• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Weerwolven van Wakkerdam #136 - GrimmAssen in het sprookjesbos

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser23442

Gast
GrimmAssen in het sprookjesbos
6a0ed96df5bc9731327ef79b2ee90195.png


Aantal spelers: zo veel mogelijk
Claimen: aan
Netwerken: aan
Hints: uit
Afscheidsbrief: uit
Klaagmuur: aan
BM-opvolging: oude kiest nieuwe
BM-Keuze: BM kiest op dl
Manier van stemmen: in topic BM groen & LYNCH rood
Eindtijd stemmen: 21:30 (kan afwijken)



Goedjes
Een van de drie of meer of minder biggetjes (Cherubijntje)
Cherubijntje: Het Cherubijntje raadt iedere nacht de rol van een speler. Alle rollen mogen worden geraden, behalve burger en beulen en priesters die al acties hebben gedaan. Ook stuurt het cherubijntje de namen op van 2 spelers die zij wil beschermen. Als de rol juist was geraden, worden deze twee spelers beschermd tegen de lunch. De rol van elke speler mag maar één nacht door hetzelfde cherubijntje worden geraden. Het cherubijntje mag niet zichzelf raden, maar wel zichzelf beschermen. Het cherubijntje mag niet 2 dagen achter elkaar precies dezelfde 2 spelers beschermen, en niet 3 dagen achter elkaar dezelfde speler. Het cherubijntje krijgt niet te horen of de rol juist was geraden. En als de lunch niet doorgaat krijgt hij ook niet te horen of zij daar oorzaak van was.
Na nacht 3 groeit het cherubijntje op. Als zij op dat moment 2 of 3 keer de rol van een speler juist heeft geraden, wordt zij beschermengel. Als zij op dat moment slechts 0 of 1 keer de rol van een speler juist heeft geraden, wordt zij burger.
Mekkerende Geit (Blind orakel)
Blind orakel: Het blind orakel verstuurt dromen waarmee een speler de rol van een andere speler te horen krijgt. Het blind orakel geeft bijvoorbeeld door aan welke speler hij een rol wil laten zien. In tegenstelling tot een normaal orakel kan een blind orakel niet kiezen van wie hij de rol wil laten zien. Het orakel mag niet zijn eigen naam doorgeven of twee keer dezelfde persoon iemands rol laten weten, en hij komt niets van de uitwerking van zijn dromen te weten.
De heks van Hans en Grietje (Heks)
Heks V1b: De heks heeft doodsdrankjes of levensdrankjes. De spelleider geeft aan hoe veel van elk. Deze drankjes kan de heks inzetten.
Met het levensdrankje kan de heks éénmalig iemand die is gedood door de wolven tijdens de lunch weer tot leven wekken. De heks geeft van tevoren aan welke spelers zij zou willen redden voor de lunch: is één van deze spelers lunch, dan wordt-ie gered. Het lunchslachtoffer blijft dan leven, en de heks weet wie ze heeft gered. Ze kan niet zichzelf redden.
Met het doodsdrankje kan de heks éénmalig overdag een speler vermoorden. Er verschijnt dan in het topic dat een bepaalde speler is gedood door een heks, maar de naam van de heks wordt niet genoemd. De heks kan het doodsdrankje alleen ’s nachts gebruiken, en niet overdag.
Joris en de wolf die nog gevonden moet worden (Beul)
Beul V2: De beul schrijft zelf het verhaaltje waarin hij zijn slachtoffer vermoord. Dit doet hij in het topic, met vermelding van het blauwe dikgedrukte woord BEULACTIE. De spelleiding vult zijn verhaaltje aan met de rol. Het verschil met V1 is dat het slachtoffer meteen dood is, ook als de spelleiding nog niet online is.

Neutraaltjes
De gelaarsde kat (Premiejager)
Premiejager: De premiejager heeft als doel om een bepaald aantal spelers te vermoorden. Dit aantal hangt af van het aantal deelnemers. De helft van deze spelers krijgt hij aangewezen door de spelleiding, en de andere helft mag hij op dag 1 kiezen (de lynch van dag 1 mag niet gekozen worden). Als al deze spelers dood zijn, heeft de premiejager direct gewonnen.
winnen als ze alleen of met Cupido overblijven. Als een derde-partij-neutraaltje geliefde is, gelden er aparte regels die bij de rol zelf vermeld staan. Als de geliefden een onafhankelijke partij waren en ze zijn dood, kan Cupido niet meer winnen en sterft dan als consequentie daarvan.
Roodkapje (Cupido)
Cupido V1: Cupido koppelt op dag 1 twee spelers naar keuze aan elkaar (mag ook zichzelf), door hun namen op te sturen aan de spelleiding. Deze krijgen dan te horen dat ze geliefden zijn (zie Geliefden) en welke Cupido ze heeft gekoppeld.
Twee geliefden zijn gekoppeld aan elkaar. Als één van de spelers uit dat koppel sterft, sterft de ander ook. De geliefden winnen met de goedjes mee als ze G-G (allebei goedje) of C-G (Cupido V1 + goedje) zijn en met de slechtjes mee als ze S-S (allebei slechtje) of C-S (Cupido V1 + slechtje) zijn. Als ze G-S (allebei van een andere partij) zijn, zijn ze een onafhankelijke partij en kunnen ze alleen winnen als ze alleen of met Cupido overblijven. Cupido wint altijd met de geliefden mee. Als een derde-partij-neutraaltje geliefde is, gelden er aparte regels die bij de rol zelf vermeld staan. Als de geliefden een onafhankelijke partij waren en ze zijn dood, kan Cupido niet meer winnen en sterft dan als consequentie daarvan.

Slechtjes
De Grote Boze Wolf (Wolf)
Wolf: gewoon zo eentje die heel boos is en iedere nacht probeert te lunchen.
De kleine schattige welp (Welp)
Welp V2a: De welp is een slechtje dat de wolven niet kent. Tijdens een door de spelleiding vastgestelde nacht (dit potje geheim) groeit hij op en is vanaf dat moment wolf.
De welp kan elke nacht een speler ‘welpen’. Dat doet hij door de naam van een speler en een rol op te sturen. Als de opgestuurde speler dezelfde rol heeft als de rol die de welp heeft opgestuurd, wordt deze speler ‘gewelpt’ en sterft hij. Burgers en spelers die zijn bewezen door de spelleiding (zoals een beul die zijn actie heeft gedaan) kunnen niet gewelpt worden.
Reinaert de Vos (Vals Orakel)
Vals orakel/valse orakel wolf (afhankelijk van aantal spelers. Wordt bekend gemaakt na rollenverdeling): Het valse orakel is een sluw hulpje van de grote boze wolf. Hij kan net als het orakel elke nacht een visioen versturen. Hij moet hierbij echter ook zelf de rol sturen die de speler te zien zal krijgen. Zodoende verzorgt hij nep-orakelvisioenen. Indien er sprake is van een vals orakel wolf, kan hij dus ook gewoon lunchen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23442

Gast
Spelerslijst

1. Kyraco
2. Sammy - Wolf
3. RabbidRobin - Welp
4. Woutertje
5. PartOfTheGame
6. Noobje783 - Burger
7. Rutger
8. Heir of Carthago - Cherubijntje
9. Moon Monkey
10. Ydeger
11. Gebak Araluen
12. Aeneas - Beul
13. Ilja - Wolf
14. Gerben - Burger
15. Sanhal - Vals orakel
16. Ijzervreter - Burger
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23442

Gast
Er was eens, lang, lang geleden, in een koninkrijk hier ver, ver vandaan, een dorpje met een aantal bijzondere inwoners. Op de heuvel woonden de biggetjes, die vrolijk aan hun huisjes aan het klussen waren. In de oude boerderij mekkerden de geitjes en in het snoephuisje in het bos woonde een enge ouwe heks in een mooi huisje van snoep. Maar de laatste tijd doken er steeds vaker vreemde figuren op. Sommige leken onschuldig, zoals Joris, die net een draak vermoord heeft en zoekt naar meer uitdaging. Of roodkapje, die de hele dag bloemetjes plukt.
Maar ook doken er soms geheimzinnige figuren op. Een kat met een hoed zette de boel vaak op stelten.
En er verdwenen de laatste tijd ook steeds vaker kippen van de boeren. De ene denkt dat het wolven zijn, de ander denkt dat het toch vossen zijn. Maar nu ook de haan van de Bremer stadsmuziekanten dood aangetroffen is, voelt helemaal niemand zich meer veilig


Deadline 4 is woensdag 21:30
(BM en Lynch/Lunch)

Alle pm's zijn verstuurd. Geen pm? Spreek me even aan in pm of via skype.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2057

Gast
first! eat that Heir!

Nu ik veilig de eerste post heb kan ik die wat bewerken:

Succes iedereen! U mag altijd op mij stemmen voor bm, mocht u zich nog afvragen waarom dat een goed idee zou zijn, maak ik daar nog wel een post over.
 

DeletedUser23053

Gast
Omg heir heeft niet de eerste post, je bent m'n held Sammy!!! <3

Veel plezier en succes menskes!
 

DeletedUser

Gast
Hmm verdacht HoC, je BM stem op basis van iemands prestaties bepalen
 

DeletedUser

Gast
Ja, niet dat het jouw fout was. Maar je kyr wel gered volgens mij.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb het vorige potje dat ik meedeed nul keer op een goedje gestemd

Dat is dus een 100 procent succesratio
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Hmm verdacht HoC, je BM stem op basis van iemands prestaties bepalen

Hoezo is dit verdacht?

Ik heb het vorige potje dat ik meedeed nul keer op een goedje gestemd

Dat is dus een 100 procent succesratio

Hoezo denk je dat dit uberhaupt iets bijdraagt? Een of andere onoplettende lamzak er mee voor je wiel spannen? Alhoewel dat me dan weer bizar lijkt, want iedereen zal hem wel door hebben. Magoed, moet niet te veel nadenken denk ik. Of zit er wel meer achter?
 

DeletedUser

Gast
Omdat ik sarcastisch was.

Ik zet mijn BM stem op Ilja want ze is een meisje vrouw.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Dus oftewel wil je insinueren dat Ilja meer vrouw is dan Kyra. Oftewel dat je stem voor een groot stuk op compleet willekeurigheid is bepaald in plaats van op degelijke beargumentatie? Valt me tegen van je POTG, sinds wanneer spem jij zo veel? Waar is de droge, serieuze POTG D:. Toch niet opgegeten hoop ik door een grote boze wolf :O
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan