• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

wat is de beste verdegings combinatie?

DeletedUser

Gast
Beste mensen

De titel zegt het al wat vinden jullie de beste verdedingings combonatie, die hoeft niet de sterkste te zijn maar kan ook zijn afgestemd op de aanvals waarden die je per soort kan leveren.

ik vind persoonlijk 4boog en 1sw het beste, dit is afgestemd op de aanvalswaarde per soort. maar ik hoor graag wat voor variaties jullie nog meer heben gevonden.

Gr Khamadagy
 

DeletedUser17036

Gast
Ik gebruik meestal evenveel zwaard en boog aangevuld met wat hoplieten. Daarna is inderdaad 4boog en 1sw het handigst.
 

DeletedUser

Gast
een combinatie van boog, zwaard en hop
en meestal een berg snelle bootjes erbij voor os

maar er zijn def steden die ook zeker afwijken omdat de os een andere finctie heeft of niet weg mag
 

DeletedUser

Gast
Als je vaak aangevallen wordt door 16000 slingeraars zou ik tog echt alleen voor zwaard kiezen xD
maat lig je gevaarlijk en wil je met die stad ook aanvallen zou ik kiezen voor alleen maar strijd en hop
 

DeletedUser

Gast
dan wel

maar dat hoort onder de afwijkingen
daar bereid je je op voor
had ik trouwens ergens bij een stad
dat is dan gratis gp :D
 

DeletedUser19894

Gast
mijn leger bestaat uit 900 zv 550 hop en 500 boog
omdat de meeste aanvallen met sling. en daar is de
zv het beste tegen maar zijn zwak tegen hop. dus daarom
de boog niet zoveel omdat hop. niet super zijn in de aanval
maar wel handig.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb ooit eens een berekening gemaakt en met een verdediging in de volgende verhouding, verdedig je even sterk onafhankelijk van het leger waardoor je wordt aangevallen (ik heb hierbij geen mythische eenheden meegenomen):

5 zwaard, 4 boog, 2 hoplieten, 1 strijdwagen

Met mythische eenheden, hangt het van je god af wat het sterkste is.
 

DeletedUser

Gast
tja je kan heel lang discuseren over wat de beste def is; als er geen vuurschepen/triremen mee gestuurd worden is het 10 bir, want dan heeft ook bres weinig/geen kans (transportschepen hebben een aanvalswaarde)...

Een ding weet ik iig zeker; ik zorg wel voor een spion en pas mijn offensieve troepen daarop aan... zet je er 1500 zwaard neer omdat je slingers verwacht stuur ik je wel 1500 hop als cadeau... het is en blijft relatief t.o.v. wat er verstuurd is. uiteindelijk is het een combinatie van je muur/toren, grot en troepen...

:zilver:+:zwaardvechter:+:boogschutter:+:hopliet:+:strijdwagen:+:bireem:
 

DeletedUser

Gast
een al oude discussie ;)

Verreweg de beste allround combi is zwaard-boog-hop in de verhouding 3-2-1, gooi maar in de simu (neutrale stand), 900 zwaard,600 boog en 300 hop en aanvallen maar met diverse combinaties.

beter is er niet 8-)
 

DeletedUser19766

Gast
Oke los van de BIREMEN, op zich wel erg juist. Los van Eénsoortige aanvallen (of slingeraars of Harpijen oid) is de meest algemene verdediging, sterk en bijna in perfecte balans MILITIE, 210 Zwaarden, 160 Bogen en 13 Medusa, Hops en SW zijn mixunits, zowel aanval als verdediging. Hier kun je een principe een dolle KOLO (aanval door de haven heen) goed mee stoppen. Gooi er dan ook 225 Biremen voor. O ik zit op ETA. Mogen jullie best weten hoor.

Getallen uit geheugen, gebruik nu ander systeem, SIMULATOR ? Kunnen we zelf niet programmeren dan, Excel of zo ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13872

Gast
Oke los van de BIREMEN, op zich wel erg juist. Los van Eénsoortige aanvallen (of slingeraars of Harpijen oid) is de meest algemene verdediging, sterk en bijna in perfecte balans MILITIE, 210 Zwaarden, 160 Bogen en 13 Medusa, Hops en SW zijn mixunits, zowel aanval als verdediging. Hier kun je een principe een dolle KOLO (aanval door de haven heen) goed mee stoppen. Gooi er dan ook 225 Biremen voor. O ik zit op ETA. Mogen jullie best weten hoor.

Getallen uit geheugen, gebruik nu ander systeem, SIMULATOR ? Kunnen we zelf niet programmeren dan, Excel of zo ?


bouw al je steden simpel, de gebouwen.
en bouw alleen maar def 200+ biremen en het boven genoemde land eenheden.

en je mag jezelf de grootste noob van Grepolis noemen!
 

DeletedUser13999

Gast
Voor luie mensen zoals ik heeft de combo strijdwagen/boogschutter ook wel wat (gemak > efficientie). Dan hoef je ten minste niet de hele tijd steen om te wisselen voor hout en zilver. Bijkomend voordeel is dat er in geval van nood ook met de strijdwagens aangevallen kan worden.
 

DeletedUser20125

Gast
Ik val liever aan met hoplieten.
Globaal gezien zijn ze juist iets beter.

En onderschat zwaardvechters niet: die heb je ook nodig hoor!
 

DeletedUser

Gast
ik gebruik een combinatie van alle mogelijke defensieve troepen..

hoop dat ik je hiermee geholpen heb..
 
Bovenaan