• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

tactiek

DeletedUser

Gast
Ik ben actief van 6:50 tot 8:00 en 14:30 tot 23:00. Maar dit verschilt er per dag. Al zit nu mijn opslagplaats al even vol doordat ik niks meer kan bouwen...
 

DeletedUser

Gast
Fijn dat je me deze belangrijke info geeft( niet slim om te zeggen wanneer je online bent)
 

DeletedUser

Gast
Mij maakt het echt geen drol uit wat je van mij weet. Ik ben toch eigenlijk alleen dit spel gestart, om te kijken of het leuk was en hoe het in elkaar zit. Deze tijd verschillen ook erg. In het weekend kan ik namelijk 24/7 online zijn. En bijv. morgen ben ik ook wat langer online. Het was maar een richtlijn
 

DeletedUser16218

Gast
toch gaan we hier even uit van een speler die niet no-life 7 uur per dag achter de computer hangt

Ook als je bijv. alleen 's morgens en 's avonds online bent kun je je GS'en beter op level 40 laten..
Als je beetje actief bent val je regelmatig aan en kun je continue eenheden produceren, waardoor je niet meer eenheden nodig hebt (uitgezonderd bepaalde situaties als een grote geplande actie, maar dan nog zou ik de GS'en op 40 laten)..
 

DeletedUser

Gast
Als je die mijn niet wilt uitbouwen voor vrije inwoners ben je echt gierig voor die paar poppetjes extra
Als je poppetje wilt besparen moet je dat echt doen op je kazerne/haven/marktplaats en je tempel
 

Styl3X

Ruiter
Als je die mijn niet wilt uitbouwen voor vrije inwoners ben je echt gierig voor die paar poppetjes extra
Als je poppetje wilt besparen moet je dat echt doen op je kazerne/haven/marktplaats en je tempel

Een beetje speler bouwt zijn eerste 30 tot 40 dorpen niet verder uit dan 10500 MAX. GS lvls uitbouwen in balans, dus indien havenstad en hout- gooi je die naar lvl 40 (al kan je dan beter een + hout eiland zoeken en alsnog die GS niet te hoog bouwen)

Heb immers vaak 270 vuurtjes in een dorp ipv 220 ;)
 

DeletedUser

Gast
Kazerne en haven staan bij mij even hoog voor eventuele omschakeling :D
Ik weet ook welke troep ik niet in mijn academie moet onderzoeken waardoor ik die omschakeling kan maken.

En de mijnen gwn op 40, dan gaan die stadsfeefsten lekker makkelijk

Sanaat zou ik ook niet afbouwen want dan moet ik hem daalijk weer opbouwens als ik overal een handelskantoor ga plaatsen voor tijdens de ww's
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
precies wat styl3x zegt. je ziet vaak spelers met steden van 12500 punten. Dit is mooi voor je totale puntenaantal, maar je kan minder grote legers kwijt en die extra punten heb je in gebouwfuncties meestal toch niet hard nodig. al zou ik 10500 max nog wel verplaatsen naar 11000 max.
 

DeletedUser16218

Gast
precies wat styl3x zegt. je ziet vaak spelers met steden van 12500 punten. Dit is mooi voor je totale puntenaantal, maar je kan minder grote legers kwijt en die extra punten heb je in gebouwfuncties meestal toch niet hard nodig. al zou ik 10500 max nog wel verplaatsen naar 11000 max.

Ik zit persoonlijk normaliter ook rond dat puntenaantal in het begin (vlak boven de 11.000). Maar de besparingen voor eenheden heb ik op andere gebouwen als mijn mijnen, waardoor mijn legers nog altijd een prima grootte hebben. De GS mijnen zijn naar mijn mening essentieel om snel te kunnen blijven groeien. Gewoon op level 40.

Moet wel zeggen dat ik op Pi nu ben begonnen om mijn steden (165 nu) volledig uit te bouwen, gewoon omdat ik het leuk vind om nog een paar plekjes te stijgen op de ranglijst.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb weer een nieuwe vraag: als je een tweede stad hebt, met dezelfde god, dan deel je de gunsten. Maar gaat de guntenproductie dan nog omhoog wanneer je je tempel in het tweede dorpje omhoog doet?
 

DeletedUser13380

Gast
Ja, dan tellen de 2 producties bij elkaar op.

Bv in de ene stad heb je productie 7.2, in de andere 6.3 (ik weet niet of deze getallen mogelijk zijn, maar stél), dan zou je in totaal een productie hebben van 13.5
 

DeletedUser

Gast
Ja, dan tellen de 2 producties bij elkaar op.

Bv in de ene stad heb je productie 7.2, in de andere 6.3 (ik weet niet of deze getallen mogelijk zijn, maar stél), dan zou je in totaal een productie hebben van 13.5

Oo oke, dat is wel handig. Dus uiteindelijk gaat dat behoorlijk snel, die productie :D
 

DeletedUser

Gast
Ja maar je kan maar 4 spreuken en maar 2 mytische eenheden krijgen.
 

DeletedUser

Gast
Ja, dan tellen de 2 producties bij elkaar op.

Bv in de ene stad heb je productie 7.2, in de andere 6.3 (ik weet niet of deze getallen mogelijk zijn, maar stél), dan zou je in totaal een productie hebben van 13.5

FOUT!!!

Als je in stad A tempel level 10 hebt (bij snelheid 1) krijg je 3,2 gunst per uur (de wortel van 10)
Als je in stad B ook tempel level 10 hebt krijg je niet 6,4 gunst per uur, maar 4,5 gunst per uur. De gunstenproductie is de wortel uit alle tempellevels bij elkaar. Een standbeeld telt voor 5 levels.
 

DeletedUser

Gast
FOUT!!!

Als je in stad A tempel level 10 hebt (bij snelheid 1) krijg je 3,2 gunst per uur (de wortel van 10)
Als je in stad B ook tempel level 10 hebt krijg je niet 6,4 gunst per uur, maar 4,5 gunst per uur. De gunstenproductie is de wortel uit alle tempellevels bij elkaar. Een standbeeld telt voor 5 levels.

Juist. Sanoj heeft het even fout. Je telt gewoon eerst de levels van de tempels met dezelfde godheid bij elkaar op en neemt daar de wortel van. Zoveel gunst krijg je. (bij snelheid 2 krijg je 2x zoveel etc)
 
Bovenaan