• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie vuurschepen bij een landclear

DeletedUser

Gast
Als je het goed genoeg plant, heb je 0 vs nodig bij een landclear. Bullshit dus. ;)

Als iemand dan tiremen aan het rekruteren is en er is een af tussen de vs en de landclear gaat de landclear naar de zeebodem. Ikzelf heb dit vanaf de verdedigende kant ervaren, was erg leuk.
 

DeletedUser15574

Gast
Als iemand dan tiremen aan het rekruteren is en er is een af tussen de vs en de landclear gaat de landclear naar de zeebodem. Ikzelf heb dit vanaf de verdedigende kant ervaren, was erg leuk.

als je het goed genoeg timed dan kan je het op 2 secondes achter elkaar timen en dan is het bijna onmogelijk om daar tussen een gevechtsboot klaar te krijgen, ook waarom triremen kunnen net zo goed VS zijn
 

DeletedUser19766

Gast
BRES Heel globaal want ik ben geen bresser

1) er liggen 1000 Biremen in een haven (niet zo gek hoor)
2) Je valt aan met 100 VS en TB, die 100 VS gaan op halve kracht (bres) dus openen (heel grof) een gat voor 5% van de TB.
3) Je hebt het dan over 50 Slingeraars oid, schiet niet op, pak dan maar vogels.

VS mee ? Weet ik echt niet,
 

DeletedUser

Gast
gebruik geen bres
doet toch niks

dan time ik er maar een vs clear voor

maar meestal pak ik vliegende eenheden of over land
 

DeletedUser

Gast
Bres is in mijn ogen zeker wel handig. Goed, als er 1000 biremen in de haven liggen niet, maar in de meeste andere gevallen wel.
Een VS-clear ervoor timen, tja. Dat moet sowieso :)
Als je tegenstander online is en OS stuurt dan kan het zijn dat je er (net) niet doorheen komt met je eerste VS-aanvallen, daarna is het dus wel lekker om er bres op te hebben, wat ook het geval is als je tegenstander timed.

Bij mijn landclears heb ik meestal zo'n 50 VS. Zeker met bres kom je dan wel door het meeste heen, gevallen zoals havens vol 1000 bir niet meegerekend.
 

DeletedUser13872

Gast
BRES Heel globaal want ik ben geen bresser

1) er liggen 1000 Biremen in een haven (niet zo gek hoor)
2) Je valt aan met 100 VS en TB, die 100 VS gaan op halve kracht (bres) dus openen (heel grof) een gat voor 5% van de TB.
3) Je hebt het dan over 50 Slingeraars oid, schiet niet op, pak dan maar vogels.

VS mee ? Weet ik echt niet,

krijg je als je niet kan aanvallen, kolo aanval en tegen een haven vol schepen varen.
je vaalt niet aan he? dan weet je hoe het moet.
 

DeletedUser20125

Gast
als je het goed genoeg timed dan kan je het op 2 secondes achter elkaar timen en dan is het bijna onmogelijk om daar tussen een gevechtsboot klaar te krijgen, ook waarom triremen kunnen net zo goed VS zijn

Denk aan de 10-seconden regel.
Ze kunnen ook 10 seconden vroeger aankomen dan gepland.
Dan zit je ermee.
 

DeletedUser

Gast
Diegenen die Bres onderschatten zijn zich niet bewust van de effectiviteit.

Ooit wel eens nagedacht als je bijvoorbeeld net al je VS er doorheen hebt gejaagd om de haven op te schonen en er komen weer kleine plukjes biremen binnen voor je landclears? Zeker tegen kleine plukjes biremen laat je alle landeenheden aan land komen ipv doelloos op de bodem van de haven te laten zinken.

Tuurlijk kan je ook gebruik maken van manti`s en harpijen, maar voor je standaard landclears met bv kata`s is bres onmisbaar.
 

DeletedUser

Gast
alleen noobs vallen aan zonder vs, beter geen risico en extra vs er bij bouwen voor die paar honderd man extra, en dan moet je daarvoo ook nog tb voor maken
 

DeletedUser11561

Gast
Dat is onzin.

timen op 2 seconden is puur geluk. Alles binnen de anti-timing is geluk.

als je meer dan 20 seconden te vroeg aankomt, heb je te vroeg gedrukt.
alles tussen de 1 en 20 seconden is precies op tijd gedrukt, en de server heeft voor jou bepaald hoeveel de afwijking precies is. daar heb je geen enkele invloed op, want binnen die 20 seconden kan je niets bewust doen.

als het een trucje is, leg dan eens uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
koulo noobs
je moet gwn je lc 7 sec voor de kolo timen en dan hopen dat er 6 sec bij komt. 5 is ook goed xD
en dan doe je het zelfde met je vs die tim je 7 sec voor je lc.

De eerste x probeer je het met een ts erbij lukt het niet kan je het nog een x proberen met een trireem erbij heb je dan nog pech probeer je het alleen met vs en snelle transport. Heb je dan nog ongeluk heb je gwn een clear minder xD
 

DeletedUser19766

Gast
VS mikken (BI ook)

Dat is onzin.

timen op 2 seconden is puur geluk. Alles binnen de anti-timing is geluk.

als je meer dan 20 seconden te vroeg aankomt, heb je te vroeg gedrukt.
alles tussen de 1 en 20 seconden is precies op tijd gedrukt, en de server heeft voor jou bepaalt hoeveel de afwijking precies is. daar heb je geen enkele invloed op, want binnen die 20 seconden kan je niets bewust doen.

als het een trucje is, leg dan eens uit.

Neem VS stad met 300 VS, druk 15 x 20 VS vlak achter elkaar, krijg je een HAGEL van VS, dan inderdaad annuleren wat te laat/te vroeg komt.
Volgende VS stad.........

Tussen 0 en pak hem beet 20 seconden komt er dan een HAGELSTORM van VS op de stad, echt vanaf o seconden, veel werk, maar ja, dit is dus 's nachts uren lang opzitten, doe ik alleen voor hele goeie aanvallers/verdedigers, anders gewoon HOP veel.

De truc met een Bootje erbij, dus eigenlijk meerdere schietkansen, ken ik, maar jongens het is laat, druk, ik raak helemaal door de war, wel een mooie truc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13872

Gast
Neem VS stad met 300 VS, druk 15 x 20 VS vlak achter elkaar, krijg je een HAGEL van VS, dan inderdaad annuleren wat te laat/te vroeg komt.
Volgende VS stad.........

Tussen 0 en pak hem beet 20 seconden komt er dan een HAGELSTORM van VS op de stad, echt vanaf o seconden, veel werk, maar ja, dit is dus 's nachts uren lang opzitten, doe ik alleen voor hele goeie aanvallers/verdedigers, anders gewoon HOP veel.

De truc met een Bootje erbij, dus eigenlijk meerdere schietkansen, ken ik, maar jongens het is laat, druk, ik raak helemaal door de war, wel een mooie truc.


haven met 1000 BIREMEN, dan ga jij aanvallen van 20 VS sturen?
 

DeletedUser19766

Gast
Als er 1000 Biremen liggen zijn er normaal 900 OS, die kunnen niet dodgen/vluchten die kan je gewoon dom afknallen,

Goed lezen: De hagelkorrels zijn 20 VS , per korrel, dat maal 100 is 2000 zo werkt dat. Oefenen hoor, goed oefenen.
 

DeletedUser

Gast
Als er 1000 Biremen liggen zijn er normaal 900 OS, die kunnen niet dodgen/vluchten die kan je gewoon dom afknallen,

Goed lezen: De hagelkorrels zijn 20 VS , per korrel, dat maal 100 is 2000 zo werkt dat. Oefenen hoor, goed oefenen.

ga eens in de simulator kijken, met 20 VS sloop je dan in het slechtste geval 6-8 bir en in het beste geval 12 bir, oftewel veel verlies, gooi er een paar clears van 285 VS tegenaan en dan ben je er zo doorheen, 5 clears *285 is ongeveer 1400 stuks, scheelt je toch alweer 600 VS ;)

En 1000 bireem is eigenlijk bar weinig, ga eens met 4000-5000 Bireem rekenen, dan zie je dat je echt hopeloos bezig bent met je 20 vs korrels....
 

DeletedUser11561

Gast
ik hoop dat die knaap mijn stad eens komt aanvallen met een hagel van 20 vs XD
 
Bovenaan