• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

stormram & falanx en verdediging stad

DeletedUser

Gast
Dat is dus wat ik zei op pagina 1. Wat volgens mij wel uitmaakt, is als speler A (stormram, kapitein) 100 biremen in een stad legt, en speler B (geen stormram, geen kapitein) doet hetzelfde, en er wordt met 100 vuurschepen aangevallen, zal speler A minder biremen verliezen dan speler B. Dat durf ik alleen niet met zekerheid te zeggen.
 
Het ging om het onderzoek stormram.

Het is dus duidelijk dat Stormram niet werkt op je biremen als deze een stad verdedigen waar Stormram NIET onderzocht is. Betekend dat Stormram niet "standaard" je biremen extra kracht geeft.
Dus zou het een goede zaak zijn dat het ook als zodanig op Wiki terug te vinden is.
 

DeletedUser19428

Gast
Het ging om het onderzoek stormram.

Het is dus duidelijk dat Stormram niet werkt op je biremen als deze een stad verdedigen waar Stormram NIET onderzocht is. Betekend dat Stormram niet "standaard" je biremen extra kracht geeft.
Dus zou het een goede zaak zijn dat het ook als zodanig op Wiki terug te vinden is.

Dit is al zo vaak aangekaart maar ze doen er totaal niks mee
Ze hebben mij een half jaar geleden al de toezegging gedaan dat er iets in de wiki zou komen te staan over het gebruik van de stormram en de falanx. Maar tot op heden niks.

We zullen wel weer moeten wachten totdat Pasen en Pinksteren op 1 dag zullen vallen.
 

DeletedUser16286

Gast
Ik denk dat het klopt wat je zegt.

Als je je bedenkt dat als je tyches verdedigingszegen op je stad in zet, dat dat ook geld voor alle aanwezige troepen in je stad. Ik denk dat het met falanx en stormram niet anders zal zijn. De kracht van de troepen en schepen word volgens mij bepaald door in welke stad ze verblijven en welke onderzoeken daar gedaan zijn en of de betreffende speler premium functies gebruikt. Ik heb nooit gemerkt dat als er bijvoorbeeld een stad onder vuur ligt, dat de os van premium spelers langer blijft staan als van de niet premium spelers. Ik denk ook dat de servers het niet kunnen behappen om elke beetje os vanuit verschillende steden elke keer afzonderlijk te berekenen wat de verliezen zouden moeten zijn.
 

DeletedUser13510

Gast
Ik denk dat het klopt wat je zegt.

Als je je bedenkt dat als je tyches verdedigingszegen op je stad in zet, dat dat ook geld voor alle aanwezige troepen in je stad. Ik denk dat het met falanx en stormram niet anders zal zijn. De kracht van de troepen en schepen word volgens mij bepaald door in welke stad ze verblijven en welke onderzoeken daar gedaan zijn en of de betreffende speler premium functies gebruikt. Ik heb nooit gemerkt dat als er bijvoorbeeld een stad onder vuur ligt, dat de os van premium spelers langer blijft staan als van de niet premium spelers. Ik denk ook dat de servers het niet kunnen behappen om elke beetje os vanuit verschillende steden elke keer afzonderlijk te berekenen wat de verliezen zouden moeten zijn.

Dit is inderdaad zo. Daarom gewoon in elke stad falanx en stormram onderzoeken!

Dat is trouwens lang geleden Bigdogyouri :)
 

DeletedUser16286

Gast
Ja inderdaad. Leuk dat je nog speelt. Welke wereld(en) speel je? Ik zit momenteel alleen op Githion.
 

DeletedUser16286

Gast
Stop je er mee? Ik wel na Githion. Volgend jaar krijg ik een nieuw huis en heb het druk met andere dingen. Het is ook wel mooi geweest. Toch een paar jaartjes gespeeld.
 
Bovenaan