• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Community Vraag en antwoord sessie (september 2015)

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Nieuwe vraag en antwoord sessie
Beste spelers,

Om het Spartaanse Huurmoordenaars evenement goed te eindigen zijn wij van plan weer een QA sessie te houden, deze keer in een iets andere opzet. Op vrijdag 4 september hosten we een live stream op Twitch en Periscope waar wij antwoord zullen geven op reeds gestelde vragen. Allerlei leden van het ontwikkelteam van Grepolis zullen je voorzien van antwoorden vanaf 17:00 uur.

Ons Twitch kanaal is www.twitch.tv/innogames. Mocht je de stream live willen volgen en erop reageren kun je de Periscope app hier downloaden: itunes.apple.com/us/app/periscope/id972909677?mt=8. Mocht je het alleen willen bekijken, hoef je niets te downloaden. Wij posten op 4 september een directe link op onze Facebookpagina.

Heb jij een brandende vraag over het afgelopen event of in het algemeen over Grepolis? Stel ze aan het ontwikkelteam in dit topic.

Je community manager zal de meest waardevolle vragen bundelen en op de juiste plek bezorgen. Dit kan tot woensdag 2 september, 12:00 uur. Het ontwikkelteam zal vervolgens een selectie maken van vragen die antwoord mogen verwachten.

Na afloop zullen we alle vragen en antwoorden openbaar maken, zodat je ze kan teruglezen.

Verder nog veel plezier met Grepolis.

Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis team
Post hier je vragen voor het ontwikkelteam. Zorg er a.u.b. voor dat ze degelijk en serieus zijn, zodat het een waardevolle sessie zal worden. Onzinnige bijdrages worden niet op prijs gesteld.
 

DeletedUser25516

Gast
Er is veel ontevredenheid over de nieuwe verandering van de goudhandel. De handelslimieten en minima zorgen voor een kolossaal overschot aan aanbod en nauwelijks afzet voor de individuele aanbieder, maar wel ruim voldoende aanbod voor de koper, die soms nog eens bereid is de prijzen te accepteren. Ofwel, weinig winst voor de handelaar, genoeg te kopen voor de echte goudgebruikers. Zowel koper als (vooral) aanbieder zijn zeer ontevreden. Wat gaat innogames concreet doen met deze informatie? Er is namelijk gepleit voor toegankelijkheid voor premium voor de niet-goudkopers. Misschien dat innogames hiermee te veel winst mis zou lopen en het maar terug heeft gedraaid? De eerlijkheid is nu zelfs verder te zoeken voor velen dan voor de goudhandel
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10470

Gast
Hebben jullie op dit moment oog op een nieuw einde van een wereld? Zijn jullie hiermee al bezig? Kunnen wij dit binnenkort verwachten of moeten we het nog lang doen met de wereldwonderen?
 

DeletedUser22945

Gast
Waarom toch telkens die niewe goud functies
waarom kun je het spel niet eens meer winnen zonder goud

en waarom toch telkens die events
 

DeletedUser19428

Gast
Vraag over het event
Waarom is er geen speciale held aan het event gekoppeld?

bijvoorbeeld voor de gehele wereld als alle cm-doelen worden gehaald
of als je alle onderdelen van de uitrusting hebt gevonden.

Vraag over de speciale helden, wanneer worden die op de nieuwe werelden ontsloten zodat iedereen ze kan kopen met munten?

Hoe zit het met de roadmap van 2014? Hierin werd met veel tam tam aangekondigd dat er een herbalancering plaats zou vinden voor de troepen en gebouwen.
Deel 1 de troepen hebben we gehad maar wanneer zijn de gebouwen aan de beurt?

Aanpassing van het handelshuis en vervanging van het orakel voor een oorlogsraad, heb hier al meerdere malen een antwoord op gevraagd maar er is nooit vanuit het cm team een duidelijk antwoord op gekomen.
Ik zou het op prijs stellen dat er nu wel eens een duidelijk antwoord komt en een termijn waarop we dit kunnen verwachten in het spel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Grepolis Team,

Graag wil ik jullie erop wijzen dat jullie maar weinig waarmaken van jullie Roadmaps.
Jullie lijken eigenlijk alleen bezig met bugfixes, inkomsten (pay2win) en events.

Ik (en met mij vast vele anderen) keek vooral uit naar de volgende onderdelen, aangekondigd in jullie Roadmap 2015:

Eindspel
Dit onderdeel dragen wij al een hele tijd met ons mee en helaas weten wij nog niet precies wanneer we dit onderwerp volledig zullen tackelen. We willen koste wat kost met meer mogelijkheden komen waar allianties tegen elkaar zullen moeten strijden, in plaats van alleen maar het versturen van grondstoffen naar wereldwonderen.

Vernieuwing van de activiteitsbeloningen
De dagelijkse login bonus wordt erg saai ervaren en het is niet erg interessant meer na verloop van tijd. Daarom willen we dit onderdeel wat interessanter maken zodat spelers altijd beloond worden voor het frequent inloggen.

Alliantieverbeteringen
We weten dat allianties een heel belangrijk onderdeel van het spel zijn, daarom willen we hier wat nog meer uithalen! We willen meer tools creëren waardoor elkaar helpen en samen vechten beter en cooler te maken. Onderdeel uitmaken van een alliantie is nog nooit zo belangrijk geweest als dit jaar!

Het eindspel staat nu al 2 jaar op de roadmap! Wanneer wordt er nu eindelijk eens werk van gemaakt? Zetten jullie hier een team op dat het hele jaar niets doet? Dit lijkt in onze ogen het geval te zijn. Wij verwachten dat dit onderdeel ook in 2015 wordt verbeterd, zoals jullie beloven. Wat is de actele status?

Ik ben ook erg benieuwd naar de onderdelen Vernieuwing van de activiteitsbeloningen en Alliantieverbeteringen. Kunnen jullie hier een update over geven?

EricIII
NL Community
 

DeletedUser14801

Gast
Vraag over "Grepolis in het algemeen".

Het verzoek om naast de tweede generatie Grepolis, de eerste generatie Grepolis opnieuw te openen met nieuwe werelden.
Oude en nieuwe overname systeem.
Premium functies in de form van de vijf Adviseurs, geen versnellingen en dergelijke in de opbouw van steden of eenheden.
Geen helden of andere toevoegingen.
Dus gewoon ouderwets Grepolis.

Hoewel ik het antwoord al kan raden, stel ik hem met serieuze inslag.

Mvg.

Rock
 

DeletedUser22289

Gast
Beste,

We begrijpen uiteraard dat jullie Innogames een bedrijf zijn, en een bedrijf dient om winst te maken. Maar jullie zijn niet zomaar een bedrijf, jullie hosten verschillende games, en in de éérste plaats zou een spelletje leuk moeten zijn en blijven.

Nu speel ik grepolis van Nov 2013, dus je kan zeggen dat ik al een tijdje speel, je ziet steeds meer en meer dat jullie updates brengen die meer voordelen geven aan goudspelers, Nu heb ik eigenlijk een paar vragen.

1) Gaan er in de toekomst ook meer updates komen met gunstigere beidragen voor beide soort spelers?, zo neen zie ik Innogames nog failliet gaan, Ik koop af en toe goud, maar ik irriteer me er aan dat er steeds meer voordelen komen voor goudspelers, de kloof word gewoon te groot. Jullie houden geen rekening mee dat er spelers geen goud kunnen kopen.

2) Graag wil ik weten of de Goudhandel ook nog word herzien, deze staat volledig stil, Jullie hebben waarschijnlijk opgemerkt dat het te gunstig is voor normale spelers en dat jullie er zelf geen voordeel in hebben, dus hebben jullie het maar zo verandert dat de goudhandel geheel overbodig wordt, gaan jullie deze er dan ook weer uithalen?.

3) Is het mogelijk om een meer variatie toe te brengen in de generaties van werelden, of is het mogelijk om terug even een paar nieuwe werelden in generatie 1 te openen, dit is wederom niet interessant voor jullie maar de aanvraag is groot binnen de Community.

4) Gaan de evenementen er in de toekomst ook zo uitzien?, want nogmaals hebben ze te veel voordelen voor goudspelers.


Gaat het knopje bij jullie nu eindelijk eens branden?, Uw bedrijf kan niet alleen runnen op de mensen die er overblijven als u zo verder doet, Mensen gaan slechte mond-aan-mond reclame doorgeven omdat jullie alleen jullie focus leggen bij het Goud, terwijl dat in het begin een bijzaak was, wordt het nu een hoofdzaak om goud te hebben, Vroeger was het leuk om goud te hebben, nu is het praktisch een verplichting anders kan je niet heel hoog komen.

Nog zo iets, Jullie geven vaak aanbiedingen van 'als je nu goud koopt krijg je 10% extra goud', voor mij mag je dat doen maar zorg er dan alsjeblieft voor dat er een optie is dat je dat niet meer kunt zien, het pakt 1/8 van je Grepolis scherm in.

Jullie gebruiken veel marketingstrucken maar zorg er alsjeblieft voor dat je die met een kruisje kan weg doen.

Naar mijn mening en vele anders is Innogames Grepolis zwaar aan het verpest , proficiat doe zo verder en zorg dat uw bedrijf in de problemen komt !!!


Groetjes,

Nick
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Beste Grepolis Team,

Wat voor plannen hebben jullie met Grepolis? De updates van de voorbije maanden houden persoonlijk niet veel in en zijn vooral gericht op de Goudgebruikers. De voorbije events zijn schandalig en helemaal Pay2Win. Zeker sinds de laatste update van Goudhandel kunnen niet-goudkopers geen/bijna geen Goud meer kopen. Er is zowat alleen nog profijt voor Goudgebruikers. Ik hoop dat jullie ook doorhebben dat dit zo niet meer kan doorgaan. Het grootste deel van de community koopt geen goud. Natuurlijk weet ik dat jullie inkomsten willen, jullie zijn een bedrijf. Maar jullie hebben gekozen voor inkomsten die op lange termijn niet werken, Pay2Win werkt helemaal niet bij een spel zoals Grepolis. Ook heb ik jullie aankondigingen gezien over toekomstige updates. Jullie concentreren zich alleen nog op inkomsten en niet meer over het plezier in het spel. Ook zijn er geen updates meer geweest i.v.m. spelsverandering. Velen willen een nieuw eindspel aangezien dit eindspel al vele jaren bestaat en niet al te leuk is...

Dus wat zijn jullie van plan i.v.m. toekomstige updates? Zijn jullie van plan Pay2Win (Dus Instant Buy en Pay2Win Events) te houden? Komt er binnenkort een echte update i.v.m. het spel zoals nieuw eindspel en niet een update die meer inkomsten voor jullie genereert?


Mvg

Max
 

DeletedUser22289

Gast
Wanneer QA enkel over goud gaat x) gewoon lachen dit, hopelijk merken ze het dan eens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Wanneer QA enkel over goud gaat x) gewoon lachen dit, hopeijk merken ze het dan eens.

Wat willen ze met zulke updates... We hebben al maanden geen update meer gehad die het spel verbeterd. We krijgen alleen nog updates die meer inkomsten, op korte termijn, voor Grepolis zullen genereren.

Ik denk ook niet dat we hier nu moeten gaan discussieren aangezien dit het officiële Q&A topic is :p
 

DeletedUser22289

Gast
Wat willen ze met zulke updates... We hebben al maanden geen update meer gehad die het spel verbeterd. We krijgen alleen nog updates die meer inkomsten, op korte termijn, voor Grepolis zullen genereren.

Ik denk ook niet dat we hier nu moeten gaan discussieren aangezien dit het officiële Q&A topic is :p

Ff een vraagje aan eender welke mod. Mogen we een topic maken of kan die geopend worden waar wij spelers onze mening kunnen \mogen uiten over heel het goud gedoe, zodat we niet in elk topic dat nouw met goud heeft te maken moetten beginnen discussiëren.
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
In het algemeen: Sterke punten! Ik heb ze doorgezet naar het team.

Wat willen ze met zulke updates... We hebben al maanden geen update meer gehad die het spel verbeterd. We krijgen alleen nog updates die meer inkomsten, op korte termijn, voor Grepolis zullen genereren.

Ik denk ook niet dat we hier nu moeten gaan discussieren aangezien dit het officiële Q&A topic is :p
Het team is momenteel bezig met de boerendorp (early game) veranderingen zoals omschreven in een devblog. Daarnaast heb ik het een en ander horen vallen over plannen met de wereldwonderen (end game), dus in die zin in InnoGames zeker ook nog bezig met niet-goud gerelateerde elementen.

Ff een vraagje aan eender welke mod. Mogen we een topic maken of kan die geopend worden waar wij spelers onze mening kunnen \mogen uiten over heel het goud gedoe, zodat we niet in elk topic dat nouw met goud heeft te maken moetten beginnen discussiëren.
Er zijn genoeg topics die goudfuncties en wat dat meebrengt aan het spel bediscussiëren. Juist om deze feedback te bundelen en overzichtelijk te houden, stel ik voor het bij die topics te houden.
 

DeletedUser

Gast
In het algemeen: Sterke punten! Ik heb ze doorgezet naar het team.

Het team is momenteel bezig met de boerendorp (early game) veranderingen zoals omschreven in een devblog. Daarnaast heb ik het een en ander horen vallen over plannen met de wereldwonderen (end game), dus in die zin in InnoGames zeker ook nog bezig met niet-goud gerelateerde elementen.

Er zijn genoeg topics die goudfuncties en wat dat meebrengt aan het spel bediscussiëren. Juist om deze feedback te bundelen en overzichtelijk te houden, stel ik voor het bij die topics te houden.

Ze hebben wel duidelijk laten zien in de updates van de voorbije maanden dat ze zich bijna helemaal fixeren op inkomsten. Een spelgerelateerde update zou er beter snel aankomen aangezien mensen ongeduldig worden en het natuurlijk beu zijn dat we constant updates krijgen die het spel zelf niet verbeteren. En wanneer ongeveer zou de volgende spelgerelateerde update zijn?
 

DeletedUser

Gast
Ze hebben wel duidelijk laten zien in de updates van de voorbije maanden dat ze zich bijna helemaal fixeren op inkomsten. Een spelgerelateerde update zou er beter snel aankomen aangezien mensen ongeduldig worden en het natuurlijk beu zijn dat we constant updates krijgen die het spel zelf niet verbeteren. En wanneer ongeveer zou de volgende spelgerelateerde update zijn?

Daar krijgen we hopelijk in deze QA antwoord op, ik heb het in ieder geval verwerkt in mijn vraag en anderen ook wel
 

DeletedUser22289

Gast
Nog een kleine vraag dan.

Welke updates zijn nog gepland voor het komende half jaar?.


E: 300ste bericht.
 

DeletedUser

Gast
Staat er al iets in de planning voor een nieuw eindspel?

En zoja, mogen we al een kleine tip van de sluier?
smiley_emoticons_biggrin.gif
 
Bovenaan