• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag - Vrije Inwoners

DeletedUser

Gast
Weet iemand hoeveel vrije inwoners je nog over hebt als je je stad op max hebt? Dus als je al je gebouwen op het max level hebt?

Ik weet wel dat als je je boerderij op max hebt dat je dan 3000 inwoners hebt maar ik weet dus niet hoeveel inwoners je nog over hebt als je alles op max hebt.

Kronaldinho
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
alle inwoners die je gebruikt voor een uitgebouwde stad (alfa) is 1144
hoeveel inwoners je in totaal krijgt weet jij blijkbaar, dus dan is het goed uitterekenen
 

DeletedUser

Gast
Oké dat is dus : 3000 - 1144 = 1856

Kan wel kloppen denk ik. Bedankt!
 

DeletedUser13872

Gast
als je ook nog ploeg onderzoekt, en dat zal ik zeker doen.
en een badhuis bouwt, zou ik in de meeste gevallen ook doen hou je maar liefst 2356 inwoners over.
 

DeletedUser

Gast
Oké bedankt . Maar ik bouw meestal een vuurtoren in mijn steden.
Maar ploeg doe ik natuurlijk wel altijd, dus dan zit ik al op 2056 .
 

DeletedUser

Gast
vuurtoren is slecht.
kies altijd voor badhuis.
inwoners = troepen
troepen = winnen
 

DeletedUser10434

Gast
vuurtoren is slecht.
kies altijd voor badhuis.
inwoners = troepen
troepen = winnen

pardon, maar laat mensen maar lekker zelf kiezen, in plaats van dat jij hier even komt zeggen dat we altijd moeten kiezen voor het badhuis.
 

DeletedUser

Gast
Inderdaad vuurtoren is gewoon rot slecht snelheid met 10% is echt niet de moeite waard.
 

DeletedUser

Gast
De ene kiest voor vuurtoren, de andere voor orakel, de andere voor toren, enz. Er is geen goed of slecht in dit spel. Je kan niet eggen wat het beste is want alles is goed op zijn manier.
 

DeletedUser

Gast
Vuurtoren kan in een kolo-stad wel goed zijn..

Of in een bir stad die altijd klaarstaat om snel os te bieden..
Dat is een keuze die je zelf maakt.
 

DeletedUser

Gast
De ene kiest voor vuurtoren, de andere voor orakel, de andere voor toren, enz. Er is geen goed of slecht in dit spel. Je kan niet eggen wat het beste is want alles is goed op zijn manier.

zo speel ik altijd graag met bibliotheek en orakel... erg mooie combi 8-)
 

DeletedUser

Gast
Ja en dan nu een probleempje waar misschien meerderen tegenaan lopen . Als je enthousiast aan het bouwen bent in je stad en je troepen aan het uitbreiden dan loop je op een gegeven moment tegen het feit aan dat je niet veel vrije inwoners meer hebt .
Als je dan veel ondersteuning geeft en zelf veel aanvalt verlies je troepen .Dat moet je weer aanvullen. Dus op een bepaalt moment zit je op een laag aantal inwoners.
Dan houdt het spel een beetje op voor die stad is mijn ervaring . Uitbreiding van badhuis en ploeg is al geweest . Dus wie weet hier een oplossing voor? Ik vind dit eigenlijk een beetje een zwak iets van Grepolis
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20850

Gast
Gewoon niet alles uitbouwen, in iedere stad alle gebouwen tot een bepaald level doen, of weer afbreken na een tijdje (ja, je verliest er punten mee, maar een leger is nog steeds belangrijker)
 

DeletedUser11561

Gast
Ja en dan nu een probleempje waar misschien meerderen tegenaan lopen . Als je enthousiast aan het bouwen bent in je stad en je troepen aan het uitbreiden dan loop je op een gegeven moment tegen het feit aan dat je niet veel vrije inwoners meer hebt .
Als je dan veel ondersteuning geeft en zelf veel aanvalt verlies je troepen .Dat moet je weer aanvullen. Dus op een bepaalt moment zit je op een laag aantal inwoners.
Dan houdt het spel een beetje op voor die stad is mijn ervaring . Uitbreiding van badhuis en ploeg is al geweest . Dus wie weet hier een oplossing voor? Ik vind dit eigenlijk een beetje een zwak iets van Grepolis
als je veel aanvalt en verdedigt, gaan vanzelf je troepen dood, en heb je weer vrije inwoners; wat is je punt nou?

als je geen vrije inwoners hebt, val aan, en je kan weer gaan rekruteren.
 

DeletedUser13872

Gast
Inderdaad vuurtoren is gewoon rot slecht snelheid met 10% is echt niet de moeite waard.

Heb je er wel eens aan gedacht dat dit ook werkt op een KOLO.
Als je een kolo verstuurt die 10 uur vaart en je wil pas om 23:00 versturen komt de kolo pas om 10:00 aan.
Dan kan de speler als wakker zijn, met vuurtoren is dit al 08:30 + cartografie is het 07:30 als je er ook nog eens helm op zet kan je hem om 23:00 versturen en komt die om 6:30 aan.
 
Bovenaan