• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

syndroom van down

DeletedUser

Gast
mn broertje heeft synroom van down.
ik vind het dus erg als er met mongool word gescholden.
wat vinden jullie
 

DeletedUser

Gast
ik ben van mening dat je niet met dat woord moet schelden, je kan mensen er echt pijn mee doen
 

DeletedUser

Gast
Ik scheld er zelf mee...
Srry, wel doe ik het niet in de buurt van mensen bij wie het pijn doet...
wat mij betreft is het:
Schelden mag: Maar pas op waar en wat je zegt!
 

DeletedUser

Gast
Nutteloos topic er zijn al meerdere topics die over schelden gaan laten we niet voor iedere ziekte / afwijking / handicap / aandoening / etc etc een nieuwe topic gaan aanmaken svp.
 

DeletedUser

Gast
Nutteloos topic er zijn al meerdere topics die over schelden gaan laten we niet voor iedere ziekte / afwijking / handicap / aandoening / etc etc een nieuwe topic gaan aanmaken svp.

Wou ik ook zeggen ^^
 

DeletedUser

Gast
een mongool is een persoon die uit mongolië komt,

dat iemand de link legt naar iemand met het syndroom van down,
zegt meer over de persoon in kwestie,
dan de persoon die zegt dat de ander uit mongolië komt
 

DeletedUser

Gast
Ik scheld er zelf mee...
Srry, wel doe ik het niet in de buurt van mensen bij wie het pijn doet...
wat mij betreft is het:
Schelden mag: Maar pas op waar en wat je zegt!
Scheldt, maar scheldt met mate ;):p

Nutteloos topic er zijn al meerdere topics die over schelden gaan laten we niet voor iedere ziekte / afwijking / handicap / aandoening / etc etc een nieuwe topic gaan aanmaken svp.
Wou ik ook zeggen ^^

Ik had hetzelfde willen zeggen, als het niet Aartje1995 was geweest die dit topic opende. Daarnaast vraag ik mij nu af hoe het eigenlijk kan dat er al zo veel topics zijn - waarom men dat wèl heeft toegelaten (in ieder geval het laatste topic vóór deze).
 

DeletedUser

Gast
ik ben van mening dat je niet met dat woord moet schelden, je kan mensen er echt pijn mee doen

Weljaa he, laten we dan die tumorige ziekte er ook bij halen en wederom hippie gaan spelen.
No offense, maar dit vind ik nou altijd slappe hap.
Het gebeurt, accepteer het.

Kijk eens goed: als jij een down-patiënt ziet, heb jij dan niet een klein beetje de neiging hem stiekem uit te schelden voor "mongool"?
Dat is jammer voor aartje, maar zo denk ik nou ook.
Ik hou niet van debiele blikken.
Zo hebben we ook een gast op school, 1.50, 17 jaar oud, traint 4 uur per dag en eet minimaal. Gevolg, hij staat dom te kijken in de aula, en niemand mag hem. Dat terzijde. Ik hou niet van debiele mensen
 

DeletedUser

Gast
Weljaa he, laten we dan die tumorige ziekte er ook bij halen en wederom hippie gaan spelen.
No offense, maar dit vind ik nou altijd slappe hap.
Het gebeurt, accepteer het.

Kijk eens goed: als jij een down-patiënt ziet, heb jij dan niet een klein beetje de neiging hem stiekem uit te schelden voor "mongool"?
Dat is jammer voor aartje, maar zo denk ik nou ook.
Ik hou niet van debiele blikken.
Zo hebben we ook een gast op school, 1.50, 17 jaar oud, traint 4 uur per dag en eet minimaal. Gevolg, hij staat dom te kijken in de aula, en niemand mag hem. Dat terzijde. Ik hou niet van debiele mensen

Waarom zou je "debiele mensen" zo afweren, terwijl je ze ook gewoon kunt mijden? Waarom moet je als het ware een hekel aan ze hebben, in plaats van "gewoon" geen bijzondere sympathie bij hen te voelen?

Daarbij komt dat niet iedere persoon met 47 chromosomen "debiel" is - er is al gebleken dat het mogelijk is met het Syndroom van Down een doctorsgraad te behalen valt.
 

DeletedUser5241

Gast
AW: syndroom van down

ik vind dat het gewoon mag. als je het nou anders bekijkt, is het helemaal geen scheldwoord. het zijn gewoon mensen.dus als iemand je uitscheld voor mongooltje, dan is dat niet eens erg.
 

DeletedUser

Gast
AW: syndroom van down

Uehm.. mongool is als scheldwoord bedoelt want vroeger vonden ze de ''mongolen'' heel raar en anderes en toen waren er dus ook mensen met zulke syndromen en die noemden ze mongolen (als ik het goed zeg)
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: syndroom van down

Weljaa he, laten we dan die tumorige ziekte er ook bij halen en wederom hippie gaan spelen.
No offense, maar dit vind ik nou altijd slappe hap.
Het gebeurt, accepteer het.

Kijk eens goed: als jij een down-patiënt ziet, heb jij dan niet een klein beetje de neiging hem stiekem uit te schelden voor "mongool"?
Dat is jammer voor aartje, maar zo denk ik nou ook.
Ik hou niet van debiele blikken.
Zo hebben we ook een gast op school, 1.50, 17 jaar oud, traint 4 uur per dag en eet minimaal. Gevolg, hij staat dom te kijken in de aula, en niemand mag hem. Dat terzijde. Ik hou niet van debiele mensen

iemand met het syndroom van down kan er niet aan doen dat hij die ziekte heeft. hij kan er dus ook niet aan doen dat hij 'debiel' kijkt (zoals jij het verwoord). ik vind dat iedereen met respect behandeld moet worden. maar dan ook IEDEREEN. zelfs de meeste associale persoon van heel de school. je moet niet zomaar iemand gaan uitschelden met zijn ziekte.

de mensen met het syndroom van down hebben al niet veel vrienden. laat ze dan ook met rust en scheld ze niet uit. en nee, ik heb niet ook maar eenklein beeje de neiging iemand uit te schelden met zijn ziekte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: syndroom van down

DAN nog zeg je geen mongool tegen die mensen?:confused:

Ze kunnen er ook niet aan doen dat ze mentaal niet in orde zijn zoals wij. Naar mijn mening moeten die mensen met respect behandeld worden, van mij krijgen ze zelfs een betere behandeling als de gewone mens...
 

DeletedUser

Gast
AW: syndroom van down

Kijk eens goed: als jij een down-patiënt ziet, heb jij dan niet een klein beetje de neiging hem stiekem uit te schelden voor "mongool"?
Dat is jammer voor aartje, maar zo denk ik nou ook.
Ik hou niet van debiele blikken.
Zo hebben we ook een gast op school, 1.50, 17 jaar oud, traint 4 uur per dag en eet minimaal. Gevolg, hij staat dom te kijken in de aula, en niemand mag hem. Dat terzijde. Ik hou niet van debiele mensen

Volgens mij is dit de meest kleingeestige post in dit topic. Je spreekt over een aula => universiteit? Komop kerel.

Over het syndroom van down: Je zou ervan verbaasd zijn hoeveel zij kunnen, wat zij kunnen, wat zij begrijpen. Soms is dat echt ongelofelijk hoor. Empatisch vermogen bij zo'n mensen kan ook enorm groot zijn.
Als mensen schelden met 'mongool' (met de referentie naar een persoon met het syndroom van down), wijs ik hen erop dat een mentale gesteldheid niet iets is waarmee gescholden dient te worden.
Mensen met het syndroom van Down worden volgens mij enorm had geonderwaardeerd.
 

DeletedUser

Gast
AW: syndroom van down

Ik vind schelden zoiezo al niet goed.
Als je nu zelf gaat zeggen dat je niet mag schelden met "mongool" zie je zelf je broertje als een "minderwaardig" persoon. zo zie ik het toch. Natuurlijk is het niet fijn dat mensen zo een dingen zeggen maar schelden vind ik zoiezo al een teken van zwakte. Als jij tegen iemand in kan gaan met harde bewijzen en argumenten dan hoeft er niet gescholden te worden.

Schelden vind ik dus niet goed, met welk woord dan ook.
Verwensingen en vloeken daar ben ik ook tegen.
Als iedereen wat meer voor een ander zou doen en wat minder egoistisch zou zijn dan zou de wereld zoveel mooier zijn
 
Bovenaan