangeboden in de academie niet duidelijk is qua werking en blijkbaar ook niet duidelijk mag worden.

Het heeft in principe niks nodig met de inhoudelijke berekeningen, gewoon een duidelijk antwoord of de onderzoeken ook toegestuurde OS sterker maken terwijl de sturende stad de onderzoeken niet heeft.

Dat kan met een simpel Ja of Nee beantwoord worden. Ongeacht wat er speltechnisch aan berekeningen achter zit.

Nogmaals, bij ons is niet bekend hoe alles wordt berekend. Een juist antwoord kan ik (zoals aangegeven) dus gewoon niet geven. Het enige wat ik kan doen is gokken. Dit zijn gewoonweg gegevens welke InnoGames ziet als berekeningen voor een aanval.

Dus voor de duidelijkheid. Nee, dit is niet bekend en zal ook niet bekend worden gemaakt.


yup, zo zie ik het dus ook..
Alleen de troepen die in de stad worden gebouwd waar de bonus is ontwikkeld hebben de voordelen ervan, of ze nu aanvallen of ergens anders staan te verdedigen.

Edit: Kleiduif weet ook niet meer dan wat hij nu verteld... is misschien wel de moeite waard om eens te vragen bij innogames voor een eventuele update van de wiki.

We hebben al bij InnoGames geïnformeerd naar deze informatie, maar zij geven aan dat bij de berekeningen van de aanvallen hoort. Deze berekeningen willen zij (zoals eerder aangegeven) niet vrijgeven.
 
Het punt is, dit is geen persoonlijk gericht commentaar/kritiek maar wel iets wat ingame gewoon belangrijk is.

Ik speel(de) "oude" systeem (belegering). In de praktijk blijft het nu dus onbekend of de onderzoeken wel of niet gelden voor troepen/biremen van andere spelers in een stad waar ze in de academie onderzocht zijn.

Betekend als ik in mijn stad beide onderzoeken gedaan heb ik door deze "schemerige", raad er maar naar, toestand dus bij een mogelijke bezetting door een ander gestraft wordt voor mijn onderzoeken want de kans is dus net zo groot dat de bonussen wel tellen als niet voor de troepen/biremen van de bezetter.

Kijk bij een muur is het duidelijk dat je jezelf benadeeld als de stad bezet wordt, evengoed als je er een toren hebt staan.

Dus het geheimzinnig gedoe van Innogames snap ik in deze niet, want als speler hoor je gewoon duidelijkheid te hebben wat wel en niet werkt en op welke manier.
 

DeletedUser20905

Gast
Als je weet of falanx en stormram wel of niet bij de ondersteunende troepen horen ben je er nog lang niet. Bij de aanvallen gaat het om veel meer factoren dan alleen deze 2. Als je hier een echt antwoord op zou krijgen dan weet je alleen of je een verdedigingsbonus van 10% hebt. Je hebt de nieuwe spreuken welke een bonus geven, je hebt de helden. Te veel factoren om "even" rekening mee te houden bij het aanvallen en verdedigen. InnoGames zal al deze berekeningen nooit afstaan. Zouden ze dit wel doen, dan had ik dit al lang op onze wiki pagina gemeld omdat deze vraag bijna dagelijks voorbij komt.

InnoGames wil de berekening van de aanvallen gewoon niet vrijgeven omdat hier een enorm complexe berekening achter zit en het spel anders te voorspelbaar zou gaan worden. Daarnaast is het ook niet belangrijk om de exacte berekening hiervan te weten.

We kunnen hierover wel verder blijven discussiëren, maar het echte en juiste antwoord zullen we toch nooit achter komen. Dit is enkel en alleen bij InnoGames bekend en zij zien dit als een geheim van het spel.
 

DeletedUser

Gast
Het antwoord is in mijn ogen heel simpel: als ik iemand aanval, en vervolgens via de simulator kan berekenen of die persoon wel of geen stormram/toren/kapitein/commandant heeft, of de troepen nu van hem zijn of van iemand anders, kan ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat de bonussen in de stad zelf aanwezig moeten zijn en over de gehele aanwezige troepenmassa geldt.

Voor diegenen die niet weten wat k bedoel: als ik met 250 vuurschepen een stad aanval waar maar 100 biremen liggen, dan win ik die aanval. Ik krijg te zien dat er 100 biremen lagen, en ik krijg mijn verloren vuurschepen te zien. Als ik in de simulator mijn eigen bonussen invul, het geluk invul, en dan op simuleren klik, dan kan ik aan de hand van de simulator zien of ik te veel, te weinig, of precies genoeg VS heb verloren. Als ik de bonussen van de verdediger langzaam toevoeg, kom ik op een bepaald moment precies uit op dezelfde waardes als in het rapport wat ik heb ontvangen. Dit zou onmogelijk moeten zijn als de bonussen van elke ondersteunende stad apart berekend werden.
 

DeletedUser

Gast
Als het wil uitzoeken kun je ook gewoon bij een alliantiegenoot 20 biremen neerleggen en een klein vs veegje er over heen doen. Je weet van je alliantiegenoot wat de bonussen zijn in die stad en aan de hand van de simulator kun je bekijken of je ze wel of niet hebt gehad ;)

Lijkt me een kleine moeite als jullie het echt zo graag willen weten.
 
Als je weet of falanx en stormram wel of niet bij de ondersteunende troepen horen ben je er nog lang niet. Bij de aanvallen gaat het om veel meer factoren dan alleen deze 2. Als je hier een echt antwoord op zou krijgen dan weet je alleen of je een verdedigingsbonus van 10% hebt. Je hebt de nieuwe spreuken welke een bonus geven, je hebt de helden. Te veel factoren om "even" rekening mee te houden bij het aanvallen en verdedigen. InnoGames zal al deze berekeningen nooit afstaan. Zouden ze dit wel doen, dan had ik dit al lang op onze wiki pagina gemeld omdat deze vraag bijna dagelijks voorbij komt.

InnoGames wil de berekening van de aanvallen gewoon niet vrijgeven omdat hier een enorm complexe berekening achter zit en het spel anders te voorspelbaar zou gaan worden. Daarnaast is het ook niet belangrijk om de exacte berekening hiervan te weten.

We kunnen hierover wel verder blijven discussiëren, maar het echte en juiste antwoord zullen we toch nooit achter komen. Dit is enkel en alleen bij InnoGames bekend en zij zien dit als een geheim van het spel.

Mijn vraag is nu juist waar je aan voorbij gaat, heb het vet gedrukt en blauw gemaakt in je reactie.

De "berekeningen" achter het spelletje interesseren mij niet, gewoon een ja of nee op de vraag, dat is alles. Dat (in dit geval jij) dat als onbelangrijk ziet als Senior Gamemoderator vind ik op zijn zachtst gezegd nogal vreemd overkomen.
De muur geeft een bonus, is helemaal helder, troepen achter de muur krijgen extra kracht zolang de muur maar staat.
Een toren geeft een bonus, ook dat is helder vastgelegd.


Wat is er dan zo moeilijk aan deze vraag over de onderzoeken?
 
Als het wil uitzoeken kun je ook gewoon bij een alliantiegenoot 20 biremen neerleggen en een klein vs veegje er over heen doen. Je weet van je alliantiegenoot wat de bonussen zijn in die stad en aan de hand van de simulator kun je bekijken of je ze wel of niet hebt gehad ;)

Lijkt me een kleine moeite als jullie het echt zo graag willen weten.

Sorry ik speel een spel, probeer zo goed mogelijk met de spelregels om te gaan, gebruik te maken van de tools /onderzoeken / bonussen welke het spel mij bieden.
Het is aan de "aanbieder" van het spel om helder de regels vast te leggen van het spel.
 

DeletedUser

Gast
De simulator is een tool die je krijgt, waarmee je dit soort dingen uit kunt zoeken, ook dat kun je zien als onderdeel van het spel.
 
Een stad waar geen stormram onderzocht is en wel ondersteund wordt door biremen met stormram in de simulator gegooid na uitvoeren van een aanval op deze stad.
Stad waarop aangevallen werd had geen muur, geen toren, geen premium, geen stormram (dat even voor de volledigheid).

Uitkomst :

Stormram op de biremen (OS) geeft geen extra defensieve bonus in een stad waar deze niet onderzocht is.

Dus als speler A biremen stuurt vanuit een stad waar stormram WEL onderzocht is, naar een stad waar stormram NIET onderzocht is, werkt stormram dus NIET.
 
Bovenaan